Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Ik was in de jaren 70 en 80 een vaste luisteraar van de VARA dinsdag, VPRO woensdag en van de Veronica-vrijdag maar het huidige Veronica draagt maar een heel klein beetje Vara bij zich. De nieuwe, soms obscure bandjes, de hardrock op de avond, ik hoor ze nu niet terug op Veronica. Wordt weer flink overdreven op het forum.
Je hebt kink- en stophoest.
-
Dus omdat het niet exact hetzelfde is zoals toen is het meteen overdreven?Stophoest schreef: ↑05 dec 2024 08:20 Ik was in de jaren 70 en 80 een vaste luisteraar van de VARA dinsdag, VPRO woensdag en van de Veronica-vrijdag maar het huidige Veronica draagt maar een heel klein beetje Vara bij zich. De nieuwe, soms obscure bandjes, de hardrock op de avond, ik hoor ze nu niet terug op Veronica. Wordt weer flink overdreven op het forum.
En er wordt niet goed gelezen. Ik heb duidelijk aangegeven dat het mij niet om de muziekmix ging bij die vergelijking en ik (en anderen) hebben duidelijk aangegeven waarom we wel een vergelijking met VARA maken. Jij voert het nu terug tot de muziek terwijl het (mij) daar niet om ging.Stophoest schreef: ↑05 dec 2024 08:20 Ik was in de jaren 70 en 80 een vaste luisteraar van de VARA dinsdag, VPRO woensdag en van de Veronica-vrijdag maar het huidige Veronica draagt maar een heel klein beetje Vara bij zich. De nieuwe, soms obscure bandjes, de hardrock op de avond, ik hoor ze nu niet terug op Veronica. Wordt weer flink overdreven op het forum.
Daarbij is de vergelijking met VARA ook minder relevant. In essentie gaat het erom dat bepaalde jocks niet geplaatst kunnen worden in de andere periodes en gedaantes die Veronica gehad heeft.
God is a DJ
Wat is eigenlijk het vrijdag thema van deze maand? Kerst? Niet zo veel kunnen luisteren deze week.
-
Wat voor mening hier ook verkondigd wordt, Radio Veronica 2024 heeft na jaren weer meer dan 5% marktaandeel aangetikt met 1.4 miljoen luisteraars. Het moet al vreemd zijn of daar is vanochtend taart aangeboden aan alle medewerkers. Nog wat thema weken (week van de jaren 70, week van de jaren 80, week van de jaren 90) inplannen en het kan wel eens structureel zijn dat marktaandeel.
-
Ja en dat is kwa marktaandeel niet zo'n slechte gedachte.
Dacht zoek 't 's op: https://www.radioveronica.nl/artikelen/ ... t-1900-uur 5 maanden
-
Je haalt weekmetingen en maandmetingen door elkaar.Richard Miedema schreef: ↑05 dec 2024 20:17 Wat voor mening hier ook verkondigd wordt, Radio Veronica 2024 heeft na jaren weer meer dan 5% marktaandeel aangetikt met 1.4 miljoen luisteraars. Het moet al vreemd zijn of daar is vanochtend taart aangeboden aan alle medewerkers. Nog wat thema weken (week van de jaren 70, week van de jaren 80, week van de jaren 90) inplannen en het kan wel eens structureel zijn dat marktaandeel.
Voor 2023 kregen we een tweemaandelijks gemiddelde, dat is iets heel anders dan een weekmeting.
"waarom we wel een vergelijking met VARA maken"Phoenix schreef: ↑05 dec 2024 09:58En er wordt niet goed gelezen. Ik heb duidelijk aangegeven dat het mij niet om de muziekmix ging bij die vergelijking en ik (en anderen) hebben duidelijk aangegeven waarom we wel een vergelijking met VARA maken. Jij voert het nu terug tot de muziek terwijl het (mij) daar niet om ging.Stophoest schreef: ↑05 dec 2024 08:20 Ik was in de jaren 70 en 80 een vaste luisteraar van de VARA dinsdag, VPRO woensdag en van de Veronica-vrijdag maar het huidige Veronica draagt maar een heel klein beetje Vara bij zich. De nieuwe, soms obscure bandjes, de hardrock op de avond, ik hoor ze nu niet terug op Veronica. Wordt weer flink overdreven op het forum.
Daarbij is de vergelijking met VARA ook minder relevant. In essentie gaat het erom dat bepaalde jocks niet geplaatst kunnen worden in de andere periodes en gedaantes die Veronica gehad heeft.
Eerst roepen een vergelijking maken met de VARA en dan schrijven dat die vergelijking niet relevant is. Ja, zo kan je met een discussie alle kanten op.
Punt is dat Veronica maar een heel beetje van de vroegere VARA heeft, nauwelijks op te merken.
Wat moet er verder 'VARA' aan het huidige Veronica zijn als het niet om de muziek gaat? Muziek is het grootste bestandsdeel van datgene wat er 'op de zender' is. Dat er DJ's ook bij de VARA hebben gewerkt? Naast tal van andere werkplekken?
@Repelsteeltje: ik hoor ze nu helemaal niet terug op Veronica. Dus lijkt het niet of nauwelijks op de VARA.
Veronica is gewoon extreemlinks Stophoest, allemaal uit de koker van Ad Melkert en iets met Fortuyn!!!!!!!Stophoest schreef: ↑06 dec 2024 08:23"waarom we wel een vergelijking met VARA maken"Phoenix schreef: ↑05 dec 2024 09:58En er wordt niet goed gelezen. Ik heb duidelijk aangegeven dat het mij niet om de muziekmix ging bij die vergelijking en ik (en anderen) hebben duidelijk aangegeven waarom we wel een vergelijking met VARA maken. Jij voert het nu terug tot de muziek terwijl het (mij) daar niet om ging.Stophoest schreef: ↑05 dec 2024 08:20 Ik was in de jaren 70 en 80 een vaste luisteraar van de VARA dinsdag, VPRO woensdag en van de Veronica-vrijdag maar het huidige Veronica draagt maar een heel klein beetje Vara bij zich. De nieuwe, soms obscure bandjes, de hardrock op de avond, ik hoor ze nu niet terug op Veronica. Wordt weer flink overdreven op het forum.
Eerst roepen een vergelijking maken met de VARA en dan schrijven dat die vergelijking niet relevant is. Ja, zo kan je met een discussie alle kanten op.
Punt is dat Veronica maar een heel beetje van de vroegere VARA heeft, nauwelijks op te merken.
Wat moet er verder 'VARA' aan het huidige Veronica zijn als het niet om de muziek gaat? Muziek is het grootste bestandsdeel van datgene wat er 'op de zender' is. Dat er DJ's ook bij de VARA hebben gewerkt? Naast tal van andere werkplekken?
@Repelsteeltje: ik hoor ze nu helemaal niet terug op Veronica. Dus lijkt het niet of nauwelijks op de VARA.
Het oude VARA waren nieuwe bandjes, nieuwe ontwikkelingen, obscure bandjes, uithoeken van het muzikale spectrum. Het oude VARA is (helaas wat mij betreft) bij geen enkel ether-radiostation terug te vinden, en zeker niet bij Veronica.
Er zijn meer onderdelen dan enkel de muziek. Anders is een spotify lijstje met obscure vara muziek voldoende om in jouw behoefte te voorzien.
Ik trek de vergelijking vanwege de tone of voice van enkele jocks. Daarmee zeg ik niet dat de zender als geheel als de vara klinkt.
God is a DJ
-
Ik was heel duidelijk in wat ik VARA vind aan het huidige Veronica, dus dat kun je gewoon teruglezen.