Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Oortjes

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Oortjes »

DavyGer schreef: 01 nov 2024 22:43 Een verlichting van het zware bestaan. Ik vind het wel een lekker idee dat als ik niet in de kroeg kan zitten dat ik tenminste nog de kroegpraat op de radio kon aanhoren. Ik mis in die zin van die rotzooi die op 3FM een tiental jaren geleden werd uitgezonden nog enorm. Ik vind de gesprekken uitermate vermakelijk en muzikaal hoor ik eens iets wat een beetje afwijkt van wat ik altijd hoor. Bij voorkeur, veel muziek die ik nog nooit eerder gehoord heb.
Mijn bestaan is niet zo zwaar, dat zal het verschil zijn :D

Er is niks mis met kroegpraat, in de kroeg. Overigens zijn mijn gesprekken daar van een hoger niveau dan wat ik zojuist bij Jannes Drop hoorde. Ik heb verder niks tegen geouwehoer op de radio, maar er moet wel ergens een informatief, humoristisch of op z'n minst vermakelijk element in zitten. Dat miste ik volledig.

Ik ben het met het eens dat de muziek niet verkeerd is. Dat hoor ik dan liever met korte, relevante presentatie.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 01 nov 2024 22:35 Rob Stenders, Gijs Alkemade en Koen Hansen gaven de eerste 10 min aan geen zin te hebben vanavond.
Klinkt nou niet bepaald uitnodigend om te gaan luisteren naar DJ’s die er geen zin in hebben. En ook weer hebben de DJ’s het over zichzelf zonder enige relevantie voor de luisteraar. Join the club?
God is a DJ
Janno

Bericht door Janno »

Ik heb niet geluisterd, dus ik kan er niet over oordelen. Vorige week vond ik het wel leuk. Misschien moet je er inderdaad voor in de stemming zijn en er naar luisteren zoals DavyGer aangeeft. Dan kan het best onderhoudend zijn. Neem een biertje en kom in de stemming zou ik zeggen -bier
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Janno schreef: 02 nov 2024 09:17 Ik heb niet geluisterd, dus ik kan er niet over oordelen. Vorige week vond ik het wel leuk. Misschien moet je er inderdaad voor in de stemming zijn en er naar luisteren zoals DavyGer aangeeft. Dan kan het best onderhoudend zijn. Neem een biertje en kom in de stemming zou ik zeggen -bier
In de stemming zijn voor een aantal dj's die er geen zin in hebben? Hoe werkt dat?
Verder lees ik nu een aantal weken dat 'er tenminste iets gebeurt' op de radio. Maar wat gebeurt er dan precies behalve een aantal dj's wat maar wat doet?
Loekie

Bericht door Loekie »

DavyGer schreef: 01 nov 2024 22:35 Ondertussen luister ik Jannes Drop. Tis 22:30 en er zijn 4 platen gedraaid. Rob Stenders, Gijs Alkemade en Koen Hansen gaven de eerste 10 min aan geen zin te hebben vanavond.
Ik heb het eerste half uur terug geluisterd. Ik heb niemand horen zeggen dat ze geen zin hebben. Rob Stenders is zelfs niet eens te horen, zijn programma zat er al op en hij ging niet langer door.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Loekie schreef: 02 nov 2024 09:40
DavyGer schreef: 01 nov 2024 22:35 Ondertussen luister ik Jannes Drop. Tis 22:30 en er zijn 4 platen gedraaid. Rob Stenders, Gijs Alkemade en Koen Hansen gaven de eerste 10 min aan geen zin te hebben vanavond.
Ik heb het eerste half uur terug geluisterd. Ik heb niemand horen zeggen dat ze geen zin hebben. Rob Stenders is zelfs niet eens te horen, zijn programma zat er al op en hij ging niet langer door.
Stenders was vanaf ongeveer 23u weer te horen. Ik had hem aanstaan op het werk maar het was echt de allerlaatste keer dat ik op vrijdagavond na 22u de radio nog op Veronica laat staan. Wat een lol hebben die mannen, maar het gaat helemaal nergens over. Voor een gewone luisteraar niet te volgen. Een lokale omroep zou zich hiervoor schamen. Jannes Drop vind ik een prima jock voor een muziekprogramma maar voor wie maken ze in vredesnaam deze onzin? En is er dan echt geen enkele coaching bij Veronica?
Janno

Bericht door Janno »

repelsteel schreef: 02 nov 2024 09:27
Janno schreef: 02 nov 2024 09:17 Ik heb niet geluisterd, dus ik kan er niet over oordelen. Vorige week vond ik het wel leuk. Misschien moet je er inderdaad voor in de stemming zijn en er naar luisteren zoals DavyGer aangeeft. Dan kan het best onderhoudend zijn. Neem een biertje en kom in de stemming zou ik zeggen -bier
In de stemming zijn voor een aantal dj's die er geen zin in hebben? Hoe werkt dat?
Verder lees ik nu een aantal weken dat 'er tenminste iets gebeurt' op de radio. Maar wat gebeurt er dan precies behalve een aantal dj's wat maar wat doet?
Zoals ik zei: ik heb niet geluisterd, dus ik kan niet oordelen. En ik lees hierboven net dat niemand heeft aangegeven er geen zin in te hebben, dus jij hebt waarschijnlijk ook niet geluisterd ;-)
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Loekie schreef: 02 nov 2024 09:40
Wie was dat dan die dat zei O.o
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Johanneke schreef: 02 nov 2024 09:51
Loekie schreef: 02 nov 2024 09:40 Ik heb het eerste half uur terug geluisterd. Ik heb niemand horen zeggen dat ze geen zin hebben. Rob Stenders is zelfs niet eens te horen, zijn programma zat er al op en hij ging niet langer door.
.... Ik had hem aanstaan op het werk maar het was echt de allerlaatste keer dat ik op vrijdagavond na 22u de radio nog op Veronica laat staan. Wat een lol hebben die mannen, maar het gaat helemaal nergens over. Voor een gewone luisteraar niet te volgen. Een lokale omroep zou zich hiervoor schamen.
Twee maal zeer herkenbaar. Ik kan het niet treffender omschrijven dan Johanneke.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Als ik de reacties over het programma van Jannes Drop lees dan lijkt het alsof men probeert om een vrijdagavond keetprogramma neer te zetten. Echter komt daar meer bij kijken dan alleen slap lullen.

Als we kijken naar anderen die zo’n programma hebben gemaakt dan werd er gewerkt volgens een format en/of waren het niet de minste radiojocks. Bart & Zwart, Curry & Van Inkel, Stenders & Van Inkel, Staverman & Van Inkel, Luc van Rooj & Edwin Evers, Robert Jensen & Edwin Evers, Adam Curry & Jeroen Kijk in de Vegte en Ekdom & Veenstra.

Bij Veronica zitten een aantal jocks die denken zonder of met minimale voorbereiding een programma te kunnen maken. Je zou op z’n minst hier enige begeleiding en coaching verwachten, maar daar lijkt het structureel aan te ontbreken.
God is a DJ
GerGbenW

Bericht door GerGbenW »

Ctrl all Repeat...
Streampie

Bericht door Streampie »

Phoenix schreef: 03 nov 2024 10:40 Bij Veronica zitten een aantal jocks die denken zonder of met minimale voorbereiding een programma te kunnen maken. Je zou op z’n minst hier enige begeleiding en coaching verwachten, maar daar lijkt het structureel aan te ontbreken.
En dat gaat denk ik echt een probleem worden voor de zender. Niet alleen bij de jongere garde nonchalante dj's, maar ook bij de vedetten, die het "allemaal wel weten". Mensen als Ekdom en Stenders zijn denk ik niet te coachen/kunnen niet goed tegen kritiek.

je kunt zeggen wat je wilt van bijvoorbeeld Q en Joe, maar daar wordt gewerkt met een duidelijk concept, een meerjarenplan voor de zenders, en sommige dingen worden gewoon niet gedaan en andere juist wel. Dat soort focus levert een strak, duidelijk "product" (oh nee!) op, en je luisteraar weet dus waar hij of zij aan toe is. Je ziet dat dit werkt. Ook voor Sky, 538 en Radio 10. Je hoort ook dat daar gecoacht wordt, in elk geval de jongere djs.

Bij Veronica mis ik die focus, alleen in de muziek is de zender enigzins consequent en dan ook niet altijd, de vedetten gaan vaak hun eigen gang. Als ik Ekdom in de ochtendspits weer een liedje hoor draaien wat nooit populair is geweest denk ik: leuk, maar ja...

De concurrentie is moordend met de komst van Joe en een zich herstellend 538. Nou mag het best lang duren om weer een groot publiek op te bouwen, maar de beste dag waarop je begint met een strakke zender neer te zetten is gisteren.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Streampie schreef: 03 nov 2024 11:36
Phoenix schreef: 03 nov 2024 10:40 Bij Veronica zitten een aantal jocks die denken zonder of met minimale voorbereiding een programma te kunnen maken. Je zou op z’n minst hier enige begeleiding en coaching verwachten, maar daar lijkt het structureel aan te ontbreken.
En dat gaat denk ik echt een probleem worden voor de zender. Niet alleen bij de jongere garde nonchalante dj's, maar ook bij de vedetten, die het "allemaal wel weten". Mensen als Ekdom en Stenders zijn denk ik niet te coachen/kunnen niet goed tegen kritiek.

je kunt zeggen wat je wilt van bijvoorbeeld Q en Joe, maar daar wordt gewerkt met een duidelijk concept, een meerjarenplan voor de zenders, en sommige dingen worden gewoon niet gedaan en andere juist wel. Dat soort focus levert een strak, duidelijk "product" (oh nee!) op, en je luisteraar weet dus waar hij of zij aan toe is. Je ziet dat dit werkt. Ook voor Sky, 538 en Radio 10. Je hoort ook dat daar gecoacht wordt, in elk geval de jongere djs.

Bij Veronica mis ik die focus, alleen in de muziek is de zender enigzins consequent en dan ook niet altijd, de vedetten gaan vaak hun eigen gang. Als ik Ekdom in de ochtendspits weer een liedje hoor draaien wat nooit populair is geweest denk ik: leuk, maar ja...

De concurrentie is moordend met de komst van Joe en een zich herstellend 538. Nou mag het best lang duren om weer een groot publiek op te bouwen, maar de beste dag waarop je begint met een strakke zender neer te zetten is gisteren.
Volledig mee eens met dit alles. En bij Stenders gaat zelfs zo ver qua 'eigen gang gaan' dat ie zelf ook nog alle muziek mag uitzoeken...
Janno

Bericht door Janno »

Nog even kort ter verduidelijking over dj’s die geen zin zouden hebben: Ik heb het eerste kwartier teruggeluisterd en er is niemand geweest die zei er geen zin in te hebben. Wel was in de eerste 10 minuten de reclame te horen en daarna werd een plaat ingestart zodat de eerste 10 minuten inmiddels voorbij waren toen de eerste dj ging spreken en Stenders en anderen waren er niet bij. DavyGer interpreteerde dit klaarblijkelijk als ‘dj’s die er (nog) geen zin in hadden’ en lacht zich nu een breuk omdat wij ermee aan de haal gingen :D
Loekie

Bericht door Loekie »

Streampie schreef: 03 nov 2024 11:36 Als ik Ekdom in de ochtendspits weer een liedje hoor draaien wat nooit populair is geweest denk ik: leuk, maar ja...
Ik vind dat juist heel leuk. Even een 'oh ja' moment, leuk om even in gedachte terug naar die tijd te gaan. Ik vind het juist een welkome afwisseling tussen alle bekende (oude) hits die de hele dag worden gedraaid. Hier lijkt mij ook niets mis mee.
Plaats reactie