De vaste luisteraar van 538 of Q hoort toch ook de nieuwe Davina voor het eerst?GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 18:14Die discussie heb ik al met heel veel mensen gevoerd, dat gevoel van “huh”. Bij Radio 538 of Qmusic kennen ze dat probleem niet als ze de nieuwe plaat van Davina Michelle instarten.Streampie schreef: ↑11 nov 2024 15:11Nee. Maar de luisteraar merkt op een gegeven moment wel dat er vaker muziek wordt gedraaid die voor hem of haar negatief opvalt. Niet dat het gelijk een k*tplaat is, maar wel dat gevoel van "Huh?". Gebeurt dat te vaak dan gaat de radio makkelijk op een zender met een duidelijker format.GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 12:51
Zou de gemiddelde luisteraar weten wat een format is dan? En daarmee ook begrijpen dat iets off-format is?
Bovendien gaat deze slogan en Radio Veronica er kennelijk van uit dat luisteraars de radio speciaal aanzetten voor Ekdom, Stenders en Wout & Frank. Ik denk dat men daarmee de markt verkeerd inschat.
Daarnaast, die luisteraar die “huh” denkt kan ook blijven luisteren omdat je bij Radio Veronica nog eens iets hoort wat de anderen niet draaien.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Geen idee wat je hiermee bedoelt. Ik ga uit van ‘de luisteraar’.GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 18:11Maar dan ga je uit van muziek liefhebbers.Phoenix schreef: ↑11 nov 2024 13:09Nee, dat niet. Maar met goede marketing zal een zender wel duidelijk maken waar de zender voor staat en dus was het format is. Als een luisteraar afstemt op die zender dan zal wat men hoort in lijn moeten liggen met hetgeen wordt overgebracht via marketinguitingen.GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 12:51
Zou de gemiddelde luisteraar weten wat een format is dan? En daarmee ook begrijpen dat iets off-format is?
God is a DJ
Leuk om morgen even het tweede uur van Frank terug te luisteren. Rond 22.45u hoor je terwijl Teddy Swims loopt, hoe Frank in een paar minuten zijn voicetracks voor het laatste uur afraffelt en opneemt. Onbegrijpelijk dat je het kennelijk teveel werk vindt om drie uur live radio te maken. En dan ook nog in de live uitzending zeggen dat je aan het voorbereiden was. Rare vent is het toch
-
Inderdaad onprofessioneel https://logger.dennishoogeveenmedia.nl/ ... -11-22.mp3Johanneke schreef: ↑11 nov 2024 22:52 Leuk om morgen even het tweede uur van Frank terug te luisteren. Rond 22.45u hoor je terwijl Teddy Swims loopt, hoe Frank in een paar minuten zijn voicetracks voor het laatste uur afraffelt en opneemt. Onbegrijpelijk dat je het kennelijk teveel werk vindt om drie uur live radio te maken. En dan ook nog in de live uitzending zeggen dat je aan het voorbereiden was. Rare vent is het toch
-
Wat zijn toch de capaciteiten van Frank waarom hij een plek bij Veronica heeft? Ik hoor ze niet en zelf vindt ie het blijkbaar ook niet belangrijk om een mooi programma te maken.
-
Een technisch foutje die iedere dj wel een keer kan maken. Ik hoor zoveel mensen die velen als absolute professionals beschouwen die wel eens een schuif open laten staan. En je eerste of laatste uur voicetracken? Dat gebeurt meer dan de meesten hier doorhebben. Ik ken absoluut professionele dj’s die elke dag hun eerste uur ochtendshow voicetracken.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
-
Je hoeft niet te weten welke kaas je eet om het lekker te vinden.Phoenix schreef: ↑11 nov 2024 19:45Geen idee wat je hiermee bedoelt. Ik ga uit van ‘de luisteraar’.GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 18:11Maar dan ga je uit van muziek liefhebbers.Phoenix schreef: ↑11 nov 2024 13:09
Nee, dat niet. Maar met goede marketing zal een zender wel duidelijk maken waar de zender voor staat en dus was het format is. Als een luisteraar afstemt op die zender dan zal wat men hoort in lijn moeten liggen met hetgeen wordt overgebracht via marketinguitingen.
Er is een hele grote groep luisteraars die termen als rock, pop, EDM en house nauwelijks iets zeggen. Of het op zijn minst nogal eens door elkaar halen. Als je een luisteraar wilt trekken door te zeggen welke muziek je draait, dan heb je een luisteraar die op zijn minst enigszins muziek liefhebber is.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Dat klopt maar, dat is nou net het gekke.Dalet123 schreef: ↑11 nov 2024 18:58De vaste luisteraar van 538 of Q hoort toch ook de nieuwe Davina voor het eerst?GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 18:14Die discussie heb ik al met heel veel mensen gevoerd, dat gevoel van “huh”. Bij Radio 538 of Qmusic kennen ze dat probleem niet als ze de nieuwe plaat van Davina Michelle instarten.Streampie schreef: ↑11 nov 2024 15:11
Nee. Maar de luisteraar merkt op een gegeven moment wel dat er vaker muziek wordt gedraaid die voor hem of haar negatief opvalt. Niet dat het gelijk een k*tplaat is, maar wel dat gevoel van "Huh?". Gebeurt dat te vaak dan gaat de radio makkelijk op een zender met een duidelijker format.
Bovendien gaat deze slogan en Radio Veronica er kennelijk van uit dat luisteraars de radio speciaal aanzetten voor Ekdom, Stenders en Wout & Frank. Ik denk dat men daarmee de markt verkeerd inschat.
Daarnaast, die luisteraar die “huh” denkt kan ook blijven luisteren omdat je bij Radio Veronica nog eens iets hoort wat de anderen niet draaien.
Die plaat van Davina Michelle is prima, een albumtrack van Europe is onbekend en kan niet. En die vette single van dat Tilburger bandje uit 1993, ooo maar niet doen.
-
Dan moet je vaker een onverwachte plaat draaien zodat het onderdeel wordt van het format.Oortjes schreef: ↑11 nov 2024 18:26Nee, bij een positieve associatie denkt de luisteraar "ah"GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 18:14 Daarnaast, die luisteraar die “huh” denkt kan ook blijven luisteren omdat je bij Radio Veronica nog eens iets hoort wat de anderen niet draaien.
Dat is natuurlijk de kunst. Af en toe een onverwachte plaat die gewaardeerd wordt, is fijn. Dat kan een nieuwe of een vergeten plaat zijn. Een onverwachte plaat die niet goed in het gehoor ligt, heeft het effect wat Streampie omschrijft.
Mijn beeld is dat Veronica meer "ah" dan "huh" gevoelens oproept, maar het gewoon heel breed is. Muziek uit zes decennia is geen format wat zich leent voor snelle groei.
-
In de basis ben ik het met je eens. Zo heb je dj’s die vaak iets opnemen omdat het dan mooier of beter wordt.waterveenmos schreef: ↑12 nov 2024 07:04 Een technisch foutje die iedere dj wel een keer kan maken. Ik hoor zoveel mensen die velen als absolute professionals beschouwen die wel eens een schuif open laten staan. En je eerste of laatste uur voicetracken? Dat gebeurt meer dan de meesten hier doorhebben. Ik ken absoluut professionele dj’s die elke dag hun eerste uur ochtendshow voicetracken.
Maar bij Frank hoor je aan alles in zijn programma dat hij er geen passie insteekt, maar het afraffelt.
Dat in combinatie met dat eeuwige opschepperige en tevredene wat hij heeft, zorgt bij mij voor allergie.
Iets zegt me dat Frank dat laatste uur opneemt omdat ie naar huis wil, niet omdat ie het zo mooi en goed mogelijk wil doen.
Ik luister Frank niet, dus kan niet over hem oordelen, behalve dan dat ik hem in het verleden heb gehoord en het totaal niet mijn type dj is. Daarom luister ik ook niet. Maar toch een reactie op het laatste punt. Het kan ook heel goed zo zijn dat op initiatief van Veronica de contractuele afspraak is gemaakt dat Frank het laatste uur via voicetrack doet en dat hij daar dan ook naar wordt betaald. Dan is het dus een kostenafweging vanuit Veronica geweest en kan Frank daar niet zoveel aan doen. Vervolgens kan ik me dan weer voorstellen dat je daar als dj wat minder passioneel invulling aan geeft, waarbij blijft staan dat als je die afspraak met Veronica aangaat, je dat wel professioneel moet doen. Maar of het een keuze van Frank zelf is, waag ik te betwijfelen.repelsteel schreef: ↑12 nov 2024 11:11In de basis ben ik het met je eens. Zo heb je dj’s die vaak iets opnemen omdat het dan mooier of beter wordt.waterveenmos schreef: ↑12 nov 2024 07:04 Een technisch foutje die iedere dj wel een keer kan maken. Ik hoor zoveel mensen die velen als absolute professionals beschouwen die wel eens een schuif open laten staan. En je eerste of laatste uur voicetracken? Dat gebeurt meer dan de meesten hier doorhebben. Ik ken absoluut professionele dj’s die elke dag hun eerste uur ochtendshow voicetracken.
Maar bij Frank hoor je aan alles in zijn programma dat hij er geen passie insteekt, maar het afraffelt.
Dat in combinatie met dat eeuwige opschepperige en tevredene wat hij heeft, zorgt bij mij voor allergie.
Iets zegt me dat Frank dat laatste uur opneemt omdat ie naar huis wil, niet omdat ie het zo mooi en goed mogelijk wil doen.
En dat "iets" wordt bevestigd in het fragment van gisteravond. Met dit soort mensen blijft Veronica achter op andere stations. Je ziet Bas & Dylan, Lars Boele en Rene Verkerk toch ook niet het laatste uur opnemen. En Frank zegt elke dag hetzelfde, dat was nummer 9, nu komt nummer 10... de 15 gaan we weer niet halen...
Reactie op Orange:
Tot eind juli was het laatste uur niet zoals nu, dus dan moeten de afspraken tussentijds zijn aangepast. Eerste weken was het levendige radio tussen 23 en 24u, daar is nu geen sprake meer van.
Tot eind juli was het laatste uur niet zoals nu, dus dan moeten de afspraken tussentijds zijn aangepast. Eerste weken was het levendige radio tussen 23 en 24u, daar is nu geen sprake meer van.
-
Gijs Alkemade verving Frank laatst en die deed het laatste uur wel gewoon live zo als ik dat op de webcam zag
-
Ik krijg altijd het gevoel dat Frank radio gebruikt om een bekende Nederlander te worden (hij vindt overigens zelf dat ie dat al is) en niet omdat ie het zo mooi vindt om een radioprogramma te maken.
Maar goed, just my 2 cents.
Maar goed, just my 2 cents.