Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

NIcone900

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door NIcone900 »

repelsteel schreef: 17 jul 2024 12:03
NIcone900 schreef: 17 jul 2024 11:27 Over hits pompen gesproken, ik merk de laatste 2/3 weken wel echt een wijziging in de geijkte platte hits op Veronica het aantal platte grijs gedraaide hits is toegenomen.

Waarschijnlijk met dit nieuws te maken: https://www.radiofreak.nl/anton-van-lie ... uis-radio/

Zoals nu The Script met Superheroes en Love Generation Bob Sinclair 2 nummers geleden. Laat dit nu aan andere stations over Veronica, deze markt ga je niet meer pakken…..
Kun jij mij de definitie geven van een "platte hit"? Wat is dat precies?
Hits die bij ieder radiostation een A status hebben en bij bijna alle station plat gedraaid zijn. Zie de 2 muzikale voorbeelden die ik geef. Sky Radio draait deze 2 nummers heel vaak om maar eens wat te noemen.

Zijn wel 2 nummers die binnen veel formats passen, maar voor mij zapmomentjes zijn.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Nog even de playlist bekeken en ik moet je hierin gelijk geven. Er wordt nog wel eens iets van The Beatles gedraaid als uitstapje naar de 60's maar de nadruk ligt toch meer op plat gedraaide 80's 90's en later het format is weer terug naar de tijd van voor Stenders. Overigens hoor ik niet alleen pop/rock wat ze pretenderen te doen.
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 13:06 Nog even de playlist bekeken en ik moet je hierin gelijk geven. Er wordt nog wel eens iets van The Beatles gedraaid als uitstapje naar de 60's maar de nadruk ligt toch meer op plat gedraaide 80's 90's en later het format is weer terug naar de tijd van voor Stenders. Overigens hoor ik niet alleen pop/rock wat ze pretenderen te doen.
Klopt. Het is flink wat smaller geworden de muziek keuzes. Jammer, weer een zoveel in dozijn station muzikaal erbij.
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 13:06 Nog even de playlist bekeken en ik moet je hierin gelijk geven. Er wordt nog wel eens iets van The Beatles gedraaid als uitstapje naar de 60's maar de nadruk ligt toch meer op plat gedraaide 80's 90's en later het format is weer terug naar de tijd van voor Stenders. Overigens hoor ik niet alleen pop/rock wat ze pretenderen te doen.
Precies dat! Ze moeten maar eens af van dat rock imago. Er worden nl ook soul en dance nummers gedraaid. Het is ook geen oldies station meer omdat er veel meer recente nummer te horen zijn dan voorheen met de muziekbeperking van het vorige fm kavel.
jessica

Bericht door jessica »

NIcone900 schreef: 17 jul 2024 11:35
Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 11:34 Die tendens is al begonnen toen Stenders geen leiding meer gaf, dus dat is denk ik niet nieuw.
4 weken geleden werd ik muzikaal nog wel eens verrast 1 keer per uur. Nu niet meer.
Veronica is muzikaal weer veiliger geworden. Alleen in de bonanza wordt je nog wel eens verrast. De lang niet meer gehoord bonanza 1x per uur.
Ik vind dat altijd leuk. De programma's van Wout & Frank vind ik leuk qua energie.

Veronica vind ik nog steeds aardig om af en toe te luisteren. Maar niet meer de hele dag. Muziek is voor mij belangrijker dan DJ's. Het hoeven voor mij niet allemaal retestrakke Dj's te zijn zoals Dennis Ruyer. (Wel een goede DJ trouwens, heb ik laat ontdekt. Ook omdat ik niet naar 538 luister). Ik kon Jeroen Drogt prima hebben. Geen snelle hitDJ, maar wel iemand die passie heeft voor muziek en dat hoor ik aan zijn presenteren.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

NIcone900 schreef: 17 jul 2024 13:00 Hits die bij ieder radiostation een A status hebben en bij bijna alle station plat gedraaid zijn. Zie de 2 muzikale voorbeelden die ik geef. Sky Radio draait deze 2 nummers heel vaak om maar eens wat te noemen.

Zijn wel 2 nummers die binnen veel formats passen, maar voor mij zapmomentjes zijn.
Interessante discussie: moet een radiozender als Veronica een aantal tracks die de doelgroep wil horen niet draaien omdat andere zenders die titels al draaien? Of moet Veronica uit gaan van hun eigen kracht?
En als Veronica deze titels niet meer mag draaien: wat blijft er voor Veronica dan over om wel te draaien?

Oprechte vraag, ik ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Vanjeafisharder

Beide zou ik willen zeggen, Veronica kan van hun eigen kracht uit gaan en dat is altijd dat tikje Rebelse wat de zender had door net even wat anders te doen of tegen de stroom in te zwemmen dan andere deden maar daarbij ook een grote groep luisteraars aan te spreken.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

NIcone900 schreef: 17 jul 2024 11:27 Laat dit nu aan andere stations over Veronica, deze markt ga je niet meer pakken…..
Maar intussen krabbelt Veronica weer (ruim) boven de 3%. Ik zou vasthouden aan deze muzikale koers.
God is a DJ
Vanjeafisharder

Dat ligt echt niet aan de muziekmix want hier zijn niet noemenswaardige veranderingen in geweest. Denk dat het meer komt door de komst van Wout en Frank want sinds hun de middag doen zijn de cijfers stijgende.
jessica

Bericht door jessica »

Misschien wel door de hele nieuwe programmering. Iedereen lijkt nu beter op zijn/haar plaats te zitten.
Vanjeafisharder

Eens, als dat op zijn plaats valt kan het zijn dat de luisteraar je weer weet te vinden.
repelsteel

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 14:45 Dat ligt echt niet aan de muziekmix want hier zijn niet noemenswaardige veranderingen in geweest. Denk dat het meer komt door de komst van Wout en Frank want sinds hun de middag doen zijn de cijfers stijgende.
Waar is het bewijs hiervoor te zien? Twee relatief onbekende dj’s die een middagshow zijn gaan maken zie jij eerder voor een stijging zorgen dan een muziekmix die bestaat uit hits die luisteraars graag horen? Dat geloof ik niet zo.
Vanjeafisharder

Ik denk dat je dit onderschat.
repelsteel

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 15:01 Ik denk dat je dit onderschat.
De stijging kan aan veel zaken liggen, jij kiest er 1 mogelijke oorzaak uit en zegt dan dat ik dit onderschat.

Heb je programmacijfers of ander bewijs om je stellige mening mee te onderbouwen?
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 15:01 Ik denk dat je dit onderschat.
Ik denk het niet. Drie jaar lang is het marktaandeel stelselmatig gedaald, tot de wijziging van muziekale koers.

Joe is ook een bewijs dat een format met hits gewoon goed werkt. Veronica heeft 3 jaar gekregen om te bewijzen dat een breder format ook werkt, zonder succes.
Plaats reactie