Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Trouwens misschien little offtopic, maar ik had graag Maurice Verschuuren doordeweeks gezien. Wat een genot om naar te luisteren.
Voorbeeld van hoe je strak radio kan maken met zo weinig woorden zoveel mogelijk info kan geven… wat een vakman!
Volgde hem al vroeger toen ik nog dacht zelf een talent te hebben voor radio ;).
Voorbeeld van hoe je strak radio kan maken met zo weinig woorden zoveel mogelijk info kan geven… wat een vakman!
Volgde hem al vroeger toen ik nog dacht zelf een talent te hebben voor radio ;).
Zo pessimistisch als jij het nu stelt, Streampie, wil ik niet gaan. Ik geloof dat er ruimte is voor ‘radio’. Inspelen op de actualiteit is daarbij belangrijker dan het draaien van onbekende muziek. Bij het Veronica zaten veel jocks die niet verder kwamen dan het aan- en afkondigen van nummers. Dat werd door sommigen hier heel erg gewaardeerd, want dit waren muziekliefhebbers. Ik denk dat het veel belangrijker is om de link te leggen naar de actualiteit. Ik las van de Taylor Swift actie van Qmusic, die concertgangers uit de rij haalden en hun plekje intussen vast hielden. Dat zijn ludieke acties, passend bij de doelgroep, en die niet veel kosten. De live aanwezigheid van Wout en Frank bij de Zwarte Cross is al een eerste goede stap.
God is a DJ
Dat is zeker niet off topic. Verschuuren gaat nooit doordeweeks radio maken. Hij heeft een goedlopende zaak als audio vormgever. Hij is verantwoordelijk voor Veronica en Omroep Brabant onder andere. Bij Slam is hij station voice volgens mij.NIcone900 schreef: 20 jul 2024 10:28 Trouwens misschien little offtopic, maar ik had graag Maurice Verschuuren doordeweeks gezien. Wat een genot om naar te luisteren.
Persoonlijk zou ik ook liever Maurice doordeweeks horen. Met hem op Goud van Oud en Niek op de lunch-uren heb je een topprogrammering.
God is a DJ
Dit bericht van jou is meer ontopic dan de meeste andere berichten die ik de afgelopen dagen heb gelezen. Dit is namelijk het Veronica-topic.NIcone900 schreef: 20 jul 2024 10:28 Trouwens misschien little offtopic, maar ik had graag Maurice Verschuuren doordeweeks gezien. Wat een genot om naar te luisteren.

Ik vind Maurice trouwens ook prettig om naar te luisteren.
De muziekmix lijkt wel per uur/programma te wisselen. De muziekmix tijdens WeekendRick vond ik uitstekend en nu valt deze mij weer tegen. Het lijkt wel of er nu een ‘standaard’ playlist te horen is en tijdens WeekendRick er een aantal platen bewust aan zijn toegevoegd vanwege het warme weer. De muziekmix tijdens WeekendRick klonk daarom verrassend en meer passend bij vandaag. De huidige muziekmix is te doorsnee. Iemand anders die hetzelfde ervaart of er juist anders tegenaan kijkt?Ingebruik schreef: 19 jul 2024 20:37 En eens met Phoenix, toevallig ook een heel stuk Wout & Frank gehoord, prima playlist en echt niet hetzelfde als een Q of 538 en toch heel beluisterbaar.
God is a DJ
Ja hetzelfde, het valt me elke week opnieuw op. De uren voor en na Rick zijn muzikaal weinig soeps. Tussen 12 en 15 zit zowel muziek als presentatie bomvol energie.Phoenix schreef: 20 jul 2024 16:16De muziekmix lijkt wel per uur/programma te wisselen. De muziekmix tijdens WeekendRick vond ik uitstekend en nu valt deze mij weer tegen. Het lijkt wel of er nu een ‘standaard’ playlist te horen is en tijdens WeekendRick er een aantal platen bewust aan zijn toegevoegd vanwege het warme weer. De muziekmix tijdens WeekendRick klonk daarom verrassend en meer passend bij vandaag. De huidige muziekmix is te doorsnee. Iemand anders die hetzelfde ervaart of er juist anders tegenaan kijkt?Ingebruik schreef: 19 jul 2024 20:37 En eens met Phoenix, toevallig ook een heel stuk Wout & Frank gehoord, prima playlist en echt niet hetzelfde als een Q of 538 en toch heel beluisterbaar.
Wat zou dit verschil kunnen verklaren? Dezelfde music director is hier toch voor verantwoordelijk? Is dit overigens Willem Doreleijers?Johanneke schreef: 20 jul 2024 17:48Ja hetzelfde, het valt me elke week opnieuw op. De uren voor en na Rick zijn muzikaal weinig soeps. Tussen 12 en 15 zit zowel muziek als presentatie bomvol energie.Phoenix schreef: 20 jul 2024 16:16De muziekmix lijkt wel per uur/programma te wisselen. De muziekmix tijdens WeekendRick vond ik uitstekend en nu valt deze mij weer tegen. Het lijkt wel of er nu een ‘standaard’ playlist te horen is en tijdens WeekendRick er een aantal platen bewust aan zijn toegevoegd vanwege het warme weer. De muziekmix tijdens WeekendRick klonk daarom verrassend en meer passend bij vandaag. De huidige muziekmix is te doorsnee. Iemand anders die hetzelfde ervaart of er juist anders tegenaan kijkt?Ingebruik schreef: 19 jul 2024 20:37 En eens met Phoenix, toevallig ook een heel stuk Wout & Frank gehoord, prima playlist en echt niet hetzelfde als een Q of 538 en toch heel beluisterbaar.
Worden de uren van Rick handmatig samengesteld en de overige uren automatisch gegenereerd?
God is a DJ
Zou Rick zelf niet wat wijzigen aan de playlist?
Ik denk dat Phoenix hier het grote voordeel van "free choices" heeft ontdekt

Rock 'n roll is better than music!
Geen idee. Het levert een prettige muziekmix op tijdens die specifieke uren, maar geen consistentie zenderbreed en voor de zender als geheel zie ik dit als nadeel.
God is a DJ
Wat is er dan anders? Ik hoor het niet.
Is het niet meer de energie van Rick die het verschil maakt?
Kun je het motiveren met voorbeelden?
-
Dat is al enkele maanden zo. In het weekend klinkt Veronica anders dan op andere dagen, het is geen consequent strak muziekbeleid, er zitten wat nuance verschillen in per programma.
Zeker!jessica schreef: 21 jul 2024 01:22 Wat is er dan anders? Ik hoor het niet.
Tussen 12:50 en 13:20 uur, terwijl ik in de auto zat, hoorde ik:
Voyage, voyage
Unbelievable (EMF)
Tarzan boy (Baltimora)
Beat of your heart (Purple disco machine)
Een uur later om 14:20 uur stapte ik opnieuw in de auto en hoorde ik:
Give it up (KC & The sunshine band)
Sowing the seeds of love
Reggae night (Jimmy Cliff)
Left outside alone (Anastasia)
Toen ik om 15:50 uur opnieuw in de auto zat hoorde ik:
Dire Straits, U2, Bruce Springsteen en Douwe Bob.
Toevallig zijn dit allemaal rijtjes van vier nummers. Bij de rijtjes tijdens Rick zitten er typische zomerse titels bij en ook vrouwenstemmen en ‘dance’. Bij het andere rijtje is het een ‘klassiek’ Veronica rijtje met voornamelijk mannelijke gitarenmuziek.
Daarom mijn vermoeden dat er tijdens de uren van Rick handmatige aanpassingen zijn gedaan en de overige uren de normale playlist is gevolgd.
God is a DJ
Wat grappig, ik zie dat je je oordeel onderbouwt met 3 lijstjes van 4 nummers. Daarmee illustreer je wat mij betreft dat het draaien van onverwachte nummers leukere radio oplevert. Althans, dat is mijn mening. Mijn ideale radiostation combineert de 4 artiesten uit jouw laatste rijtje met onverwachte liedjes. Gekoppeld aan energieke presentatie svp.
Waarom zijn dit “onverwachte nummers”? Wat maakt een nummer “onverwacht”?marcelb schreef: 21 jul 2024 09:38 Wat grappig, ik zie dat je je oordeel onderbouwt met 3 lijstjes van 4 nummers. Daarmee illustreer je wat mij betreft dat het draaien van onverwachte nummers leukere radio oplevert. Althans, dat is mijn mening.
Het zijn allemaal bekende titels.
Ik heb al eerder aangegeven dat het muziekformat van Veronica dermate breed geformuleerd is dat er zeer gevarieerd gedraaid kan worden. De eerste twee rijtjes van vier tonen dat mijn inziens aan. Het laatste rijtje van vier is wat mij betreft minder gevarieerd en ligt meer in lijn met het oude Veronica van voor de periode Van Baarlen/Stenders.
De muziekmix uit de eerste twee rijtjes zouden wat mij betreft leidend moeten zijn voor de muziekmix van Veronica. En dat heeft niets met “free choices” of onbekende titels te maken, want het zijn stuk voor stuk bekende nummers. Het gaat erom hoe je de nummers ten opzichte van elkaar inplant. Het laatste rijtje van vier is de planning van het ‘oude’ Veronica van voor de periode Van Baarlen (uitsluitend mannen en gitaren) en dit zouden ze echt los moeten laten wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 21 jul 2024 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
God is a DJ