Janno schreef: 19 apr 2024 18:19
Zo kunnen we natuurlijk elkaar blijven herhalen, maar dat schiet niet op. Je mag van mij alles zeggen en vinden, maar ik mag daar ook wat van vinden. Ik hou toevallig wel van een beetje rommelige radio, jij niet. Prima. Retestrakke radio kan ook best aantrekkelijk zijn, maar ik hoor liever een beetje gekleur buiten de lijntjes en dan ben je bij Stenders aan het goede adres. Wat jij incrowd geneuzel vindt, vind ik wel grappig. Als dat niet professioneel is, is dat maar zo. Hij houdt het al 40 jaar vol, dus er zullen toch wel meer mensen zijn die hem goed kunnen hebben.
Dat intrigeert me dan ook: waarom vinden mensen dat leuk? Kleuren buiten de lijntjes kan zeker leuk zijn, maar waarom mondt dat bij Rob altijd uit in incrowd? Waarom kleurt hij niet op een manier buiten de lijntjes zodat het ook daadwerkelijk retespannende radio oplevert?
Ik ervaar het altijd als dienstmededelingen en persoonlijk vind ik dat saai. En ik weet dat Rob al 40 jaar meegaat, ik ken hem nog van Yorin FM en daar was het ook al dag in dag uit radio over hemzelf en het radiostation. Ik herinner me nog dat ie het dagelijks had over de overname van SBS. Dat ging maar door en ging maar door, "wie boeit dat nou?" dacht ik toen ook al.
Ondanks dat hij al 40 jaar meegaat, denk ik dat hij een veel grotere/succesvollere/leukere radiomaker had kunnen zijn als ie niet zo gefascineerd zou zijn door zichzelf.
Dit is dus geen kritiek op mensen die hem wel leuk vinden, ieder zijn eigen ding. Maar het staat gewoon ver van me af om dit soort radio leuk te vinden. Van die respectloze lokale radio waar wel geluid wordt gemaakt, maar niks leuks gedaan wordt. En dat maakt me wel eens "boos": dan denk ik "Kerel, loop niet zo te prutsen op dat prachtige medium. Het is Veronica, dat mooie merk, ga dat nou weer legendarisch goed maken. Maak een paar goede grappen, vertel iets boeiends, verras me". Helaas, het zit er niet in. Hij heeft daarmee de Sander Hoogendoorns en Frank van de Lendes ook aangestoken: die doen ook niks anders dan Rob. Van die gemakszuchtige radio terwijl de zender op 1,8% staat.
En hier laat ik het voor vandaag bij. Niemand hoeft zich aangevallen te voelen of iets dergelijks. Deze discussie gaat over Rob Stenders, niet over of radioliefhebbers hem van mij leuk mogen vinden of niet. Daar wil ik me niet mee bemoeien.