Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 07 nov 2024 08:32 Het lijkt wel of ze er toen bewust een potje hebben gemaakt om nu "makkelijk" te kunnen scoren. In dat kader vind ik het huidige marktaandeel ook niet bepaald een prestarie te noemen.
Exact! Ik herinner me een post van begin dit jaar waarin iemand opmerkte dat we gedurende het jaar wel lyrisch zouden gaan spreken over de groei van Veronica als Ekdom en Wout & Frank voor stijging zouden zorgen. Dat die stijging zou komen was wel zeker omdat Veronica toen op een all-time low score zat. Nu die discussie daadwerkelijk plaats vind wordt dit als ‘zuur’ gezien.

Persoonlijk luister ik op momenten met plezier naar Veronica, maar tegelijkertijd plaats ik ook (kritische) kanttekeningen bij bepaalde keuzes. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten wat betreft. Voor het plaatsen van louter positieve posts zijn andere platformen beter geschikt.
God is a DJ
Kraft

Bericht door Kraft »

De 'stijging' valt mij ook niet mee, ik had er al eerder en wat meer van verwacht. We wachten af wat er komt. Zij zelf zullen dit hopelijk niet doen. Handen uit de mouwen!

That's all I can say. 8)
Wouter01

Bericht door Wouter01 »

Het blijkt wel dat deze figuren niets doen voor de zender. Ik denk dat de heren denken ik kan publieke omroepje spelen op een commerciële omroep. Maar het is toch echt de bedoeling dat er geld verdiend wordt met deze zender en dat maakt natuurlijk bij de publieke omroep niets uit. Als er geen verbetering is dan zal er toch echt een aanpassing moeten komen maar of de heren daar blij mee zijn.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Wouter01 schreef: 07 nov 2024 12:04 Het blijkt wel dat deze figuren niets doen voor de zender. Ik denk dat de heren denken ik kan publieke omroepje spelen op een commerciële omroep. Maar het is toch echt de bedoeling dat er geld verdiend wordt met deze zender en dat maakt natuurlijk bij de publieke omroep niets uit. Als er geen verbetering is dan zal er toch echt een aanpassing moeten komen maar of de heren daar blij mee zijn.
Het heeft er vooral veel van weg dat de mannen er voornamelijk voor hun eigen plezier zitten. Want 'leuk samen met vrienden op dezelfde zender' 'lekker gekke, vergeten muziek draaien die we zelf erg leuk vinden ' en ' veel makkelijke en luie items, want het moet natuurlijk niet op werk gaan lijken'
Janno

Bericht door Janno »

repelsteel schreef: 07 nov 2024 12:37 Het heeft er vooral veel van weg dat de mannen er voornamelijk voor hun eigen plezier zitten. Want 'leuk samen met vrienden op dezelfde zender’
Zo hebben ze zich wel in de media gepresenteerd, dus dat zou je niet moeten verbazen natuurlijk :D
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Janno schreef: 07 nov 2024 12:44
repelsteel schreef: 07 nov 2024 12:37 Het heeft er vooral veel van weg dat de mannen er voornamelijk voor hun eigen plezier zitten. Want 'leuk samen met vrienden op dezelfde zender’
Zo hebben ze zich wel in de media gepresenteerd, dus dat zou je niet moeten verbazen natuurlijk :D
nee , dat doet het inderdaad ook niet, maar dan zijn de tegenvallende luistercijfers dus wel een direct gevolg ;)
Janno

Bericht door Janno »

repelsteel schreef: 07 nov 2024 13:05
Janno schreef: 07 nov 2024 12:44
nee , dat doet het inderdaad ook niet, maar dan zijn de tegenvallende luistercijfers dus wel een direct gevolg ;)
Zijn er ook cijfers bekend van het weekend, of zijn die er en heb ik ze gemist? Ik luister zelf voornamelijk in het weekend en dat vind ik behoorlijk consistent.
Loekie

Bericht door Loekie »

[Edit Admin5: Offtopic reactie verwijderd. Als je iets niet leuk vindt/niet mee eens bent, hoef je er niet perse op te reageren.]
Orange

Bericht door Orange »

..
Laatst gewijzigd door admin5 op 08 nov 2024 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pot schreef: 06 nov 2024 23:09 Welke stijging zie je dan? Ik zie sinds de komst van Wout & Frank enkel dat de cijfers weer 'op niveau' zijn. Die jarenlange 3-4% marktaandeel. De komst van Ekdom heeft tot nu toe qua marktaandeel weinig invloed gehad zenderbreed.
Dat laatste ben ik eens, maar had ik ook niet verwacht. Ik zie de stijging tov exact een jaar geleden.
Pot schreef: 06 nov 2024 23:09 Tenminste, de invulling is verschillend; het doel zal ongetwijfeld hetzelfde zijn: zo hoog mogelijk uitkomen. Ik kan me niet voorstellen dat je met deze namen (en budgetten) weer lekker rond de 3,5% wil blijven hangen.
Het doel kan best verschillen, in marktaandeel en doelgroep. Ik mag hopen dat dit ook zo is, want anders wordt er wel heel raar beleid gevoerd.

Mijn verwachting is ook niet dat 3,5% het uiteindelijke doel is, maar het kan een prima tussenstand zijn.
Rock 'n roll is better than music!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik las in de analyse 78% gestegen? Dat vindt ik behoorlijk. Ik denk dat je daar zeker tevreden over mag zijn.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Wout & Frank hebben best redelijk bijgedragen aan de gestegen cijfers. Gerard heeft dat (nog) niet, ik had ook echt wel 1 of 2 % erbij verwacht met Gerard.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 08 nov 2024 07:55 Wout & Frank hebben best redelijk bijgedragen aan de gestegen cijfers. Gerard heeft dat (nog) niet, ik had ook echt wel 1 of 2 % erbij verwacht met Gerard.
Klopt. Daarbij is de marketing sinds de komst van Ekdom fors opgeschroefd. Maar sinds begin september zijn de luistercijfers redelijk stabiel. Dus daarom ben ik ook minder positief hierover. Ik denk dat de verwachtingen bij Mediahuis ook hoger liggen.
God is a DJ
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 08 nov 2024 08:46
DavyGer schreef: 08 nov 2024 07:55 Wout & Frank hebben best redelijk bijgedragen aan de gestegen cijfers. Gerard heeft dat (nog) niet, ik had ook echt wel 1 of 2 % erbij verwacht met Gerard.
Klopt. Daarbij is de marketing sinds de komst van Ekdom fors opgeschroefd. Maar sinds begin september zijn de luistercijfers redelijk stabiel. Dus daarom ben ik ook minder positief hierover. Ik denk dat de verwachtingen bij Mediahuis ook hoger liggen.
Ik moet ook bekennen, bij de ochtendshow van Ekdom ben ik weer redelijk afgehaakt. Er wordt veel te veel geluld over te onzinnige onderwerpen en ik was juist zo enthousiast dat ze dat op het begin echt hadden teruggeschroefd om het programma meer music driven te maken.

Stenders & Ekdom vind ik daarentegen wel enorm vooruit gegaan. Daar merk je wel echt dat Gerard de drijvende kracht achter het programma is, met alleen Stenders is 't 'm niet.
Kar

Bericht door Kar »

Deradiokenner schreef: 08 nov 2024 07:20 Ik las in de analyse 78% gestegen? Dat vindt ik behoorlijk. Ik denk dat je daar zeker tevreden over mag zijn.
Het is maar net hoe je er naar kijkt als je weinig luisteraars hebt dan is een stijging procentueel al snel hoog, in absolute getallen is het natuurlijk niet schokkend. Misschien is het wel teveel incrowd en wordt de luisteraar vergeten.
Plaats reactie