Op een tijdstip dat de meeste mensen naar bed gaan en sowieso uitschakelen ;-)
Het is niet midden op de dag hè.
Moderator: admin6
Op een tijdstip dat de meeste mensen naar bed gaan en sowieso uitschakelen ;-)
Uitschakelfactor kan zeker. Het gaat er bij mij echt niet in dat wanneer je een niche programma op de rand van je programmering plaatst ervoor zorgt dat men overdag je zender niet meer opzoeken. Dat je beter wat anders kan doen wat je zender helpt, is wellicht wel meer een punt van discussie. Zeker zelfs.
Derksen begint pas na middernacht.Kraft schreef: 18 jun 2024 08:09Uitschakelfactor kan zeker. Het gaat er bij mij echt niet in dat wanneer je een niche programma op de rand van je programmering plaatst ervoor zorgt dat men overdag je zender niet meer opzoeken. Dat je beter wat anders kan doen wat je zender helpt, is wellicht wel meer een punt van discussie. Zeker zelfs.
Waar zouden we nou om 11 uur de radio voor aan laten staan? Ideeën?
Veronica moet, net als de andere commerciele stations, een herkenbaar product maken, 24/7. Als iemand inschakelt moet diegene weten: Dit Is Veronica. Dat lukt je niet met ouwe blues en een "dj" van in de 70.Kraft schreef: 18 jun 2024 08:09Uitschakelfactor kan zeker. Het gaat er bij mij echt niet in dat wanneer je een niche programma op de rand van je programmering plaatst ervoor zorgt dat men overdag je zender niet meer opzoeken. Dat je beter wat anders kan doen wat je zender helpt, is wellicht wel meer een punt van discussie. Zeker zelfs.
Waar zouden we nou om 11 uur de radio voor aan laten staan? Ideeën?
Klopt. De impact is vanwege het tijdstip beperkter.Janno schreef: 17 jun 2024 22:18Op een tijdstip dat de meeste mensen naar bed gaan en sowieso uitschakelen ;-)
Het is niet midden op de dag hè.
Ooh ja dan snap ik het wel, hij zit toch ook bij RTV drenthe?repelsteel schreef: 18 jun 2024 10:00 Precies wat Streampie en Phoenix hierboven al zeggen....de luisteraar moet op elk moment van de dag op de zender terecht kunnen en de muziek te horen krijgen die aansluit op het format. Want stel je werkt in de late avond/nacht (en er zijn echt genoeg mensen die dat doen), waarom zou je die dan opzadelen met de relatief moeilijke muziek van Derksen?
En een programma als 70s &80s files of het nieuwe programma van Wouter van de Goes met vinyl. Hoe denk je daar over? Uiteindelijk wordt daar ook muziek gedraaid die afwijkt van het gangbare van overdag. Wat mij betreft moet er in de minder commercieel interessante uren wel wat meer mogelijk zijn om er geen eenvormige jukebox van te maken en ook je luisteraars die wat meer verdieping zoeken te bedienen. Radio 2 (niet commercieel, ik weet het, maar wel succesvol) is er ook groot mee geworden.repelsteel schreef: 18 jun 2024 10:00 Precies wat Streampie en Phoenix hierboven al zeggen....de luisteraar moet op elk moment van de dag op de zender terecht kunnen en de muziek te horen krijgen die aansluit op het format. Want stel je werkt in de late avond/nacht (en er zijn echt genoeg mensen die dat doen), waarom zou je die dan opzadelen met de relatief moeilijke muziek van Derksen?
Dat een commerciële zender muzikale verdieping aanbiedt is een keuze maar geen vaststaand gegeven. Ik denk dat je altijd op bepaalde momenten buiten de muzikale lijntjes, die zijn vastgelegd in het format, kunt kleuren. Zo doet Qmusic dat met Het Foute Uur en 538 met Dance Department.Janno schreef: 18 jun 2024 11:26En een programma als 70s &80s files of het nieuwe programma van Wouter van de Goes met vinyl. Hoe denk je daar over? Uiteindelijk wordt daar ook muziek gedraaid die afwijkt van het gangbare van overdag. Wat mij betreft moet er in de minder commercieel interessante uren wel wat meer mogelijk zijn om er geen eenvormige jukebox van te maken en ook je luisteraars die wat meer verdieping zoeken te bedienen. Radio 2 (niet commercieel, ik weet het, maar wel succesvol) is er ook groot mee geworden.repelsteel schreef: 18 jun 2024 10:00 Precies wat Streampie en Phoenix hierboven al zeggen....de luisteraar moet op elk moment van de dag op de zender terecht kunnen en de muziek te horen krijgen die aansluit op het format. Want stel je werkt in de late avond/nacht (en er zijn echt genoeg mensen die dat doen), waarom zou je die dan opzadelen met de relatief moeilijke muziek van Derksen?
Duidelijk. Het is niet dat ik de tegenargumenten niet snap, maar ik denk zelf dat een afwijkend programma in de late (of vroege zondagochtend) uurtjes het format minder in de weg zit dan, pakweg, het foute uur midden op de doordeweekse ochtend. En een hele avond dance op de zaterdag van 538 is ook best ingrijpend. Het verschil is waarschijnlijk dat die programma’s goed scoren en dat zal bij Vera en Derksen minder het geval zijn. Om die reden zitten ze al op tijdstippen waar ze minder ‘in de weg’ zitten.Phoenix schreef: 18 jun 2024 11:38Dat een commerciële zender muzikale verdieping aanbiedt is een keuze maar geen vaststaand gegeven. Ik denk dat je altijd op bepaalde momenten buiten de muzikale lijntjes, die zijn vastgelegd in het format, kunt kleuren. Zo doet Qmusic dat met Het Foute Uur en 538 met Dance Department.Janno schreef: 18 jun 2024 11:26En een programma als 70s &80s files of het nieuwe programma van Wouter van de Goes met vinyl. Hoe denk je daar over? Uiteindelijk wordt daar ook muziek gedraaid die afwijkt van het gangbare van overdag. Wat mij betreft moet er in de minder commercieel interessante uren wel wat meer mogelijk zijn om er geen eenvormige jukebox van te maken en ook je luisteraars die wat meer verdieping zoeken te bedienen. Radio 2 (niet commercieel, ik weet het, maar wel succesvol) is er ook groot mee geworden.repelsteel schreef: 18 jun 2024 10:00 Precies wat Streampie en Phoenix hierboven al zeggen....de luisteraar moet op elk moment van de dag op de zender terecht kunnen en de muziek te horen krijgen die aansluit op het format. Want stel je werkt in de late avond/nacht (en er zijn echt genoeg mensen die dat doen), waarom zou je die dan opzadelen met de relatief moeilijke muziek van Derksen?
De programma’s van Vera en Derksen kleuren wel erg ver buiten de muzikale lijntjes. Dat heb ik altijd al gevonden en nu vind de huidige leiding dat blijkbaar ook.
Bij de programma’s van Snijders en Van der Goes is dat blijkbaar wat minder het geval. Het programma van Van der Goes ken ik niet, maar als de muziek binnen het format past, maar enkel het feit dat het van vinyl gedraaid wordt dan snap ik de keuze wel. Snijders draait volgens mij Top 40 muziek uit de 70’s en 80’s, maar ook de minder bekende nummers. Dat ligt ook dichter bij het format dan de blues en americano muziek van Vera en Derksen.
De muziek past er wel. De presentatie van Vera vind ik ongeschikt voor iedere professionele radiozender.Janno schreef: 18 jun 2024 12:52 Wat mij betreft zou het programma van Danny Vera trouwens prima passen op de zondagochtend bij radio 5, nu het toch niet meer terugkomt. Maar dat is weer een andere discussie.
Dat is me bekend ;-)Phoenix schreef: 18 jun 2024 15:13De muziek past er wel. De presentatie van Vera vind ik ongeschikt voor iedere professionele radiozender.Janno schreef: 18 jun 2024 12:52 Wat mij betreft zou het programma van Danny Vera trouwens prima passen op de zondagochtend bij radio 5, nu het toch niet meer terugkomt. Maar dat is weer een andere discussie.