Ik heb het bijna nooit zo goed verwoord zien staan.Buckhead schreef: ↑02 dec 2024 10:39 Ik wil het met alle plezier duiden: zeker een stijgende lijn, maar ze komen ook vanaf een dieptepunt, zeker in de ochtend. Dus natuurlijk gaat Veronica stijgen met het aankopen van Gerard Ekdom. Maar het blijft een rommelig station die niet op het werk of in de winkel aan kan omdat het te inzichzelf gekeerd is en er te veel gepraat te horen is. Ook is de muziek nog steeds te veel favorietjes van de DJ's.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio Veronica
Waarom moeten ze zich daar op richten? Je hoort bij 3FM toch ook niet meer het hele verleden van Radio 3 en Hilversum III? Waarom zou Veronica dat wel moeten doen? Omdat het ons/jou leuk lijkt of omdat een grote groep luisteraars dat wenst?Vanjeafisharder schreef: ↑02 dec 2024 10:51 Klopt, nou presto; dan moeten ze zich daar ook op richten. Dit Veronica klinkt eigenlijk nog te jong om misschien dat 'echte Veronica-gevoel' over te brengen. Dan zul je er 192 Radio van moeten maken. Of je gooit de naam over boord en begint een geheel nieuw station.
Een naamsverandering heb ik meerdere malen geopperd, maar dat is vooral omdat ik denk dat het merk al langere tijd niet toekomstigbestendig is. Maar dat betekent niet dat je het zou moeten veranderen omdat het niet genoeg klinkt als het Veronica van vroeger.
-
Je kunt het verleden van 3FM niet vergelijken met het verleden van Veronica m.i. Daar zit nogal verschil in omdat de charme van Veronica als zeezender toch anders is dan het verleden van een NPO zender, Veronica had veel meer impact en heeft een rijker verleden dan 3FM/Hilversum 3 in mijn ogen. Veronica zou zich moeten richten op 60's 70's en 80's, met de nadruk op 60's en 70's omdat de overige decennia al ingevuld worden door zenders als JOE en de rest. Denk dat je veel meer voldoening en succes behaald om achter Radio 5 aan te gaan i.p.v. Radio 2 door een scherpe playlist te hanteren met als voorbeeld hoe LX Classics nu klinkt van Lex Harding. Dat is eigenlijk de blauwdruk zoals Veronica zou 'moeten' klinken in mijn ogen.
-
De mensen die de zeezender Veronica hebben meegemaakt moeten minstens tiener geweest zijn in de jaren 60/70.
Die zijn dus geboren in 1950 en worden komend jaar 75.
Succes met je commerciële station voor 65-80-jarigen.
Daar gaat een Gerard Ekdom niet op aansluiten.
Ik hoorde het laatst aan staan in een winkel. Dat is niet representatief, maar nuanceert misschien wel. Ik ben het wel met je eens dat het daarvoor niet het meest voor de hand liggende station is. Dat geldt echter voor heel veel radiozenders. Het maakt het niet minder geschikt voor in de auto, oortjes of de huiskamer.
Ik heb geen idee of favorietjes van dj's gedraaid worden, maar hoor wel een goed te beluisteren mix. Het is breed, maar er zitten vrijwel geen echte uitschieters in muzieksoort tussen.
Nee, dat lijkt me een achterhaald concept. Leuk op internet, niet op FM. Ik denk wel dat eighties, nineties en zeroes een leuke doelgroep zou opleveren.repelsteel schreef: ↑02 dec 2024 14:26 De mensen die de zeezender Veronica hebben meegemaakt moeten minstens tiener geweest zijn in de jaren 60/70.
Rock 'n roll is better than music!
Waarom moet dat? Veronica begeeft zich op een ongeclausuleerd kavel en mag het muzikaal invullen zoals het zelf wil. Diegene met het best uitgevoerde format en marketing zal commercieel het succesvolst zijn.Vanjeafisharder schreef: ↑02 dec 2024 11:42 Veronica zou zich moeten richten op 60's 70's en 80's, met de nadruk op 60's en 70's omdat de overige decennia al ingevuld worden door zenders als JOE en de rest.
God is a DJ
Niet per se 75, maar toch wel 60+ om er wat van te hebben meegemaakt inderdaad. Het is commercieel gezien geen optie alleen op die groep je pijlen te richten. Zelf denk ik dat ze met de huidige muziekmix best redelijk zouden moeten kunnen scoren. Er zijn veel mensen uit jongere generaties die een behoorlijk brede muzieksmaak hebben en voor wie 80s en 70s hits weinig geheimen kennen. Kijk maar naar de top 2000, het zijn echt niet alleen zestigplussers die op oudere nummers stemmen. Sterker nog: jongeren in mijn omgeving vinden meer dan ikzelf dat klassiekers als Bohemian Rhapsody in de top 10 moeten blijven. Het moet niet oubollig worden, maar classics uit 60s en 70s kunnen er best gedoseerd tussen.repelsteel schreef: ↑02 dec 2024 14:26 De mensen die de zeezender Veronica hebben meegemaakt moeten minstens tiener geweest zijn in de jaren 60/70.
De historie van Veronica hoeft niet genegeerd te worden, maar moet geen hoofdzaak zijn.
-
Omdat hier commercieel best nog wel van te profiteren is omdat deze doelgroep nog niet wordt bediend door zenders die zich op 70's 80's, 90's en nieuwer richten. Als je dit gewoon strak doet zoals LX Classics, en daar hoor ik echt geen onbekende freakplaten, die zijn er juist uitgefilterd door Harding want het is de database van Stenders nota bene, is het best commercieel haalbaar.Phoenix schreef: ↑02 dec 2024 15:20Waarom moet dat? Veronica begeeft zich op een ongeclausuleerd kavel en mag het muzikaal invullen zoals het zelf wil. Diegene met het best uitgevoerde format en marketing zal commercieel het succesvolst zijn.Vanjeafisharder schreef: ↑02 dec 2024 11:42 Veronica zou zich moeten richten op 60's 70's en 80's, met de nadruk op 60's en 70's omdat de overige decennia al ingevuld worden door zenders als JOE en de rest.
Dit doet Veronica volgens mij al met themakanaal Vintage Veronica. Leuk voor internet, commercieel niet interessant genoeg voor FM.Vanjeafisharder schreef: ↑02 dec 2024 17:03 Omdat hier commercieel best nog wel van te profiteren is omdat deze doelgroep nog niet wordt bediend door zenders die zich op 70's 80's, 90's en nieuwer richten.
Rock 'n roll is better than music!
-
Denk dat dit best commercieel interessant te maken is.
Ctrl all repeat...
-
Ja, ik weet het niet hoor maar ik denk dat we in cirkeltjes draaien in dit topic, iedereen hier. Elke dag groundhogday en deja-vu belevenissen. Misschien is het beter om maar te stoppen met dit forum. Sowieso achterhaald, iedereen doet dat via groepen op Facebook, Discord of Reddit.
Sorry dat ik moest lachen. Je hebt gelijk hoor. Er zijn erg weinig nieuwe inzichten, we zijn vooral bezig met onze mening te herhalen, ik ook. Maar soms komt het toch wel tot een aardig gesprek en als ik het even zat ben ga ik een poosje offline. Om daarna weer terug te keren, want je leest hier toch af en toe wel iets wat je interesseert en ik vind een andere mening vaak juist interessant als ik het er helemaal niet mee eens ben :-)Vanjeafisharder schreef: ↑02 dec 2024 17:43 Ja, ik weet het niet hoor maar ik denk dat we in cirkeltjes draaien in dit topic, iedereen hier. Elke dag groundhogday en deja-vu belevenissen. Misschien is het beter om maar te stoppen met dit forum. Sowieso achterhaald, iedereen doet dat via groepen op Facebook, Discord of Reddit.
Laatst gewijzigd door Janno op 02 dec 2024 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
In welk opzicht is Veronica rommeliger dan andere stations? Ik hoor het niet.Buckhead schreef: ↑02 dec 2024 10:39 Ik wil het met alle plezier duiden: zeker een stijgende lijn, maar ze komen ook vanaf een dieptepunt, zeker in de ochtend. Dus natuurlijk gaat Veronica stijgen met het aankopen van Gerard Ekdom. Maar het blijft een rommelig station die niet op het werk of in de winkel aan kan omdat het te inzichzelf gekeerd is en er te veel gepraat te horen is. Ook is de muziek nog steeds te veel favorietjes van de DJ's.