Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Vanochtend voor het eerst Thomas van Empelen gehoord.
Wat een verademing. Onbegrijpelijk dat de zender bepaalde jocks blijft inplannen terwijl het iemand als Thomas in (media)huis heeft.
De juiste energie en zeer creatief.
Wat een verademing. Onbegrijpelijk dat de zender bepaalde jocks blijft inplannen terwijl het iemand als Thomas in (media)huis heeft.
De juiste energie en zeer creatief.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Maar dat zijn toch van die dingen die ze overal roepen? Bij de Top 2000 etcetera. Als een dj eerlijk zegt dat hij iets niks vindt is het ook niet goed.Phoenix schreef: ↑10 aug 2024 09:06Was het weer eens zover bij Veronica. We. Love. Music.Henkjan2016 schreef: ↑10 aug 2024 08:55 Ik kwam er niet doorheen zonder 'jaja, nu weten wij het wel dat je alles vreselijk goed vind' in mijn gedachten te krijgen.
Ik denk dat het vooral belangrijk is de juiste balans hierin te vinden. Als het tijdens iedere spreek gebeurt dan is het teveel. Bij Henkjan was in ieder geval de iriritatiefactor bereikt.Janno schreef: ↑10 aug 2024 13:38Maar dat zijn toch van die dingen die ze overal roepen? Bij de Top 2000 etcetera. Als een dj eerlijk zegt dat hij iets niks vindt is het ook niet goed.Phoenix schreef: ↑10 aug 2024 09:06Was het weer eens zover bij Veronica. We. Love. Music.Henkjan2016 schreef: ↑10 aug 2024 08:55 Ik kwam er niet doorheen zonder 'jaja, nu weten wij het wel dat je alles vreselijk goed vind' in mijn gedachten te krijgen.
Het valt mij bij sommige jocks van Veronica ook op dat ze dit vaak doen.
Ik vond het antwoord gisteren van Niek van der Bruggen op de vraag wat hij het beste album vond wel eerlijk. Ik vond dat een verfrissend antwoord tussen alle zelfbenoemde muziekliefhebbers van Veronica. Ik vroeg me zelfs af of zijn reactie niet een stiekeme sneer richting bepaalde jocks bij Veronica was.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
-
Je hoeft als radiomaker in feite niet eens te vermelden of je een nummer wat je draait goed (of juist niet goed) vindt, toch? Wat heeft de gemiddelde luisteraar eraan? Zeker in het geval van Vd Goes die enthousiast gaat doen over muziek druipt de neppigheid ervanaf. Die man kan zo enorm gemaakt overkomen. Verras de luisteraar liever met een creatieve talk. Maar nee, dat kost natuurlijk teveel moeite....showprep.Janno schreef: ↑10 aug 2024 13:38Maar dat zijn toch van die dingen die ze overal roepen? Bij de Top 2000 etcetera. Als een dj eerlijk zegt dat hij iets niks vindt is het ook niet goed.Phoenix schreef: ↑10 aug 2024 09:06Was het weer eens zover bij Veronica. We. Love. Music.Henkjan2016 schreef: ↑10 aug 2024 08:55 Ik kwam er niet doorheen zonder 'jaja, nu weten wij het wel dat je alles vreselijk goed vind' in mijn gedachten te krijgen.
Moet een gemiddelde luisteraar wel iets aan een spreek hebben? En zo ja wat?repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 13:52 Je hoeft als radiomaker in feite niet eens te vermelden of je een nummer wat je draait goed (of juist niet goed) vindt, toch? Wat heeft de gemiddelde luisteraar eraan?
-
Je zit er voor de luisteraar, die moet aan elke spreek iets hebben, anders doe je je werk niet goed.Loekie schreef: ↑10 aug 2024 16:20Moet een gemiddelde luisteraar wel iets aan een spreek hebben? En zo ja wat?repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 13:52 Je hoeft als radiomaker in feite niet eens te vermelden of je een nummer wat je draait goed (of juist niet goed) vindt, toch? Wat heeft de gemiddelde luisteraar eraan?
Het mag ook gewoon amuseren en dat kan enthousiasme over een plaat wel doen.repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 19:59 Je zit er voor de luisteraar, die moet aan elke spreek iets hebben, anders doe je je werk niet goed.
Rock 'n roll is better than music!
Maar wat moet de luisteraar aan een spreek hebben? Dat is mijn vraag. Informatie over een nummer? Een feel good babbeltje?repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 19:59Je zit er voor de luisteraar, die moet aan elke spreek iets hebben, anders doe je je werk niet goed.Loekie schreef: ↑10 aug 2024 16:20Moet een gemiddelde luisteraar wel iets aan een spreek hebben? En zo ja wat?repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 13:52 Je hoeft als radiomaker in feite niet eens te vermelden of je een nummer wat je draait goed (of juist niet goed) vindt, toch? Wat heeft de gemiddelde luisteraar eraan?
-
Loekie schreef: ↑10 aug 2024 22:14repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 19:59Ik kan deze vraag niet begrijpen.
Op een forum voor mensen die bovengemiddeld geïnteresseerd zijn in radio, weet je toch wel dat een presentatie van een dj een functie moet hebben?
Dit klinkt overigens onvriendelijk zo geschreven, maar het is oprechte verbazing.
Dus, al dat stompzinnige gebral bv in de ochtendshow van 538, of het gezetst in de ochtendshow van radio10 heeft wel een functie.....Owke. Het spijt me, geef mij dan maar het enthousiaste van Wouter vd Goes. Ik haal zelf wel uit de spreeks wat ik interessant vindt.
Tja, wat heeft de gemiddelde luisteraar überhaupt aan een dj die maar irritant tussen de muziek door praat. Ik snap best dat mensen zich storen aan bepaalde dj’s of talks, maar dat is persoonlijke voorkeur en geen feit. Ik heb zelf helemaal geen vervelend gevoel bij Wouter vd Goes. Integendeel zelfs, ik vind hem een prima jock. Wat versta jij onder een creatieve talk trouwens?repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 13:52Je hoeft als radiomaker in feite niet eens te vermelden of je een nummer wat je draait goed (of juist niet goed) vindt, toch? Wat heeft de gemiddelde luisteraar eraan? Zeker in het geval van Vd Goes die enthousiast gaat doen over muziek druipt de neppigheid ervanaf. Die man kan zo enorm gemaakt overkomen. Verras de luisteraar liever met een creatieve talk. Maar nee, dat kost natuurlijk teveel moeite....showprep.
Van de week Wout en Frank even opgezet. Dat stemde toch niet geheel vrolijk, omdat de balans er niet was.
Van een nieuwe track door Wout uitgekozen, tot een keuze van de luisteraar ("Girls" van Beyonce dacht ik te horen) die wat mij betreft niet lekker viel op dat moment. Dat gekoppeld met platen waar het aan energie en herkenbaarheid ontbreekt, maakte dat ik na een ruim halfuur weer weg was. Wat mij betreft nog veel werk aan de winkel om hier een groot luisterpubliek voor te vinden. Hoe meer freak-achtige platen hoe lastiger. Dan moet je ze wel met goed en bekend werk afwisselen, maar daar gaat het regelmatig mis. En hoewel ik tot mijn vreugde wat meer dance in het format hoor vind ik het lastig om een rode lijn in het format te horen. Zo klinkt W&F echt anders dan wat uren in het weekend bijvoorbeeld.
Los hiervan. Al jaren brengt Slam geweldige DJs voort. Daar krijgen ze echt te weinig credits voor. Al eerder heb ik het over Gijs gehad en wat voor waanzinnige radioman hij is. Thomas doet het ook goed op Veronica. En ondertussen andere mindere goden laten zitten. Blijft zeer opmerkelijk.
Van een nieuwe track door Wout uitgekozen, tot een keuze van de luisteraar ("Girls" van Beyonce dacht ik te horen) die wat mij betreft niet lekker viel op dat moment. Dat gekoppeld met platen waar het aan energie en herkenbaarheid ontbreekt, maakte dat ik na een ruim halfuur weer weg was. Wat mij betreft nog veel werk aan de winkel om hier een groot luisterpubliek voor te vinden. Hoe meer freak-achtige platen hoe lastiger. Dan moet je ze wel met goed en bekend werk afwisselen, maar daar gaat het regelmatig mis. En hoewel ik tot mijn vreugde wat meer dance in het format hoor vind ik het lastig om een rode lijn in het format te horen. Zo klinkt W&F echt anders dan wat uren in het weekend bijvoorbeeld.
Los hiervan. Al jaren brengt Slam geweldige DJs voort. Daar krijgen ze echt te weinig credits voor. Al eerder heb ik het over Gijs gehad en wat voor waanzinnige radioman hij is. Thomas doet het ook goed op Veronica. En ondertussen andere mindere goden laten zitten. Blijft zeer opmerkelijk.
Wat vind jij freakplaten dan?
Ik hoor toch alleen maar bekende platen en moet zeggen dat W&F een leuk, vlot, vrolijk programma maken.
Ik hoor toch alleen maar bekende platen en moet zeggen dat W&F een leuk, vlot, vrolijk programma maken.
Het viel me van de week tegen, heb eerder naar W&F geluisterd en het programma dat ze maken is dikke prima. Vond alleen de muziek die dag zo vervelend dat ik afhaakte. Die keuze van Wout was overduidelijk freak. De Beyonce wellicht minder, want heeft vier weken in de top 40 gestaan, maar niet echt herkenbaar, noch goed. Had eigenlijk even de nummers mee moeten schrijven dat halfuur, maar het was het niet voor mij. Over een weekje ofzo weer eens proberen.
-
Ik vind dat echt spijkers op laag water zoeken. Alleen Beyonce (wat je ook van haar muziek vindt) al zal iedereen herkennen en ook al haar muziek, ze is een million dollar selling artist. We hebben het niet over 1 of andere vage zangeres uit de 80's die enkele een tipparade notering heeft gehad.