Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Streampie

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Streampie »

Dan is de volgende vraag: zit de markt er op te wachten? In Nederland lijkt het van niet.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Kraft schreef: 04 nov 2024 15:24 Maar als 'verrassen' nou een onderdeel is van je goed uitgedachte muziekbeleid? Want dat lijkt bij Veronica het geval te zijn. Af en toe zo'n vergeten parel, dat kan toch gewoon? Daar kun je ook gewoon een 'helder merk' mee opbouwen. Er moet een geraffineerd marketingplan aan ten grondslag liggen, want de tijd dat alleen een muziekbeleid bepalend is voor je marktaandeel, die is wel voorbij.

Ik denk dat die verrassing juist enorm van waarde kan zijn voor Veronica, in welke vorm dan ook. De DJ's worden geen 'talking heads' en de luisteraar is de winnaar. Mits goed gedoseerd!
Ik kan jouw gedachte heel goed volgen en ik luister zelf ook het liefst naar een zender die verrast. Ik kan de bekende uitgekauwde Top 100 Allertijden-muziek ook niet meer horen, maar dat is persoonlijk. Daarom luister ik ook niet vaak naar Joe.

Maar: Veronica is al een jaar of 15 zoekende. Het is een pop-rock-zender geweest met hoge rotaties, een 538 Classics-achtige zender, toen toch weer een pop-rock-zender met hoge rotatie, toen een soort Radio 2.
Met tientallen programmeringen op de koop toe.

Vooral sinds '21 was Veronica een zender die niet meer te volgen was. Elke paar uur een andere zender met een andere (vaak onbekende) presentator.

Daarom moet je nu voor de duidelijkheid kiezen, hoe saai ook voor de dj's en de muziekredacteuren, je moet kleur bekennen. Die zenders is al zoveel geweest, waar staat het nu voor?
En als je dat een paar jaar lang heel helder en consistent hebt neergezet, ga dan alsjeblieft verrassen.

Maar nu hoor ik de meest obscure muziek in allerlei genres tussen de bekende hits door en ik kan me voorstellen dat de afgehaakte luisteraar het weer eens aanzet en nog steeds geen idee heeft van wat het is. Dus ik zou de komende jaren (hoe spijtig ook) de verrassingen even laten liggen. Totdat de wereld weer weet waar Veronica voor staat.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Las dit net Bonnenregen voor Gerard Ekdom sinds nieuwe radiostudio in Amsterdam https://www.radiofreak.nl/bonnenregen-v ... amsterdam/
Oortjes

Bericht door Oortjes »

repelsteel schreef: 04 nov 2024 17:07 Maar nu hoor ik de meest obscure muziek in allerlei genres tussen de bekende hits door en ik kan me voorstellen dat de afgehaakte luisteraar het weer eens aanzet en nog steeds geen idee heeft van wat het is. Dus ik zou de komende jaren (hoe spijtig ook) de verrassingen even laten liggen. Totdat de wereld weer weet waar Veronica voor staat.
Ik.luister eigenlijk alleen in het weekend naar Veronica, maar dan hoor ik dat niet. Ik hoor dan hits uit de afgelopen zestig jaar, met soms een vergeten hitje tussendoor.

Zelf zou ik om hier eerder genoemde redenen niet voor zes decennia muziek kiezen, omdat ik denk dat mensen behoefte aan meer richting in muziekkeuze. Er ligt een gat voor muziek uit eighties, nineties en Zeroes, daar zou ik op ingezet hebben.

Los daarvan, vind ik het muziekbeleid van Veronica wel goed in elkaar zitten. Het overgrote deel is herkenbaar, af en toe hoor ik een verrassing, maar ik hoor nooit een obscure exoot. Dat is volgens mij wel wat het moet zijn.

Als het doordeweekse muziekbeleid sterk afwijkt van het weekend, zou dat natuurlijk niet goed zijn.
Rock 'n roll is better than music!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vliegendereporter schreef: 04 nov 2024 20:17 Las dit net Bonnenregen voor Gerard Ekdom sinds nieuwe radiostudio in Amsterdam https://www.radiofreak.nl/bonnenregen-v ... amsterdam/
Ach, het gaat eens niet over de vele files naar Amsterdam. :))
Streampie

Bericht door Streampie »

Eerder vertrekken.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

DavyGer schreef: 05 nov 2024 08:22
Vliegendereporter schreef: 04 nov 2024 20:17 Las dit net Bonnenregen voor Gerard Ekdom sinds nieuwe radiostudio in Amsterdam https://www.radiofreak.nl/bonnenregen-v ... amsterdam/
Ach, het gaat eens niet over de vele files naar Amsterdam. :))
Gerard Ekdom heeft toch een voorbeeld functie of niet ik zou dat niet wereldkundig maken als ik hem was ( de held op sokken met zijn salaris klagen voor een paar bonnen, terwijl hij zelf een voet van beton heeft. Rood is stoppen en dat gas erop laat je maar aan Max verstappen over.
Hij zal maar je dochter of zoon aanrijden , hou je gewoon aan de regels -kots ).
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Feivel

Bericht door Feivel »

Ekdom een voorbeeldfunctie? Een minister, ja. Een radio-dj, welnee. Zou wat worden, zeg, als radio-dj's een voorbeeldfunctie hebben en voortaan keurig tussen de lijntjes moeten kleuren.
Orange

Bericht door Orange »

Feivel schreef: 05 nov 2024 16:04 Ekdom een voorbeeldfunctie? Een minister, ja. Een radio-dj, welnee. Zou wat worden, zeg, als radio-dj's een voorbeeldfunctie hebben en voortaan keurig tussen de lijntjes moeten kleuren.
Iedere BN-er heeft een voorbeeldfunctie.
Robin1981

Bericht door Robin1981 »

Waren ze juist maar wat minder braaf dan gebeurde er nog echt wat op de radio. Ik moet zeggen dat ik van een verhaal over bonnen regen ook niet warm loop. Het is alleen de vraag in welke context dat gezegd is. Ik heb het niet gehoord maar kan me voorstellen dat de media het groter heeft gemaakt.

Ik mis een beetje het rebelse wat ooit de flitspaalactie van Van Inkel had of een ruzie tussen Patty en Josee op de radio. Er moet gewoon eens wat gebeuren.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Robin1981 schreef: 05 nov 2024 18:44 Waren ze juist maar wat minder braaf dan gebeurde er nog echt wat op de radio. Ik moet zeggen dat ik van een verhaal over bonnen regen ook niet warm loop. Het is alleen de vraag in welke context dat gezegd is. Ik heb het niet gehoord maar kan me voorstellen dat de media het groter heeft gemaakt.

Ik mis een beetje het rebelse wat ooit de flitspaalactie van Van Inkel had of een ruzie tussen Patty en Josee op de radio. Er moet gewoon eens wat gebeuren.
Misschien kan je een keer op vrijdagavond naar Jannes en Rob luisteren? Ze lopen soms uit , door sommigen hier meerdere malen samengevat als ‘er gebeurt eindelijk eens wat op de radio’....
Streampie

Bericht door Streampie »

Dan hoor ik nog liever Ekdom een faxmachine uit het raam flikkeren...
Loekie

Bericht door Loekie »

Robin1981 schreef: 05 nov 2024 18:44 Het is alleen de vraag in welke context dat gezegd is. Ik heb het niet gehoord maar kan me voorstellen dat de media het groter heeft gemaakt.
Het verbaasd me dat onder andere Radiofreak dit oppikt. Het werd verteld tijdens het nieuws/file bericht. Het was niet dat Gerard en zijn team de snelheid flink overschreden maar dat die flitspaal 'strak staat afgesteld'. Tekenend dat hier meteen voorbeeldfunctie erbij wordt gehaald en dat ie niet moet klagen over een paar bonnen met zijn salaris.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Loekie schreef: 05 nov 2024 21:13
Robin1981 schreef: 05 nov 2024 18:44 Het is alleen de vraag in welke context dat gezegd is. Ik heb het niet gehoord maar kan me voorstellen dat de media het groter heeft gemaakt.
Het verbaasd me dat onder andere Radiofreak dit oppikt. Het werd verteld tijdens het nieuws/file bericht. Het was niet dat Gerard en zijn team de snelheid flink overschreden maar dat die flitspaal 'strak staat afgesteld'. Tekenend dat hier meteen voorbeeldfunctie erbij wordt gehaald en dat ie niet moet klagen over een paar bonnen met zijn salaris.
Het verbaasd me dat onder andere Radiofreak dit oppikt. ( Was herfstvakantie redactie zocht nog snel ff wat )

Gerard heeft zeker een voorbeeld functie is treed op in "het openbaar" net als een voetballer , minister , en een kooivechter. *

* https://www.telegraaf.nl/nieuws/1624997 ... -dood-ging
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Orange

Bericht door Orange »

Loekie schreef: 05 nov 2024 21:13
Wat is een 'strak afgestelde flitspaal'? Ze flitsen toch pas als je meer dan 3km/u te hard rijdt?
Plaats reactie