Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat laatste is voor Veronica een beetje lastig te definiëren. Echt actuele hits zenden ze niet uit, Classic Hits dan weer wel in overgrote maten maar ze willen zich niet als zodanig profileren. Ik ben het eens dat je met een goede pay-off in een korte one liner precies aangeeft wat je kunt verwachten. Join the club kan van alles betekenen, welke club dan ook. De voetbalclub, de postzegelverzamelaars club etc. Het klinkt zo niet 'radio' deze pay-off dat ik verbaasd zou zijn als deze volgend jaar nog steeds mee draait.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanjeafisharder schreef: 04 sep 2024 18:55 Classic Hits dan weer wel in overgrote maten maar ze willen zich niet als zodanig profileren.
Waarom zou je je muziekmix niet middels je pay-off willen uitdragen?
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat weet ik niet, dat doen ze nu niet maar zou wel moeten eigenlijk.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

"We want more” vind ik zelf heel sterk. Is meteen een associatie met concerten en festivals en je wil altijd meer (goede muziek).

Maar ik kan me ook voorstellen dat veel mensen die connectie er niet mee hebben.
Loekie

Bericht door Loekie »

Henkjan2016 schreef: 04 sep 2024 15:23
Loekie schreef: 04 sep 2024 13:02
repelsteel schreef: 04 sep 2024 12:15
"Daar heb ik jouw hulp bij nodig".
Als je zelfs hier moeite me hebt, dan houdt het voor mij echt op. Radio Veronica is in ieder geval niet de zender voor jou, dat blijkt.
Uit nieuwsgierigheid heb ik gezocht naar het gemelde bericht. Tot mijn verbazing is deze reactie van Loekie gemeld.

Als deze reactie al gemeld/doorgegeven moet worden, dan kunnen wij inderdaad beter stoppen.
Als het inderdaad om dat bericht van mij gaat, dan wil ik geen deel meer uitmaken van dit forum. Ik stop er dan ook mee.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Edit (laat eigenlijk ook maar zitten)
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

aka, samenvatting van 3 pagina's: het gevoel leeft alsof Veronica nu teveel incrowd-radio is; laten we het tot het einde vh jaar afwachten en laten we dan, als mede-forummer's, dan een oordeel vellen of het daadwerkelijk zo is of niet.

dit mierenneuken op 3 dagen Ekdom schiet ook niet op; vind/vond het radioforum altijd vermakelijk vanwege het feit dat men hier radionerds zijn, wat ik ook ben, en ook graag op de hoogte wil worden gehouden van alles op radio gebied, zelfs over zenders die ik niet luister.

maar wat in al mijn jaren (z'n 4 a 5 jaar) opvalt is het aantal negatieve reactie en droomopstellingen in dit subforum.
deels snap ik het wel, maar loopt vaak wat uit de klauwen, niet alles hoeft denk ik 100x herhaald te worden of tot op de seconde geanalyseerd te worden?

heb het idee dat de naam "Veronica" als in radiozender, bij sommige mensen een bepaald 'gevoel' geeft, en als dan de zender zoals ie nu is daarbij niet aansluit, of onderdelen ervan, het direct 'slecht' is, terwijl het logisch is dat dingen veranderen imho
Romeo

Bericht door Romeo »

Al dat gedweep met dat Veronica de heilige graal is om te werken. Veronica bestaat allang niet meer, is ontmanteld en uiteengevallen in 538, BNN, Yorin. Het is nu een naam+logo. Het heeft niets meer te maken met de Zeezenders van Weleer. Zelfs de top40 hebben ze niet meer.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Romeo schreef: 04 sep 2024 20:51 Al dat gedweep met dat Veronica de heilige graal is om te werken. Veronica bestaat allang niet meer, is ontmanteld en uiteengevallen in 538, BNN, Yorin. Het is nu een naam+logo. Het heeft niets meer te maken met de Zeezenders van Weleer. Zelfs de top40 hebben ze niet meer.
De ziel van Veronica is meegegaan naar 538. Met het wegvallen van Harding en Out is de ziel uit Veronica gegaan. En alles wat daar nog van over zou zijn geweest is verloren gegaan bij de overgang naar HMG.

Nu is Veronica niet meer dan een merk en logo, maar inmiddels geldt dat ook voor 538 want deze zender is ook al van eigenaar gewisseld.

StefanT

Bericht door StefanT »

Phoenix schreef: 04 sep 2024 21:07

De ziel van Veronica is meegegaan naar 538.
En de ziel van Veronica TV is overgegaan naar BNN, het huidige Veronica TV is net als de radiotak niet meer wat het vroeger was
Pot

Bericht door Pot »

Waarom toch weer altijd die geschiedenis erbij halen? Hoe vaak hoor je op Radio 1 iets over Hilversum II? Zo las ik ergens dat de pay-off afgeleidt zou kunnen zijn van een tv-programma. En om ze zoveel pagina's gaat het over het Veronica van voor of na 2003, en de weemoed naar die periode.

Veronica moet zich vooral op de toekomst gaan richten en niet constant teruggaan naar het verleden. Zowel qua invulling van de zender als hier op het forum. Hoe erg slaat het merk Veronica nog bij de toekomst aan? Welke associaties heeft het merk, en zijn deze positief en nog juist?

Een nostalgische insteek scoort trouwens wel, maar dan vooral in de muziek en sporadisch een thema-uitzending of -dag bijvoorbeeld (denk aan 75 Jaar Arbeidsvitaminen). Een volledige re-branding kan soms wonderen doen. Nieuwe naam, nieuw logo en de associaties van je afschuiven. Dan heb je een nulpunt waarop je kan beginnen. Voor 3FM zou overigens hetzelfde gelden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

StefanT schreef: 04 sep 2024 21:09
Phoenix schreef: 04 sep 2024 21:07

De ziel van Veronica is meegegaan naar 538.
En de ziel van Veronica TV is overgegaan naar BNN, het huidige Veronica TV is net als de radiotak niet meer wat het vroeger was
Dat zie ik anders. De publieke omroep periode van Veronica was een bewuste keuze om te kunnen overleven totdat legale commerciële radio (en tv) mogelijk was. BNN werd een publieke omroep en staat haaks op de ambitie om commercieel te gaan.

In het vroegere TMF zat meer de ziel en ambitie van Veronica.

StefanT

Bericht door StefanT »

Veronica dacht wel even commercieel te kunnen gaan, maar dat bleek te mislukken. BNN werd uiteindelijk A omroep als ik me niet vergis. Het mislukte commerciele Veronica had graag weer in BNN willlen terugvloeien
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 04 sep 2024 21:23 Waarom toch weer altijd die geschiedenis erbij halen? Hoe vaak hoor je op Radio 1 iets over Hilversum II? Zo las ik ergens dat de pay-off afgeleidt zou kunnen zijn van een tv-programma. En om ze zoveel pagina's gaat het over het Veronica van voor of na 2003, en de weemoed naar die periode.

Veronica moet zich vooral op de toekomst gaan richten en niet constant teruggaan naar het verleden. Zowel qua invulling van de zender als hier op het forum. Hoe erg slaat het merk Veronica nog bij de toekomst aan? Welke associaties heeft het merk, en zijn deze positief en nog juist?

Een nostalgische insteek scoort trouwens wel, maar dan vooral in de muziek en sporadisch een thema-uitzending of -dag bijvoorbeeld (denk aan 75 Jaar Arbeidsvitaminen). Een volledige re-branding kan soms wonderen doen. Nieuwe naam, nieuw logo en de associaties van je afschuiven. Dan heb je een nulpunt waarop je kan beginnen. Voor 3FM zou overigens hetzelfde gelden.
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik verwonder me er ook over dat dat nostalgische aspect vooral bij Veronica heerst en bijvoorbeeld niet bij 538 of Radio 10. Deze zenders bestaan immers inmiddels ook al meer dan 30 jaar.

De nostalgie kan men nu kwijt bij Vintage Veronica. Met het huidige DJ team kan de zender ook de nostalgie achter zich laten en een toekomstvaste koers varen. Naar mijn gevoel dat men dat nu ook. Of hoor jij de Roepie Roepie vogel nog langs komen? ;-)

Dat het beeldlogo en audiologo naar al die jaren nog overeind staan vind ik wel mooi. Daar zou ik niet aan tornen. Dat is zo herkenbaar en lijkt tijdsloos.

StefanT

Bericht door StefanT »

Phoenix schreef: 04 sep 2024 21:35 Of hoor jij de Roepie Roepie vogel nog langs komen? ;-)
Eddy Keur gebruikte de roepieroepievogel op 3FM vorig jaar
Plaats reactie