Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Jari de Jonge

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Jari de Jonge »

Sorry
Klein foutje
Kraft

Bericht door Kraft »

Zender schreef: 29 nov 2024 21:52
Roel_ schreef: 29 nov 2024 20:55 Eigenlijk keert Gerard Ekdom terug naar een oud beproefd concept, want dat uurtje extra is eigenlijk Arbeidsvitaminen in het kort. Bedrijven, hobbyclubs die platenlijstjes doorsturen. Dat is gewoon exact hetzelfde.
De dag dat Gerard Ekdom je verrast met iets origineels, zal de geschiedenis ingaan! (Al weten we stiekem allemaal dat die dag nooit gaat komen.)
Zoals iemand anders al zei, alles is al een keer gedaan. Als het origineel is, is het waarschijnlijk opgepikt uit andere landen of een aangepaste versie van iets wat we al kenden.

De kern, zeker bij Veronica, moet de muziek zijn. De rest is een belangrijke bijzaak, maar zorgen dat de hoofdzaak op orde is lijkt mij het belangrijkste. Laten we hopen dat ze er de goede weg mee zijn ingeslagen, ik luister in het in ieder geval graag. En die items kunnen me echt gestolen worden. Geef me muziek!
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Kraft schreef: 30 nov 2024 11:04
Roel_ schreef: 29 nov 2024 20:55 Eigenlijk keert Gerard Ekdom terug naar een oud beproefd concept, want dat uurtje extra is eigenlijk Arbeidsvitaminen in het kort. Bedrijven, hobbyclubs die platenlijstjes doorsturen. Dat is gewoon exact hetzelfde.
De dag dat Gerard Ekdom je verrast met iets origineels, zal de geschiedenis ingaan! (Al weten we stiekem allemaal dat die dag nooit gaat komen.)
Zoals iemand anders al zei, alles is al een keer gedaan. Als het origineel is, is het waarschijnlijk opgepikt uit andere landen of een aangepaste versie van iets wat we al kenden.

De kern, zeker bij Veronica, moet de muziek zijn. De rest is een belangrijke bijzaak, maar zorgen dat de hoofdzaak op orde is lijkt mij het belangrijkste. Laten we hopen dat ze er de goede weg mee zijn ingeslagen, ik luister in het in ieder geval graag. En die items kunnen me echt gestolen worden. Geef me muziek!
Ja, zo kan je elke discussie wel platslaan. 'Alles is ooit al gedaan, het gaat om de muziek' . Dan kan je feitelijk ook alle jocks eruit gooien toch? En als dat je iets te ver gaat kan je ook mensen zonder enige ervaring op de zender gooien die niet een mega salaris eisen. Is Mediahuis ook weer blij...
Buckhead

Bericht door Buckhead »

Het is natuurlijk met het idee mensen komen aan op hun werk en krijgen hun favo muziek, vaak toch vage troep. Ik had er persoonlijk het beste van de Top 1000 van gemaakt, de grootste hits van je station in de slipstream van de grootste show van je zender met de grootste DJ die ze ook nog eens met zijn bombastische stem en woordgrapjes aankondigt.
Kraft

Bericht door Kraft »

repelsteel schreef: 30 nov 2024 12:03
Kraft schreef: 30 nov 2024 11:04

Ja, zo kan je elke discussie wel platslaan. 'Alles is ooit al gedaan, het gaat om de muziek' . Dan kan je feitelijk ook alle jocks eruit gooien toch? En als dat je iets te ver gaat kan je ook mensen zonder enige ervaring op de zender gooien die niet een mega salaris eisen. Is Mediahuis ook weer blij...
Dat zeg ik niet. Ik noem de rest belangrijke bijzaak. Muziek hoofdzaak. Daar lijkt me echt geen speld tussen te krijgen.

Dat is dus ook heel wat anders...

Er was tot mijn opmerkingen nog niks plat wat mij betreft.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Bij Sky is muziek de hoofdzaak.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 30 nov 2024 14:00 Bij Sky is muziek de hoofdzaak.
Ik dacht de reclame :))

Hoewel ik denk dat er echt nog wel wat origineels te bedenken is, deel ik het verhaal van Kraft grotendeels. De items en de presentatie zijn voor mij de krenten in de kap, maar de muziek is de papieren in deze beeldspraak.

Dat het uurtje extra van Gerard Ekdom een copie van Arbeidsvitaminen is, of van Muziek terwijl u werkt, deel ik wel.
Rock 'n roll is better than music!
Janno

Bericht door Janno »

Oortjes schreef: 30 nov 2024 14:44
Ik dacht vooral de financiën :))

Sky is een zender die opgericht is om met zo weinig mogelijk middelen zo veel mogelijk geld binnen te harken. En dat doen ze goed. Het is niet mijn idee van een onderhoudend radiostation. Puur persoonlijke mening natuurlijk. Bij Veronica heb ik in elk geval nog het gevoel dat ze het leuk vinden om radio te maken, buiten de verdiensten.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 30 nov 2024 15:49

Sky is een zender die opgericht is om met zo weinig mogelijk middelen zo veel mogelijk geld binnen te harken. En dat doen ze goed. Het is niet mijn idee van een onderhoudend radiostation. Puur persoonlijke mening natuurlijk. Bij Veronica heb ik in elk geval nog het gevoel dat ze het leuk vinden om radio te maken, buiten de verdiensten.
Als je ergens 20 miljoen voor uitgeeft moet je het wel heel leuk vinden inderdaad. Daarnaast zijn Sky en Veronica beiden even commercieel. De een heeft een format dat commercieel succesvoller is, maar dat maakt niet dat de ander andere ambities heeft.
God is a DJ
Streampie

Bericht door Streampie »

Hoewel ik denk dat er echt nog wel wat origineels te bedenken is, deel ik het verhaal van Kraft grotendeels. De items en de presentatie zijn voor mij de krenten in de kap, maar de muziek is de papieren in deze beeldspraak.

Dat het uurtje extra van Gerard Ekdom een copie van Arbeidsvitaminen is, of van Muziek terwijl u werkt, deel ik wel.
Maar is dat een probleem? Ik denk dat Veronica het hard nodig heeft om binnen het huidige format een programma te hebben dat ECHT door de luisteraars wordt samengesteld, waarbij de verzoekjes niet afgestemd zijn op de smaak van de DJ, zoals bij Stenders.

Uiteraard krijg je dat dan natuurlijk ineens wel vaker Bohemian Rhapsody en Hotel California aangevraagd worden. En dan blijkt de smaak van Nederland waarschijnlijk een stuk platter dan Veronica vaak doet voorkomen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Streampie schreef: 30 nov 2024 17:22 Maar is dat een probleem? Ik denk dat Veronica het hard nodig heeft om binnen het huidige format een programma te hebben dat ECHT door de luisteraars wordt samengesteld, waarbij de verzoekjes niet afgestemd zijn op de smaak van de DJ, zoals bij Stenders.

Uiteraard krijg je dat dan natuurlijk ineens wel vaker Bohemian Rhapsody en Hotel California aangevraagd worden. En dan blijkt de smaak van Nederland waarschijnlijk een stuk platter dan Veronica vaak doet voorkomen.
Nee, dat is geen probleem. Overigens heeft de geschiedenis in de jaren '80 wel geleerd dat 'Muziek terwijl u werkt' pas populairder werd dan de 'Arbeidsvitaminen' nadat Hans Mondt stopte met verzoekplaten en zijn playlist ging samenstellen op basis van een zorgvuldig opgebouwde database. Hij was de eerste die dat deed en dat leidde tot meer luisteraars dan ieder ander programma had.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 30 nov 2024 16:52

Als je ergens 20 miljoen voor uitgeeft moet je het wel heel leuk vinden inderdaad. Daarnaast zijn Sky en Veronica beiden even commercieel. De een heeft een format dat commercieel succesvoller is, maar dat maakt niet dat de ander andere ambities heeft.
De dj’s hebben die 20 miljoen niet uitgegeven natuurlijk. En dat zijn de mensen die me het gevoel geven dat ze er plezier in hebben waardoor ik graag luister, niet het bedrijf Mediahuis. Natuurlijk zijn beide zenders commercieel, dat betwist ik niet. Maar ik luister toch liever naar een zender met enthousiaste dj’s dan een non-stop zender waar het enige gesproken woord reclame is en een paar minuten nieuws.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 30 nov 2024 19:22

De dj’s hebben die 20 miljoen niet uitgegeven natuurlijk. En dat zijn de mensen die me het gevoel geven dat ze er plezier in hebben waardoor ik graag luister, niet het bedrijf Mediahuis. Natuurlijk zijn beide zenders commercieel, dat betwist ik niet. Maar ik luister toch liever naar een zender met enthousiaste dj’s dan een non-stop zender waar het enige gesproken woord reclame is en een paar minuten nieuws.
Ow. Je hebt het specifiek over de DJ’s. Ik hoor bij de jocks van Veronica niet meer of minder het plezier in radio maken dan bij DJ’s van andere zenders. Soms vraag ik me zelfs af of de DJ’s er alles voor over hebben om er een goede zender van te maken. Gerard, Wouter en Frank klussen regelmatig bij op feesten en partijen. Wout en Frank hebben zelfs het laatste uurtje op vrijdagavond ervoor opgegeven. Over Frank van der Lende zijn inzet is al voldoende gesproken.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Janno schreef: 30 nov 2024 19:22 De dj’s hebben die 20 miljoen niet uitgegeven natuurlijk. En dat zijn de mensen die me het gevoel geven dat ze er plezier in hebben waardoor ik graag luister, niet het bedrijf Mediahuis. Natuurlijk zijn beide zenders commercieel, dat betwist ik niet. Maar ik luister toch liever naar een zender met enthousiaste dj’s dan een non-stop zender waar het enige gesproken woord reclame is en een paar minuten nieuws.
Eens. Sky Radio luister ik nooit. Voor mij is het Saai Radio. Ik geniet echt van presentatie op de radio. Radio Veronica luister ik vooral in het weekend. Ik hoor enthousiaste dj's die er overduidelijk zin in hebben. Dat heeft voor mij echt meerwaarde op de radio. Het enthousiasme vind ik aanstekelijk.
Phoenix schreef: 30 nov 2024 20:55 Soms vraag ik me zelfs af of de DJ’s er alles voor over hebben om er een goede zender van te maken. Gerard, Wouter en Frank klussen regelmatig bij op feesten en partijen.
Er zijn zoveel vakmensen die bijklussen. Dat zegt toch niks over het vakmanschap of enthousiasme voor de zender waar ze voor werken?
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 30 nov 2024 20:55
Janno schreef: 30 nov 2024 19:22

Ow. Je hebt het specifiek over de DJ’s. Ik hoor bij de jocks van Veronica niet meer of minder het plezier in radio maken dan bij DJ’s van andere zenders. Soms vraag ik me zelfs af of de DJ’s er alles voor over hebben om er een goede zender van te maken. Gerard, Wouter en Frank klussen regelmatig bij op feesten en partijen. Wout en Frank hebben zelfs het laatste uurtje op vrijdagavond ervoor opgegeven. Over Frank van der Lende zijn inzet is al voldoende gesproken.
Ik bedoelde vooral dat het idee van Sky is om een zo groot mogelijk publiek te bereiken met zo weinig mogelijk personele kosten en dat ik bij Veronica (omdat dit het Veronica topic is) me als luisteraar meer thuisvoel door de dj's. De vergelijking met (dj’s van) andere stations was niet mijn doel. Ook daar zitten uiteraard enthousiaste dj's. Alles beter dan een zielloos non-stop middle-of-the-road station. Ook als de eigenaren daarmee meer verdienen. Mij als luisteraar brengt het niets.
Plaats reactie