Zekers. Maar in feite dus óók geen uur extra, maar een uur highligts.StefanT schreef: ↑03 dec 2024 21:24Dat is omdat de meeste luisteraars in de ochtend slechts delen hoor niet het hele ochtendprogrammaHerman ven Schippers schreef: ↑03 dec 2024 13:06
Ook. Maar items/gesprekjes die voor half negen te horen waren, kwamen ook als samenvatting weer terug tussen 09.00 10.00. Niet hele gesprekken, maar wel de highlights.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio Veronica
Potato, potahto.Herman ven Schippers schreef: ↑04 dec 2024 02:35Zekers. Maar in feite dus óók geen uur extra, maar een uur highligts.StefanT schreef: ↑03 dec 2024 21:24Dat is omdat de meeste luisteraars in de ochtend slechts delen hoor niet het hele ochtendprogrammaHerman ven Schippers schreef: ↑03 dec 2024 13:06
Ook. Maar items/gesprekjes die voor half negen te horen waren, kwamen ook als samenvatting weer terug tussen 09.00 10.00. Niet hele gesprekken, maar wel de highlights.
God is a DJ
Om het weer naar Veronica te keren. Nu is de muziekmix prima maar zijn de typische VARA jocks een stuk minder: Van der Lende, Marisa, Arjan Snijders. Overigens noemt Jessica een rijtje goede VARA jocks maar ik kan ook mindere jocks herinneren. Gerry Jungen, Carola Hamer. Al met al ben ik nooit fan geweest van de VARA op Radio 3 en in dit Veronica klinkt daar iets teveel van door. Ik zou voor een ander gevoel hebben gekozen. Iets meer van wat in het weekend overdag te horen is.wally schreef: ↑03 dec 2024 21:23Dat is een feit, echter..door de nogal progressieve muziek haakte de luisteraar vrij massaal af.Op de Vara dinsdag zaten eigenlijk alleen maar toppers. Felix Meurders, Willem van Beusekom, Frits Spits, Peter Holland en Alfred Lagarde.
Later ook Jeroen Soer, Jan Douwe Kroeske, Rob Stenders en Wessel van Diepen. Eigenlijk alleen maar super DJ's. Dat niveau wordt nu op geen enkele zender meer gehaald.
Op de maandag ging het nog wel qua luistercijfers, maar de VARA dinsdag was een stuk minder en ook de woensdag op 3 was minder populair. Veronica zat later op Hilversum 2 en pikte daar behoorlijk wat van af .
God is a DJ
Dat is voor mij juist anders. Ik was groot liefhebber van zowel de VARA- als de KRO dag op het radio 3 van vóór de horizontale programmering. Muzikaal absoluut spannender dan de overige dagen in mijn beleving. Dat het huidige Veronica een vleugje VARA in zich heeft vind ik dan ook eerder een verrijking dan een bezwaar. Al is iemand als Frank van de Lende natuurlijk absoluut geen Felix Meurders :-)
Het gaat mij niet om de muzikale invulling. Die vind ik prima. Ik refereer naar andere aspecten, waardoor ik deze link leg. Ik heb dat al meermaals uitgelegd.Janno schreef: ↑04 dec 2024 09:23 Dat is voor mij juist anders. Ik was groot liefhebber van zowel de VARA- als de KRO dag op het radio 3 van vóór de horizontale programmering. Muzikaal absoluut spannender dan de overige dagen in mijn beleving. Dat het huidige Veronica een vleugje VARA in zich heeft vind ik dan ook eerder een verrijking dan een bezwaar. Al is iemand als Frank van de Lende natuurlijk absoluut geen Felix Meurders :-)
God is a DJ
Omdat er dj’s zitten die ooit bij de VARA hebben gewerkt? Of vind je Veronica erg links?Phoenix schreef: ↑04 dec 2024 09:54Het gaat mij niet om de muzikale invulling. Die vind ik prima. Ik refereer naar andere aspecten, waardoor ik deze link leg. Ik heb dat al meermaals uitgelegd.Janno schreef: ↑04 dec 2024 09:23 Dat is voor mij juist anders. Ik was groot liefhebber van zowel de VARA- als de KRO dag op het radio 3 van vóór de horizontale programmering. Muzikaal absoluut spannender dan de overige dagen in mijn beleving. Dat het huidige Veronica een vleugje VARA in zich heeft vind ik dan ook eerder een verrijking dan een bezwaar. Al is iemand als Frank van de Lende natuurlijk absoluut geen Felix Meurders :-)
Met het risico dat er opmerkingen komen dan we in cirkeltjes aan het discussiëren zijn en met het risico dat er opmerkingen komen dat het als ‘zuur’ wordt ervaren komt hier nogmaals mijn kritiek.Janno schreef: ↑04 dec 2024 10:09Omdat er dj’s zitten die ooit bij de VARA hebben gewerkt? Of vind je Veronica erg links?Phoenix schreef: ↑04 dec 2024 09:54Het gaat mij niet om de muzikale invulling. Die vind ik prima. Ik refereer naar andere aspecten, waardoor ik deze link leg. Ik heb dat al meermaals uitgelegd.Janno schreef: ↑04 dec 2024 09:23 Dat is voor mij juist anders. Ik was groot liefhebber van zowel de VARA- als de KRO dag op het radio 3 van vóór de horizontale programmering. Muzikaal absoluut spannender dan de overige dagen in mijn beleving. Dat het huidige Veronica een vleugje VARA in zich heeft vind ik dan ook eerder een verrijking dan een bezwaar. Al is iemand als Frank van de Lende natuurlijk absoluut geen Felix Meurders :-)
Bij dit Veronica ervaar ik deels als een VARA gevoel vanwege de tone of voice van sommige jocks. Spreeks zijn vaak traag en/of langdradig en/of wordt op een bepaalde onderwijzende toon gesproken richting de luisteraar.
Aan de ene kant is dit soort radio niet mijn smaak en aan de andere kant link ik dit aan een vorm van radio die ik in het verleden bij VARA hoorde.
Nu wordt met oud VARA jocks geschermd om dit te weerleggen, zoals Frits Spits, Felix Meurders, Peter Holland en Alfred Lagarde. Allemaal goede jocks maar ik heb geen herinnering aan hun VARA Radio 3periode. Spits ken ik van(af) De Avondspits, Meurders ken ik van(af) Spijker met Koppen, Peter Holland ken ik van Veronica, Power FM en Radio 10 en Lagarde ken ik van Veronica en Kink. Ik spreek dus over een andere periode en andere jocks.
God is a DJ
Dank voor de verduidelijking. Ik ervaar het niet direct zo, maar dat zal ook te maken hebben met het feit dat mijn herinneringen over een vroegere periode gaan.Phoenix schreef: ↑04 dec 2024 11:13Met het risico dat er opmerkingen komen dan we in cirkeltjes aan het discussiëren zijn en met het risico dat er opmerkingen komen dat het als ‘zuur’ wordt ervaren komt hier nogmaals mijn kritiek.
Bij dit Veronica ervaar ik deels als een VARA gevoel vanwege de tone of voice van sommige jocks. Spreeks zijn vaak traag en/of langdradig en/of wordt op een bepaalde onderwijzende toon gesproken richting de luisteraar.
Aan de ene kant is dit soort radio niet mijn smaak en aan de andere kant link ik dit aan een vorm van radio die ik in het verleden bij VARA hoorde.
Nu wordt met oud VARA jocks geschermd om dit te weerleggen, zoals Frits Spits, Felix Meurders, Peter Holland en Alfred Lagarde. Allemaal goede jocks maar ik heb geen herinnering aan hun VARA Radio 3periode. Spits ken ik van(af) De Avondspits, Meurders ken ik van(af) Spijker met Koppen, Peter Holland ken ik van Veronica, Power FM en Radio 10 en Lagarde ken ik van Veronica en Kink. Ik spreek dus over een andere periode en andere jocks.
-
Het begint ook een cirkeltje te worden dat ik het eens ben met Phoenix. Maar het is wel zo.
Arjan Snijders vind ik het toppunt van het soort presentator waar Veronica in de jaren 80 en 90 tegen ageerde. Belerend toontje, droog en errug saai vind ik.
Moet je voorstellen dat hij in de Veronica line up had gezeten in de jaren 90. Tussen Van Inkel en Jensen bijvoorbeeld.
Hopelijk verduidelijkt dat mijn VARA-opmerking wat meer.
Arjan Snijders vind ik het toppunt van het soort presentator waar Veronica in de jaren 80 en 90 tegen ageerde. Belerend toontje, droog en errug saai vind ik.
Moet je voorstellen dat hij in de Veronica line up had gezeten in de jaren 90. Tussen Van Inkel en Jensen bijvoorbeeld.
Hopelijk verduidelijkt dat mijn VARA-opmerking wat meer.
Helemaal eens!
Ik koester warme herinneringen aan de verschillende periodes van Veronica. Het publieke Veronica in de jaren ‘80 met de Volle Vrijdag, het publieke Veronica op zaterdag, het commerciële HitRadio Veronica (op AM!), het commerciële Veronica[FM], het commerciële Veronica rond 2003/2004 en het commerciële Veronica rond 2020. Allemaal periodes waarin Veronica uitstekende DJ’s in huis had en grotendeels vernieuwde radio maakte (dat laatste zeker in de vorige eeuw). Het huidige Veronica pas voor mijn gevoel totaal niet in dat rijtje. En zoals Repelsteel zegt bepaalde jocks passen ook niet in het profiel van de eerder geschetste periodes van Veronica. Enkel de dag line-up van het weekend en Ekdom schuren daar nog tegenaan. Voor de rest heeft de zender een totaal andere uitstraling die ik in mijn hoofd niet kan koppelen aan het merk Veronica.
Ik koester warme herinneringen aan de verschillende periodes van Veronica. Het publieke Veronica in de jaren ‘80 met de Volle Vrijdag, het publieke Veronica op zaterdag, het commerciële HitRadio Veronica (op AM!), het commerciële Veronica[FM], het commerciële Veronica rond 2003/2004 en het commerciële Veronica rond 2020. Allemaal periodes waarin Veronica uitstekende DJ’s in huis had en grotendeels vernieuwde radio maakte (dat laatste zeker in de vorige eeuw). Het huidige Veronica pas voor mijn gevoel totaal niet in dat rijtje. En zoals Repelsteel zegt bepaalde jocks passen ook niet in het profiel van de eerder geschetste periodes van Veronica. Enkel de dag line-up van het weekend en Ekdom schuren daar nog tegenaan. Voor de rest heeft de zender een totaal andere uitstraling die ik in mijn hoofd niet kan koppelen aan het merk Veronica.
God is a DJ
Eens. Je reflecteert aan een periode waarin Veronica vernieuwende hitradio maakte, in verschillende vormen. Dat is in mijn beleving sinds 2003 niet meer. Wel hoorde ik in 2003 nog vernieuwende radio van o.a. Adam Curry en Rob van Someren. Dat is allemaal niet meer.
De zender heeft zich ontwikkeld tot een brede muziekzender, een beetje saaie radio misschien. Dat is echt wat anders dan het was. Is dat goed of fout? Nee, dat denk ik niet. Is dat het Veronica gevoel? Dat is erg subjectief, maar ik hoor wel meer Veronica geluid dan VARA geluid.
Wat is voor mij dan dat Veronica gevoel wat er nog wel is? Dat is toch de nadruk op muziek, de vormgeving en het anders doen dan anderen.
Desalniettemin hoor ook ik meer Veronica bij Erik de Zwart op Radio 5 dan op Veronica zelf. En is Radio 538 in mijn beleving de echte opvolger van Veronica's Volle Vrijdag.
Tijden veranderen.
Rock 'n roll is better than music!
Ik vind toch ook dat je de zeezendertijd niet mag vergeten in de playlist komt best veel 60s hits voor.Phoenix schreef: ↑04 dec 2024 12:37 Helemaal eens!
Het hitradio Veronica avontuur vind ik in Vintage Veronica niet terug. Wel het Volle Vrijdag gevoel.
Ik wordt er blij van Vintage Veronica
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Ik heb geen herinnering aan de zeezenderperiode want toen was ik nog niet geboren. Of het draaien van jaren ‘60 hit gelijk staat aan de zeezendertijd betwijfel ik.Echtwel schreef: ↑04 dec 2024 14:15Ik vind toch ook dat je de zeezendertijd niet mag vergeten in de playlist komt best veel 60s hits voor.Phoenix schreef: ↑04 dec 2024 12:37 Helemaal eens!
Het hitradio Veronica avontuur vind ik in Vintage Veronica niet terug. Wel het Volle Vrijdag gevoel.
Ik wordt er blij van Vintage Veronica
Verder ben ik van mening dat je het gevoel aan die periode niet commercieel kunt uitnutten. Als jij dat gevoel wel kunt ophalen met Vintage Veronica dan is dat natuurlijk helemaal prima.
God is a DJ
-
Er wordt wel veel geïdealiseerd heb ik het idee, het huidige Veronica verbind ik helemaal niet met de 'oude' periodes, er worden veel jingles gebruikt en ze maken natuurlijk gebruik van de geschiedenis. Maar ik merk wel een erg 'vroeger was alles beter' sentiment bij veel van de posts ;)
-
Helemaal niet. Er werd vermeld dat Evers, in tegenstelling tot Ekdom, wel een uur extra 'echte show' maakte. Dat vind ik dus niet.Phoenix schreef: ↑04 dec 2024 08:56Potato, potahto.Herman ven Schippers schreef: ↑04 dec 2024 02:35Zekers. Maar in feite dus óók geen uur extra, maar een uur highligts.