Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Oortjes

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 10 jan 2025 20:38 1 op de 18 Nederlanders is een verzuurde boomer blijkbaar.
Dat kan statistisch aardig kloppen. Er zijn meer dan een miljoen boomers. Ik heb er niets tegen. Ieder programma heeft zijn doelgroep en ik hoef niet te kijken.
Rock 'n roll is better than music!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Oortjes schreef: 10 jan 2025 20:37
DavyGer schreef: 10 jan 2025 20:27 Ik vind het sowieso interessant dat mediahuis niet meer gebruik maakt van haar journalistieke tak voor de radio producties. Daar kun je natuurlijk wel synergie halen, de telegraaf is dan wel degelijk een goede fit voor Veronica om b.v. je ochtend en middagbulletins mee te versterken. Net als NRC en Sublime een logische combinatie zijn (en niet voor niets al eens samen een programma hebben gemaakt)
Zie je geen afbreukrisico voor Veronica daarin?
Ligt eraan hoe je het presenteert in je bulletins. Je zou alleen al de belangrijkste verhalen van de kranten ook op de radio kunnen behandelen.

Daarnaast zou je ook kunnen nadenken of de interviews die plaats vinden tijdens een radio programma mede-geproduceerd kunnen worden door een van de journalistieke merken. Dan zou een verhaal van de radio ook weer in de krant kunnen landen of vice versa.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

DavyGer schreef: 10 jan 2025 21:04 Ligt eraan hoe je het presenteert in je bulletins. Je zou alleen al de belangrijkste verhalen van de kranten ook op de radio kunnen behandelen.

Daarnaast zou je ook kunnen nadenken of de interviews die plaats vinden tijdens een radio programma mede-geproduceerd kunnen worden door een van de journalistieke merken. Dan zou een verhaal van de radio ook weer in de krant kunnen landen of vice versa.
Dat kan, maar dan hangt het niet aan één van de kranten?

Een muziekzender leent zich niet zo voor uitgebreide interviews. Dat is toch meer wat voor een BNR, lijkt mij

Belangrijk nieuws uit de kranten zitten volgens mij sinds jaar en dag in radioprogramma's.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

DavyGer schreef: 10 jan 2025 18:41 Vergeet niet dat Veronica sowieso een wat rechtser imago heeft. Wouter v/d goes zit natuurlijk ook behoorlijk aan de rechtse kant.
Veronica is toch een muziekzender? Geen idee waar dat vermeende rechtse imago vandaan zou komen?

Ik heb overigens geen flauw idee wat Mattie, Jan-Willem, Gerard, Frank, Tim, Marieke, Domien, Mark, Menno, Bart, Wout en al die anderen aankruisen in het stemhokje. En gelukkig maar. Jij hebt daar blijkbaar wel een beeld bij?
Buckhead

Bericht door Buckhead »

Politiek maakt niks uit bij een muziekzender, de DJs moeten zich er ook niet over uitlaten. Wouter heeft het dan wel lang volgehouden bij de linkse publieke omroep.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 10 jan 2025 20:52
Phoenix schreef: 10 jan 2025 20:38 1 op de 18 Nederlanders is een verzuurde boomer blijkbaar.
Dat kan statistisch aardig kloppen. Er zijn meer dan een miljoen boomers. Ik heb er niets tegen. Ieder programma heeft zijn doelgroep en ik hoef niet te kijken.
Dat laatste klopt, maar door te spreken over ‘verzuurde boomers’ zet je een groep op een bepaalde manier weg. Het is een toontje dat mij tegen staat, maar daarnaast je goed recht.

Ik bekijk het van een andere kant. De doelgroep van VI kijkt en luistert wellicht geen Op1, Nieuwsuur, Radio 1 en BNR, maar VI brengt duiding op het nieuws op een toegankelijke manier door gasten (bijvoorbeeld Raymond Mens, Pieter Koblenz, Dave Maasland, Mart de Kruijf, Thomas van Groningen, Sam Hagens en Merel Ek) die net zo goed bij eerder genoemde programma’s en zenders aanschuiven. Een doelgroep (van 1 miljoen Nederlanders) die geen aansluiting vind bij programma’s die jouw goedkeuring waarschijnlijk wel hebben worden toch deskundig geïnformeerd. De NPO zou zich eens moeten afvragen hoe het deze groep kan bereiken, maar dat is een discussie die we beter elders kunnen voeren.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 10 jan 2025 21:29 Een doelgroep (van 1 miljoen Nederlanders) die geen aansluiting vind bij programma’s die jouw goedkeuring waarschijnlijk wel hebben worden toch deskundig geïnformeerd. De NPO zou zich eens moeten afvragen hoe het deze groep kan bereiken, maar dat is een discussie die we beter elders kunnen voeren.
Deskundig geïnformeerd worden verstaan wij duidelijk wat anders onder. VI is volgens mij echt niks meer dan amusement.

Ik kan je gerust stellen, al die andere programma's kijk ik ook niet naar. Ze mogen van mij allemaal bestaan, heb er niks ol tegen, maar ik vind televisie sowieso meer voor boomers en bejaarden. Dat zijn volgens mij ook de meeste kijkers. Zelf ben ik meer gecharmeerd van radio en internet.
Janno

Bericht door Janno »

Oortjes schreef: 10 jan 2025 20:52
Er zijn zo’n 2,5 miljoen boomers (ruwweg tussen 1945-1955 geboren), dus het grootste deel kijkt niet naar VI. Ik heb geen cijfers van het aantal verzuurde boomers :D

Zelf kijk ik overigens zelden televisie (geboren 1955)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 10 jan 2025 21:38
Phoenix schreef: 10 jan 2025 21:29 Een doelgroep (van 1 miljoen Nederlanders) die geen aansluiting vind bij programma’s die jouw goedkeuring waarschijnlijk wel hebben worden toch deskundig geïnformeerd. De NPO zou zich eens moeten afvragen hoe het deze groep kan bereiken, maar dat is een discussie die we beter elders kunnen voeren.
Deskundig geïnformeerd worden verstaan wij duidelijk wat anders onder. VI is volgens mij echt niks meer dan amusement.

Ik kan je gerust stellen, al die andere programma's kijk ik ook niet naar. Ze mogen van mij allemaal bestaan, heb er niks ol tegen, maar ik vind televisie sowieso meer voor boomers en bejaarden. Dat zijn volgens mij ook de meeste kijkers. Zelf ben ik meer gecharmeerd van radio en internet.
Dan kunnen we je opmerkingen goed kaderen, want een mening over iets dat je niet kijkt heeft weinig waarde wat mij betreft.

Zelf vind radio meer voor boomers en bejaarden dan televisie. Bij televisie constateer ik nog specifieke programma’s die goed aanslaan bij een jonger publiek. Bij radio is dat veel en veel minder. Niet voor niets wordt de commerciële doelgroep bij radio opgerekt.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 10 jan 2025 22:01 Dan kunnen we je opmerkingen goed kaderen, want een mening over iets dat je niet kijkt heeft weinig waarde wat mij betreft.
Ik kijk incidenteel mee en zie weleens een fragment op socials, maar zet thuis de tv zelden aan. Dat is voldoende om mijn mening te kunnen vormen over VI, inderdaad niet over de andere programma's die je noemde. Ik ken ze niet eens allemaal.
Phoenix schreef: 10 jan 2025 22:01 Zelf vind radio meer voor boomers en bejaarden dan televisie. Bij televisie constateer ik nog specifieke programma’s die goed aanslaan bij een jonger publiek. Bij radio is dat veel en veel minder. Niet voor niets wordt de commerciële doelgroep bij radio opgerekt.
Zowel (lineaire) televisie als radio doen het niet goed bij jongere doelgroepen. Televisieprogramma's voor jongeren worden regelmatig beter bekeken op YouTube dan op een televisiezender. Dat ik als individu ben afgehaakt bij televisie en intens veel van radio houd, heeft daar niet veel invloed op.
Pot

Bericht door Pot »

Misschien een eigen draadje maken? Dit loopt wel weg zo...
jessica

Bericht door jessica »

Pot schreef: 10 jan 2025 23:36 Misschien een eigen draadje maken? Dit loopt wel weg zo...
Misschien kan een van de moderatoren de reacties die niet over Veronica gaan even in een ander onderwerp zetten ja. Goed idee. Bij media overig ofzo.
Streampie

Bericht door Streampie »

Waar niemand het hier over heeft de afgelopen 3 pagina's:

Gerard Ekdom is NIET de ochtend dj die op de actualiteit kan inspringen. Als je daar journalisten of opiniemakers tegenover zet wordt het een drama.

De Telegraaf heeft (oh god ik ga dit echt zeggen) een hele hoop uitstekende journalisten en columnisten aan boord. Los van politieke kleur. Maar iemand als Gerard Ekdom kan daar NIET meee omgaan. Hij is intellectueel gewoon een lichtgewicht.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Streampie schreef: 11 jan 2025 03:38 Waar niemand het hier over heeft de afgelopen 3 pagina's:

Gerard Ekdom is NIET de ochtend dj die op de actualiteit kan inspringen. Als je daar journalisten of opiniemakers tegenover zet wordt het een drama.
Maar niemand oppert ook om Ekdom zo’n programma te laten presenteren. Mijn idee voor zo’n programma was er al voor de komst van Ekdom.
Phoenix schreef: 08 okt 2023 20:59 Mag ik eens een ander idee opwerpen. Qua drive-time shows zijn er meestal twee uitersten die worden besproken en te horen zijn. Enerzijds de shows met lachzakken en platte humor. Anderzijds de music driven programma’s. Persoonlijk denk ik dat er ruimte is voor de derde variant. Een ochtendprogramma met veel nieuws en actualiteiten, maar lichter van toon dan Radio 1 en BNR en afgewisseld met muziek maar minder frivoliteiten dan de reguliere ochtendprogramma’s. Veronica kan hierbij verbinding zoeken met De Telegraaf en hun bekende journalisten en columnisten op reguliere basis terug laten komen in het programma: Valentijn Driessen, Mick van Wely, Tina Nijkamp, Saskia Belleman, Wierd Duk en Wouter de Winther.
Je hebt dan ook geen personality als ochtend jock nodig, want het onderscheid zit in de inhoud en niet in de persoon.
God is a DJ
Greatski

Bericht door Greatski »

Webcam is nog niet gefixt
Dus dat als je naar ander tabblad gaat dat hij gaat haperen.
Is echt al maanden zo, bizar
Plaats reactie