Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

StefanT

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door StefanT »

Maar is de charme van Stenders juist niet dat ie netjes binnen de lijntjes kleurt?
Roel_

Bericht door Roel_ »

Phoenix schreef: 21 jun 2024 08:22
Roel_ schreef: 20 jun 2024 21:34
Kraft schreef: 20 jun 2024 13:47

Het is radio hè! ;)
Radio is ook magie. Het had wat toen Veronica een eigen Radio 3 radiostudio kreeg in het Laapersveld pand. Er is zelfs nu een Laapersveld replicastudio nagebouwd wat dan weer te bewonderen is op Facebook.

In hetzelfde pand zit nu overigens procedeerzender Kink.
Radio is magie en radio is een illusie creëren. Ongeacht de uitzendplek zou de maker in staat moeten zijn die magie en illusie te creëren.
Een prettige uitzendplek heeft alleen waarde voor de maker. Voor de luisteraar zou dit niet hoorbaar hoeven zijn.
Tegenwoordig met webcams wordt alles ook in beeld gebracht. Dan helpt het als de studio ook oogverblindend is. DPG weet dat, de nieuwe studio van Q is zo ingericht dat de luisteraar/kijker gefascineerd blijft kijken. De enige zenders in Nederland 538 en Q music die ook met aanvullende clips, van radio een multimediaal gebeuren maakt. Misschien ook iets voor Veronica, om clips mee uit te zenden? Van de meeste muziek zijn wel clips gemaakt, zeker in de MTV jaren. En dan bedoel ik het oorspronkelijke MTV, niet het gedrocht wat er nu van over is. Misschien kunnen ze wel een deal sluiten met Jan Douwe Kroeske en Countdown beelden gebruiken.
Je bent ouder en je wil wat...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

StefanT schreef: 22 jun 2024 16:20 Maar is de charme van Stenders juist niet dat ie netjes binnen de lijntjes kleurt?
Buiten de lijntjes kleuren kan leuke en vernieuwende radio opleveren waar de luisteraar wat aan heeft. Dat zie ik niet terug in de recente voorbeelden van Stenders.
God is a DJ
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Roel_ schreef: 22 jun 2024 16:49
Roel_ schreef: 20 jun 2024 21:34
Radio is ook magie. Het had wat toen Veronica een eigen Radio 3 radiostudio kreeg in het Laapersveld pand. Er is zelfs nu een Laapersveld replicastudio nagebouwd wat dan weer te bewonderen is op Facebook.

In hetzelfde pand zit nu overigens procedeerzender Kink.
Radio is magie en radio is een illusie creëren. Ongeacht de uitzendplek zou de maker in staat moeten zijn die magie en illusie te creëren.
Een prettige uitzendplek heeft alleen waarde voor de maker. Voor de luisteraar zou dit niet hoorbaar hoeven zijn.
Tegenwoordig met webcams wordt alles ook in beeld gebracht. Dan helpt het als de studio ook oogverblindend is. DPG weet dat, de nieuwe studio van Q is zo ingericht dat de luisteraar/kijker gefascineerd blijft kijken. De enige zenders in Nederland 538 en Q music die ook met aanvullende clips, van radio een multimediaal gebeuren maakt. Misschien ook iets voor Veronica, om clips mee uit te zenden? Van de meeste muziek zijn wel clips gemaakt, zeker in de MTV jaren. En dan bedoel ik het oorspronkelijke MTV, niet het gedrocht wat er nu van over is. Misschien kunnen ze wel een deal sluiten met Jan Douwe Kroeske en Countdown beelden gebruiken.
Naar mijn mening maakt Veronica geen radio waarbij beeld een toegevoegde waarde heeft.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

StefanT schreef: 22 jun 2024 16:20 Maar is de charme van Stenders juist niet dat ie netjes binnen de lijntjes kleurt?
De charme van Rob Stenders is volgens mij zijn creatieve presentatie in combinatie met zijn muziekkennis.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Roel_ schreef: 20 jun 2024 21:34 Radio is ook magie. Het had wat toen Veronica een eigen Radio 3 radiostudio kreeg in het Laapersveld pand. Er is zelfs nu een Laapersveld replicastudio nagebouwd wat dan weer te bewonderen is op Facebook.
De enige zenders in Nederland 538 en Q music die ook met aanvullende clips, van radio een multimediaal gebeuren maakt. Misschien ook iets voor Veronica, om clips mee uit te zenden?
Clips uitzenden op de website van Veronica kost extra geld en ik heb gelezen dat Veronica eerst enkele miljoenen moet terugverdienen. Het is dan niet erg slim om clips te gaan uitzenden wat extra geld kost.
Roel_

Bericht door Roel_ »

jessica schreef: 23 jun 2024 00:51
De enige zenders in Nederland 538 en Q music die ook met aanvullende clips, van radio een multimediaal gebeuren maakt. Misschien ook iets voor Veronica, om clips mee uit te zenden?
Clips uitzenden op de website van Veronica kost extra geld en ik heb gelezen dat Veronica eerst enkele miljoenen moet terugverdienen. Het is dan niet erg slim om clips te gaan uitzenden wat extra geld kost.
Als ze Gerard, Wouter en Frank kunnen betalen, dan kunnen ze ook clips uitzenden. Zoveel extra lijkt dit me niet te kosten, maar dat is een aanname. Mensen kiezen eerder een "kijk live" button als er ook wat meer te zien is, behalve dan de studio. Veronica is dan de eerste oldie radiozender die dit doet. Misschien slaat het wel aan en wordt de luistertijd hiermee verhoogd.
Je bent ouder en je wil wat...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Roel_ schreef: 23 jun 2024 00:55 Als ze Gerard, Wouter en Frank kunnen betalen, dan kunnen ze ook clips uitzenden. Zoveel extra lijkt dit me niet te kosten, maar dat is een aanname. Mensen kiezen eerder een "kijk live" button als er ook wat meer te zien is, behalve dan de studio. Veronica is dan de eerste oldie radiozender die dit doet. Misschien slaat het wel aan en wordt de luistertijd hiermee verhoogd.
Deze post bevat iets teveel aannames om enthousiast te worden van jouw voorstel.
God is a DJ
Janno

Bericht door Janno »

Caroline was (telefonisch) in de uitzending en vertelde dat ze maandag terugkomt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 24 jun 2024 15:47 Caroline was (telefonisch) in de uitzending en vertelde dat ze maandag terugkomt.
Is dit in het kader van de eerder genoemde solide programmering?

Ik hoorde het ook, maar het zal voor mij reden zijn om weer af te haken.
God is a DJ
Streampie

Bericht door Streampie »

Roel_ schreef: 23 jun 2024 00:55
jessica schreef: 23 jun 2024 00:51
Als ze Gerard, Wouter en Frank kunnen betalen, dan kunnen ze ook clips uitzenden. Zoveel extra lijkt dit me niet te kosten, maar dat is een aanname. Mensen kiezen eerder een "kijk live" button als er ook wat meer te zien is, behalve dan de studio. Veronica is dan de eerste oldie radiozender die dit doet. Misschien slaat het wel aan en wordt de luistertijd hiermee verhoogd.
Kijkt de doelgroep van Radio Veronica uberhaupt wel clips?
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Janno schreef: 24 jun 2024 15:47 Caroline was (telefonisch) in de uitzending en vertelde dat ze maandag terugkomt.
Mooi! Reden om vaker in te schakelen!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Radiooidar schreef: 24 jun 2024 18:37
Mooi! Reden om vaker in te schakelen!
Waarom is Stenders mét Caroline Brouwer een grotere inschakelfactor dan Stenders zonder Caroline Brouwer? Ik ben oprecht geïnteresseerd in je antwoord.
God is a DJ
jessica

Bericht door jessica »

1 juli komt Caroline dus terug. Volgens mij een half jaar van de zender af geweest. Hopelijk komt ze iets minder prominent terug. De laatste maanden op zender ging ze wel heel erg in zichzelf geloven. Ze is leuk als ze een beetje op de achtergrond blijft bij Rob. Ze moet niet het voortouw willen nemen. Hopelijk hebben ze die uitzendingen ook een beetje geevalueerd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Robencaroline schreef: 24 jun 2024 19:03 Misschien moet Caroline ook naakt op de kalender
De magie van radio is het ontbreken van beeld. Laten we dat koesteren.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie