Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Morrison

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Morrison »

repelsteel schreef: 21 apr 2024 12:53
Morrison schreef: 21 apr 2024 12:38
repelsteel schreef: 21 apr 2024 11:30 Klopt. Net als “ik zit op zolder in Almere”, kan de luisteraar ook niks mee.
Als luisteraars met iedere spreek van een dj iets zou moeten kunnen, dan kun je heel veel spreeks van iedere willekeurige dj en zelfs complete programma's (bijvoorbeeld Mattie en Marieke) schrappen. Maakt het toch allemaal niet zo zwaar.
Eeeeuh huh? Dus als dure dj op een zender in zwaar weer mag je tussendoor lekker spreekjes voor jezelf gaan zitten doen ja?

Dat is pas amateuristisch.

En als je denkt dat Mattie en Marieke niet alles heel goed uitdenken en voor de luisteraar doen: verdiep je er nog eens in. Hun succes is geen toeval en al helemaal niet omdat ze spreekjes voor zichzelf doen.

Radio is een miljoenenbusiness, geen hobbyclubje.

Sowieso een zwaktebod in een discussie: “je maakt het te zwaar”. Dan zijn je inhoudelijke argumenten wel op…
MIjn inhoudelijke argumenten zijn zeker niet op. En ik mag toch wel vinden dat je iets te zwaar maakt? En wat heeft het salaris van een dj ermee te maken? Als hij minder goed zou verdienen en Veronica beter zou scoren, dan heb je er geen moeite mee?

Mattie en Marieke bestaat voornamelijk uit verhaaltjes van huishoudelijke aard. Kiki heeft zich in een brokje verslikt, Mattie heeft een nieuwe koelkast gekocht. Ik stoor me daar ook niet aan, maar wat heb ik er als luisteraar aan? Eigenlijk niets, behalve dat je ze leert kennen als mens. Maar waarom zou Rob niet mogen laten weten dat hij vanuit huis zijn uitzending doet? Luisteraars kunnen bijvoorbeeld denken: "Oh, Rob werkt ook vanuit huis vandaag, net als ik. Fijn dat die mogelijkheid er is." Ik denk niet dat veel luisteraars er zich aan storen.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Morrison schreef: 21 apr 2024 13:16 Ik denk niet dat veel luisteraars er zich aan storen.
En er is er ook geen één die het interessant vindt.

Mattie en Marieke zijn mensen waarmee je je kunt identificeren, ze maken dingen mee die ze aimabel en herkenbaar maken. Een vriendenclub. Mattie en Marieke scoren hoge cijfers omdat ze een professionele show maken.

Rob maakt vrijwel dagelijks radio over interne zaken en zet zichzelf voorop. Vaak ziek, verongelijkt, afwezig…
Is alleen met zichzelf bezig en met het radiostation en komt niet eens naar de studio als ie een verjaardag viert.
Rob scoort voor geen meter.

I rest my case.
Peter71

Bericht door Peter71 »

Morrison schreef: 21 apr 2024 13:16
repelsteel schreef: 21 apr 2024 12:53
Morrison schreef: 21 apr 2024 12:38

Als luisteraars met iedere spreek van een dj iets zou moeten kunnen, dan kun je heel veel spreeks van iedere willekeurige dj en zelfs complete programma's (bijvoorbeeld Mattie en Marieke) schrappen. Maakt het toch allemaal niet zo zwaar.
Eeeeuh huh? Dus als dure dj op een zender in zwaar weer mag je tussendoor lekker spreekjes voor jezelf gaan zitten doen ja?

Dat is pas amateuristisch.

En als je denkt dat Mattie en Marieke niet alles heel goed uitdenken en voor de luisteraar doen: verdiep je er nog eens in. Hun succes is geen toeval en al helemaal niet omdat ze spreekjes voor zichzelf doen.

Radio is een miljoenenbusiness, geen hobbyclubje.

Sowieso een zwaktebod in een discussie: “je maakt het te zwaar”. Dan zijn je inhoudelijke argumenten wel op…
MIjn inhoudelijke argumenten zijn zeker niet op. En ik mag toch wel vinden dat je iets te zwaar maakt? En wat heeft het salaris van een dj ermee te maken? Als hij minder goed zou verdienen en Veronica beter zou scoren, dan heb je er geen moeite mee?

Mattie en Marieke bestaat voornamelijk uit verhaaltjes van huishoudelijke aard. Kiki heeft zich in een brokje verslikt, Mattie heeft een nieuwe koelkast gekocht. Ik stoor me daar ook niet aan, maar wat heb ik er als luisteraar aan? Eigenlijk niets, behalve dat je ze leert kennen als mens. Maar waarom zou Rob niet mogen laten weten dat hij vanuit huis zijn uitzending doet? Luisteraars kunnen bijvoorbeeld denken: "Oh, Rob werkt ook vanuit huis vandaag, net als ik. Fijn dat die mogelijkheid er is." Ik denk niet dat veel luisteraars er zich aan storen.
Dat is wel hoogdragende radio natuurlijk, dat Kiki zich verslikt heeft in een brokje, en de nieuwe koelkast van Mattie. Dan wil ik ook meteen bij die club horen, mijn radio vastlassen op Q. Ik wil weten welk merk brokje het was, en ik wil ook weten welk merk koelkast Mattie heeft. want dan wil ik die ook :))
Morrison

Bericht door Morrison »

repelsteel schreef: 21 apr 2024 13:36
Morrison schreef: 21 apr 2024 13:16 Ik denk niet dat veel luisteraars er zich aan storen.
Rob maakt vrijwel dagelijks radio over interne zaken en zet zichzelf voorop. Vaak ziek, verongelijkt, afwezig…
Is alleen met zichzelf bezig en met het radiostation en komt niet eens naar de studio als ie een verjaardag viert.

I rest my case.
En toch heeft Rob al een radio carrière van 40 jaar.

I rest my case too :))
repelsteel

Morrison schreef: 21 apr 2024 13:48

I rest my case.

Ja omdat ie vroeger goede radio maakte. Die tijd ligt helaas ver achter ons.
Peter71

Bericht door Peter71 »

En er is er ook geen één die het interessant vindt.

Mattie en Marieke zijn mensen waarmee je je kunt identificeren, ze maken dingen mee die ze aimabel en herkenbaar maken. Een vriendenclub. Mattie en Marieke scoren hoge cijfers omdat ze een professionele show maken.

I rest my case.
Het is duidelijk waar jouw voorkeur ligt, en Mattie en Marieke niets geks kunnen doen in jouw ogen. En zodra het om Rob Stenders gaat is alles meteen verkeerd. Het spijt me, ik vind de show van Mattie en Marieke een hoog Libelle niveau hebben. Ik hoef echt niet te weten wat hun uitvreten met een eigen privéleven.
repelsteel

Peter71 schreef: 21 apr 2024 13:46 Dat is wel hoogdragende radio natuurlijk, dat Kiki zich verslikt heeft in een brokje, en de nieuwe koelkast van Mattie. Dan wil ik ook meteen bij die club horen, mijn radio vastlassen op Q. Ik wil weten welk merk brokje het was, en ik wil ook weten welk merk koelkast Mattie heeft. want dan wil ik die ook :))
Inderdaad, laten we hopen dat ze binnenkort uitzenden vanuit huis, dat vinden mensen pas interessant. :))
repelsteel

Peter71 schreef: 21 apr 2024 13:52 Het is duidelijk waar jouw voorkeur ligt, en Mattie en Marieke niets geks kunnen doen in jouw ogen. En zodra het om Rob Stenders gaat is alles meteen verkeerd. Het spijt me, ik vind de show van Mattie en Marieke een hoog Libelle niveau hebben. Ik hoef echt niet te weten wat hun uitvreten met een eigen privéleven.
Kun je mij uitleggen waar ik schreef dat Mattie en Marieke niks verkeerd kunnen doen? Dat kan ik even niet terugvinden.

En of jij en ik Mattie en Marieke leuk vinden is niet de discussie. Daar luisteren miljoenen mensen met plezier naar, dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken.

De discussie ging over Rob.
Morrison

Bericht door Morrison »

repelsteel schreef: 21 apr 2024 13:52

I rest my case.

Haha je zei toch 'I rest my case"? :)) Zei ik ook, maar toch even een correctie: Rob was op zijn verjaardag gewoon in de studio aanwezig.
repelsteel

Haha inderdaad. Toch even correctie: het ging om de dag erna, weet je nog? Haha :))
Morrison

Bericht door Morrison »

repelsteel schreef: 21 apr 2024 14:14 Haha inderdaad. Toch even correctie: het ging om de dag erna, weet je nog? Haha :))
[Edit Admin5: Reageer normaal, respectvol en on-topic of reageer niet.]
Morrison

Bericht door Morrison »

repelsteel schreef: 21 apr 2024 14:24 Offtopic
repelsteel

Is Veronica vaker van plan concerten uit te gaan zenden? Dat zou de zender een meerwaarde kunnen geven.
Morrison

Bericht door Morrison »

repelsteel schreef: 21 apr 2024 14:36 Aan de rest: Ik merk dat deze discussie een aantal zijstraten heeft genomen vandaag en die dragen niets bij. Excuses!
Backsell

Bericht door Backsell »

repelsteel schreef: 21 apr 2024 13:52

I rest my case.

Plaats reactie