Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Roel_

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Roel_ »

Vanjeafisharder schreef: 11 feb 2024 13:28 Het nieuws op muziekzenders interesseert me niet zo, het is tezamen met de commercials een hinderlijke onderbreking vind ik. Misschien dat ze door wat feel good/ditjes en datjes nieuwtjes de flow wat beter tot stand te brengen. Het 'harde nieuws' hoor je wel op de zenders die daar voor bedoeld zijn.
Dat is dan persoonlijk. Als muziekliefhebber wil ik graag ook op de hoogte zijn van het laatste nieuws.
Het klopt dat vooral tijdens de uren van Marisa, het nieuws een "hart van Nederland" achtig karakter krijgt. Het ANP nieuws in de avond en het weekend is vrij serieus.
I.LOVE.MUSIC
jessica

Bericht door jessica »

Ik zou een zender zonder nieuws veel beter vinden. Maar ja het is verplicht aan de licentie. Maar ik luister graag naar Radio Caroline. Nooit nieuws daar.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

En waarom die verplichting, dat zou ik wel eens willen weten.
Janno

Bericht door Janno »

Radio Actief schreef: 11 feb 2024 11:16 Wat me het afgelopen weekend is opgevallen is dat het nieuws op veronica nog al gepopulariseerd is.
Daarmee bedoel ik dat ik berichten hoor langs komen over terug gevonden katten en ander non nieuws.
Weet iemand of er het een en ander is gewijzigd daar?
tis in elk geval geen verbetering.
Het is me de laatste tijd ook wel opgevallen. Vooral tijdens het nieuws op het halve uur, heb ik het idee, komen er nogal eens ‘feelgood’ nieuwtjes langs. Misschien is het een gevalletje ‘het doel heiligt de middelen’, waarbij het doel is wat meer luisteraars te trekken/vast te houden. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten, maar ik kan me voorstellen dat er luisteraars zijn die het wel prettig vinden en als het de luistercijfers enigszins positief kan beïnvloeden heb ik er geen moeite mee.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Radio Actief schreef: 11 feb 2024 11:16 Wat me het afgelopen weekend is opgevallen is dat het nieuws op veronica nog al gepopulariseerd is.
Daarmee bedoel ik dat ik berichten hoor langs komen over terug gevonden katten en ander non nieuws.
Weet iemand of er het een en ander is gewijzigd daar?
tis in elk geval geen verbetering.
Tjah, dat eeuwige gezeik van politici die over elke dwarszittende scheet een mening hebben is ook niet echt relevant. De (anti)propaganda rondom de oorlogen in Oekraïne en Gaza hoef ik ook niet te horen. EU propaganda ook niet en het wekelijks terugkerende blokkade journaal door klimaatgekkies mag ook wel achterwege blijven.

Doe dan toch die gevonden katten en ander non nieuws maar.
Radio Actief

Bericht door Radio Actief »

Tja er zijn vast ook liefhebbers voor het SBS6 niveau nieuws maar persoonlijk zit ik daar zeker niet op te wachten.
Op een muziek zender is nieuws natuurlijk niet iets waar je direct op zit te wachten maar om dan de tijd te vervuilen met weg gelopen katten dat is dan ook wel weer het andere uiterste.
daarnaast wil ik wel op de hoogte gehouden worden over kabinet formaties en de verkiezingen in de US bvb.
Natuurlijk luister ik wat dat betreft als ik in de auto zit veel naar BNR om op de hoogte te blijven.
Beetje uit nood geboren om dat het Bose systeem in de auto gewoon niet om aan te horen is met muziek maar dat is een ander verhaal.
Ik ben Actief als de radio aan staat. :cool:
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Daar zijn toch andere mogelijkheden voor om van dat soort nieuws je op de hoogte te stellen?
Radio Actief

Bericht door Radio Actief »

Vast maar als je toch naar de radio luistert dan mag je verwachten dat het nieuws wat tussendoor wordt uitgezonden toch wel een serieus niveau heeft.
Ik ben Actief als de radio aan staat. :cool:
Roel_

Bericht door Roel_ »

Ik denk dat Veronica een feel good zender wil worden en dan krijg je automatisch Libelle en Margriet achtige berichten. Marisa noemt het ook vaker zo. De Q middag show zit ook vol van deze vrolijke mededelingen. Feel good stations doen het erg goed in Nederland. Het is ook wel leuk om iets anders te horen dan Omtzigt hier, Omtzigt daar...
I.LOVE.MUSIC
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Danny vera vanaf volgende week op zondagavond
20u/22u
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Radio Actief schreef: 11 feb 2024 19:59 Op een muziek zender is nieuws natuurlijk niet iets waar je direct op zit te wachten maar om dan de tijd te vervuilen met weg gelopen katten dat is dan ook wel weer het andere uiterste.
Ik denk dat de meeste mensen muziekradio luisteren voor het totaalplaatje, dus muziek, amusement en nieuws, weer en verkeer. Er zullen maar weinig echte muziekliefhebbers zijn die enkel voor de muziek luisteren.

Nieuwszenders bieden dat totaalplaatje niet (m.u.v. Radio Tour de France)
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 11 feb 2024 22:58
Radio Actief schreef: 11 feb 2024 19:59 Op een muziek zender is nieuws natuurlijk niet iets waar je direct op zit te wachten maar om dan de tijd te vervuilen met weg gelopen katten dat is dan ook wel weer het andere uiterste.
Ik denk dat de meeste mensen muziekradio luisteren voor het totaalplaatje, dus muziek, amusement en nieuws, weer en verkeer. Er zullen maar weinig echte muziekliefhebbers zijn die enkel voor de muziek luisteren.
Dat denk ik ook. Er wordt hier vaak gezegd dat de muziekmix van Veronica wel op orde is, maar zolang de andere ingrediënten niet goed zijn dan is er weinig tot geen noodzaak voor een luisteraar om op Veronica af te stemmen.
Jari de Jonge schreef: 11 feb 2024 21:46 Danny vera vanaf volgende week op zondagavond
20u/22u
De volgende halte richting de uitgang?
Ik vind het programma totaal ongeschikt voor de zaterdagavond. De zondagavond past beter, maar toch lijkt het me beter afscheid te nemen van Vera.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

Phoenix schreef: 12 feb 2024 11:18
Dat denk ik ook. Er wordt hier vaak gezegd dat de muziekmix van Veronica wel op orde is, maar zolang de andere ingrediënten niet goed zijn dan is er weinig tot geen noodzaak voor een luisteraar om op Veronica af te stemmen.
Jari de Jonge schreef: 11 feb 2024 21:46 Danny vera vanaf volgende week op zondagavond
20u/22u
Ik vind het programma totaal ongeschikt voor de zaterdagavond. De zondagavond past beter, maar toch lijkt het me beter afscheid te nemen van Vera.
de muziek-mix is niet zo goed het is een muziekale pot pourri met van alles wat behalve suzan&freek-achtige liedjes. dat samen met om de 2 uur een ander soort tiepe programma maakt dat het niet scoort.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

Phoenix schreef: 12 feb 2024 11:18
20u/22u
zondag-ochtend van 7 tot 9 is een mooi plekkie ook kwa sfeer.
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

leuke analyse van de overstappers in radioland, voornamelijk Ekdom, VH Hof en VD Goes; https://archive.is/BiWI1
Plaats reactie