Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

GerjanCluistra

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door GerjanCluistra »

Phoenix schreef: 14 aug 2024 21:43
Kraft schreef: 14 aug 2024 21:14 Maar... Moeten ze hem dan niet naar 9 uur zetten? Want Ekdom krijgt sws de ochtend. Voor je het weet is het dan 12 uur!
Ik zou het het liefst omdraaien. Niek van der Bruggen tot 9 uur en Gerard Ekdom tot 12 uur.

Of Thomas van Empelen om 9 uur en Niek van der Bruggen om 12 uur.

De office hours gaan vanaf september de zwakke schakel in programmering zijn. ‘t Is een persoonlijke mening, geen feit, I know.
Of het een mening is, of een feit zullen de luistercijfers uitwijzen.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Is dat geouwehoer van Rob Stenders ook geen uitschakelmoment?

Niek behouden voor de ochtend en Gerard naar Goud van Oud zou zeker een goede zet zijn, maar gaat niet gebeuren.
Rock 'n roll is better than music!
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ben ik de enige die zich enigszins begint te ergeren aan de vele herhalingen in het Album Festival? Niet alleen dezelfde albums maar ook dezelfde tracks daarvan. Een aantal heb ik inmiddels al driemaal voorbij horen komen
jessica

Bericht door jessica »

Nee je bent niet de enige. Ik ben het na 1 dag al zat. Luister de hele week al niet naar Veronica. Als er lijstjes zijn of dit soort weken zet ik altijd de radio op iets anders. Ik weet het, ik ben een van de weinigen.

Want in de regel trekken dit soort weken meer luisteraars die daarna dan ook weer allemaal snel verdwenen zijn. Dus ik zie het nut er eigenlijk ook niet zo van in.
Denniss

Bericht door Denniss »

Loekie schreef: 14 aug 2024 13:06 Ik vind het een leuke campagne. Beetje kwajongens-achtig, zo hoor ik Veronica ook het liefst.
Als ze dan ook nog Abba van de playlist halen...
Janno

Bericht door Janno »

Johanneke schreef: 15 aug 2024 00:39 Ben ik de enige die zich enigszins begint te ergeren aan de vele herhalingen in het Album Festival? Niet alleen dezelfde albums maar ook dezelfde tracks daarvan. Een aantal heb ik inmiddels al driemaal voorbij horen komen
jessica schreef: 15 aug 2024 01:34 Nee je bent niet de enige. Ik ben het na 1 dag al zat. Luister de hele week al niet naar Veronica. Als er lijstjes zijn of dit soort weken zet ik altijd de radio op iets anders. Ik weet het, ik ben een van de weinigen.

Want in de regel trekken dit soort weken meer luisteraars die daarna dan ook weer allemaal snel verdwenen zijn. Dus ik zie het nut er eigenlijk ook niet zo van in.
Eerlijk gezegd ben ik ook vrij snel afgehaakt. Toch minder leuk dan ik verwacht had. Het idee is aardig, maar ik wordt te weinig verrast naar mijn smaak. Ik luister nu dagdelen naar Sublime met de Summertime top 500. Ik ben eigenlijk ook niet zo van de lijstjes, maar die is wel vaak verrassend.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

"Als ze dan ook nog Abba van de playlist halen..."
Blasfemie! Als ze eens wat andere nummers draaien, niet altijd de geijkte.

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik luister nu bijna 2 weken naar Veronica, ex10..
Het albumfestival bevalt me prima, lekkere afwisseling, natuurlijk hoor je ook de bekende nummers. Maar ik ben ook gewoon aan het werk en ga niet steeds switchen, het blijft toch achtergrond.
Wat ik wel vind is dat ik de DJ's wat minder vind (dan 10 in mijn geval), maar ook dat is natuurlijk persoonlijk.
Janno

Bericht door Janno »

Smaken verschillen inderdaad. Ik heb zeker geen doorsnee smaak (niet beter, maar anders), schakel regelmatig naar verschillende genres en heb ook de luxe dat te kunnen doen. Maar ik snap best dat mensen het prima vinden en graag bij Veronica blijven hangen. Voor mij ook nog steeds een van de zenders die me het minst snel verveelt :wink:
Knite Force

Bericht door Knite Force »

jessica schreef: 15 aug 2024 01:34 Nee je bent niet de enige. Ik ben het na 1 dag al zat. Luister de hele week al niet naar Veronica. Als er lijstjes zijn of dit soort weken zet ik altijd de radio op iets anders. Ik weet het, ik ben een van de weinigen.
Same here!

Ik ben ondertussen wel behoorlijk lijstjes-moe.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Ik ben al heel lang lijstjes moe maar het scoort als een dolle dus dat zal voorlopig wel ingezet blijven worden door vele stations.
Ook de online dagelijkse luistercijfers van Veronica stijgen behoorlijk deze week naar het niveau van 3 weken terug. Deze cijfers correleren redelijk met de wekelijkse luistercijfers meting dus verwacht dat ze weer rond de 3.7% gaan uitkomen deze week.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

tophitsradio schreef: 14 aug 2024 22:19 Office hours zijn, als de programmering nu zo blijft, uitschakelmomenten (Als iemand daar luistercijfers heeft van heeft dan hoor ik het graag. Marissa en Sander naar de avond. Rick en Niek hun vervangers. Top programmering!
Op termijn zou je nog kunnen denken om Bart Arends van R2 te polsen om hem op Veronica tussen 9 en 12u te zetten.
Is het een optie op dit forum om de dj's eens bij hun werkelijke naam te benoemen? Gisteren zag ik in het Radio 2-topic ook al Corne Kleijn langskomen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Goed idee Hendrikjan2016
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 15 aug 2024 10:53 Goed idee Hendrikjan2016
🤣
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Kraft

Bericht door Kraft »

Dit is nog geen lijstje, maar gewoon een vorm waarin de platen worden gehangen. In het kader van 'betrek je publiek erbij', maken ze een lijstje op de vrijdag.

Dat het wordt gezien als een beetje creatieve armoede, kan ik me voorstellen hoor. Als het goed wordt uitgevoerd kan het je allicht ook verrassen, ondanks dat je er in eerste instantie misschien geen zin in had.

Dat had ik, eerlijk gezegd, ook aan het begin van de week. Maar af en toe zo'n onbekend trackje, niks mis mee. Ik hoor bekende nummers die voor mij dan weer niet hoeven. Smaken verschillen. De kunst is er een eenheid van te maken. Lukt aardig, vind ik.

Morgen maar hopen dat het niet een lijst is door klinkt als een top 100 allertijden. :)
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 14 aug 2024 21:43 Ik zou het het liefst omdraaien. Niek van der Bruggen tot 9 uur en Gerard Ekdom tot 12 uur.
Ik ook. Dit kan nu:

Ma-vr
06-09 Niek van der Bruggen
09-12 Gerard Ekdom
12-14 Rick van Velthuysen
14-16 Rob Stenders
16-19 Wouter van der Goes
19-22 Frank van 't Hof
22-24 Marisa Heutink

Za-zo
07-10 Martijn Muijs
10-13 Jordi Mulderij
13-16 Maurice Verschuuren
16-19 Thomas van Empelen
19-22 Dj Sven (za) / Arjan Snijders (zo)
22-24 Frank van der Lende

Eighties, Nineties en Zeroes hits erop, een goede campagne erbij en binnen een kwartaal 8%....

Maar ja, dat zal het wel niet worden.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie