Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

DavyGer

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door DavyGer »

repelsteel schreef: 01 mar 2024 16:03
DavyGer schreef: 01 mar 2024 08:12 Jannes en gek genoeg Stenders zijn wel de winnaars van het nieuwe veronica. Jannes krijgt steeds betere plekken en is oprecht een fijne dj. Stenders krijgt volledig zn zin met de komst van ekdom, frank en wout
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen: Ik heb Jannes gisteren geluisterd, want ik was nieuwsgierig en wat ik hoorde vind ik verre van landelijke radio-waardig. Wat me opviel:

- Jon Bon Jovi heeft een restaurant in NashVIEL.
- Ik hoorde constant albumtitels en jaartallen, in werkelijk elke spreek.
- "Lieve mensen" werd telkens gebezigd, misschien moeten we dit soort uitspraken in de jaren 60 achterlaten.
- Bruce Springsteen kondigde hij af met de tekst "van het gelijknamige album" inclusief jaartal, doen mensen dat nog?
- hij vertelde weer het verhaal dat Kim Wilde tegenwoordig tuiniert, dat is al honderden keren verteld en zo interessant is dat niet.
- "Maar in de tijd dat ze nog muziekjes maakte was dit een hit van haar", aldus Jannes. "Muziekjes"?
- Droge feiten over Toto die naar Bospop komen. En dat ze 4 keer in Nederland staan. Alle fans weten dit al en andere mensen boeit dat niet zoveel.
- Bij Oasis, Don't Look Back In Anger: "Oasis, 1995, Whats The Story Morning Glory heet het album, het liedje heette Don't Look Back In Anger": heeft het liedje inmiddels een andere titel gekregen?
- Het was schrikkeldag en als je doorgaf dat je jarig was, had Jannes misschien nog wel een leuk prijsje liggen. Misschien dan, misschien ook niet. Hoe je door moest geven dat je jarig was, werd er niet bij verteld. Dat kwam een uur later pas, toen vroeg hij of we kunnen bewijzen dat we jarig zijn met een kopie van ons paspoort. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun persoonsgegevens inleveren om misschien een prijs te krijgen. Later gaf Jannes toe dat hij zelf nooit een kopie van een paspoort zou sturen naar een radiostation.
- "Cher en Love and Understanding uit 1991". Daarna knipte hij het intro van Nothing But Thieves en Overcome eraf, tot zover "WE.LOVE.MUSIC".
- Hij lachte ook hard wanneer zijn beller een opmerking maakte, terwijl zijn beller geen enkele grap maakte.
- Jannes vertelde me de hele ochtend hoe laat het is. Dat is gewoon opvul-tekst, niemand zit op tijdsmeldingen te wachten.
- Jannes crashtte een jingle, volgens mij is het niet zo moeilijk om eerst even te luisteren.

Volgens mij is een goed radioprogramma iets anders is dan lukraak albumtitels en jaartallen roepen en de bovenste 3 regels van Wikipedia voorlezen.

Voordat mensen vallen over de "toon" van dit bericht: dit is mijn mening die ik tracht grondig te onderbouwen. Door specifieke voorbeelden te geven, hoop ik dat iedereen hier begrijpt waarom ik Jannes niet zo geweldig vind. Ik vind het verbazingwekkend dat dit soort manieren van presenteren nog op een landelijk radiostation te horen is in 2024. Ik dacht dat Veronica wel af was van dit type KX-achtige dj's, maar helaas niet.
Ik beklaag mij hier wel eens vaker met de toon van berichten, zeker die heel erg negatief zijn. Maar dit vind ik dan weer een positief voorbeeld van hoe je iets ook kan onderbouwen. Dus nee, de toon is niks mee.

(Verder neem ik het ter kennisgeving aan)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 01 mar 2024 08:12 Jannes en gek genoeg Stenders zijn wel de winnaars van het nieuwe veronica. Jannes krijgt steeds betere plekken en is oprecht een fijne dj. Stenders krijgt volledig zn zin met de komst van ekdom, frank en wout
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen: Ik heb Jannes gisteren geluisterd, want ik was nieuwsgierig en wat ik hoorde vind ik verre van landelijke radio-waardig. Wat me opviel:

- "Lieve mensen" werd telkens gebezigd, misschien moeten we dit soort uitspraken in de jaren 60 achterlaten.
- Bruce Springsteen kondigde hij af met de tekst "van het gelijknamige album" inclusief jaartal, doen mensen dat nog?
- hij vertelde weer het verhaal dat Kim Wilde tegenwoordig tuiniert, dat is al honderden keren verteld en zo interessant is dat niet.
- "Maar in de tijd dat ze nog muziekjes maakte was dit een hit van haar", aldus Jannes. "Muziekjes"?
- Droge feiten over Toto die naar Bospop komen. En dat ze 4 keer in Nederland staan. Alle fans weten dit al en andere mensen boeit dat niet zoveel.
- Bij Oasis, Don't Look Back In Anger: "Oasis, 1995, Whats The Story Morning Glory heet het album, het liedje heette Don't Look Back In Anger": heeft het liedje inmiddels een andere titel gekregen?
- Het was schrikkeldag en als je doorgaf dat je jarig was, had Jannes misschien nog wel een leuk prijsje liggen. Misschien dan, misschien ook niet. Hoe je door moest geven dat je jarig was, werd er niet bij verteld. Dat kwam een uur later pas, toen vroeg hij of we kunnen bewijzen dat we jarig zijn met een kopie van ons paspoort. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun persoonsgegevens inleveren om misschien een prijs te krijgen. Later gaf Jannes toe dat hij zelf nooit een kopie van een paspoort zou sturen naar een radiostation.
- "Cher en Love and Understanding uit 1991". Daarna knipte hij het intro van Nothing But Thieves en Overcome eraf, tot zover "WE.LOVE.MUSIC".
- Hij lachte ook hard wanneer zijn beller een opmerking maakte, terwijl zijn beller geen enkele grap maakte.
- Jannes vertelde me de hele ochtend hoe laat het is. Dat is gewoon opvul-tekst, niemand zit op tijdsmeldingen te wachten.
- Jannes crashtte een jingle, volgens mij is het niet zo moeilijk om eerst even te luisteren.

Volgens mij is een goed radioprogramma iets anders is dan lukraak albumtitels en jaartallen roepen en de bovenste 3 regels van Wikipedia voorlezen.

Voordat mensen vallen over de "toon" van dit bericht: dit is mijn mening die ik tracht grondig te onderbouwen. Door specifieke voorbeelden te geven, hoop ik dat iedereen hier begrijpt waarom ik Jannes niet zo geweldig vind. Ik vind het verbazingwekkend dat dit soort manieren van presenteren nog op een landelijk radiostation te horen is in 2024. Ik dacht dat Veronica wel af was van dit type KX-achtige dj's, maar helaas niet.
Een waanzinnig goed onderbouwde post. Hulde.

Zelf heb ik geen oordeel over Jannes, want ik heb hem nog niet gehoord, maar zijn manier van radiomaken zoals hier beschreven is wel typerend voor het Veronica van de afgelopen drie jaar.
DavyGer schreef: 01 mar 2024 16:39 (Verder neem ik het ter kennisgeving aan)
Dat is je goed recht, maar vind ik jammer. Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Tot op heden las ik louter positieve berichten over Jannes Drop, maar op basis van de uiteenzetting van Repelsteel lijkt Drop mij een kwalitatief slechte of mindere jock die zeker niet thuis hoort op de office hours van een landelijk, commerciële zender. Naar aanleiding van de uitzetting van Repelsteel zou ik ook graag de andere kant willen horen. Hoe kijken diegenen die positief zijn over Drop tegen zijn manier van radio maken aan en waarom is hij een verrijking voor Veronica?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
WFNX

Bericht door WFNX »

Phoenix schreef: 01 mar 2024 16:53

Een waanzinnig goed onderbouwde post. Hulde.

Zelf heb ik geen oordeel over Jannes, want ik heb hem nog niet gehoord, maar zijn manier van radiomaken zoals hier beschreven is wel typerend voor het Veronica van de afgelopen drie jaar.
DavyGer schreef: 01 mar 2024 16:39 (Verder neem ik het ter kennisgeving aan)
Dat is je goed recht, maar vind ik jammer. Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Tot op heden las ik louter positieve berichten over Jannes Drop, maar op basis van de uiteenzetting van Repelsteel lijkt Drop mij een kwalitatief slechte of mindere jock die zeker niet thuis hoort op de office hours van een landelijk, commerciële zender. Naar aanleiding van de uitzetting van Repelsteel zou ik ook graag de andere kant willen horen. Hoe kijken diegenen die positief zijn over Drop tegen zijn manier van radio maken aan en waarom is hij een verrijking voor Veronica?
Heb het ook niet met Jannes. Zijn afscheidsshow in de nacht destijds was tranentrekkende incrowd radio, met vijfduizend keer hetzelfde herhalen en heel matige telefoongesprekken. Het is over het algemeen rommelig en vrij zelfingenomen. De Repelsteel licht verder goed toe waarom ik ook allesbehalve fan ben. Het zijn dit soort DJ's die echt niet zouden moeten passen bij een stevig en kwalitatief Veronica.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Ik verwacht dat Jannes gaat sneuvelen als Ekdom en W&F komen. Dan zie ik Marisa wel naar 9-12 gaan, Hoogendoorn naar 18-21 en dan Herman naar 21-0.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

repelsteel schreef: 01 mar 2024 20:36 Ik verwacht dat Jannes gaat sneuvelen als Ekdom en W&F komen. Dan zie ik Marisa wel naar 9-12 gaan, Hoogendoorn naar 18-21 en dan Herman naar 21-0.
Het zou in ieder geval jammer zijn als Herman zou sneuvelen. Al zie ik Jannes wel gewoon in de programmering, zo nodig weer als invaller of in het weekend. Al vermoed ik eerder dat Hoogendoorn gewoon goud van oud blijft doen en Marisa naar 19:00-21:00.

Onthoud dat W&F tot 19:00 zitten.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Ja tuurlijk, je hebt gelijk. Dat wordt dan natuurlijk 19-21 en dan 21-00, of 19-22 en 22-00, maar dat is niet zo belangrijk.

Herman kunnen ze beter aanhouden, die past in ieder geval beter dan een Jannes. Jeroen Drogt zou ook in blijven vallen, die hebben we ook nooit meer gehoord. Waarschijnlijk gaat dat met Willem ook zo Iopen en wellicht met Jannes ook.

Ze zullen bij Veronica toch een kwaliteitsslag moeten gaan maken. We hebben de afgelopen drie jaar gezien wat er met de cijfers gebeurt als je dit kaliber “dj’s” programmeert. De Nederlandse radioluisteraar is beter gewend.
Mebo

Bericht door Mebo »

Met dank aan WNFX. Hij gebruikte het woord
Zelfingenomen.
Dat is exact het goede woord. Ik vraag me echt af wie deze dj's achter de microfoon zetten. Ik schreef al eens eerder dat ik Veronica niet meer urgent vind.

Dat komt door dj's die maar wat doen. Je vraagt je af: Hoe komen ze door de selectie. Is er dan helemaal geen programnaleider die denkt
Dit kunnen we de luisteraars niet aandoen. Geen kwaliteit, kennis of kunde. We draaien onze shifts op de automatische piloot. Onverschilligheid straalt er van af.
Maar er komen betere tijden.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Mebo schreef: 01 mar 2024 22:30 Met dank aan WNFX. Hij gebruikte het woord
Zelfingenomen.
Dat is exact het goede woord. Ik vraag me echt af wie deze dj's achter de microfoon zetten. Ik schreef al eens eerder dat ik Veronica niet meer urgent vind.

Dat komt door dj's die maar wat doen. Je vraagt je af: Hoe komen ze door de selectie. Is er dan helemaal geen programnaleider die denkt
Dit kunnen we de luisteraars niet aandoen. Geen kwaliteit, kennis of kunde. We draaien onze shifts op de automatische piloot. Onverschilligheid straalt er van af.
Blijkbaar hebben wij daar geen juiste kijk op ;-)

Voorheen deed Talpa het, nu doet Mediahuis dat.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 01 mar 2024 22:49
Mebo schreef: 01 mar 2024 22:30 Met dank aan WNFX. Hij gebruikte het woord
Zelfingenomen.

Blijkbaar hebben wij daar geen juiste kijk op ;-)

Voorheen deed Talpa het, nu doet Mediahuis dat.
Voorheen deed Rob Stenders het, nu doet Robbert-Jan van der Velde dat.
Alle jocks die er nu zitten zijn volgens mij allemaal in dienst gekomen onder Stenders met uitzondering van Niek van der Bruggen. Met Ekdom, Van der Goes en van ‘t Hof nog op komst trek ik de conclusie dat het aannamebeleid van Van der Velden een stuk beter is dan dat van Stenders.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 02 mar 2024 10:58 Alle jocks die er nu zitten zijn volgens mij allemaal in dienst gekomen onder Stenders met uitzondering van Niek van der Bruggen. Met Ekdom, Van der Goes en van ‘t Hof nog op komst trek ik de conclusie dat het aannamebeleid van Van der Velden een stuk beter is dan dat van Stenders.
Aannamebeleid moet je soms ook de tijd mee hebben dat contracten net gaan aflopen ofzo. Ik weet dat Rob Stenders ook al met Gerard Ekdom, Wouter en Frank is bezig geweest. Alleen was toen de tijd van de overstap er misschien nog niet.

Waarschijnlijk heeft Van der Velden het werk van Stenders afgemaakt op uitzondering van Niek dan.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

of Stenders heeft dat gewoon gedaan met goedkeuring van van der velde. Ik haal ook wel eens iemand binnen voor mijn werkgever, betekent niet dat mijn werkgever dat gedaan heeft.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Laten we het er op houden dat het aannamebeleid de laatste weken veelbelovender is dan de paar jaar daarvoor.
Rock 'n roll is better than music!
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ach Veronica luister best lekker weg hoor, alleen JOE doet het net wat beter...
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Het is inmiddels 4 maart, heeft iemand nog iets van Caroline Brouwer gehoord? 🤣🤣
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 04 mar 2024 14:51 Het is inmiddels 4 maart, heeft iemand nog iets van Caroline Brouwer gehoord? 🤣🤣
Nee. Ik heb eindelijk de radio weer eens op Veronica staan tussen 14 en 16 uur. Een heerlijke radiodag op 538 tot 14 en tussen 14 en 16 uur op Veronica.
Echtwel schreef: 02 mar 2024 17:17 Ach Veronica luister best lekker weg hoor, alleen JOE doet het net wat beter...
Zojuist even een lekkere uithaal naar Toine van Peperstraten van Joe en voorheen Veronica. Naar aanleiding van het nieuwsbericht over de mogelijke huilbuien van Pieter Omtzigt werd het afscheid van Toine van Peperstraten bij Studio Sport maar weer eens ingestart :lol:
Disclaimer:
Plaats reactie