Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

repelsteel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door repelsteel »

DavyGer schreef: 07 sep 2024 10:25 Er gebeurt in ieder geval weer eens wat op de radio, dat vind ik positief.
Maar wat gebeurt er dan precies? Behalve dat een aantal jocks het gezellig heeft met elkaar? En dat programma's uitlopen?
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Streampie schreef: 07 sep 2024 10:01
Jari de Jonge schreef: 06 sep 2024 23:45
DavyGer schreef: 06 sep 2024 23:37 Er is sowieso veel overloop van 100%NL. Onlangs bij Sublime iets wat ze samen deden ikv die 28 uur ochtendshow. Frans Duits bij Veronica vandaag, hoor bij wout en frank sowieso vaak mensen komen buurten die eigenlijk voor 100%NL kwamen.
Ja veronica heeft de sterren qua djs, maar 100pNL lijkt wel de grootse naam int pand van MediaHuis te zijn ofzo😂
100%NL is dan ook de grootste radiozender van MediaHuis…
Ja? Is veronica niet langzaam dat aan het inhalen?
Loekie

Bericht door Loekie »

Even off topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen, en aangezien het hier zich heeft voorgedaan:

Ik heb een admin (admin6) twee berichten gestuurd, maar geen reactie gekregen. Mijn berichten komen in Postvak Uit te staan, niet in Verzonden berichten. Doe ik iets verkeerd of is het niet mogelijk om een admin een bericht te sturen?
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Jari de Jonge schreef: 07 sep 2024 11:14
Jari de Jonge schreef: 06 sep 2024 23:45

Ja veronica heeft de sterren qua djs, maar 100pNL lijkt wel de grootse naam int pand van MediaHuis te zijn ofzo😂
Je weet dat er zoiets bestaat als de luistercijfers? En dat die elke week bekend gemaakt worden? Kortom: dit kan je zelf opzoeken...
Spoiler: Nee, Veronica is 100% niet aan het inhalen...
Janno

Bericht door Janno »

Loekie schreef: 07 sep 2024 11:23 Even off topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen, en aangezien het hier zich heeft voorgedaan:

Ik heb een admin (admin6) twee berichten gestuurd, maar geen reactie gekregen. Mijn berichten komen in Postvak Uit te staan, niet in Verzonden berichten. Doe ik iets verkeerd of is het niet mogelijk om een admin een bericht te sturen?
Dat kan in principe wel. Ik heb zelf ook wel contact gehad met een admin. Het kan dat de admin in kwestie met vakantie is of gewoon geen dienst heeft. Is het al lang geleden dat je die berichten gestuurd hebt? Ik weet uit ervaring dat het soms wat langer duurt voor je antwoord krijgt. Als je bericht nog in postvak uit staat is het nog niet geopend door de admin.
Loekie

Bericht door Loekie »

Janno schreef: 07 sep 2024 11:30
Loekie schreef: 07 sep 2024 11:23 Even off topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen, en aangezien het hier zich heeft voorgedaan:

Dat kan in principe wel. Ik heb zelf ook wel contact gehad met een admin. Het kan dat de admin in kwestie met vakantie is of gewoon geen dienst heeft. Is het al lang geleden dat je die berichten gestuurd hebt? Ik weet uit ervaring dat het soms wat langer duurt voor je antwoord krijgt. Als je bericht nog in postvak uit staat is het nog niet geopend door de admin.
Ik heb gereageerd op een bericht die een dag eerder naar mij was verstuurd. Goed om te weten waarom mijn berichten nog in Postvak Uit staan. Ik wacht het rustig af, bedankt voor de uitleg.
Orange

Bericht door Orange »

repelsteel schreef: 07 sep 2024 11:25 Je weet dat er zoiets bestaat als de luistercijfers? En dat die elke week bekend gemaakt worden? Kortom: dit kan je zelf opzoeken...
En dan moet Rob van Someren nog komen.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

repelsteel schreef: 07 sep 2024 11:25
Jari de Jonge schreef: 07 sep 2024 11:14

Je weet dat er zoiets bestaat als de luistercijfers? En dat die elke week bekend gemaakt worden? Kortom: dit kan je zelf opzoeken...
Klopt. Echter vanaf begin deze week zie ik aan de online cijfers dat die 1,5 a 2x zo hoog zijn dan vorige weken. Daar er een zekere correlatie zit tussen online en luisteronderzoek, verwacht ik een groei naar 5-6%. Laten we a.s. woensdag even afwachten.
dab radio

Bericht door dab radio »

Orange schreef: 07 sep 2024 12:32
repelsteel schreef: 07 sep 2024 11:25 Je weet dat er zoiets bestaat als de luistercijfers? En dat die elke week bekend gemaakt worden? Kortom: dit kan je zelf opzoeken...
Ja, en daardoor raak je ook weer veel 100% luisteraars kwijt. Er zullen veel zijn die niet op Rob zitten te wachten.
De één vind het geweldig, de ander helemaal niets.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

dab radio schreef: 07 sep 2024 12:43
Orange schreef: 07 sep 2024 12:32
Ja, en daardoor raak je ook weer veel 100% luisteraars kwijt. Er zullen veel zijn die niet op Rob zitten te wachten.
Ik verwacht dat de instroom groter zal zijn dan de uitstroom.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 07 sep 2024 13:05
dab radio schreef: 07 sep 2024 12:43
Orange schreef: 07 sep 2024 12:32 En dan moet Rob van Someren nog komen.
Ik verwacht dat de instroom groter zal zijn dan de uitstroom.
Dat is in ieder geval wel wat er 10 jaar geleden bij Radio 10 gebeurde, dus die verwachting heb ik ook bij 100%NL.
Radio Actief

Bericht door Radio Actief »

Bij 100% heb ik dat idee dan weer niet.
Het richt zich wel met de muziek op een heel specifieke doelgroep.
Ik ben Actief als de radio aan staat. :cool:
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Radio Actief schreef: 07 sep 2024 17:46 Bij 100% heb ik dat idee dan weer niet. Het richt zich wel met de muziek op een heel specifieke doelgroep.
Ik verwacht dat Rob van Someren voor die doelgroep aansprekender is dan Barry Paf, ondanks dat ik Barry Paf ook een vakman vind.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

tophitsradio schreef: 07 sep 2024 12:35
Jari de Jonge schreef: 07 sep 2024 11:14 Ja? Is veronica niet langzaam dat aan het inhalen?
Klopt. Echter vanaf begin deze week zie ik aan de online cijfers dat die 1,5 a 2x zo hoog zijn dan vorige weken. Daar er een zekere correlatie zit tussen online en luisteronderzoek, verwacht ik een groei naar 5-6%. Laten we a.s. woensdag even afwachten.
Ben benieuwd of deze correlatie klopt. We gaan het a.s. woensdag zien. Dan met de cijfers er in van 1 volledige 1e week Gerard Ekdom en bijna iedereen terug van vakantie. (Alleen Sander Hoogendoorn niet). Zou mooi zijn voor Veronica. Dat zou een hele goede start zijn.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 07 sep 2024 19:00
tophitsradio schreef: 07 sep 2024 12:35
Ben benieuwd of deze correlatie klopt. We gaan het a.s. woensdag zien. Dan met de cijfers er in van 1 volledige 1e week Gerard Ekdom en bijna iedereen terug van vakantie. (Alleen Sander Hoogendoorn niet). Zou mooi zijn voor Veronica. Dat zou een hele goede start zijn.
Die kloppen niet helemaal. JOE, 538, SLAM! en Radio 1 scoren bijvoorbeeld qua rangorde vaak aanzienlijk hoger en Radio 10, 3FM en Sky juist lager dan bij de NMO-meting. Maar inderdaad, de verandering van de trend is wel te zien bij het ILO, dus ik verwacht dat Veronica volgende meting wel (minimaal) 4,5% gaat halen. Onder de 4% zou ik in ieder geval een wanprestatie vinden.

Opvallend genoeg: na 9:00 zakt het gemiddelde van Veronica bij ILO wel aanzienlijk.
Plaats reactie