Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio Veronica
Dit is analyse van Patrick kicken in zijn laatste column wat betreft luistercijfers van deze week
Bij Mediahuis gaat het geld verbranden met Veronica en 100%NL gewoon lekker door, Veronica verliest in haar eentje 2% marktaandeel.
Bij Mediahuis gaat het geld verbranden met Veronica en 100%NL gewoon lekker door, Veronica verliest in haar eentje 2% marktaandeel.
Tja, het is een mening en dat mag. Net zoals ik een andere mening heb, zoals je ziet. Ik had het overigens vooral over de muziek, van oudsher de belangrijkste reden dat ik naar een radiostation luister. Dj’s bashen is aan mij wat minder besteed.Buckhead schreef: ↑12 dec 2024 09:06Dit Veronica is een voetbalelfal van een rijke oliesjeik die veel geld betaald voor sterren die over de hill zijn. Ekdom mist drive maar kan nog effekes een aantal jaren flink cashen op de automatische piloot, Marisa is symphieke dame volgens mij, maar maakt er niet meer van dan feitjes oplepelen, Sander is op alle aspecten niet goed genoeg voor de dagprogrammering en past beter bij 3FM, Stenders klinkt weinig gemotiveerd en neemt alleen z'n vrijdagavond hobby show serieus, Wouter is te licht voor een middagshow, zoals hij dat ook was bij Yorin-FM en Radio 2, Wout is een goede waterdrager, een links of rechtsback die onopvallend verdedigend werk oplost zonder in de spotlight te staan, een dj die vlotjes presenteeert tussen de muziek in de uren tussen 10 en 4 en na 7 uur in de avond. Frank van 't Hof, vriend van Wouter anders was een middagprogramma onhaalbaar voor de beste gozer. De avond is trage weinig inspirerende radio van twee middenmoters. Het weekend is gevuld met bankzitters die niet meer uren willen vullen of eenvoudigweg niet beter kunnen.
-
Niet eens met je analyse over het weekend. Ik zou elke dag luisteren als Maurice en Niek dagelijks te horen zouden zijn. Die zouden met gemak een shift doordeweeks kunnen doen. Beter dan een Marisa en Sander.Buckhead schreef: ↑12 dec 2024 09:06 Dit Veronica is een voetbalelfal van een rijke oliesjeik die veel geld betaald voor sterren die over de hill zijn. Ekdom mist drive maar kan nog effekes een aantal jaren flink cashen op de automatische piloot, Marisa is symphieke dame volgens mij, maar maakt er niet meer van dan feitjes oplepelen, Sander is op alle aspecten niet goed genoeg voor de dagprogrammering en past beter bij 3FM, Stenders klinkt weinig gemotiveerd en neemt alleen z'n vrijdagavond hobby show serieus, Wouter is te licht voor een middagshow, zoals hij dat ook was bij Yorin-FM en Radio 2, Wout is een goede waterdrager, een links of rechtsback die onopvallend verdedigend werk oplost zonder in de spotlight te staan, een dj die vlotjes presenteeert tussen de muziek in de uren tussen 10 en 4 en na 7 uur in de avond. Frank van 't Hof, vriend van Wouter anders was een middagprogramma onhaalbaar voor de beste gozer. De avond is trage weinig inspirerende radio van twee middenmoters. Het weekend is gevuld met bankzitters die niet meer uren willen vullen of eenvoudigweg niet beter kunnen.
Daar kan ik me ook in vinden.repelsteel schreef: ↑12 dec 2024 11:03Niet eens met je analyse over het weekend. Ik zou elke dag luisteren als Maurice en Niek dagelijks te horen zouden zijn. Die zouden met gemak een shift doordeweeks kunnen doen. Beter dan een Marisa en Sander.Buckhead schreef: ↑12 dec 2024 09:06 Dit Veronica is een voetbalelfal van een rijke oliesjeik die veel geld betaald voor sterren die over de hill zijn. Ekdom mist drive maar kan nog effekes een aantal jaren flink cashen op de automatische piloot, Marisa is symphieke dame volgens mij, maar maakt er niet meer van dan feitjes oplepelen, Sander is op alle aspecten niet goed genoeg voor de dagprogrammering en past beter bij 3FM, Stenders klinkt weinig gemotiveerd en neemt alleen z'n vrijdagavond hobby show serieus, Wouter is te licht voor een middagshow, zoals hij dat ook was bij Yorin-FM en Radio 2, Wout is een goede waterdrager, een links of rechtsback die onopvallend verdedigend werk oplost zonder in de spotlight te staan, een dj die vlotjes presenteeert tussen de muziek in de uren tussen 10 en 4 en na 7 uur in de avond. Frank van 't Hof, vriend van Wouter anders was een middagprogramma onhaalbaar voor de beste gozer. De avond is trage weinig inspirerende radio van twee middenmoters. Het weekend is gevuld met bankzitters die niet meer uren willen vullen of eenvoudigweg niet beter kunnen.
Maurice Verschuuren gaat dit niet doen, want hij heeft zijn eigen onderneming en hij doet de programma’s op Veronica er slechts bij.
Dat Niek van der Bruggen niet doordeweeks zit vind ik onbegrijpelijk.
God is a DJ
Wat gaat Veronica eigenlijk tijdens de top 2000 uitzenden?
Rob Stenders fungeert vanaf zijn zolderkamer in zijn thuisstudio als 'tweede scherm' voor de Top2000. De hele dag geeft hij reflecties op de Top2000 inclusief muziekrecensies van de nummers die er worden gedraaid. Wil je dus alle achtergronden van de Top2000, stem dan af op de zolderkamer van Rob Stenders via Radio Veronica.
Met vriendelijke groet,
De Speld
Haha … noemen we zo voortaan de periode van kerst tot en met oudejaarsdag.
Beste alternatief van de Top 2000 is voor mij nog altijd de Countdown Top 750. Dat was een verrassende lijst met een uitstekende presentatie.
God is a DJ
Haha, dat lijkt me ergens nog wel lachen ook. Dat je als zender gewoon denkt, als heel NL de top 2000 gaat beluisteren dan zend ik 'm zelf ook maar uit.Orange schreef: ↑12 dec 2024 14:13Rob Stenders fungeert vanaf zijn zolderkamer in zijn thuisstudio als 'tweede scherm' voor de Top2000. De hele dag geeft hij reflecties op de Top2000 inclusief muziekrecensies van de nummers die er worden gedraaid. Wil je dus alle achtergronden van de Top2000, stem dan af op de zolderkamer van Rob Stenders via Radio Veronica.
Met vriendelijke groet,
De Speld
-
Je zou hem niet gelukkiger kunnen maken, mag ie de hele dag over andere radiostations praten. Hij doet niets liever dan dat.Orange schreef: ↑12 dec 2024 14:13Rob Stenders fungeert vanaf zijn zolderkamer in zijn thuisstudio als 'tweede scherm' voor de Top2000. De hele dag geeft hij reflecties op de Top2000 inclusief muziekrecensies van de nummers die er worden gedraaid. Wil je dus alle achtergronden van de Top2000, stem dan af op de zolderkamer van Rob Stenders via Radio Veronica.
Met vriendelijke groet,
De Speld
Daar heb je een punt, Niek is topper dj. Zonde van het weekendslot.repelsteel schreef: ↑12 dec 2024 11:03Niet eens met je analyse over het weekend. Ik zou elke dag luisteren als Maurice en Niek dagelijks te horen zouden zijn. Die zouden met gemak een shift doordeweeks kunnen doen. Beter dan een Marisa en Sander.Buckhead schreef: ↑12 dec 2024 09:06 Dit Veronica is een voetbalelfal van een rijke oliesjeik die veel geld betaald voor sterren die over de hill zijn. Ekdom mist drive maar kan nog effekes een aantal jaren flink cashen op de automatische piloot, Marisa is symphieke dame volgens mij, maar maakt er niet meer van dan feitjes oplepelen, Sander is op alle aspecten niet goed genoeg voor de dagprogrammering en past beter bij 3FM, Stenders klinkt weinig gemotiveerd en neemt alleen z'n vrijdagavond hobby show serieus, Wouter is te licht voor een middagshow, zoals hij dat ook was bij Yorin-FM en Radio 2, Wout is een goede waterdrager, een links of rechtsback die onopvallend verdedigend werk oplost zonder in de spotlight te staan, een dj die vlotjes presenteeert tussen de muziek in de uren tussen 10 en 4 en na 7 uur in de avond. Frank van 't Hof, vriend van Wouter anders was een middagprogramma onhaalbaar voor de beste gozer. De avond is trage weinig inspirerende radio van twee middenmoters. Het weekend is gevuld met bankzitters die niet meer uren willen vullen of eenvoudigweg niet beter kunnen.
Dit is allemaal smaak. Niek daar heb ik zelf helemaal niets mee. Vind hem meer een DJ voor een hitstation. Ik begrijp niet wat mensen goed in hem vinden. Hij gebruikt altijd een geforceerde stem. Maar misschien ben ik de enige die zich hieraan ergert.
Dus blij dat hij in het weekend zit op in de avond als vervanger. Marisa vind ik zelf ook geen sterke DJ. Lijkt me wel een aardige vrouw. Maar ze studeert haar tekstjes wel erg in. Beetje gemaakt grappig proberen te zijn.
Maar ja allemaal persoonlijke smaak.
Eerlijk gezegd vind ik Sander Hoogendoorn niet zo slecht maar beter in de vroege avond. Toen hij daar zat op 3FM luisterde ik graag naar hem. Hij lijkt ook meer een avond dan ochtend/vroege middagmens. Ik vond de lunchshow van Martijn altijd wel leuk. Dus persoonlijk zou ik die 2 omdraaien.
Nee, je bent niet de enige die zich er aan ergert. Ik heb dat met Niek maar ook met Van Inkel. Denk bij de spreeks voortdurend: Praat normaal man.jessica schreef: ↑13 dec 2024 02:07Dit is allemaal smaak. Niek daar heb ik zelf helemaal niets mee. Vind hem meer een DJ voor een hitstation. Ik begrijp niet wat mensen goed in hem vinden. Hij gebruikt altijd een geforceerde stem. Maar misschien ben ik de enige die zich hieraan ergert.
Dus blij dat hij in het weekend zit op in de avond als vervanger. Marisa vind ik zelf ook geen sterke DJ. Lijkt me wel een aardige vrouw. Maar ze studeert haar tekstjes wel erg in. Beetje gemaakt grappig proberen te zijn.
Eerlijk gezegd vind ik Sander Hoogendoorn niet zo slecht maar beter in de vroege avond. Toen hij daar zat op 3FM luisterde ik graag naar hem. Hij lijkt ook meer een avond dan ochtend/vroege middagmens. Ik vond de lunchshow van Martijn altijd wel leuk. Dus persoonlijk zou ik die 2 omdraaien.
Verder ook wel eens met deze post van jou.
Je hebt kink- en stophoest.
Met het risico dat we discussies opnieuw gaan voeren, wil ik daar het volgende op zeggen.jessica schreef: ↑13 dec 2024 02:07Dit is allemaal smaak. Niek daar heb ik zelf helemaal niets mee. Vind hem meer een DJ voor een hitstation. Ik begrijp niet wat mensen goed in hem vinden. Hij gebruikt altijd een geforceerde stem. Maar misschien ben ik de enige die zich hieraan ergert.
Ja, uiteraard is het (ook) een kwestie van smaak. Maar naast Niek zitten er genoeg andere DJ’s op Veronica met een hitradio verleden, zoals Maurice, Rick en Wouter. Ook op andere classic hits zenders zitten DJ’s met een hitradio verleden, zoals Jeroen van Nieuwenhuize, Edwin Diergaarde, Gijs Staverman, Edwin Ouwehand, Robert Feller, Martijn Kolkman, etc.
Echter hebben de laatste jaren op Veronica DJ’s met een andere tone of voice de overhand gekregen. Maakt dit dat Niek misplaatst is op Veronica? Ik vind van niet. Juist dit soort DJ’s vind ik erg passen bij de oorspronkelijke signatuur van Veronica. Juist DJ’s als Sander Hoogendoorn en Marisa vind ik minder matchen met het merk Veronica.
Dus ja, het is aan de ene kant een kwestie van smaak. Aan de andere kant horen we in het weekend uitstekende hitjocks en doordeweeks - excuses hiervoor - jocks die beter bij BNNVARA zouden passen. Hier ontbreekt enige consistentie en zolang die er niet is blijft dit voer voor discussie.
En ik heb dat weer met Gerard Ekdom.
God is a DJ
Ik herken wel wat Phoenix signaleert, hoewel ik dat weer niet heb met Marissa. Dat geeft aan dat het toch met smaak en beleving te maken heeft.
Rock 'n roll is better than music!