Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat zal moeten blijken, die cijfers heb ik dus niet nee.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 15:13 Dat zal moeten blijken, die cijfers heb ik dus niet nee.
Waarom ben je dan zo stellig dat ik het overschat?
Kraft

Bericht door Kraft »

repelsteel schreef: 17 jul 2024 14:19 Interessante discussie: moet een radiozender als Veronica een aantal tracks die de doelgroep wil horen niet draaien omdat andere zenders die titels al draaien? Of moet Veronica uit gaan van hun eigen kracht?
En als Veronica deze titels niet meer mag draaien: wat blijft er voor Veronica dan over om wel te draaien?

Oprechte vraag, ik ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Zeker interessant. Ik denk dat dat geen wet van meden en perzen is. Ik denk dat dat een beetje uitgezocht moet worden. Heel 'makkelijk' meetbaar natuurlijk adhv reacties in de studio op tracks. En op weekniveau op gemiddelde luistertijd als de NMO haar statistieken weer deelt.

Eens met Phoenix hierboven. Even vasthouden aan de koers. Het herstel gaat nu sneller dan gedacht (2,3 > 3,0 > 3,4).

Of die stijging echt wat zegt, moet de toekomst uitwijzen. Maar... so far, so good. Ik kan mij voorstellen dat luisteraars van andere stations wat zoekende zijn en dat zijn nou net de luisteraars die je vast moet houden. 1,2 in twee weken erbij is een stijging van bijna 50% in twee weken. Dat is serieus veel. Een zwaluw en zo... maar toch chapeau!
Vanjeafisharder

De Nachtwacht schreef: 17 jul 2024 15:12
Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 15:01 Ik denk dat je dit onderschat.
Ik denk het niet. Drie jaar lang is het marktaandeel stelselmatig gedaald, tot de wijziging van muziekale koers.

Joe is ook een bewijs dat een format met hits gewoon goed werkt. Veronica heeft 3 jaar gekregen om te bewijzen dat een breder format ook werkt, zonder succes.
Wat ik zeg, dat hoeft niet te maken hebben met de wijziging van de muzikale koers maar meer. met de personele invulling die nu wel kloppend is want onder Stenders was dat geenszins het geval.
Kraft

Bericht door Kraft »

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 15:15 Wat ik zeg, dat hoeft niet te maken hebben met de wijziging van de muzikale koers maar meer. met de personele invulling die nu wel kloppend is want onder Stenders was dat geenszins het geval.
Eens. Te kort door de bocht, denk ik.

Een format met alleen hits is niet altijd succesvol, net als een breder format niet alleen maar onsuccesvol is.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Het lag aan Wouter en Frank werd er gezegd. En nu ligt het aan “meer dingen dan alleen muziek” wat ik al een stuk realistischer vind.

Maar ik onderschatte Wouter en Frank, dan verwacht ik bewijs of programmacijfers.

Overigens vind ik het een erg vervelende manier van discussiëren. Er wordt stellig iets gezegd, wanneer iemand het oneens is wordt er in oneliners gereageerd zonder bewijs. Op de toon “jij snapt het niet, jij onderschat het”.

Heel vervelend.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

3-4% is het normale marktaandeel voor Veronica. Dat ze hiervoor meer dan een half jaar rond de 2% zaten was een erg slechte periode die Mediahuis naar mijn idee accepteerde. Dit omdat ze duidelijk een plan hadden om het eerste jaar (zomer 2023-zomer 2024) te reorganiseren, structuren en de programmering aan te passen. Je had deze hele periode geen vaste ochtend en middag show en ook andere tijdvakken waren niet vast. Je ziet dat nu de structuur vrijwel volledig staat en de eerste grote namen zijn gestart de cijfers weer terug zijn naar de 3%. Met Ekdom gaat het vast weer naar de 4%. Echter om het echt een succes te maken moet Veronica naar de cijfers van JOE in marktaandeel en in bereik rond de 1.5M (100%NL cijfers).
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Stijging kan ook deels aan Niek van de Bruggen liggen in de ochtendshow. Lekkere energie heeft die man
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 14:45 Dat ligt echt niet aan de muziekmix want hier zijn niet noemenswaardige veranderingen in geweest.
Radio is slow business.
God is a DJ
Vanjeafisharder

Tja, dat wordt dan altijd geopperd maar ik denk dat het toch aan andere zaken ligt dan aan het gevoerde muziekbeleid.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Kraft schreef: 17 jul 2024 15:21 Een format met alleen hits is niet altijd succesvol
Heb je de snelle opmars van Joe opgemerkt?
God is a DJ
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 17:48 Tja, dat wordt dan altijd geopperd maar ik denk dat het toch aan andere zaken ligt dan aan het gevoerde muziekbeleid.
De basis van succes zijn mijn inziens de drie M’s: Music, Marketing, Morning. De eerste lijkt Veronica op orde te hebben. De laatste twee moeten toch echt gaan gebeuren met de komst van Ekdom.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Marcomarco schreef: 17 jul 2024 17:27 Stijging kan ook deels aan Niek van de Bruggen liggen in de ochtendshow. Lekkere energie heeft die man
Zeker. Daar komt bij dat de ochtendshows op Joe en Radio 10 onlangs gewijzigd zijn. Dan gaan mensen zoeken en Niek van der Bruggen lijkt mij dan een behoorlijk goed alternatief.
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Wel een risicootje dus als Ekdom straks van start gaat, dan zou dat ook wel eens anders kunnen uitpakken.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 19:12 Wel een risicootje dus als Ekdom straks van start gaat, dan zou dat ook wel eens anders kunnen uitpakken.
Eens. Persoonlijk vind ik Niek van der Bruggen echt een betere ochtendshow neerzetten dan Gerard Ekdom deed, maar dat is natuurlijk smaak. Ik vond Gerard Ekdom vooral sterk tussen negen en twaalf, lang geleden op 3FM. Korte speaks leuk en informatief houden, daar vind ik zijn kracht zitten. Bij langere speaks haak ik af.

Niek van der Bruggen weet in de ochtend exact de goede balans neer te zetten, vind ik.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie