Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

jessica

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door jessica »

Ik vond het basispakket dan wel weer leuk. Maar dat hebben ze volgens mij afgevoerd. Vind ik dan wel weer jammer.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Dat was toch weer lekker gisteren, 8 minuten 'Tunnel of Love' en Faithless 'Salva Mea' (de hele zaak kon even meegenieten ;)
Ik vond het in ieder geval geslaagd, kijken hoe ik het volgende week vind...
Loekie

Bericht door Loekie »

Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef: 16 aug 2024 00:22 Ik vond het basispakket dan wel weer leuk. Maar dat hebben ze volgens mij afgevoerd. Vind ik dan wel weer jammer.
Te weinig aansprekend, lijkt mij. Er zijn maar weinig mensen die zo een concept echt snappen. De eenvoud van een hitlijst is een deel van het succes.
Rock 'n roll is better than music!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Toch wel weer de meest inwisselbare lijst ever ooit
Loekie

Bericht door Loekie »

DavyGer schreef: 16 aug 2024 09:20 Toch wel weer de meest inwisselbare lijst ever ooit
Niet meer inwisselbaar dan de hoogste noteringen in de Top 2000 of Top 4000. Verschil is hopelijk dat we ook vandaag iets minder bekende albums tracks te horen krijgen.
Radio Actief

Bericht door Radio Actief »

Ik heb de afgelopen week in elk geval genoten van de muziek die voorbij kwam.
Top formaat, vasthouden en op verder gaan.
Ik ben Actief als de radio aan staat. :cool:
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Radio Actief schreef: 16 aug 2024 12:13 Ik heb de afgelopen week in elk geval genoten van de muziek die voorbij kwam.
Vasthouden aan de album-week als format voor de zender....goed idee inderdaad #sarcasme
Kraft

Bericht door Kraft »

Oortjes schreef: 15 aug 2024 23:02
Phoenix schreef: 14 aug 2024 21:43 Ik zou het het liefst omdraaien. Niek van der Bruggen tot 9 uur en Gerard Ekdom tot 12 uur.
Ik ook. Dit kan nu:

Ma-vr
06-09 Niek van der Bruggen
09-12 Gerard Ekdom
12-14 Rick van Velthuysen
14-16 Rob Stenders
16-19 Wouter van der Goes
19-22 Frank van 't Hof
22-24 Marisa Heutink

Za-zo
07-10 Martijn Muijs
10-13 Jordi Mulderij
13-16 Maurice Verschuuren
16-19 Thomas van Empelen
19-22 Dj Sven (za) / Arjan Snijders (zo)
22-24 Frank van der Lende

Eighties, Nineties en Zeroes hits erop, een goede campagne erbij en binnen een kwartaal 8%....

Maar ja, dat zal het wel niet worden.
Rick van V. zou ik zo'n enorme vreemde eend in de bijt vinden in deze programmering. Dat is toch totaal a-typisch tov die anderen. Aan de rand van je programmering zou ik hem zetten, waar hij het beste uit de verf komt, wat mij betreft.

Ik geloof nooit dat Wout en Frank uit elkaar gaan.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Kraft schreef: 16 aug 2024 13:13 Rick van V. zou ik zo'n enorme vreemde eend in de bijt vinden in deze programmering. Dat is toch totaal a-typisch tov die anderen. Aan de rand van je programmering zou ik hem zetten, waar hij het beste uit de verf komt, wat mij betreft.
Lekker toch, wat energie erop tijdens de lunch?
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Radio Actief schreef: 16 aug 2024 12:13 Ik heb de afgelopen week in elk geval genoten van de muziek die voorbij kwam.
Hits, of dit nu classic hits of recente hits zijn, spreekt de massa aan. Albummuziek is voor een kleinere groep interessant, daarom zou ik niet van een top forma(a)t spreken.

Ik ben heel benieuwd hoe Veronica zich gaat ontwikkelen. Met de komst van Wout & Frank en Gerard Ekdom lijkt de zender meer personality radio te worden. Echter vraag ik me af of de massa deze personalities aansprekend genoeg vind. De basis is vaak een goed format en dan worden daar later personalities aan toegevoegd.
Zie bijvoorbeeld het succes van Q Music. Eerst was er het format en later werden er personalities aan toegevoegd of kregen de ruimte om zich als zodanig te ontwikkelen (Mattie, Wietze, Marieke, Domien, Bram Krikke). En zo ook Radio 10 waar Ekdom en Van Someren aan een succesvol format werden toegevoegd.
Zenders die de omgekeerde weg bewandelen zijn zelden een succes. Noordzee FM probeerde het met Gordon en Jensen, Yorin FM probeerde het met Stenders, Jensen en Westbroek. We weten hoe het met deze zenders is afgelopen.
En zo heb ik mijn twijfels of Wout & Frank en Ekdom voldoende aantrekkingskracht hebben. Ekdom werd destijds al gepasseerd als opvolger voor Evers. Van destijds kan ik me gesprekken met ‘normale’ radioluisteraars herinneren waarbij de vraag werd gesteld op welke zender of DJ af te stemmen na het vertrek van Evers. Ekdom werd nimmer als serieus alternatief genoemd. Nu een paar jaar verder is Evers vervangen door Mattie & Marieke en Jan-Willem Roodbeen en sinds vorig jaar is daar Tim Klijn bijgekomen. Ik verwacht dat Ekdom achter deze drie een plek moet vinden, waarbij hij ook Coen & Sander en Lex Gaarthuis voor zich moet dulden.

En ja, die commercial van Ekdom was leuk, maar niet spraakmakend. In de zin dat ik er iemand over gehoord heb. Het spreekt enkel de radiorukkers aan.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

Phoenix schreef: 16 aug 2024 14:22
Hits, of dit nu classic hits of recente hits zijn, spreekt de massa aan. Albummuziek is voor een kleinere groep interessant, daarom zou ik niet van een top forma(a)t spreken.

Ik ben heel benieuwd hoe Veronica zich gaat ontwikkelen. Met de komst van Wout & Frank en Gerard Ekdom lijkt de zender meer personality radio te worden. Echter vraag ik me af of de massa deze personalities aansprekend genoeg vind. De basis is vaak een goed format en dan worden daar later personalities aan toegevoegd.
Zie bijvoorbeeld het succes van Q Music. Eerst was er het format en later werden er personalities aan toegevoegd of kregen de ruimte om zich als zodanig te ontwikkelen (Mattie, Wietze, Marieke, Domien, Bram Krikke). En zo ook Radio 10 waar Ekdom en Van Someren aan een succesvol format werden toegevoegd.
Zenders die de omgekeerde weg bewandelen zijn zelden een succes. Noordzee FM probeerde het met Gordon en Jensen, Yorin FM probeerde het met Stenders, Jensen en Westbroek. We weten hoe het met deze zenders is afgelopen.
En zo heb ik mijn twijfels of Wout & Frank en Ekdom voldoende aantrekkingskracht hebben. Ekdom werd destijds al gepasseerd als opvolger voor Evers. Van destijds kan ik me gesprekken met ‘normale’ radioluisteraars herinneren waarbij de vraag werd gesteld op welke zender of DJ af te stemmen na het vertrek van Evers. Ekdom werd nimmer als serieus alternatief genoemd. Nu een paar jaar verder is Evers vervangen door Mattie & Marieke en Jan-Willem Roodbeen en sinds vorig jaar is daar Tim Klijn bijgekomen. Ik verwacht dat Ekdom achter deze drie een plek moet vinden, waarbij hij ook Coen & Sander en Lex Gaarthuis voor zich moet dulden.

En ja, die commercial van Ekdom was leuk, maar niet spraakmakend. In de zin dat ik er iemand over gehoord heb. Het spreekt enkel de radiorukkers aan.
kan me hier wel wat in vinden; W&F en ook gerard ekdom zijn geen slechte Dj's, maar vraag is idd of ze de "massa" gaan trekken; blijf toch nieuwsgierig naar de "vriendenclub"(Gerard, Rob, Wout en Frank) als die eindelijk compleet is en wat er dan precies gaat gebeuren, maar ondanks dat ik fan ben van en Stenders en Wouter vd Goes, dat ik weinig afstem op Veronica, maar dat kan te maken hebben met slechte ervaringen in het verleden (en dat ik deihard fan ben van De Wild en Keur; oeps :mad: )
Kraft

Bericht door Kraft »

Oortjes schreef: 16 aug 2024 13:24
Kraft schreef: 16 aug 2024 13:13 Rick van V. zou ik zo'n enorme vreemde eend in de bijt vinden in deze programmering. Dat is toch totaal a-typisch tov die anderen. Aan de rand van je programmering zou ik hem zetten, waar hij het beste uit de verf komt, wat mij betreft.
Lekker toch, wat energie erop tijdens de lunch?
Mjah nee... Ik zoek wat anders denk ik. -bier
Jonhy

Bericht door Jonhy »

Veronica lekker bezig van Dire Straits Brother in arms tot Nirvana ' Lithium lekker man de radio blijft langer aan !!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Denk dat we hier met de blauwdruk te maken hebben van hoe Veronica gaat klinken vanaf september.
Plaats reactie