Roel_ schreef: ↑02 dec 2024 21:49
Ik heb minder met de zeezendertijd en alles met de VOO tijd in de jaren tachtig. Dus 192 radio is vóór mijn tijd. Het "Mediahuis Veronica" benadert dat gevoel van de jaren 80, begin jaren 90.
Dan daag ik je uit om eens oude VOO-programma’s te beluisteren en dan het huidige Veronica te beluisteren. Vergeleken bij VOO vroeger is Veronica nu de VARA.
Wellicht dat de stijl van Ekdom nog een beetje in de buurt komt van die VOO-jaren, maar Marisa, Sander, Snijders, Martijn Muijs, Wout & Frank en Frank vd Lende komen niet eens in de buurt.
En Stenders met zijn huidige manier van radiomaken ook niet.
Vanjeafisharder schreef: ↑02 dec 2024 22:00
Dat geef ik aan, door een heel gericht format, zoals LX CLassics, met een duidelijk verhaal, ook in de uitstraling naar buiten toe middels marketing. Geen ruimte voor vrije keuzes van DJ's maar gewoon een playlist waar een ieder bij Veronica in geloofd, ook DJ's die de zeezendertijd niet hebben mee gemaakt. Gewoon een consequent geluid zoals JOE ook heeft, je weet wat je krijgt maar dan wel met de muziek die je daar niet zo gauw zal horen ook al zijn er overlappen.
En voor welke doelgroep is dit dan? En welk verhaal wordt er dan verteld in de marketing?
Dit kan je allemaal doen op Vintage Veronica. Gebeurt ook tot op zekere hoogte. Format en platen van Vintage Veronica komen wel voor groot deel overeen met LX Classics. Het is leuk dat het er is, maar er zullen geen grote groepen naar gaan luisteren. Op het hoofdkanaal van Veronica moeten ze gewoon doorgaan wat ze nu doen. Dus zeker geen radio10, q music of Joe gaan nadoen. Veronica is nu iets anders. Met misschien hier en daar meer gepraat.
Zelf vind ik dat wel leuk. Nonstop muziek opzetten kan ik zelf ook wel. Doe gewoon iets anders dan de concurrent. Dat doet Veronica nu. Prima. Je wordt misschien geen marktleider maar bouwt wel een eigen groep luisteraars op. Dat zijn ze nu volgens mij goed aan het doen.
Hoe je er ook over denkt, er is geen enkele radiozender waar zo veel over wordt gediscussieerd als Veronica. Ik weet wel dat we slechts met een klein groepje radioliefhebbers zijn op dit forum, maar het zegt wel iets dat de naam Veronica hier niemand koud laat.
Hoe zit het eigenlijk met de studio voor live muziek bij Veronica? Ik bedacht mij opeens: volgens mij heb ik toch al 'n jaar geen bandjes of dergelijke meer gehoord op Veronica.
DavyGer schreef: ↑03 dec 2024 08:27
Hoe zit het eigenlijk met de studio voor live muziek bij Veronica? Ik bedacht mij opeens: volgens mij heb ik toch al 'n jaar geen bandjes of dergelijke meer gehoord op Veronica.
Frank vd Lende zit deze week een half jaar in de late avond en roept al die tijd al dat het "binnenkort" zal zijn 😅
Frank vd Lende zit deze week een half jaar in de late avond en roept al die tijd al dat het "binnenkort" zal zijn
Dat hoor ik ook alweer maanden bij Stenders, daarom dat ik 's vraag.
Vanjeafisharder schreef: ↑02 dec 2024 22:00
Dat geef ik aan, door een heel gericht format, zoals LX CLassics, met een duidelijk verhaal, ook in de uitstraling naar buiten toe middels marketing. Geen ruimte voor vrije keuzes van DJ's maar gewoon een playlist waar een ieder bij Veronica in geloofd, ook DJ's die de zeezendertijd niet hebben mee gemaakt. Gewoon een consequent geluid zoals JOE ook heeft, je weet wat je krijgt maar dan wel met de muziek die je daar niet zo gauw zal horen ook al zijn er overlappen.
En voor welke doelgroep is dit dan? En welk verhaal wordt er dan verteld in de marketing?
Dit kan je allemaal doen op Vintage Veronica. Gebeurt ook tot op zekere hoogte. Format en platen van Vintage Veronica komen wel voor groot deel overeen met LX Classics. Het is leuk dat het er is, maar er zullen geen grote groepen naar gaan luisteren. Op het hoofdkanaal van Veronica moeten ze gewoon doorgaan wat ze nu doen. Dus zeker geen radio10, q music of Joe gaan nadoen. Veronica is nu iets anders. Met misschien hier en daar meer gepraat.
Zelf vind ik dat wel leuk. Nonstop muziek opzetten kan ik zelf ook wel. Doe gewoon iets anders dan de concurrent. Dat doet Veronica nu. Prima. Je wordt misschien geen marktleider maar bouwt wel een eigen groep luisteraars op. Dat zijn ze nu volgens mij goed aan het doen.
Vintage Veronica. knip en plakt vrolijk de jingles uit de oude doos. Ik vind het helemaal goed.
Ik hoor regelmatig jingles (herknipt) van de Veronica Volle Vrijdag,en ook uit de zeezender tijd.
Luister lekker weg mag iets hoger scoren mbt de luister aantallen.( willen de bazen er mee doorgaan).
Maar het valt op dat men geen reclame voor het station maakt in de openbare kanalen zoals Joe wel doet.
Dat is de enige opmerking die ik heb.
Ik vind het verder topzender. Voor onderweg heb ik Vintage Veronica aan staan.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Dat was, met alle respect, toch ook gewoon een samenvatting van de vorige drie uur?
Dat was de weekendochtendshow, drie uur lang best of. Het vierde uur van Evers was de Veruckte Stunde ofzoiets
Ook. Maar items/gesprekjes die voor half negen te horen waren, kwamen ook als samenvatting weer terug tussen 09.00 10.00. Niet hele gesprekken, maar wel de highlights.
Frank vd Lende zit deze week een half jaar in de late avond en roept al die tijd al dat het "binnenkort" zal zijn
Het programma is 2/3de van de tijd niet eens live.
Roel_ schreef: ↑02 dec 2024 21:49
Ik heb minder met de zeezendertijd en alles met de VOO tijd in de jaren tachtig. Dus 192 radio is vóór mijn tijd. Het "Mediahuis Veronica" benadert dat gevoel van de jaren 80, begin jaren 90.
Dat gevoel heb ik totaal niet. Het Veronica van 2003 benaderde het gevoel van Veronica uit de jaren ‘80, maar dit Veronica totaal niet. Met een dagprogrammering met achtereenvolgens Marisa, Sander en Rob en ‘s avonds Muijs en Van der Lende lijkt het meer op een VARA gevoel.
Op de Vara dinsdag zaten eigenlijk alleen maar toppers. Felix Meurders, Willem van Beusekom, Frits Spits, Peter Holland en Alfred Lagarde.
Later ook Jeroen Soer, Jan Douwe Kroeske, Rob Stenders en Wessel van Diepen. Eigenlijk alleen maar super DJ's. Dat niveau wordt nu op geen enkele zender meer gehaald.
Veel talent toen want op andere dagen zaten bijvoorbeeld Rick van Velthuyzen, Robin Albers en Kas van Iersel op maandag
Ferry Maat en Tom Mulder op donderdag. En zo waren er op andere dagen ook nog een paar geweldige radiomakers.
Voor mijn gevoel veel meer talent dan nu op alle radiostations bij elkaar.
Op de Vara dinsdag zaten eigenlijk alleen maar toppers. Felix Meurders, Willem van Beusekom, Frits Spits, Peter Holland en Alfred Lagarde.
Later ook Jeroen Soer, Jan Douwe Kroeske, Rob Stenders en Wessel van Diepen. Eigenlijk alleen maar super DJ's. Dat niveau wordt nu op geen enkele zender meer gehaald.
Dat is een feit, echter..door de nogal progressieve muziek haakte de luisteraar vrij massaal af.
Op de maandag ging het nog wel qua luistercijfers, maar de VARA dinsdag was een stuk minder en ook de woensdag op 3 was minder populair. Veronica zat later op Hilversum 2 en pikte daar behoorlijk wat van af .
Herman ven Schippers schreef: ↑03 dec 2024 13:06
Ook. Maar items/gesprekjes die voor half negen te horen waren, kwamen ook als samenvatting weer terug tussen 09.00 10.00. Niet hele gesprekken, maar wel de highlights.
Dat is omdat de meeste luisteraars in de ochtend slechts delen hoor niet het hele ochtendprogramma
jessica schreef: ↑03 dec 2024 20:08
Veel talent toen want op andere dagen zaten bijvoorbeeld Rick van Velthuyzen, Robin Albers en Kas van Iersel op maandag
Ferry Maat en Tom Mulder op donderdag. En zo waren er op andere dagen ook nog een paar geweldige radiomakers.
Voor mijn gevoel veel meer talent dan nu op alle radiostations bij elkaar.
Herman ven Schippers schreef: ↑03 dec 2024 13:06
Dat is omdat de meeste luisteraars in de ochtend slechts delen hoor niet het hele ochtendprogramma
Nou, zo iets hoeft van mij dus echt niet. Zeker niet als ik nog 's het zelfde hoor. Sowieso erger ik mij steeds meer aan de grote hoeveelheid geouwehoer in ochtendprogramma's, het gaat voor mijn gevoel vaak echt helemaal nergens over. Doe mij maar een music driven ochtendshow, totaal niet geïnteresseerd in al die "nieuws items" met het meest onzinnige nieuws ever ooit wat niemand wat interesseert.