2 uur lang niet gedraaide muziek draaien kan iedereen. Een dagelijks 24 uursplaylist maken met relatief onbekende muziek en daar succesvol mee zijn daarentegen is pas echt knap.jessica schreef: 19 jul 2024 19:51 Ik merk dat alle reacties bij Veronica toch weer over de luistercijfers gaan. De afgelopen 2 a 3 jaar zijn een voorbeeld hoe het niet moet.
Een ding uit het grote verhaal van Arjan ben ik het helemaal mee eens. Radio zoals het nu klinkt is een sterfhuis constructie.
Door alleen bekende hits te draaien uit de vorige eeuw luister er natuurlijk geen enkele jeugdige luisteraar meer naar de radio.
Het radiopubliek wordt steeds ouder. Jongeren luisteren hun eigen playlist. Ontdekken muziek op youtube, tiktok of spotify. Daar bieden ze gewoon wel alles aan en de keuze is reuze. Dit in tegenstelling tot vele radiostations die maar tot 300 tot 500 voornamelijk oude titels in de actieve playlist komen.
Binnen 10 jaar moet de radio rigoreus veranderen anders is het tot uitsterven gedoemd of in ieder geval geen massa medium meer.
Vandaag overigens enorm genoten van de lang niet meer gehoord Bonanza van Rob Stenders op Veronica.
Liedjes die allemaal langer dan 3 maanden niet gedraaid zijn op radio Veronica.
Niets onluisterbare gribus of freakradio. Maar gewoon leuke liedjes die je een tijdje niet gehoord hebt. Heerlijk om te horen 2 uur lang. Buiten al die andere zenders die weer hun dagelijkse zelfde liedjes zaten te draaien.
Voor diegene die nieuwsgierig zijn hier te luisteren. 2 uur topradio wat mij betreft.
https://podcasts.robstenders.nl/podcast ... onanza.mp3
Dit is gewoon makkelijk scoren met “de andere zenders draaiden allemaal weer hun dagelijkse liedjes”.
Ik zie graag een concreet voorbeeld van hoe zo’n radiostation als jij en Arjan Snijders voor zich zien gaat klinken. Wat draai je wel en wat draai je niet?
Als het zo haalbaar is en de huidige commerciële radio zo vreselijk is: laat maar zien hoe het dan wel moet.
Concrete voorbeelden, ik denk dat er geen uur muziek te plannen is volgens het plan dat Arjan hierboven ergens heeft geopperd.