Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Oortjes

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 21 feb 2024 19:08 Wel. Kijk maar naar het Tim Klijn effect op 538 ;-)
Ik zie een bestaand programma wat van zender veranderd is.
Rock 'n roll is better than music!
Pot

Bericht door Pot »

Mebo schreef: 21 feb 2024 16:19 Grofweg gezegd
Is Veronica gericht op radio 2 publiek en gelijktijdig met bepaalde dj"s op 3FM luisteraars.
Dat geeft een onduidelijk profiel en betekent dat beide groepen luisteraars weglopen.
Wat is precies het probleem hier aan? De DJ’s zijn toch verbonden aan Veronica en niet meer aan 3FM? Bovendien richten ze zich niet op het Radio 2-publiek. Radio 2 is echt een brede zender qua genres binnen de popmuziek; Veronica nog altijd vooral beperkte pop-rock. En ik zie niet in hoe beide groepen weglopen? Volgens mij is er veel meer een verband met het vertrek van team Tim en in mindere mate het vertrek Sander Lantinga en de komst van Rick van Velthuysen in de ochtend. Sindsdien is er wel een stijging te zien bij 538.
Mebo schreef: 21 feb 2024 16:19 Feit is dat Nederland veel meer vijftigplussers telt dan jongeren en Mediahuis drie dj's van radio 2 en 10 gaat overnemen.
Mediahuis zou er verstandig aan doen bepaalde dj's naar de avond te verplaatsen of naar Slam.
Die 24 miljoen is alleen te verdienen door overdag een zelfde soort flow aan te bieden. Breder voor het 50plus publiek.
Misschien is het wel handig om te weten in welke doelgroepen commerciële zenders vooral geld kunnen verdienen. De focusgroep is standaard 20-49/25-55 jaar, voor Veronica is dit hetzelfde met de kerndoelgroep 35-49/35-59 jaar. Om het betaalde bedrag terug te verdienen is het niet verstandig en logisch om je dan op een oudere doelgroep te gaan richten. Daar valt gewoon minder aan te verdienen.

(Overigens is het aantal 50+’ers redelijk gelijk aan het aantal 50-‘ers in Nederland. Overdrijven is ook een vak)

En welke DJ’s zouden op SLAM! passen? Ik zie er geen één tussen lopen die daar echt zou passen.
Mebo

Bericht door Mebo »

@ Pot
Ja het gaat heel goed met Veronica.
In 1 jaar tijd de helft van je luisteraars kwijt raken.

Als je van lange dezelfde reclameblokken houdt zit je goed. En bij elke dj weer een ander soort format hoort. Wat heeft het behalve de naam nog met Veronica te maken?

Niets.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

Pot schreef: 21 feb 2024 23:14
Mebo schreef: 21 feb 2024 16:19 Grofweg gezegd
Is Veronica gericht op radio 2 publiek en gelijktijdig met bepaalde dj"s op 3FM luisteraars.
Dat geeft een onduidelijk profiel en betekent dat beide groepen luisteraars weglopen.
Wat is precies het probleem hier aan? De DJ’s zijn toch verbonden aan Veronica en niet meer aan 3FM? Bovendien richten ze zich niet op het Radio 2-publiek. Radio 2 is echt een brede zender qua genres binnen de popmuziek; Veronica nog altijd vooral beperkte pop-rock. En ik zie niet in hoe beide groepen weglopen? Volgens mij is er veel meer een verband met het vertrek van team Tim en in mindere mate het vertrek Sander Lantinga en de komst van Rick van Velthuysen in de ochtend. Sindsdien is er wel een stijging te zien bij 538.
Mebo schreef: 21 feb 2024 16:19 Feit is dat Nederland veel meer vijftigplussers telt dan jongeren en Mediahuis drie dj's van radio 2 en 10 gaat overnemen.
Mediahuis zou er verstandig aan doen bepaalde dj's naar de avond te verplaatsen of naar Slam.
Die 24 miljoen is alleen te verdienen door overdag een zelfde soort flow aan te bieden. Breder voor het 50plus publiek.
Misschien is het wel handig om te weten in welke doelgroepen commerciële zenders vooral geld kunnen verdienen. De focusgroep is standaard 20-49/25-55 jaar, voor Veronica is dit hetzelfde met de kerndoelgroep 35-49/35-59 jaar. Om het betaalde bedrag terug te verdienen is het niet verstandig en logisch om je dan op een oudere doelgroep te gaan richten. Daar valt gewoon minder aan te verdienen.

(Overigens is het aantal 50+’ers redelijk gelijk aan het aantal 50-‘ers in Nederland. Overdrijven is ook een vak)

En welke DJ’s zouden op SLAM! passen? Ik zie er geen één tussen lopen die daar echt zou passen.
jordy mulderij kan zo naar slam. jonge gozer nog.
Le Son Dancefloor

en de luistercijfers zeggen genoeg: de mense vrete veronica niet. sander hoogie doet het niet zo goed, frank - wat moet je daar nog over zeggen. stenders zit op een zonnig-eiland cocktails te drinken, marisa is het ook niet in het middag-blok. herman en willem zijn twee slakken en saai.
Le Son Dancefloor

Le Son Dancefloor schreef: 21 feb 2024 23:42 en de luistercijfers zeggen genoeg: de mense vrete veronica niet. sander hoogie doet het niet zo goed, frank - wat moet je daar nog over zeggen. stenders zit op een zonnig-eiland cocktails te drinken, marisa is het ook niet in het middag-blok. herman en willem zijn twee slakken en saai.
en muis helemaal vergeten - die moet afzien in de vroege ochtend voor een handje vol luisteraars met een d-team om hem heen.
jessica

Bericht door jessica »

Ik heb het idee dat mensen die over Herman en Willem praten bijna nooit luisteren. Ik vind het allebei fijne Dj's voor de avond. Misschien geen prime time DJ's. Maar als er iets is waar Veronica niets aan hoeft te doen is het de avond. Vooral het programma van Willem is leuk om naar te luisteren. Ik vind het allebei fijne DJ's.

De focus moet meer op overdag en in het weekend liggen. Weekend is vrij saai. Med 3 grote blokken van 3 uur en verder gebeurt er niet zoveel.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Mebo schreef: 21 feb 2024 23:35 @ Pot

Als je van lange dezelfde reclameblokken houdt zit je goed. En bij elke dj weer een ander soort format hoort. Wat heeft het behalve de naam nog met Veronica te maken?

Niets.
Die reclameblokken worden betaald naar de cijfers, dus die blijven gewoon zo vol zitten.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 21 feb 2024 21:14
Phoenix schreef: 21 feb 2024 19:08 Wel. Kijk maar naar het Tim Klijn effect op 538 ;-)
Ik zie een bestaand programma wat van zender veranderd is.
Klopt en maakte in korte tijd het verschil voor 538.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Le Son Dancefloor

jessica schreef: 22 feb 2024 00:01 Ik heb het idee dat mensen die over Herman en Willem praten bijna nooit luisteren. Ik vind het allebei fijne Dj's voor de avond. Misschien geen prime time DJ's. Maar als er iets is waar Veronica niets aan hoeft te doen is het de avond. Vooral het programma van Willem is leuk om naar te luisteren. Ik vind het allebei fijne DJ's.

De focus moet meer op overdag en in het weekend liggen. Weekend is vrij saai. Med 3 grote blokken van 3 uur en verder gebeurt er niet zoveel.
Ik heb het idee dat mensen die over Herman en Willem praten bijna nooit luisteren

wel gedaan, afgehaakt bij beide dj-s omdat ik ze heel zwak en saai en traag vind. ook is de muziek niet sterk - veel te veel muziek die niet aansprekend (rare muziek-mix) is. radio in een notendop en veronica in een notedop.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Herman is fijn, willen luistert prima, maar ben toch afgehaakt omdat ik hem net te sloom vind. Ergens wil ik wel weer terug want z'n playlist was altijd zo goed!
Pot

Bericht door Pot »

Ze zijn in één jaar tijd ‘maar’ 300.000 luisteraars kwijtgeraakt. Een daling van ongeveer 25%. Nog steeds niet goed, maar de luistertijd is ook gedaald. Enkel het marktaandeel is met 2/3 afgenomen. Dat zegt in feite niets over luisteraars en luistertijd apart.

Niets.
Als of de naam nog zo belangrijk was. Die naam heeft ook, met Rick en Niels bij Wilfred en Tim en de programma’s van Giel Beelen en Sander Lantinga, nooit gezorgd voor een marktaandeel boven de 4,5%. Ik heb het al eerder gezegd: de naam Veronica is een blok aan het been. Zoals vroeger wordt het niet meer, de vooroordelen over die zender zijn er (zowel positief als negatief) en het lijkt geen jongere doelgroep meer aan zich te binden. Waarom toch maar vast blijven houden aan die naam? Historie kan toch niet altijd het argument zijn?
WFNX

Bericht door WFNX »

Pot schreef: 22 feb 2024 10:26
Ze zijn in één jaar tijd ‘maar’ 300.000 luisteraars kwijtgeraakt. Een daling van ongeveer 25%. Nog steeds niet goed, maar de luistertijd is ook gedaald. Enkel het marktaandeel is met 2/3 afgenomen. Dat zegt in feite niets over luisteraars en luistertijd apart.

Niets.
Als of de naam nog zo belangrijk was. Die naam heeft ook, met Rick en Niels bij Wilfred en Tim en de programma’s van Giel Beelen en Sander Lantinga, nooit gezorgd voor een marktaandeel boven de 4,5%. Ik heb het al eerder gezegd: de naam Veronica is een blok aan het been. Zoals vroeger wordt het niet meer, de vooroordelen over die zender zijn er (zowel positief als negatief) en het lijkt geen jongere doelgroep meer aan zich te binden. Waarom toch maar vast blijven houden aan die naam? Historie kan toch niet altijd het argument zijn?
Die bereikcijfers zijn onvergelijkbaar door de significante wijziging in het midden van vorig jaar. Dacht dat gemiddeld het bereik van de meeste zenders met 200-300K is toegenomen. Dus dat moet je in je vergelijking wel corrigeren.
Mebo

Bericht door Mebo »

Radio 10 60s&70s een DAB+ station zit nu boven Veronica, dat naar 1.5% zakt.
Met een duur FM kavel.

Maar ik ben vast te negatief. Voor wie maakt het huidige team eigenlijk nog radio?
Zelfkennis ontbreekt bij deze mensen die het merk Radio Veronica totaal om zeep helpen.

Jammer.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Mebo schreef: 22 feb 2024 13:45 Maar ik ben vast te negatief. Voor wie maakt het huidige team eigenlijk nog radio?
Zelfkennis ontbreekt bij deze mensen die het merk Radio Veronica totaal om zeep helpen.
En dan te bedenken dat onder Talpa het topic al vol werd geschreven over bovenstaand afbreken van de zender.

Het lijkt meer een structureel gebrek aan zelfkennis binnen de radiowereld dan dat het specifiek mediahuis betreft.
Plaats reactie