Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Greatski

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Greatski »

De studio heeft toch ramen ;)
Afbeelding
Kraft

Bericht door Kraft »

Phoenix schreef: 11 jan 2025 08:33
Streampie schreef: 11 jan 2025 03:38 Waar niemand het hier over heeft de afgelopen 3 pagina's:

Gerard Ekdom is NIET de ochtend dj die op de actualiteit kan inspringen. Als je daar journalisten of opiniemakers tegenover zet wordt het een drama.
Maar niemand oppert ook om Ekdom zo’n programma te laten presenteren. Mijn idee voor zo’n programma was er al voor de komst van Ekdom.
Phoenix schreef: 08 okt 2023 20:59 Mag ik eens een ander idee opwerpen. Qua drive-time shows zijn er meestal twee uitersten die worden besproken en te horen zijn. Enerzijds de shows met lachzakken en platte humor. Anderzijds de music driven programma’s. Persoonlijk denk ik dat er ruimte is voor de derde variant. Een ochtendprogramma met veel nieuws en actualiteiten, maar lichter van toon dan Radio 1 en BNR en afgewisseld met muziek maar minder frivoliteiten dan de reguliere ochtendprogramma’s. Veronica kan hierbij verbinding zoeken met De Telegraaf en hun bekende journalisten en columnisten op reguliere basis terug laten komen in het programma: Valentijn Driessen, Mick van Wely, Tina Nijkamp, Saskia Belleman, Wierd Duk en Wouter de Winther.
Je hebt dan ook geen personality als ochtend jock nodig, want het onderscheid zit in de inhoud en niet in de persoon.
Klopt. Ik had daar heel graag Jurgen van den Berg gezien. Enorme muziekliefhebber, goeie radiomaker (kwestie van smaak, I know) en up to date voor wat betreft de actualiteit. Daar had je je enorm mee kunnen onderscheiden, denk ik.
rammerdebam

Bericht door rammerdebam »

Ik zelf luistert in de ochtend weinig naar ekdom voegt voor mij niks toe vind de sidekicks ok niet heel interessant. Ik luistert in de ochtend dan liever naar coen en sander Maar ik betrapte mij zelf er wel op als niek de ochtend vervangt dat ik dan toch liever naar veronica luister.In de middag luister ik met plezier naar wout en frank fijne middagshow.

zou veronica dit niet eens moeten proberen ?

Niek vd bruggen 6/10
Ekdom 10/13
Stenders 13/16
Wout en frank 16/19
Muijs 19/21
Sander of marisa of misschien beide ? 21/00
jessica

Bericht door jessica »

Veronica moet niet steeds wisselen van Dj's. Laat ze nu eerst dit schema voorlopig maar vasthouden. Te veel wisselen kost ook luisteraars. Kijk maar naar Radio10
Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef: 11 jan 2025 14:33 Veronica moet niet steeds wisselen van Dj's. Laat ze nu eerst dit schema voorlopig maar vasthouden. Te veel wisselen kost ook luisteraars. Kijk maar naar Radio10
Eens. Continuïteit is van belang.

Ondanks dat hoor ik ook dat Niek beter in de vroege ochtend is dan Gerard.
Rock 'n roll is better than music!
Kolya98

Bericht door Kolya98 »

Ik heb nu zelf een tijdje veronica aanstaan. Muziek bevalt me wel, maar ik zal toch echt van Inkel proberen te halen voor het weekend van 10 tot 13. Maurice zaterdag en zondag van 19.00 tot 21.00. Ook op vrijdag stoppen met stenders en ekdom en daar van twee tot zes stenders en van inkel van maken. Kan voor veel mensen jeugdsentiment zoals heel veel mensen ook hebben met evers en co.
jessica

Bericht door jessica »

Stenders en van Inkel is teruggrijpen naar oude glorie. Moet je niet willen. Dat wordt nooit meer zoals het ooit was. Stenders en Ekdom is een fijn programma. Lekker zo laten. Van Inkel lekker bij de publieke omroep laten tot zijn pensioen. Zit daar prima uit de luwte op zaterdag en zondag morgen en zondagnacht. Kan dat nog jaren volhouden. Helemaal prima van Inkel op die positie.
Kolya98

Bericht door Kolya98 »

Ik snap wat je zegt, maar Evers en Co op 538 is puur teruggrijpen op het gevoel. Ik denk als het een willekeurige andere dj had gedaan het de helft van het aantal luisteraars had gehad.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik gun Jeroen van Inkel wel een prominentere plek. Om hem Maurice Verschuuren te laten vervangen, zie ik het voordeel niet zo van.

Ik ben het eens net Jessica dat vergane glorie weinig toekomstbestendig is. Ik was groot fan van Stenders en Van Inkel, maar dat is meer dan dertig jaar terug. Zoals ik niet op vrijdagavond bij Stenders hoor: dat moet je niet willen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 11 jan 2025 14:33 Veronica moet niet steeds wisselen van Dj's. Laat ze nu eerst dit schema voorlopig maar vasthouden. Te veel wisselen kost ook luisteraars. Kijk maar naar Radio10
Teveel veranderen in één keer kost luisteraars. Zwakke(re) plekken in de programmering, presentatie, muziekmix, vormgeving, e.d. moet je ten alle tijden veranderen als je daarvoor de mogelijkheid hebt. Op sommige vlakken zie ik wel mogelijkheden tot verbetering.
Kolya98 schreef: 11 jan 2025 15:31 Ook op vrijdag stoppen met stenders en ekdom en daar van twee tot zes stenders en van inkel van maken. Kan voor veel mensen jeugdsentiment zoals heel veel mensen ook hebben met evers en co.
Er zit een gat van zo’n 30 jaar tussen het stoppen van Stenders & Van Inkel en Evers Staat Op. Dat betekent dat er ook een gat is tussen beide groepen luisteraars. Dat maakt de luisteraars die een sentiment ervaren bij Stenders & Van Inkel commercieel oninteressant. Een programma met beide DJ’s zie ik dan ook niet gebeuren.
jessica schreef: 11 jan 2025 15:40 Van Inkel lekker bij de publieke omroep laten tot zijn pensioen. Zit daar prima uit de luwte op zaterdag en zondag morgen en zondagnacht.
Bij Veronica op hetzelfde tijdslot, zoals wordt voorgesteld, zit Van Inkel nog meer in de luwte ;-)
Kolya98 schreef: 11 jan 2025 15:49 Ik snap wat je zegt, maar Evers en Co op 538 is puur teruggrijpen op het gevoel. Ik denk als het een willekeurige andere dj had gedaan het de helft van het aantal luisteraars had gehad.
De impact die Evers heeft (gehad) is groter dan die van Stenders & Van Inkel is mijn mening.
Oortjes schreef: 11 jan 2025 15:54 Ik gun Jeroen van Inkel wel een prominentere plek. Om hem Maurice Verschuuren te laten vervangen, zie ik het voordeel niet zo van.
Hier ben ik het mee eens. Verschuuren verplaatsen naar de weekendavond zou ik niet begrijpen. Ik vind Verschuuren een betere jock dan de twee jocks die doordeweeks tussen 10 en 14 zitten.
God is a DJ
jessica

Bericht door jessica »

Verschuuren is misschien wel beter, maar hij heeft een eigen bedrijf en aangegeven dat hij niet dagelijks een radioprogramma wil. Dus dan is de discussie snel gesloten. Ik vind Wessel van Diepen ook erg goed en ik zou hem graag iedere dag horen, maar hij wil ook niet dagelijks een programma meer maken. Dan kan je lang kletsen dat deze DJ's beter zijn dan diegene die nu door de weeks zitten, maar zij gaan daar nooit meer zitten.

Dus verder heeft het niet veel zin om dat dan aan te geven of voor te stellen.
Janno

Bericht door Janno »

Eerlijk gezegd hoop ik dat Maurice Verschuuren lekker blijft zitten waar hij zit. Nu alle eindejaarslijsten voorbij zijn is mijn weekend weer vrijwel volledig gevuld met Veronica en het bevalt me steeds beter. Doordeweeks luister ik vaak ook naar andere zenders, maar vanaf vrijdagmiddag 12:00 of 13:00 ga ik naar Veronica, met alleen een tijdelijk uitstapje op zondagochtend naar Arrow Bluesbox ter vervanging van het ooit zo prettige zondagochtendprogramma van Danny Vera.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 11 jan 2025 17:54 Verschuuren is misschien wel beter, maar hij heeft een eigen bedrijf en aangegeven dat hij niet dagelijks een radioprogramma wil. Dus dan is de discussie snel gesloten. Ik vind Wessel van Diepen ook erg goed en ik zou hem graag iedere dag horen, maar hij wil ook niet dagelijks een programma meer maken. Dan kan je lang kletsen dat deze DJ's beter zijn dan diegene die nu door de weeks zitten, maar zij gaan daar nooit meer zitten.

Dus verder heeft het niet veel zin om dat dan aan te geven of voor te stellen.
Dat stel ik ook niet voor. Ik zeg enkel dat ik hem beter vind dan de huidige jocks die tussen 10 en 14 uur doordeweeks zitten en hem daarom niet zou ‘degraderen’ naar de zaterdag- en zondagavond.
Phoenix schreef: 11 jan 2025 16:44 Verschuuren verplaatsen naar de weekendavond zou ik niet begrijpen. Ik vind Verschuuren een betere jock dan de twee jocks die doordeweeks tussen 10 en 14 zitten.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Janno schreef: 11 jan 2025 18:21 Eerlijk gezegd hoop ik dat Maurice Verschuuren lekker blijft zitten waar hij zit. Nu alle eindejaarslijsten voorbij zijn is mijn weekend weer vrijwel volledig gevuld met Veronica en het bevalt me steeds beter.
Dat herken ik. Vrijdagavond acht uur schakel ik over op Veronica en daar blijft ik de rest van het weekend. Doordeweeks vind ik Veronica persoonlijk weinig aansprekend, met de voor mij saaie Gerard Ekdom in de ochtend en wat flauwe heren in de avondspits. In het weekend vind ik Veronica nu echt een heerlijke zender.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Heb genoten van de invalbeurt van Lisanne in de weekend ochtendshow vandaag. Vind haar (en ook Ferry Oomen) een van de betere radiotalenten van afgelopen jaar, die ontwikkelen zich prima.

Maar de zaterdag wordt weer waardeloos afgesloten met Thijs "de verhalen die maken we samen" Meeuwsen. Zou daar nooit eens iemand van Mediahuis naar luisteren? Dat oeverloze gezwam, gesprekken met onzinnige gasten die werkelijk niks te melden hebben. Ik kom toch steeds op deze show uit omdat er verder weinig is op de late avond en de muziek is gewoon uitstekend, maar geef deze uren aan Dennis Hoebee ofzo.
Plaats reactie