Janno schreef: ↑08 dec 2024 11:55
Ik begrijp de aversie tegen Arjan Snijders ook niet, al wordt het nog 10 keer uitgelegd. Ik houd het maar op persoonlijke voorkeuren.
Het is geen aversie tegen Arjan Snijders. Het is typerend waarom sommigen de tone of voice van bepaalde jocks a-typisch vinden voor Veronica en meer gelijkenis vinden hebben met een tone of voice die bij de VARA past(e). Het is geen discussie over ‘goed’ of ‘fout’.
Zoals eerder opgemerkt begrijp ik dat het om de tone of voice gaat, maar onderstaande tekst lijkt toch een ietsepietsie van aversie te hebben. Ik kan het natuurlijk verkeerd interpreteren
repelsteel schreef: ↑07 dec 2024 23:42
Arjan Snijders die geen flitsers leest, ‘want luisteraars moeten gewoon niet te hard rijden’ aldus deze belerende presentator.
Janno schreef: ↑08 dec 2024 11:55
Ik begrijp de aversie tegen Arjan Snijders ook niet, al wordt het nog 10 keer uitgelegd. Ik houd het maar op persoonlijke voorkeuren.
Het is geen aversie tegen Arjan Snijders. Het is typerend waarom sommigen de tone of voice van bepaalde jocks a-typisch vinden voor Veronica en meer gelijkenis vinden hebben met een tone of voice die bij de VARA past(e). Het is geen discussie over ‘goed’ of ‘fout’.
Zoals eerder opgemerkt begrijp ik dat het om de tone of voice gaat, maar onderstaande tekst lijkt toch een ietsepietsie van aversie te hebben. Ik kan het natuurlijk verkeerd interpreteren
Arjan Snijders die geen flitsers leest, ‘want luisteraars moeten gewoon niet te hard rijden’ aldus deze belerende presentator.
Ik ben niet verantwoordelijk voor meningen van anderen.
Ik vind hem persoonlijk inderdaad belerend, ouderwets en saai. Aversie is voor mij iets teveel gevoelskwestie, ik heb er geen gevoel bij.
Wat mij wel opvalt, is dat hij het in zijn podcast altijd zo goed weet en hij regelmatig radiomakers de maat neemt.
Helemaal prima, kritisch zijn is goed.
Maar als hij dan zelf komt met een programma waar heel Wikipedia wordt voorgelezen (zo ervaar ik dat), kan ik dat moeilijk rijmen. Dit soort “programma’s” worden al 60 jaar gemaakt op de radio en het maakt het medium ouderwets en achterhaald.
En nu hebben we al veel te veel woorden en tijd gespendeerd aan deze radiomaker. Wat mij betreft terug naar Veronica.
Arjan Snijders is een zeer beperkte dj , die inderdaad alle dj’s van Nederland de maat neemt . De podcast dwdr doet hij samen met Harm en Ron . Ook twee vervelende kwasten.
Vooral Edens weet het beter dan wie dan ook. Hoort weinig maar heeft wel overal een mening over .
Barwijn schreef: ↑08 dec 2024 13:17
Arjan Snijders is een zeer beperkte dj , die inderdaad alle dj’s van Nederland de maat neemt . De podcast dwdr doet hij samen met Harm en Ron . Ook twee vervelende kwasten.
Vooral Edens weet het beter dan wie dan ook. Hoort weinig maar heeft wel overal een mening over .
Ja, zo kun je het ook verwoorden. Ik begrijp sowieso niet waarom er een podcast gemaakt moet worden waarin deze mannen andere programma’s beoordelen.
Ga die mensen persoonlijk advies geven en help ze echt verder als je het goed bedoelt.
Harm heeft van dat gedoe van milieu een verdien model gemaakt . Harm rijdt en vliegt de hele wereld over om zijn boodschap te verkondigen . De Snijderbaas wil graag gezien worden als de almachtige radio kenner .
Ik ben niet verantwoordelijk voor meningen van anderen.
Klopt. Ik reageerde ook niet op jou. Anders had ik je wel gequote. Het was een algemeen bericht, waar jij weer op reageerde ;-)
repelsteel schreef: ↑08 dec 2024 13:04
Ik vind hem persoonlijk inderdaad belerend, ouderwets en saai. Aversie is voor mij iets teveel gevoelskwestie, ik heb er geen gevoel bij.
Wat mij wel opvalt, is dat hij het in zijn podcast altijd zo goed weet en hij regelmatig radiomakers de maat neemt.
Helemaal prima, kritisch zijn is goed.
Maar als hij dan zelf komt met een programma waar heel Wikipedia wordt voorgelezen (zo ervaar ik dat), kan ik dat moeilijk rijmen. Dit soort “programma’s” worden al 60 jaar gemaakt op de radio en het maakt het medium ouderwets en achterhaald.
En nu hebben we al veel te veel woorden en tijd gespendeerd aan deze radiomaker. Wat mij betreft terug naar Veronica.
Ja, prima. Die podcast luister ik trouwens nooit en heeft idd weinig met Veronica te maken. Meningen over een podcast kunnen beter besproken worden in een apart topic.
Over de dj Snijders zelf kunnen we het wat mij betreft best hebben, omdat hij nu eenmaal Veronicajock is.
Voor mij is dit Veronica qua muziek en presentatie weer vergelijkbaar met het Veronica wat ik kende in de jaren 80/90. Veel is nostalgie en zoals het was krijg je toch nooit meer terug. Maar ik kan wel zeggen dat alle Veronica vormen na de VOO tijd mij niet interesseerden. Ik ben blij dat ik met dit Veronica weer een aantrekkelijke radiozender erbij heb om naar te luisteren.
Ik hoop dat dit niet gezien wordt als een zwaktebod.
Janno schreef: ↑08 dec 2024 21:49
Ik ben het eens met Roel Prima zender om langer naar te luisteren. Wat ook blijkt uit de cijfers. Hoge luistertijd.
Inderdaad, stijgende lijn in de cijfers. Ook vanavond weer heerlijke muziek bij Dennis Hoebee. Ik heb nog geen slechte muziek gehoord en lekker afwisselend. Van Queen naar Nickelback tot aan Nena. Dennis heeft een heerlijke radiostem. Misschien krijgt hij nog ergens een vast plekje. Lisanne gisteravond vond ik minder, maar ook dat is persoonlijk.
Phoenix schreef: ↑04 dec 2024 12:37
Helemaal eens!
Ik koester warme herinneringen aan de verschillende periodes van Veronica. Het publieke Veronica in de jaren ‘80 met de Volle Vrijdag, het publieke Veronica op zaterdag, het commerciële HitRadio Veronica (op AM!), het commerciële Veronica[FM], het commerciële Veronica rond 2003/2004 en het commerciële Veronica rond 2020. Allemaal periodes waarin Veronica uitstekende DJ’s in huis had en grotendeels vernieuwde radio maakte (dat laatste zeker in de vorige eeuw). Het huidige Veronica pas voor mijn gevoel totaal niet in dat rijtje. En zoals Repelsteel zegt bepaalde jocks passen ook niet in het profiel van de eerder geschetste periodes van Veronica. Enkel de dag line-up van het weekend en Ekdom schuren daar nog tegenaan. Voor de rest heeft de zender een totaal andere uitstraling die ik in mijn hoofd niet kan koppelen aan het merk Veronica.
Ik vind toch ook dat je de zeezendertijd niet mag vergeten in de playlist komt best veel 60s hits voor.
Het hitradio Veronica avontuur vind ik in Vintage Veronica niet terug. Wel het Volle Vrijdag gevoel.
Ik wordt er blij van Vintage Veronica
Ik heb geen herinnering aan de zeezenderperiode want toen was ik nog niet geboren. Of het draaien van jaren ‘60 hit gelijk staat aan de zeezendertijd betwijfel ik.
Verder ben ik van mening dat je het gevoel aan die periode niet commercieel kunt uitnutten. Als jij dat gevoel wel kunt ophalen met Vintage Veronica dan is dat natuurlijk helemaal prima.
Een audioleader van de jingle is misschien meerderen keren gebuikt. Daarom zal mijn reflectiekader anders zijn dan die van jouw.
Ik blijft zo wie zo meer hangen om te luisteren bij Veronica Vintage dan bij het gewone Veronica (ether) al moet ik wel eerlijk zeggen dat het beter klinkt van het Veronica (ether) van pak hem beet 2 jaar terug
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Janno schreef: ↑08 dec 2024 21:49
Ik ben het eens met Roel Prima zender om langer naar te luisteren. Wat ook blijkt uit de cijfers. Hoge luistertijd.
Dit Veronica is een voetbalelfal van een rijke oliesjeik die veel geld betaald voor sterren die over de hill zijn. Ekdom mist drive maar kan nog effekes een aantal jaren flink cashen op de automatische piloot, Marisa is symphieke dame volgens mij, maar maakt er niet meer van dan feitjes oplepelen, Sander is op alle aspecten niet goed genoeg voor de dagprogrammering en past beter bij 3FM, Stenders klinkt weinig gemotiveerd en neemt alleen z'n vrijdagavond hobby show serieus, Wouter is te licht voor een middagshow, zoals hij dat ook was bij Yorin-FM en Radio 2, Wout is een goede waterdrager, een links of rechtsback die onopvallend verdedigend werk oplost zonder in de spotlight te staan, een dj die vlotjes presenteeert tussen de muziek in de uren tussen 10 en 4 en na 7 uur in de avond. Frank van 't Hof, vriend van Wouter anders was een middagprogramma onhaalbaar voor de beste gozer. De avond is trage weinig inspirerende radio van twee middenmoters. Het weekend is gevuld met bankzitters die niet meer uren willen vullen of eenvoudigweg niet beter kunnen.