Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Je kunt inderdaad de klok er op gelijk zetten dat als bij Rob Stenders er wat teveel tegengas wordt gegeven hij inderdaad de dag er na ziek thuis zit. Zeker als de zaken gaan zoals hem dat niet zint. Komt niet professioneel over, je bent een professional als je dan gewoon je werk doet en achter de schermen een geschil uit vecht. Dan de zinloze discussie over een DJ die vanuit huis zijn programma doet. Daar is Stenders ook niet alleen in. Gerard Ekdom doet/deed dit ook als hij zijn Ekdoms Funky trip deed. Dan deed hij dit ook vanuit zijn kelder. En Wouter vd Goes en Jeroen Kijkindevechte deden al niet anders. Dus zo bijzonder is dat niet, en heeft al helemaal niets met minachting te maken.
-
Dan denken we daar verschillend over, mijn mening is uitgebreid onderbouwd.Peter71 schreef: 20 apr 2024 08:52 Je kunt inderdaad de klok er op gelijk zetten dat als bij Rob Stenders er wat teveel tegengas wordt gegeven hij inderdaad de dag er na ziek thuis zit. Zeker als de zaken gaan zoals hem dat niet zint. Komt niet professioneel over, je bent een professional als je dan gewoon je werk doet en achter de schermen een geschil uit vecht. Dan de zinloze discussie over een DJ die vanuit huis zijn programma doet. Daar is Stenders ook niet alleen in. Gerard Ekdom doet/deed dit ook als hij zijn Ekdoms Funky trip deed. Dan deed hij dit ook vanuit zijn kelder. En Wouter vd Goes en Jeroen Kijkindevechte deden al niet anders. Dus zo bijzonder is dat niet, en heeft al helemaal niets met minachting te maken.
Als een dj zonder goede reden vanuit huis uit wil zenden zonder dat het iets voor de luisteraars toevoegt vind ik dat verwend gedrag en vooral nutteloos. Dat het vaker voorkomt verandert daar voor mij niets aan.
De luisteraars hebben er niets aan, het heeft geen enkele meerwaarde. Tenzij het een goede reden heeft, maar die heb ik nog nergens gehoord of hier gelezen.
En nu reageer ik er niet meer op, ik ga weer andere dingen doen!
[Edit Admin5: Reageer normaal, respectvol en on-topic of reageer niet.]Peter71 schreef: 20 apr 2024 08:52 Je kunt inderdaad de klok er op gelijk zetten dat als bij Rob Stenders er wat teveel tegengas wordt gegeven hij inderdaad de dag er na ziek thuis zit. Zeker als de zaken gaan zoals hem dat niet zint. Komt niet professioneel over, je bent een professional als je dan gewoon je werk doet en achter de schermen een geschil uit vecht. Dan de zinloze discussie over een DJ die vanuit huis zijn programma doet. Daar is Stenders ook niet alleen in. Gerard Ekdom doet/deed dit ook als hij zijn Ekdoms Funky trip deed. Dan deed hij dit ook vanuit zijn kelder. En Wouter vd Goes en Jeroen Kijkindevechte deden al niet anders. Dus zo bijzonder is dat niet, en heeft al helemaal niets met minachting te maken.
Met de huidige stand der techniek lijkt dit me een minimaal risico.repelsteel schreef: 19 apr 2024 21:37 En dus liever wegvallende verbindingen riskeert dan even normaal naar zijn werk rijden.
Rock 'n roll is better than music!
Vraag aan Repelsteel, is voice tracken dan ook een minachting van de luisteraar? Die zijn namelijk ook niet in dé studio opgenomen. En hoe zit het met nonstop, dat gewoon geen enkele dj is komen opdagen, is dat dan ook minachting van de luisteraar?
Ik snap niet dat voicetracken zon must is tegenwoordig, oke het scheelt een hoop kosten. echter live lijkt me intresanter, je wilt toch een bepaalde interactie met je luisteraar hebben.....DavyGer schreef: 20 apr 2024 11:57 Vraag aan Repelsteel, is voice tracken dan ook een minachting van de luisteraar? Die zijn namelijk ook niet in dé studio opgenomen. En hoe zit het met nonstop, dat gewoon geen enkele dj is komen opdagen, is dat dan ook minachting van de luisteraar?

Des te opmerkelijker dat Stenders vaker dit soort problemen heeft gehad.Oortjes schreef: 20 apr 2024 11:55Met de huidige stand der techniek lijkt dit me een minimaal risico.repelsteel schreef: 19 apr 2024 21:37 En dus liever wegvallende verbindingen riskeert dan even normaal naar zijn werk rijden.
God is a DJ
Dat hangt sterk van het programma af. Er zijn programma’s genoeg waar die interactie eenrichtingsverkeer is. Dan is het geen punt.Johnny_ schreef: 20 apr 2024 12:01 Ik snap niet dat voicetracken zon must is tegenwoordig, oke het scheelt een hoop kosten. echter live lijkt me intresanter, je wilt toch een bepaalde interactie met je luisteraar hebben.
Wat ik wel slecht vind, is overduidelijke voicetrack waar toch opgeroepen wordt te mailen etc.
Rock 'n roll is better than music!
Lekker genieten van U2 live op Veronica.
Top!
Top!
Maar denk je nu werkelijk dat een luisteraar het ook maar iets boeit of een DJ in de studio zit, of thuis in zijn eigen studio? De luisteraar wil zijn programma horen, en het liefst ook live. Dan kun je dat een verwend gedrag vinden, maar dat is toch vooral jouw persoonlijke mening. En daar kan de luisteraar niets meerepelsteel schreef: 20 apr 2024 10:08Dan denken we daar verschillend over, mijn mening is uitgebreid onderbouwd.Peter71 schreef: 20 apr 2024 08:52 Je kunt inderdaad de klok er op gelijk zetten dat als bij Rob Stenders er wat teveel tegengas wordt gegeven hij inderdaad de dag er na ziek thuis zit. Zeker als de zaken gaan zoals hem dat niet zint. Komt niet professioneel over, je bent een professional als je dan gewoon je werk doet en achter de schermen een geschil uit vecht. Dan de zinloze discussie over een DJ die vanuit huis zijn programma doet. Daar is Stenders ook niet alleen in. Gerard Ekdom doet/deed dit ook als hij zijn Ekdoms Funky trip deed. Dan deed hij dit ook vanuit zijn kelder. En Wouter vd Goes en Jeroen Kijkindevechte deden al niet anders. Dus zo bijzonder is dat niet, en heeft al helemaal niets met minachting te maken.
Als een dj zonder goede reden vanuit huis uit wil zenden zonder dat het iets voor de luisteraars toevoegt vind ik dat verwend gedrag en vooral nutteloos. Dat het vaker voorkomt verandert daar voor mij niets aan.
De luisteraars hebben er niets aan, het heeft geen enkele meerwaarde. Tenzij het een goede reden heeft, maar die heb ik nog nergens gehoord of hier gelezen.
En nu reageer ik er niet meer op, ik ga weer andere dingen doen!

Ja, dat was super. Wat mij betreft gaat Veronica hier vooral mee door!
-
Nee, helemaal niets. En toch moet zo’n dj om de haverklap vermelden dat ie thuis is in plaats van de studio.Peter71 schreef: 21 apr 2024 09:44 Maar denk je nu werkelijk dat een luisteraar het ook maar iets boeit of een DJ in de studio zit, of thuis in zijn eigen studio?
Hele oninteressante radio.
Precies en daar hebben ze iets moois voor uitgevonden: een radiostudio. Ga daar dan zitten, dat is je baan als dj.
Klopt. Net als “ik zit op zolder in Almere”, kan de luisteraar ook niks mee.Peter71 schreef: 21 apr 2024 09:44 Dan kun je dat een verwend gedrag vinden, maar dat is toch vooral jouw persoonlijke mening. En daar kan de luisteraar niets mee![]()
Als luisteraars met iedere spreek van een dj iets zou moeten kunnen, dan kun je heel veel spreeks van iedere willekeurige dj en zelfs complete programma's (bijvoorbeeld Mattie en Marieke) schrappen. Maakt het toch allemaal niet zo zwaar.repelsteel schreef: 21 apr 2024 11:30 Klopt. Net als “ik zit op zolder in Almere”, kan de luisteraar ook niks mee.
-
Eeeeuh huh? Dus als dure dj op een zender in zwaar weer mag je tussendoor lekker spreekjes voor jezelf gaan zitten doen ja?Morrison schreef: 21 apr 2024 12:38Als luisteraars met iedere spreek van een dj iets zou moeten kunnen, dan kun je heel veel spreeks van iedere willekeurige dj en zelfs complete programma's (bijvoorbeeld Mattie en Marieke) schrappen. Maakt het toch allemaal niet zo zwaar.repelsteel schreef: 21 apr 2024 11:30 Klopt. Net als “ik zit op zolder in Almere”, kan de luisteraar ook niks mee.
Dat is pas amateuristisch.
En als je denkt dat Mattie en Marieke niet alles heel goed uitdenken en voor de luisteraar doen: verdiep je er nog eens in. Hun succes is geen toeval en al helemaal niet omdat ze spreekjes voor zichzelf doen.
Radio is een miljoenenbusiness, geen hobbyclubje.
Sowieso een zwaktebod in een discussie: “je maakt het te zwaar”. Dan zijn je inhoudelijke argumenten wel op…
MIjn inhoudelijke argumenten zijn zeker niet op. En ik mag toch wel vinden dat je iets te zwaar maakt? En wat heeft het salaris van een dj ermee te maken? Als hij minder goed zou verdienen en Veronica beter zou scoren, dan heb je er geen moeite mee?repelsteel schreef: 21 apr 2024 12:53Eeeeuh huh? Dus als dure dj op een zender in zwaar weer mag je tussendoor lekker spreekjes voor jezelf gaan zitten doen ja?Morrison schreef: 21 apr 2024 12:38Als luisteraars met iedere spreek van een dj iets zou moeten kunnen, dan kun je heel veel spreeks van iedere willekeurige dj en zelfs complete programma's (bijvoorbeeld Mattie en Marieke) schrappen. Maakt het toch allemaal niet zo zwaar.repelsteel schreef: 21 apr 2024 11:30 Klopt. Net als “ik zit op zolder in Almere”, kan de luisteraar ook niks mee.
Dat is pas amateuristisch.
En als je denkt dat Mattie en Marieke niet alles heel goed uitdenken en voor de luisteraar doen: verdiep je er nog eens in. Hun succes is geen toeval en al helemaal niet omdat ze spreekjes voor zichzelf doen.
Radio is een miljoenenbusiness, geen hobbyclubje.
Sowieso een zwaktebod in een discussie: “je maakt het te zwaar”. Dan zijn je inhoudelijke argumenten wel op…
Mattie en Marieke bestaat voornamelijk uit verhaaltjes van huishoudelijke aard. Kiki heeft zich in een brokje verslikt, Mattie heeft een nieuwe koelkast gekocht. Ik stoor me daar ook niet aan, maar wat heb ik er als luisteraar aan? Eigenlijk niets, behalve dat je ze leert kennen als mens. Maar waarom zou Rob niet mogen laten weten dat hij vanuit huis zijn uitzending doet? Luisteraars kunnen bijvoorbeeld denken: "Oh, Rob werkt ook vanuit huis vandaag, net als ik. Fijn dat die mogelijkheid er is." Ik denk niet dat veel luisteraars er zich aan storen.