Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Loekie

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Loekie »

Phoenix schreef: 02 okt 2024 07:22
Loekie schreef: 01 okt 2024 21:49
Daanradiofan schreef: 01 okt 2024 21:32 Doen ze bij veronica komende vrijdagmiddag weer een thema uitzending?
Ja, vanmiddag hoorde ik Wouter zeggen dat er eigenlijk geen overleg over het thema nodig is omdat het vrijdag dierendag is.
Snoop Dog, The Cats, Animals, Who let the dog out, … *zucht*
Wat is hier mis mee? Genoeg afwisseling wat mij betreft. En misschien komt de Veronica-luisteraar met creatievere suggesties dan deze voor de hand liggende. :wink:
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Mannen van in de 40/50/60 op een zender met een volwassen doelgroep die muziek draaien omdat er een dier in de titel of artiest zit.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

repelsteel schreef: 02 okt 2024 15:25 Mannen van in de 40/50/60 op een zender met een volwassen doelgroep die muziek draaien omdat er een dier in de titel of artiest zit.
Wat is daar mis mee?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
repelsteel

GerjanCluistra schreef: 02 okt 2024 15:36
repelsteel schreef: 02 okt 2024 15:25 Mannen van in de 40/50/60 op een zender met een volwassen doelgroep die muziek draaien omdat er een dier in de titel of artiest zit.
Wat is daar mis mee?
Ik denk dat Wout, Frank en de rest van de Veronica-vriendenclub zich iig geen zorgen hoeven te maken over verzoekjes vanuit jullie hoek die gaan over 'de papegaai'... ;)

Maar: hier hebben we t al eerder over gehad: wat heeft de luisteraar toch in hemelsnaam aan dit soort 'thema's' ? Het is vooral voor de mannen blijkbaar zelf heel leuk om nrs te zoeken die aansluiten bij een thema. Of nog erger: die een bepaald woord in de titel of artiest hebben wat aansluit bij het thema.
De rol van de luisteraar komt hierbij niet verder dan een verzoekje doorgeven en dan maar zien of het gedraaid wordt. Tsja...

Het is wat mij betreft ietwat kinderlijke, maar bovenal luie en gemakzuchtige radio, want enige voorbereiding is er niet voor nodig.

En de cijfers tonen ook niet bepaald een exponentiële groei aan voor de 'vriendenclub' tot dusver dus of er wat 'mis mee is' ...daar kan je over discussiëren, feit is dat het ook niet heel lekker scoort allemaal.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Loekie schreef: 02 okt 2024 14:50
Loekie schreef: 01 okt 2024 21:49

Ja, vanmiddag hoorde ik Wouter zeggen dat er eigenlijk geen overleg over het thema nodig is omdat het vrijdag dierendag is.
Wat is hier mis mee? Genoeg afwisseling wat mij betreft. En misschien komt de Veronica-luisteraar met creatievere suggesties dan deze voor de hand liggende. :wink:
De creativiteit moet vanuit Veronica komen en niet vanuit de luisteraar.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Phoenix

Bericht door Phoenix »

repelsteel schreef: 02 okt 2024 15:49 Het is wat mij betreft ietwat kinderlijke, maar bovenal luie en gemakzuchtige radio, want enige voorbereiding is er niet voor nodig.
Het is wat mij betreft radio maken zoals in de jaren ‘90.

Ook het item wat volgende start in de ochtend- en middagshow draait weer heel erg om de jocks zelf.

Ik zie het nog niet de goede kant op bewegen bij Veronica helaas.

Loekie

Bericht door Loekie »

Phoenix schreef: 02 okt 2024 15:56
Loekie schreef: 02 okt 2024 14:50

De creativiteit moet vanuit Veronica komen en niet vanuit de luisteraar.
Dat vind ik een dooddoener. Een programma als de Bonanza is dus niet creatief? Met de input van luisteraars kun je namelijk ook creatief omgaan.
repelsteel

Loekie schreef: 02 okt 2024 16:58 Dat vind ik een dooddoener. Een programma als de Bonanza is dus niet creatief? Met de input van luisteraars kun je namelijk ook creatief omgaan.
Dat vind ik persoonlijk inderdaad zo'n beetje het minst creatieve programma dat ik ken. Verzoekjes draaien die je zelf leuk vindt, daar lepel je wat feitjes bij op en je praat wat over jezelf.
Ik weet dat Stenders populair is bij een bepaalde groep, maar zijn creativiteit heb ik al een jaar of 10 niet meer gehoord.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

repelsteel schreef: 02 okt 2024 17:07
Loekie schreef: 02 okt 2024 16:58 Dat vind ik een dooddoener. Een programma als de Bonanza is dus niet creatief? Met de input van luisteraars kun je namelijk ook creatief omgaan.
Dat vind ik persoonlijk inderdaad zo'n beetje het minst creatieve programma dat ik ken. Verzoekjes draaien die je zelf leuk vindt, daar lepel je wat feitjes bij op en je praat wat over jezelf.
Ik weet dat Stenders populair is bij een bepaalde groep, maar zijn creativiteit heb ik al een jaar of 10 niet meer gehoord.
Voor de creativiteit leunt Stenders vaak ook op anderen, zoals Hilbert Elskamp en Jelmer Gusinklo. De tijd dat dat spraakmakende radio oplevert is inderdaad al (meer dan) 10 jaar geleden. Sindsdien maakt Stenders redelijk oubollige radio met verzoekjes en lijstjes. Leuk voor een bepaald publiek maar weinig creatief of spraakmakend. Sindsdien ben ik ook enigszins afgehaakt bij Stenders. Vroeger was ik groot fan van Stenders met ShockRadio en StendersVroeg in het bijzonder.
Zonder anderen is Stenders een uitstekende jock die strakke muziekradio kan maken met een uitputtende bron aan muziekkennis. Maar niet meer dan dat.

DavyGer

Bericht door DavyGer »

Dat Stenders zich wel eens opnieuw mag uitvinden ben ik met jullie eens. Het is echt al jaren het zelfde zonder vernieuwing, mij verveeld het inmiddels wel.

Wat dat betreft kan ik Ekdom op Veronica weer beter hebben, die heeft tenminste nog vernieuwing gebracht in zijn programma.
Loekie

Bericht door Loekie »

Phoenix schreef: 02 okt 2024 18:16
Zonder anderen is Stenders een uitstekende jock die strakke muziekradio kan maken met een uitputtende bron aan muziekkennis. Maar niet meer dan dat.
Dat ben ik niet met je eens. Rob is bijvoorbeeld vaak creatief in zijn spreeks, ook met bruggetjes van het ene naar het andere nummer zonder geforceerd over te komen. Creativiteit is meer dan shockeren of spraakmakend zijn.
repelsteel

Omdat ie zelf zijn muziek uitzoekt, dus dat vind ik geen kunst. Creatief zijn is juist werken met de middelen die je hebt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Loekie schreef: 02 okt 2024 20:25
Phoenix schreef: 02 okt 2024 18:16
Dat ben ik niet met je eens. Rob is bijvoorbeeld vaak creatief in zijn spreeks, ook met bruggetjes van het ene naar het andere nummer zonder geforceerd over te komen. Creativiteit is meer dan shockeren of spraakmakend zijn.
Dat is zeker waar. Ik heb niet gezegd dat dat niet zo is. Dat bedoel ik ook met “een uitstekende jock die strakke muziekradio kan maken”. Ik heb al vaker gezegd dat ik Rob in die rol het liefste hoor. Helaas moet de studio die gevuld is met side-kicks, nieuwslezers en producers ook een rol hebben. Dat maakt voor mij het programma niet beter.

Streampie

Bericht door Streampie »

repelsteel schreef: 02 okt 2024 20:47 Omdat ie zelf zijn muziek uitzoekt, dus dat vind ik geen kunst. Creatief zijn is juist werken met de middelen die je hebt.
Stenders is beter met woorden dan menig andere djok, dat hoor ik echt wel. Ook met zelf muziek uitzoeken blijft dat wat mij betreft een enorm sterk punt van 'm, hij maakt connecties soms op een bijna poetische manier.

Zodra Stenders gaat freewheelen met een sidekick/nieuwslezer of ,godbewaar, zich met de actualiteit bezig gaat houden, haak ik af.
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

De nieuwe luistercijfers laten zien dat Radio Veronica ten dode is opgeschreven. Alleen een rebrand kan dit station nog laten herrijzen. Zie mijn punt vorige week.

Een puinhoop is Veronica. Uit een marketing oogpunt klikt het gewoon niet.
Plaats reactie