Phoenix schreef: 09 jun 2024 18:52
En ik ben net 18 geworden
In 2003 keerde Veronica, na de FM frequentieveiling, na een paar jaar afwezig op de FM (sinds 2001 meen ik) terug op FM. Een paar jaar eerder was de Vereniging Veronica uit de Holland Media Groep (RTL) gestapt en had het geen landelijke FM zender meer. De Vereniging Veronica trok zich ook op het laatste moment terug uit de FM frequentieveiling van 2003. Toen Sky onverwacht het oldieskavel voor de neus van Radio 10 wegkaapte nam het de naam Veronica in licentie, waardoor Radio Veronica weer terugkeerde. De zender is sindsdien een aantal maal van eigenaar gewisseld, maar als er gesproken wordt over “het huidige Veronica” rekenen we inderdaad vanaf 2003.
Sky had de naam Veronica voor een periode van 50 jaar in licentie genomen meen ik. Als deze verplichting nog steeds geldt en steeds door de nieuwe eigenaar is overgenomen verklaart het misschien waarom een naamswijziging niet gemaakt wordt. Iets wat hier weleens geopperd wordt.
Dankjewel Phoenix, maar ik ken de geschiedenis hoor. Ik ben bij Skyronica echt wel afgehaakt.
Phoenix schreef: 09 jun 2024 18:52
over “het huidige Veronica” rekenen we inderdaad vanaf 2003
Wie is "we"?
Het gaat mij minder om de juridische entiteit waaronder de merknaam Veronica is komen te vallen. Voor mij is leidend wat de plannen zijn voor de zender en ik zie nu pas echte veranderingen. Zoals ik al eerder zei, heeft Veronica weer de "vibe" terug en dat ligt met name aan de bemensing en de tijdstippen waarop ze zijn geprogrammeerd. Wat ik wel nog mis is een vrijdagavond keetprogramma, maar ik begrijp dat dit wel in het verschiet ligt.
Het is nu toch duidelijk wat eerder werd bedoeld met “het huidige Veronica”. Lijkt me niet dat we moeten gaan muggenziften over de taalkundige formulering van deze toelichting. Dat vinden we een beetje flauw.
Radio Veronica krijgt binnenkort krijgt nieuw jinglepakket en vormgeving.
Het huidige jinglpakket en vormgeving dat nu op Radio Veronica loopt is geproduceerd door SONIC SPRING het jingleproductie bedrijf van Radio Veronica Maurice Verschuuren. Hij heeft ook gedeeltelijk de nieuwe vormgeving van de zender gemaakt. Naast de het nieuwe jinglepakket en vormgeving is naast Marisa Heutink als vrouwelijke station Voice-over binnenkort een nieuwe manlijke station Voice te horen namelijk Cabaretier en zanger Roel C Verburg hij volgt Marcel Jonker op die ongeveer 1 jaar de manlijke station Voice is geweest bij Veronica. Roel C Verburg is in het verleden bij Radio Veronica te horen geweest op de vrijdagochtend in het programma Rinkeldekinkel met Jeroen van Inkel waar hij op zijn gitaar grappig lied speelde uit de actualiteit.
De platenzaak gisteren was volgens mij inderdaad opgenomen. Ze houden dan wel weer de luisteraar voor de gek om oproepen te doen om te reageren in de app.
In hoeverre is overigens het draaien van vinyl qua klank nog mooier en warmer dan digitaal, aangezien ook zo'n draaitafel alles digitaal omzet?
Radio Veronica krijgt binnenkort krijgt nieuw jinglepakket en vormgeving.
Het huidige jinglpakket en vormgeving dat nu op Radio Veronica loopt is geproduceerd door SONIC SPRING het jingleproductie bedrijf van Radio Veronica Maurice Verschuuren. Hij heeft ook gedeeltelijk de nieuwe vormgeving van de zender gemaakt. Naast de het nieuwe jinglepakket en vormgeving is naast Marisa Heutink als vrouwelijke station Voice-over binnenkort een nieuwe manlijke station Voice te horen namelijk Cabaretier en zanger Roel C Verburg hij volgt Marcel Jonker op die ongeveer 1 jaar de manlijke station Voice is geweest bij Veronica. Roel C Verburg is in het verleden bij Radio Veronica te horen geweest op de vrijdagochtend in het programma Rinkeldekinkel met Jeroen van Inkel waar hij op zijn gitaar grappig lied speelde uit de actualiteit.
Van welke bron haalt deze website mediasites.tv hun info? Zie geen bronvermelding.
Een nieuwe mannelijke stem was me al een paar maal opgevallen. Fijn dat er afscheid wordt genomen van Marcel Jonker. Wel opmerkelijk dat men opnieuw in zee gaat met Verschuuren. Worden hiervoor geen pitches meer uitgeschreven?
Rob gaat helemaal nergens heen voorlopig want dat zou een ongelofelijke naai streek zijn omdat hij juist zou blijven als de nieuwe 3 musketiers er bij kwamen. En bovendien wordt het nu een beetje vermarkt als een ‘vriendenclub van liefhebbers van muziek’. Dus nee ik zie hem echt niet vertrekken voorlopig.