Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Herman ven Schippers

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Herman ven Schippers »

Waarschijnlijk ligt het allemaal niet zo zwartwit rondom het voicetrack-debacle.

Misschien was 'ie gewoon niet fit, moest de oppas weg, of was er een andere reden waarom hij dit laatste uur voicetrackt. Misschien is het inderdaad ook wel gewoon contractueel vastgelegd. (Dan zou ik dat uur gewoon van te voren opnemen, maar oké)

Merk op dit forum wel dat Frank snel de gebeten hond is. Terecht? Misschien. Het blijft wel wonderlijk dat iemand tot tweemaal toe drive-time mag doen op 3FM en daar ook twee keer van afgehaald wordt. Al heeft de directie hier óók een hand in gehad door Frank als karikatuur met zijn lange haar en hippie geneuzel naar voren te schuiven als uithangbord van de zender. Die rol moet je zelf ook kunnen invullen.

Radio maken uit de losse pols is eigenlijk alleen weggelegd voor de allerbesten, dan kom je bij dit huidige landschap alleen uit bij Stenders die dat onder de knie heeft. Ook de Ekdom's van deze wereld verstaan dat kunstje niet, om over Frank maar te zwijgen.

Ik denk echt dat Frank een goede radiomaker is, maar niet bij een station als Veronica. Maar bij Radio1. Bij Hard Gras de Podcast vind ik 'm altijd wel prima. En daarnaast zal het ook een ontzettend leuke collega zijn, die alleen bij het publiek een beetje de schijn tegen heeft.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

GerjanCluistra schreef: 12 nov 2024 08:53
Phoenix schreef: 11 nov 2024 19:45
GerjanCluistra schreef: 11 nov 2024 18:11

Maar dan ga je uit van muziek liefhebbers.
Geen idee wat je hiermee bedoelt. Ik ga uit van ‘de luisteraar’.
Je hoeft niet te weten welke kaas je eet om het lekker te vinden.

Er is een hele grote groep luisteraars die termen als rock, pop, EDM en house nauwelijks iets zeggen. Of het op zijn minst nogal eens door elkaar halen. Als je een luisteraar wilt trekken door te zeggen welke muziek je draait, dan heb je een luisteraar die op zijn minst enigszins muziek liefhebber is.
Ik begrijp niets van wat je zegt. Het lijkt erop alsof je een andere discussie voert. Ik haak af.

Ook de discussie over Frank van der Lende laat ik ditmaal gaan. Er is inmiddels wel bekend hoe ik over hem denk. Het voorbeeld van gisteren is examplarisch.
God is a DJ
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Ik lees die interviews op Radiofreak iets te vaak, dat heeft mijn beeld ook mede gevormd. Die met Frank zijn mij altijd net iets te opschepperig en tevreden. Dat kan, maar maak dan ook knallend mooie radio.

Helaas heb ik ‘m daar zeker bij Veronica nog niet op betrapt. Alles is makkelijk, lui en vooral saaaaai.

Overigens is het laatste uur van Frank altijd voicetrack.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Vanavond is het laatste uur niet voicetrack zie ik op de webcam Frank zit er nog
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vliegendereporter schreef: 12 nov 2024 23:40 Vanavond is het laatste uur niet voicetrack zie ik op de webcam Frank zit er nog
Echte influencers hier bij radiofreak.nl :cool:
Orange

Bericht door Orange »

DavyGer schreef: 13 nov 2024 08:21
Vliegendereporter schreef: 12 nov 2024 23:40 Vanavond is het laatste uur niet voicetrack zie ik op de webcam Frank zit er nog
:)) :))
Deezers

Bericht door Deezers »

De directie leest waarschijnlijk ook mee -bier
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Deezers schreef: 13 nov 2024 14:35
De directie leest waarschijnlijk ook mee -bier
Nu klinkt het meer alsof wij iemand zijn aan aangegeven bij de directie, vond ik mijn opmerking toch stoerder klinken. :cool:
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Volgens Patrick Kicken heeft Gerard Ekdom een marktaandeel van 5% bij Veronica.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik blijft Vintage Veronica zeer waarderen.
Opvallend is dat de luistercijfers wel achter blijven
Jammer
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

DavyGer schreef: 14 nov 2024 08:42 Volgens Patrick Kicken heeft Gerard Ekdom een marktaandeel van 5% bij Veronica.
Als dat zo is, mag dan de conclusie zijn dat het de rest van de dag ergens niet goed gaat? Of in elk geval beter kan? Of is dat te makkelijk geredeneerd?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik kan je vertellen De Nachtwacht dat als iemand inderdaad 5% scoort en je als zender op 4,2% gemiddeld uitkomt dat er waarschijnlijk wel momenten zijn dat het eronder zit.
Pot

Bericht door Pot »

Maar op basis van wat is dit gebaseerd? Het natte vingerwerk van Patrick Kicken? Of kan hij ook een tabel laten zien waaruit dit blijkt? Zeker omdat hij een paar weken geleden nog aangaf dat Ekdom onder het stationsgemiddelde zou zitten.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Pot schreef: 14 nov 2024 09:25 Maar op basis van wat is dit gebaseerd? Het natte vingerwerk van Patrick Kicken? Of kan hij ook een tabel laten zien waaruit dit blijkt? Zeker omdat hij een paar weken geleden nog aangaf dat Ekdom onder het stationsgemiddelde zou zitten.
Dat. Maar het is überhaupt de vraag of Kicken dit wel gezegd of geschreven heeft. Het komt hier helaas regelmatig voor dat er dingen gehoord of gelezen worden die feitelijk helemaal niet gezegd of geschreven zijn. Dus eerst maar eens een link naar een artikel of fragment geven voor we hier over verder discussiëren.
Janno

Bericht door Janno »

Ingebruik schreef: 14 nov 2024 10:26
Pot schreef: 14 nov 2024 09:25 Maar op basis van wat is dit gebaseerd? Het natte vingerwerk van Patrick Kicken? Of kan hij ook een tabel laten zien waaruit dit blijkt? Zeker omdat hij een paar weken geleden nog aangaf dat Ekdom onder het stationsgemiddelde zou zitten.
Dat. Maar het is überhaupt de vraag of Kicken dit wel gezegd of geschreven heeft. Het komt hier helaas regelmatig voor dat er dingen gehoord of gelezen worden die feitelijk helemaal niet gezegd of geschreven zijn. Dus eerst maar eens een link naar een artikel of fragment geven voor we hier over verder discussiëren.
https://www.spreekbuis.nl/luistercijfer ... rofiteert/

Onder de kop staat de naam van Patrick Kicken, dus het is aannemelijk dat hij het stuk heeft geschreven.
Of het feitelijk klopt weten we inderdaad pas als de cijfers openbaar worden gemaakt.
Plaats reactie