Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Jari de Jonge

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Jari de Jonge »

Vanjeafisharder schreef: 12 apr 2024 19:18 Is natuurlijk ook helemaal geen DJ maar een muzikant, geen verlies m.i. dus.
Hoort nie uit te maken en onnodige opmerking
Ed was een oprecht leuke jock
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ik ben een andere mening toegedaan, dus niet onnodig want het is en blijft een mening.
Pot

Bericht door Pot »

Vanjeafisharder schreef: 12 apr 2024 19:18 Is natuurlijk ook helemaal geen DJ maar een muzikant, geen verlies m.i. dus.
Dat hoeft toch niet uit te maken? Die dingen staan los van elkaar.
MFM

Bericht door MFM »

Tot vorige week probeerde ik het echt wel. Luisteren naar Veronica. Maar op de een of andere manier is het gewoon geen lekker in het gehoor liggende zender.
Irritatiefactoren genoeg, geen echte radiopersonality’s, geen samenhangende programmering over de hele dag, lappendeken aan dj’s die het op de een of andere manier niet voor elkaar krijgen om te blijven boeien.
Hoe het beter kan weet ik niet, maar dat het vooral geen solide uitstraling naar de luisteraars toe heeft bevestigen de luistercijfers wel.
jessica

Bericht door jessica »

Misschien met een nieuw team een nieuwe vibe. Ekdom, van der Goes, van t Hoff erbij. Kan een zender ineens heel anders klinken. Denk wel dat het een stukje positiever wordt en meer energie.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Ik denk dat de droge muziekleraren als Arjan Snijders niet passen bij dit nieuwe Veronica. Dat was meer het VARA-Veronica van Stenders.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Jari de Jonge schreef: 12 apr 2024 19:30
Ik heb echt lang nodig gehad om aan Ed te wennen maar ik luisterde met ontzettend veel plezier naar hem de afgelopen 1,5-2 jaar tussen 18 en 20 uur. Eigenlijk zijn Ed, Arjan en de late avond met nu Jannes Drop de enige programma's op Veronica die ik nog luister. Vind het echt jammer dat hij ook stopt. Blijft weinig over. Voor Ekdom en Wout &Frank als duo ga ik in elk geval niet vaker luisteren. En met een beetje pech komt Caroline Brouwer ook nog terug.
Pot

Bericht door Pot »

repelsteel schreef: 13 apr 2024 10:22 Ik denk dat de droge muziekleraren als Arjan Snijders niet passen bij dit nieuwe Veronica. Dat was meer het VARA-Veronica van Stenders.
Achja. Kijk voor het gemak even naar de dagprogrammering na de zomer: Ekdom, Sander, Frank, Stenders en Wout & Frank hebben allemaal een redelijk recent verleden bij die club. Wat dat betreft wordt het eigenlijk alleen maar meer BNNVARA. Wel andere type DJ’s trouwens.

Wat trouwens ook opvallend is, is dat 3 van de 5 DJ’s in 2016 op precies dezelfde plek zaten op Radio 2:
06-09 Ekdom
09-12 Bart Arens / Sander Hoogendoorn
12-14 Gijs Staverman / Frank van der Lende
14-16 Stenders
16-18 Wouter / Wouter & Frank

Oké, Frank van ‘t Hof weliswaar niet in de middag bij Wout, maar zat wel gedeeltelijk bij Ekdom.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Nieuwe column van Kicken die beweerd dat als Talpa de rechtszaak van beperking van hoeveel frequenties je mag hebben wint mediahuis ook 538 en sky radio willen hebben naast Veronica die zal al hebben wat ik hier van moet geloven

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... -de-radio/
Backsell

Bericht door Backsell »

Johanneke schreef: 13 apr 2024 11:13
Jari de Jonge schreef: 12 apr 2024 19:30
Ik heb echt lang nodig gehad om aan Ed te wennen maar ik luisterde met ontzettend veel plezier naar hem de afgelopen 1,5-2 jaar tussen 18 en 20 uur. Eigenlijk zijn Ed, Arjan en de late avond met nu Jannes Drop de enige programma's op Veronica die ik nog luister. Vind het echt jammer dat hij ook stopt. Blijft weinig over. Voor Ekdom en Wout &Frank als duo ga ik in elk geval niet vaker luisteren. En met een beetje pech komt Caroline Brouwer ook nog terug.
Arjen Snijders , dat is toch die man die iedere week verteld wat iedereen verkeerd doet ?
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Backsell schreef: 13 apr 2024 15:17
Arjen Snijders , dat is toch die man die iedere week verteld wat iedereen verkeerd doet ?
Ja inderdaad. En dan net doet alsof het allemaal als grap bedoeld is, maar intussen wel steken onder water geven.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

repelsteel schreef: 13 apr 2024 15:57
Backsell schreef: 13 apr 2024 15:17
Ja inderdaad. En dan net doet alsof het allemaal als grap bedoeld is, maar intussen wel steken onder water geven.
Daar is het ineens een heel vervelend mannetje inderdaad, samen met die nare Harm Edens. Heb dat vorige maand voor het eerst eens beluisterd omdat Marcel de Vries er toen zat, maar dat was eens maar nooit meer.

Maar op zaterdagavond vind ik dat hij een leuke show maakt, al kun je er idd de klok op gelijk zetten dat dat op z'n eind loopt. Vreselijk als daar weer zo'n Soul Night zou komen, meer van hetzelfde en er is al bijna niks op zaterdagavond. Maar ik zie het idd zomaar gebeuren...
de luiste-raar

Bericht door de luiste-raar »

Phoenix schreef: 12 apr 2024 15:28
Ik verbaas me niet over contractuele afspraken, maar ik verbaas me over medeforumleden die het zomaar voor waar aannemen dat de afspraak over de reclame letterlijk is vastgelegd in het arbeidscontract van Stenders.
Wanneer je het boek Stenders Leesvermaak gelezen hebt, heb je kunnen opmaken dat er zoiets wel degelijk in contracten opgenomen kan worden. Ten tijde dat Yorin FM veranderde in CAZ en daarmee Stenders z'n vrije muziekkeuze in het geding kwam... heeft hij netjes thuis z'n contract mogen uitdienen zonder een programma te hoeven maken. Die muzikale vrijheid was opgenomen in zijn contract. En dus kan ik mij heel goed indenken dat hij nu, bij een volgend commercieel avontuur, de reclames op het halve uur (waar hij zich tijdens de Yorin FM-tijd aan stoorde) heeft laten opnemen
Phoenix

Bericht door Phoenix »

de luiste-raar schreef: 13 apr 2024 17:52
Phoenix schreef: 12 apr 2024 15:28
Ik verbaas me niet over contractuele afspraken, maar ik verbaas me over medeforumleden die het zomaar voor waar aannemen dat de afspraak over de reclame letterlijk is vastgelegd in het arbeidscontract van Stenders.
Wanneer je het boek Stenders Leesvermaak gelezen hebt, heb je kunnen opmaken dat er zoiets wel degelijk in contracten opgenomen kan worden. Ten tijde dat Yorin FM veranderde in CAZ en daarmee Stenders z'n vrije muziekkeuze in het geding kwam... heeft hij netjes thuis z'n contract mogen uitdienen zonder een programma te hoeven maken. Die muzikale vrijheid was opgenomen in zijn contract. En dus kan ik mij heel goed indenken dat hij nu, bij een volgend commercieel avontuur, de reclames op het halve uur (waar hij zich tijdens de Yorin FM-tijd aan stoorde) heeft laten opnemen
Als je Stenders hebt gehoord gaat het over een verschil van interpretatie van een side letter. Er zal dus niet zwart op wit in staan dat het gaat om de reclame’s op het halve uur. Stenders interpreteert het wel zo.
God is a DJ
Pot

Bericht door Pot »

Johanneke schreef: 13 apr 2024 17:30
Maar op zaterdagavond vind ik dat hij een leuke show maakt, al kun je er idd de klok op gelijk zetten dat dat op z'n eind loopt. Vreselijk als daar weer zo'n Soul Night zou komen, meer van hetzelfde en er is al bijna niks op zaterdagavond. Maar ik zie het idd zomaar gebeuren...
Ik ben het met je eens betreft de zaterdagavond. Je wordt op veel zenders volgegooid met dancemuziek. Als er ook nog meer soulmuziek bij krijgt, dan is JOE of zelfs Sky Radio het beste alternatief na 21:00 uur. Ik kan me toch haast niet voorstellen dat al die afwijkingen op zaterdagavond zo goed scoren?

De enige positieve uitzondering is eigenlijk Radio 1 naar mijn mening.
Plaats reactie