Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Daan!

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Daan! »

WFNX schreef: 26 feb 2024 10:34
Daan! schreef: 26 feb 2024 09:43 Toen 10 erop zat, scoorde het ook goed. Dat lijkt me niet het argument voor de slechte cijfers.
Ze zitten op de oude frequenties van Slam.
:oops:
Mebo

Bericht door Mebo »

Het is een contradictie om te stellen dat het huidige Veronica een goed station is waar we geduld mee moeten hebben en met rust moeten.laten. Dat de huidige dj's het prima doen.

Dat je er niet mee komt met 1.5% op een FM kavel van 24 miljoen.
Het is een nichezender of lelijk gezegd een hobbyradio station met een paar fanatieke fans.
Je kunt niet verwachten dat de komende zes maanden er stilstand is en dat Veronica daarna heel anders gaat klinken en dat er ondertussen geen kritiek mag zijn op het huidige signaal.
Het zou mij niet verbazen als Veronica Vintage binnenkort op FM wordt doorgeprikt.
Laatst gewijzigd door Mebo op 26 feb 2024 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Greatski

Bericht door Greatski »

Toch wel maf om Hannelore Zwitserlood afgelopen week bij 538 te horen en nu bij Radio Veronica :D
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Greatski schreef: 26 feb 2024 12:02 Toch wel maf om Hannelore Zwitserlood afgelopen week bij 538 te horen en nu bij Radio Veronica :D
Zeker maf. Als ze sec nieuwslezeres zou zijn dan was het prima, maar op beiden vervult ze ook een (soort van) sidekick rol.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Mebo schreef: 26 feb 2024 11:56 Het zou mij niet verbazen als Veronica Vintage binnenkort op FM wordt doorgeprikt.
Mij wel. Waarom zouden ze dat in hemelsnaam doen? Commercieel écht minder interessant dan de hoofdzender, en je gaat geen grote namen naar die zender halen om 'm vervolgens van FM af te gooien.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Mebo

Bericht door Mebo »

Vintage zendt nu ook nieuws uit en veel meer reclameblokken.
De grote namen komen pas in september, dus tot die tijd verwacht ik Vintage op FM. Wellicht dat Vintage de hoofdzender blijft met daarop de nieuwe aanwinsten en dat de naam Veronica Vintage dan Veronica Gold wordt of Veronica FM.
De huidige zender zie ik in de marge verdwijnen.
Laatst gewijzigd door Mebo op 26 feb 2024 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Waarom zouden ze Vintage door geven op FM om in september met een vernieuwd Veronica van start gaan met Ekdom, Stenders, Wouter en Frank? Bovendien starten Wouter en Frank al in de zomer.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Het is veel te onrustig: De programmering verandert om de haverklap. Luisteraars weten niet meer welke DJ ze op welk tijdstip kunnen verwachten.
Vooral de ochtendshow heeft vele wisselingen gehad: Patrick Kicken, Toine van Peperstraten, Adam Curry, Jeroen van Inkel, Rick van Velthuysen, Robert Jensen, Martijn Muijs, Tim Klijn, Frank van der Lende en dan ben ik er wellicht nog een paar vergeten. Deze namem hebben allemaal de revue gepasseerd. Er is geen continuiteit.
Muziek is niets mis mee maar ze doen maar wat met die programmering. Zo ga je in mijn ogen nooit luisteraars aan je binden.
jessica

Bericht door jessica »

Daan! schreef: 26 feb 2024 09:43 Toen 10 erop zat, scoorde het ook goed. Dat lijkt me niet het argument voor de slechte cijfers.
Inderdaad 10 zit op de oude frequentie van Veronica. Toen Veronica op die frequenties zat kon ik ze overal met de auto supergoed ontvangen, nu is dat een stuk minder. Joe zit op het oude pakket van 10. Ook een goed pakket.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

jessica schreef: 26 feb 2024 17:57
Inderdaad 10 zit op de oude frequentie van Veronica. Toen Veronica op die frequenties zat kon ik ze overal met de auto supergoed ontvangen, nu is dat een stuk minder. Joe zit op het oude pakket van 10. Ook een goed pakket.
Slam is op dit FM pakket nooit boven de 2 procent uitgekomen kan natuurlijk ook met hun format te maken hebben gehad
Mebo

Bericht door Mebo »

...
Laatst gewijzigd door admin5 op 26 feb 2024 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is het geen X of Facebook. Trollen doe je maar elders.
Peter71

Bericht door Peter71 »

Mebo schreef: 26 feb 2024 11:56 Het is een contradictie om te stellen dat het huidige Veronica een goed station is waar we geduld mee moeten hebben en met rust moeten.laten. Dat de huidige dj's het prima doen.

Dat je er niet mee komt met 1.5% op een FM kavel van 24 miljoen.
Het is een nichezender of lelijk gezegd een hobbyradio station met een paar fanatieke fans.
Je kunt niet verwachten dat de komende zes maanden er stilstand is en dat Veronica daarna heel anders gaat klinken en dat er ondertussen geen kritiek mag zijn op het huidige signaal.
Het zou mij niet verbazen als Veronica Vintage binnenkort op FM wordt doorgeprikt.
Moet jij die 24 mil betalen, dat je zo over die poen in zit? Blijkbaar heeft Mediahuis een duidelijk plan met Veronica opgesteld. Kunnen we heel druk constant de negatieve zaken blijven opnoemen, en maar blijven herhalen dat Veronica er niet meer toe doet. Maar wat schiet je er mee op, Mediahuis zal niet wakker liggen van jouw meningen. Nogmaals, iedereen weet dat het niet goed gaat op deze manier, en dat er rigoureuze wijzigingen moeten komen, dat hoef je niet te blijven herhalen.
Blijft over dat we geduld moeten hebben, en het uiteindelijk wel duidelijk gaat worden wat de koers van Veronica gaat worden. En dat gaat Mediahuis voorlopig niet aan de grote klok hangen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Mebo schreef: 26 feb 2024 15:01 Vintage zendt nu ook nieuws uit en veel meer reclameblokken.
De grote namen komen pas in september, dus tot die tijd verwacht ik Vintage op FM. Wellicht dat Vintage de hoofdzender blijft met daarop de nieuwe aanwinsten en dat de naam Veronica Vintage dan Veronica Gold wordt of Veronica FM.
De huidige zender zie ik in de marge verdwijnen.
Ik wet niet waar je deze richting vandaan haalt, maar dit lijkt mij meer dan onwaarschijnlijk. Dit zal m.i. niet gebeuren. Vintage Veronica is een themazender voor een kleine doelgroep. Dat is prima op DAB+ en internet, daar kan dat verschil maken in concurrentie met Radio 5. Het is geen zender voor een grote doelgroep op duur FM pakket. Dat beoogt hoofdzender wel te zijn. Er is een brede muziekkeuze voor brede doelgroep en er zitten en komen bekende dj's voor een grote doelgroep. Dat zal dus op FM blijven, niet de themazender Vintage Veronica.
Rock 'n roll is better than music!
Anthony1987

Bericht door Anthony1987 »

Moorkop schreef: 26 feb 2024 16:23 Het is veel te onrustig: De programmering verandert om de haverklap. Luisteraars weten niet meer welke DJ ze op welk tijdstip kunnen verwachten.
Vooral de ochtendshow heeft vele wisselingen gehad: Patrick Kicken, Toine van Peperstraten, Adam Curry, Jeroen van Inkel, Rick van Velthuysen, Robert Jensen, Martijn Muijs, Tim Klijn, Frank van der Lende en dan ben ik er wellicht nog een paar vergeten. Deze namem hebben allemaal de revue gepasseerd. Er is geen continuiteit.
Muziek is niets mis mee maar ze doen maar wat met die programmering. Zo ga je in mijn ogen nooit luisteraars aan je binden.
En binnenkort dus ook (als het goed is) Gerard Ekdom...

De veranderingen van algehele programmering en zelfs de veranderingen binnen het team (lees; het komen en gaan van DJ's en side-kicks) is een continue proces. Ik ben benieuwd wanneer daar ooit echt eens definitief verandering in gaat komen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Anthony1987 schreef: 26 feb 2024 20:31 Ik ben benieuwd wanneer daar ooit echt eens definitief verandering in gaat komen.
Het weekend lijkt me al aardig richting stabiliteit gaan. De doordeweekse programmering zal dat ongetwijfeld worden na komst van Gerard Ekdom en de heren van Radio 2. Pas daarna zie ik rust ontstaan die mogelijk tot meer stabiliteit en stijging van luisteraars zal leiden,
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie