Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Vanjeafisharder »

Deze quote uit het einde van dit artikel viel mij ook op, blijkbaar gaan ze daar dus geen afstand van nemen dus er is hoop voor de mensen die juist dat bij een station als Joe zo hekelen:

Snijders: ‘Het is een kwestie van de langste adem hebben. En daarnaast neemt Radio Veronica ook niet de makkelijkste weg. Want je hebt ook nieuwkomer Joe, die echt alleen de grootste hits aller tijden draait. Veronica draait nog zo’n 1.200 verschillende nummers, bij Joe zijn het er 600 of 500. Joe speelt nog veel meer op safe.’
Mebo

Bericht door Mebo »

Ieder station kan toch dagelijks van koers veranderen. Joe zal of kan meer titels toevoegen en Radio Veronica ook. Of juist meer hitradio.

Blijft natuurlijk knap dat nieuwkomer Joe nu al rond 4% zit met het oude beperkte gouwe ouwe format van Veronica.
Bij Veronica is het nu rond 2% en het duurt nog wel even voordat de nieuw ingehuurde jocks er zijn
De concurrentie zit natuurlijk ook niet stil.

En ik vraag me af als het teveel het dreamteam dat onderling elkaar zo leuk vindt, of dat de luisteraar zich dan niet buiten gesloten gaat voelen.

Het gaat natuurlijk om geld. Gerard, Wouter & Frank gaan meer verdienen in de toekomst. Dat is ook een reden om over te stappen.
Pot

Bericht door Pot »

Mebo schreef: 12 feb 2024 17:57 Ieder station kan toch dagelijks van koers veranderen. Joe zal of kan meer titels toevoegen en Radio Veronica ook. Of juist meer hitradio.
Je verandert niet dagelijks van koers. 600 of 1200 nummers haal je niet eens in 24 uur.
Blijft natuurlijk knap dat nieuwkomer Joe nu al rond 4% zit met het oude beperkte gouwe ouwe format van Veronica.
Bij Veronica is het nu rond 2% en het duurt nog wel even voordat de nieuw ingehuurde jocks er zijn
De concurrentie zit natuurlijk ook niet stil.

En ik vraag me af als het teveel het dreamteam dat onderling elkaar zo leuk vindt, of dat de luisteraar zich dan niet buiten gesloten gaat voelen.

Het gaat natuurlijk om geld. Gerard, Wouter & Frank gaan meer verdienen in de toekomst. Dat is ook een reden om over te stappen.
Daar is natuurlijk nog helemaal niets over te zeggen. Het feit is dat je steeds maar hamert dat Veronica liever gisteren dan vandaag wijzigingen door zou voeren. Volgens mij heeft Veronica vooral behoefte aan het gereedmaken voor komende zomer en daarna. In de komende maanden is niet veel te winnen (en inmiddels ook niet meer te verliezen).

Of het gaat lukken vraag ik me af. Voorgangers hebben ook bewezen niet ver boven de 4% te kunnen komen. Die 5-6% vind ik hoog ingeschat, maar dat is op basis van mijn verwachtingen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 12 feb 2024 19:40 Voorgangers hebben ook bewezen niet ver boven de 4% te kunnen komen. Die 5-6% vind ik hoog ingeschat, maar dat is op basis van mijn verwachtingen.
In de commerciële doelgroep behaalde Veronica die cijfers altijd wel, maar dat is inmiddels ook verdampt.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Alles is verdampt dus wordt het tijd om weer op te bouwen! Veel lager gaat het niet worden. Dus nu voorbereiden op september!

Ik vind het opvallend dat Rob Stenders nu 2 maanden vakantie heeft en Niek hem vervangt zonder Bonanza format. Ik verwacht dat men gaat schuiven met de Bonanza. Onderbouwing: 3 stevige ankerpunten in de dag programmering.
06-10 Ekdom
10-12 Muis
12-14 Stenders
14-16 Niek
16-18 Wout/Frank
18-20 Sander
20-22 Frank
22-24 Herman

ALs je naar 3uur gaat (excl ochtendshow) dan als volgt:
06-10 Ekdom
10-13 Muis
13-16 Stenders
16-19 Wout/Frank
19-22 Niek
22-01 Sander/Frank

De laatste heeft mijn voorkeur. Rest van de DJ's naar nacht of weekend. Of Wout/Frank tot 18u en daarna 2 uurs programmas.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

tophitsradio schreef: 13 feb 2024 09:06 Alles is verdampt dus wordt het tijd om weer op te bouwen! Veel lager gaat het niet worden. Dus nu voorbereiden op september!

Ik vind het opvallend dat Rob Stenders nu 2 maanden vakantie heeft en Niek hem vervangt zonder Bonanza format. Ik verwacht dat men gaat schuiven met de Bonanza. Onderbouwing: 3 stevige ankerpunten in de dag programmering.
06-10 Ekdom
10-12 Muis
12-14 Stenders
14-16 Niek
16-18 Wout/Frank
18-20 Sander
20-22 Frank
22-24 Herman

ALs je naar 3uur gaat (excl ochtendshow) dan als volgt:
06-10 Ekdom
10-13 Muis
13-16 Stenders
16-19 Wout/Frank
19-22 Niek
22-01 Sander/Frank

De laatste heeft mijn voorkeur. Rest van de DJ's naar nacht of weekend. Of Wout/Frank tot 18u en daarna 2 uurs programmas.

Mooie!
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat ze weinig gaan schuiven.
Als ik een gokje mag wagen denk ik dat ze een beetje gaan schuiven met weekend djs
Niek van der Bruggen: 19u/21u
21u/00u Herman Hofman
00u/3uu Rick van Velthuysen
Za/Zo: 12u/15u Doreleijers Archief
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Waarom wordt Frank steeds gepasseerd, hij is volgens mij al gecommuniceerd als zekerheidje in de programmering.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Henkjan2016 schreef: 13 feb 2024 09:43 Waarom wordt Frank steeds gepasseerd, hij is volgens mij al gecommuniceerd als zekerheidje in de programmering.
Omdat mensen hun eigen afkeer van Frank projecteren op de programmering van een radiostation.
Kritisch Avrolid
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 13 feb 2024 09:43 Waarom wordt Frank steeds gepasseerd, hij is volgens mij al gecommuniceerd als zekerheidje in de programmering.
Volgens mij is er ook gecommuniseerd dat Stenders 14-16 blijft doen.

Edit; ja, door Veronica zelf:
https://www.radiofreak.nl/radio-veronic ... van-t-hof/

In dit artikel staat overigens ook dat het nog niet zeker is dat Frank en Sander op deze uren te horen blijven, dus wel benieuwd waar dat zekerheidje dan gecommuniseerd is, in elk geval niet door Veronica zelf
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 13 feb 2024 10:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

omdat frank niet bij veronica past, het is een publieke opmroep radio-maker. maar ook daar scoorde hij niet. 3fm speelde meer maar frank en sander hebben het daar niet goed gedaan. frank is niet passend voor een commercieel radio-station. het is niet leuk, het is kinder-achtig, te wollig en te inside.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

niek klinkt dan wel weer perfect in de middag bij veronica. maar vergelijk beide eens? dan is het toch te verschillend? frank en niek.
Henkjan2016

Le Son Dancefloor schreef: 13 feb 2024 10:38
omdat frank niet bij veronica past, het is een publieke opmroep radio-maker. maar ook daar scoorde hij niet. 3fm speelde meer maar frank en sander hebben het daar niet goed gedaan. frank is niet passend voor een commercieel radio-station. het is niet leuk, het is kinder-achtig, te wollig en te inside.
Als je een programmering voorstelt dan lijkt het mij handig als je de zekerheidjes gewoon netjes op hun plaats zet.

Voor programmeringen zonder Frank bestaat er een ander topic dat gaat over gewenste programmeringen.
Henkjan2016

De Nachtwacht schreef: 13 feb 2024 10:36

In dit artikel staat overigens ook dat het nog niet zeker is dat Frank en Sander op deze uren te horen blijven, dus wel benieuwd waar dat zekerheidje dan gecommuniseerd is, in elk geval niet door Veronica zelf
Niet gewoon door Frank zelf in zijn ochtendshow? ;-) Volgens mij heeft hij dat op 22 december (laatste ochtendshow) bekend gemaakt.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 13 feb 2024 10:50
De Nachtwacht schreef: 13 feb 2024 10:36

Niet gewoon door Frank zelf in zijn ochtendshow? ;-) Volgens mij heeft hij dat op 22 december (laatste ochtendshow) bekend gemaakt.
Oke, helder.

Wel apart dat Vveronica dat dan niet naar buiten communisseerd met de rest van dit bericht. Als het zo zeker is kun je ook gewoon man en paard noemen. Maar goed het kan natuurlijk.

toch snap ik de twijfel bij veel foruumleden wel want die heb ik zelf ook. Hij heeft het blijkbaar eind december bekendgemaakt , en op 23 januari staat er een bericht op radiofreak dat het nog niet zeker is dat Frank en Sander op deze uren te horen blijven en de zender zelf bevestigd het ook niet. Dat het zo'n zekerheidje is valt dus volgens mij wel mee.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 13 feb 2024 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

De Nachtwacht schreef: 13 feb 2024 10:55 Wel apart dat veronica dat dan niet naar buiten communiceert met de rest van dit bericht. Maar goed dat kan natuurlijk.
:roll:
Sorry...
Plaats reactie