Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

jessica

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door jessica »

Ja waarom 2 zenders met een eigen identiteit samenvoegen. Lijkt me niet handig.
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

dat was niet perse wat ik bedoelde, sorry als het zo over kwam; bedoelde het meer in de behoefte die er misschien/waarschijnlijk bij de luisteraar zal liggen.

ben op zich een liefhebber van rock muziek, maar sávonds luister ik toch liever naar rustigere muziek als ik wil gaan slapen; om als station je eventueel op z'n behoefte aan te sluiten kan helpen met luisteraars vinden.

daarom vind ik non-stop s'nacht ook lelijk; sluit totaal niet aan op de behoefte die een luisteraar dan heeft; getuige mijn voorgaande vb vind ik het "top 2000 dossier" s'nachts ook niets, maar dat is een discussie voor een ander topic.

het argument: "s'nachts luisterd toch niemand" vind ik een slecht argument om non-stop te draaien, zelfs commerciele omroepen zouder (ook evt met (korte) reclame) goede nachtprogammering kunnen opzetten, getuige Rick van Velthuysen, maar ook in recent verleden Eddy Keur op 538 (Show zonder naam)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Voor de liefhebbers: Niek van der Bruggen in de ochtendshow. Geen idee of dit al langer zo is, maar ik viel er vanochtend in.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Mebo

Bericht door Mebo »

Ook een dubbele portie Frank vd Lende vandaag
Om 12 uur en ook om 16 uur.
JandVs

Bericht door JandVs »

Voor de liefhebbers: Niek van der Bruggen in de ochtendshow. Geen idee of dit al langer zo is, maar ik viel er vanochtend in

Zulke berichten lees ik liever.
Dat andere wil ik liever over slaan. Het interesseert me geen reet of iemand Niek niks vind of Willem. Ik luister graag.

Als ik een week of drie dit forum over sla dan lees ik weer dezelfde berichten.
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

Waarschijnlijk is dit ook meteen de reden waarom vandaag de middagshow door Frank wordt gedaan.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

In de nieuwste column van patrick Kicken krijgt Veronica er ook nog even van langs

Zie wat er staat te gebeuren met de carrières van respectievelijk Stenders, Ekdom, Goes en van ’t Hof: die zijn dadelijk op het slechste pakket van Nederland nergens te ontvangen. Ja je mag Radio Veronica zeggen, met een schamel marktaandeel van 1,5%

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... ent-545535
Roel_

Bericht door Roel_ »

Vliegendereporter schreef: 23 feb 2024 20:37 In de nieuwste column van patrick Kicken krijgt Veronica er ook nog even van langs

Zie wat er staat te gebeuren met de carrières van respectievelijk Stenders, Ekdom, Goes en van ’t Hof: die zijn dadelijk op het slechste pakket van Nederland nergens te ontvangen. Ja je mag Radio Veronica zeggen, met een schamel marktaandeel van 1,5%

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... ent-545535
Die daling is duidelijk het "Niek effect". Rob Stenders wist de luisteraar nog enigszins vast te houden. Ik luister al een week helemaal geen Veronica meer. Op de "bejaardenzender" zoals Patrick het noemt was er meer aan de hand....
Hoop is uitgestelde teleurstelling...
ADDG

Bericht door ADDG »

Roel_ schreef: 23 feb 2024 21:19 Die daling is duidelijk het "Niek effect". Rob Stenders wist de luisteraar nog enigszins vast te houden. Ik luister al een week helemaal geen Veronica meer. Op de "bejaardenzender" zoals Patrick het noemt was er meer aan de hand....
Ik herken het wel, als Stenders op de zender is zet ik de radio altijd wel gewoon in de ochtend aan op Veronica en blijf ik na Stenders ook nog wel hangen. Ik stoor me niet aan de andere DJ's maar ik zou hem niet specifiek voor hun op Veronica zetten. Ik heb het een paar dagen geprobeerd met Niek maar ik vind niet dat hij iets toevoegt. Ik kan dan gewoon net zo goed naar non stop muziek luisteren. Ik heb hem nu eigenlijk de hele dag op de XXL Stenders stream staan.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat was voorheen altijd de XXL Bonanza stream dus inderdaad een aardig alternatief, zeker op muzikaal gebied.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

“Niek effect” 🤣

Misschien moeten diegenen die spreken over een “Niek effect” de luistercijfers er eens bijhalen toen Niek op Veronica zat (2017) en deze langs de luistercijfers van het Veronica onder Stenders leggen.

Het huidige marktaandeel valt Niek niet aan te rekenen. Het is het gevolg van jarenlang (!) wanbeleid.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

De hele zender zakt, maar dat is blijkbaar de schuld van 1 dj die 2 uur per dag te horen is.
Ik zie graag de programmacijfers die dit onderbouwen.

Ik sluit me dus weer eens aan bij Phoenix. 👍
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Stel he, STEL (ik geloof dit niet).

De daling komt daadwerkelijk doordat Rob Stenders er niet is. Dat betekent dat de enige reden dat mensen nog luisteren naar Veronica is, dat er verzoekjes gedraaid worden op bepaalde uren. Dan is het station pas echt in de problemen, want dan is de muziekmix op de andere uren kennelijk helemaal k*t.
Kritisch Avrolid
jessica

Bericht door jessica »

Ik zou het niet wanbeleid willen noemen. De mensen die er gezeten hebben (ook voor Stenders) konden Veronica ook nooit naar echt hogere luistercijfers trekken. Dan heb ik het over 7 a 8% marktaandeel. Dat heeft Veronica volgens mij de afgelopen 20 jaar nooit gehaald.

Veronica is in de commerciële markt nooit een grote speler geweest. Dat is een eerlijke constatering. Bij Talpa zijn ze jarenlang de 4e viool en het afvoerputje van de andere 3 radiostations geweest en bij Mediahuis is het zo mogelijk nog slechter gegaan.

Ik hoop echt dat Veronica om Ekdom, Stenders en Wout gebouwd gaan worden en dat er afscheid wordt genomen van DJ's als Niek en Frank van der Lende. Duidelijke keuzes. Niek moet lekker op een hitstation gaan draaien, daar past hij beter. Geen slechte DJ, maar niet voor Veronica.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 23 feb 2024 22:58 “Niek effect” 🤣

Misschien moeten diegenen die spreken over een “Niek effect” de luistercijfers er eens bijhalen toen Niek op Veronica zat (2017) en deze langs de luistercijfers van het Veronica onder Stenders leggen.

Het huidige marktaandeel valt Niek niet aan te rekenen. Het is het gevolg van jarenlang (!) wanbeleid.
Jij zegt het, ik dacht het.

Mediahuis lijkt van Veronica een brede muziekzender te willen maken, een wat steviger concurrent van Radio 2, in het vaarwater van Radio 10. Persoonlijk vind ik de huidige muziekkeuze erg fijn en de weekend programmering met Maurice Verschuuren en Rick van Velthuysen ook. De doordeweekse programmering kan mij niet boeien. Ik hoorde gisterenavond wat, volgens mij Ferry Oomen. Wat een amateuristisch gebral over niks hoorde ik daar. Dit zal wel beter worden als er na de zomer een programmering met vakmensen staat, wat Niek van der Bruggen overigens ook is.

Dan blijft de vraag of Veronica dan wel gaat stijgen. Ik vind de brede muziekkeuze wel fijn, maar het is niet heel duidelijk. Massa trekken is best lastig daarmee. Radio 2 en Radio 10 zijn stevige concurrenten waarmee het lastig concurreren is. Ik blijf er dus bij dat een zender met eighties, nineties en zeroes een verstandiger keuze zou zijn geweest. En dat had prima met minder bekende namen gekund.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie