Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Op de site van Veronica staan nieuwe persfoto's van o.a. Rob Stenders met Gerard Ekdom & Caroline Brouwer, maar niet van Arjan Snijders. Dus ik vermoed dat die nog wel 's vertrekken gaat.
Vanavond vanaf 18:00 de '70 belangrijkste artiesten van de jaren 70' tot ongeveer 01:00
Alleen andere achtergrond, de foto's zijn het zelfde. Behalve dat een nu van Rob en Gerard samen een foto gemaakt is
Het levert vanavond wel heerlijke radio op. De grootste artiesten van de jaren '70 met verrassende nummers van die artiesten, leuke interactie, kortom heerlijke radio.
Dit is wel radio die commercieel momenteel alleen op Veronica kan.
Een aantal van ons zal zich irriteren omdat reclame wordt aangekondigd. Ik niet
Rock 'n roll is better than music!
Sowieso wel knap om bijna iedere vrijdag tegenwoordig Stenders plus minus 11 uur achter elkaar te horen. Volgens mij alleen even niet on air als ie naar huis rijdt van Amsterdam naar Almere.
De volle Stendersvrijdag
yep, die 2 uurtjes staat hij op Stend by
Overigens heb ik de hele discussie gelezen dat Veronica nu een soort VARA zou zijn. Nu vond ik het tijd om daar op te reageren.
Complete onzin, nee hoor geen Dubellisjes, geen Vara Vuurwerk, geen Steen en Been Show, geen links gelul van ene Meurders. Nee, gewoon lekker toegankelijke muziek en aangename DJ's die af en toe de randjes opzoeken. Dat was Veronica in de jaren 80 en begin jaren 90 en dat zie ik nu weer terug.
Laatst gewijzigd door Roel_ op 07 dec 2024 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Je bent ouder en je wil wat...
-
Er is nu al meerdere keren door een aantal mensen uitgelegd waarom er een Vara-associatie is. Dan kan je nu wel weer komen met het argument dat de programmering en de dj’s niet hetzelfde zijn als toen, maar dat is redelijk onbenullig.Roel_ schreef: ↑07 dec 2024 20:50yep, die 2 uurtjes staat hij op Stend by
Overigens heb ik de hele discussie gelezen dat Veronica nu een soort VARA zou zijn. Nu vond ik het tijd om daar op te reageren.
Complete onzin, nee hoor geen Dubellisjes, geen Vara Vuurwerk, geen Steen en Been Show, geen links gelul van ene Meurders. Nee, gewoon lekker toegankelijke muziek en aangename DJ's die af en toe de randjes opzoeken. Dat was Veronica in de jaren 80 en begin jaren 90 en dat zie ik nu weer terug.
Het gaat ,nogmaals, om de manier waarop er gepresenteerd word door een aantal Veronica-jocks. Dat is wat de Vara-associatie oproept. Die vergelijking schijnt voor sommige leden heel lastig en ingewikkeld te zijn...
Het kan natuurlijk ook perceptie zijn.
Radio is beleving. Als ik Veronica beluister, heb ik geen enkele associatie met het geluid van de VARA in welke tijd dan ook. Beleving is echter persoonlijk, dus het kan zijn dat anderen dat anders beleven.repelsteel schreef: ↑07 dec 2024 21:11 Het gaat ,nogmaals, om de manier waarop er gepresenteerd word door een aantal Veronica-jocks. Dat is wat de Vara-associatie oproept. Die vergelijking schijnt voor sommige leden heel lastig en ingewikkeld te zijn...
Overigens vond ik dat de VARA in de jaren '80 prima radio maakte. Radio 3 als zender was afschuwelijk, maar zeven dagen VARA zou prima zijn geweest. Peter Holland, Mark de Brouwer, Wessel van Diepen, Angelique Stein, Henk Westbroek, Jack Spijkerman, Jan Douwe Kroeske, Rob Stenders en Luc van Rooij vond ik allemaal prima radiomakers. Persoonlijk vind ik het huidige Kink meer in de buurt komen dan Veronica, maar ook dat is beleving.
Rock 'n roll is better than music!
Volgens mij is het helemaal niet moeilijk... Gerard Ekdom klinkt niet als Felix Meurders, Sander Hoogendoorn klinkt niet als Jack Spijkerman, Rob Stenders klinkt niet als Jan Douwe Kroeske. Sterker nog hij klinkt gewoon als Stenders (die van Stenders en van Inkel). Wout en Frank klinken niet als Paul de Leeuw en Peter Holland. Alleen Ekdom en Stenders klinken soms als Henk Westbroek en dan is het echt Vuurwerkrepelsteel schreef: ↑07 dec 2024 21:11 Het gaat ,nogmaals, om de manier waarop er gepresenteerd word door een aantal Veronica-jocks. Dat is wat de Vara-associatie oproept. Die vergelijking schijnt voor sommige leden heel lastig en ingewikkeld te zijn...
Het belangrijkste verschil vind ik persoonlijk dat de VARA altijd wel een belerende toon had. Welke muziek mensen leuk moesten vinden. Veronica draaide de muziek die de mensen wilden horen.
Overigens ben ik het ook wel met Oortjes eens, dat de VARA dinsdag best wel leuke programma's had. Ik was fan van Dubellisjes en Peter Holland. Die had nooit de overstap naar de VOO moeten maken, want hij paste totaal niet bij Veronica.
Je bent ouder en je wil wat...
-
De Vara dinsdag was erg progressief qua muziek veel kwaliteits pop/rock, new wave, dat was Veronica allerminst en het Veronica van nu met een klein vleugje nog. Dat was de wens van Stenders toen hij daar nog directeur mocht spelen en dat is nog niet geheel los gelaten.
-
Arjan Snijders die geen flitsers leest, ‘want luisteraars moeten gewoon niet te hard rijden’ aldus deze belerende presentator.
Die in zijn programma feitjes oplepelt over posities in hitlijsten. Had inderdaad vroeger zo tussen Curry, Gijs Staverman en Edwin Evers gekund in de VOO-tijd.
Stenders draait alleen verzoekjes die hij zelf goed vindt, daar zit geen “platte” hit tussen, dat dient allemaal verantwoorde popmuziek te zijn die hij keurt. Omlijst met wikipediafeiten en “muziekles”.
Dat lijkt in geen lichtjaren meer op de Stenders van Stenders en Van Inkel of Shockradio.
Marisa Heutink heeft qua toon en stijl werkelijk niets dat ooit in een eerder Veronica paste. Martijn Muijs, Sander Hoogendoorn en Frank van der Lende hebben nergens dat snelle, frisse energieke dat Veronica kenmerkte.
Veronica liep voorop en was de stoerste. Dit is een club mensen die dat niet zijn.
Alleen Ekdom komt wat stijl betreft in de buurt van het “echte” Veronica. De rest bij lange na niet.
Die in zijn programma feitjes oplepelt over posities in hitlijsten. Had inderdaad vroeger zo tussen Curry, Gijs Staverman en Edwin Evers gekund in de VOO-tijd.
Stenders draait alleen verzoekjes die hij zelf goed vindt, daar zit geen “platte” hit tussen, dat dient allemaal verantwoorde popmuziek te zijn die hij keurt. Omlijst met wikipediafeiten en “muziekles”.
Dat lijkt in geen lichtjaren meer op de Stenders van Stenders en Van Inkel of Shockradio.
Marisa Heutink heeft qua toon en stijl werkelijk niets dat ooit in een eerder Veronica paste. Martijn Muijs, Sander Hoogendoorn en Frank van der Lende hebben nergens dat snelle, frisse energieke dat Veronica kenmerkte.
Veronica liep voorop en was de stoerste. Dit is een club mensen die dat niet zijn.
Alleen Ekdom komt wat stijl betreft in de buurt van het “echte” Veronica. De rest bij lange na niet.