Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

repelsteel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door repelsteel »

Pot schreef: 08 dec 2023 18:55 Je mag ook wel realistisch zijn: al die grote zendermanagers hebben wel eens de leiding gehad en niemand heeft daadwerkelijk Veronica kunnen helpen met het bereiken van de doelen. Niels Hoogland niet, Erik de Zwart niet, Dave Minneboo niet en Florent Luyckx ook niet. Ik zie even geen geschikte of grotere namen die het beter zouden gaan doen. En waarom zouden die grote programmaleider nu opeens wel staan te schuimbekken op deze functie, bij dit station?

Je hebt een man die ervaring heeft binnen een grote zender/bedrijf. Weliswaar publiek en niet commercieel en nooit eindverantwoordelijke. Maar je moet toch ergens beginnen. Bovendien lijkt het mij dat RJ gewoon de functie uitvoert die gevraagd is door zijn leiding. Martijn Zuurveen doet eigenlijk hetzelfde bij 100%NL en SLAM!.

Bovendien weten we niet waarmee RJ zal komen. Blijkbaar ziet men daar wel wat in hem. Anders haal je hem niet, in de wetenschap dat hij adj-zendermanager was bij een al niet heel goed scorend station.
Ik vind het juist niet realistisch om een junior aan het roer te zetten. Dit riekt mij iets teveel naar vriendjespolitiek, weer iemand van BNNVARA die het elders niet gered heeft en nu bij Veronica mag komen spelen.

Niet bepaald kaliber Roland Snoeijer, Uunco Cerfontaine of Iwan Reuvekamp. Ik heb hier een erg Coco Hermans-gevoel bij. Maar laten we hopen dat ik ernaast zit.

Verder eens met wat Kar zegt.
Pot

Bericht door Pot »

Vanjeafisharder schreef: 08 dec 2023 18:57 Er zal aan hem gevraagd zijn om een visie om Veronica weer vlot te trekken ga ik vanuit, maar waarom ze dan bij hem uitkwamen, geen idee.
Of omdat het gewoon de meest logische zet was. Martijn Zuurveen was al met SLAM! en 100%NL bezig. Andere namen zijn bezet. Hij heeft kennis en ervaring managementfuncties en heeft al bij een pop/rockstation gewerkt. Het houdt ook een keer op natuurlijk.
Pot

Bericht door Pot »

repelsteel schreef: 08 dec 2023 19:46
Pot schreef: 08 dec 2023 18:55 Je mag ook wel realistisch zijn: al die grote zendermanagers hebben wel eens de leiding gehad en niemand heeft daadwerkelijk Veronica kunnen helpen met het bereiken van de doelen. Niels Hoogland niet, Erik de Zwart niet, Dave Minneboo niet en Florent Luyckx ook niet. Ik zie even geen geschikte of grotere namen die het beter zouden gaan doen. En waarom zouden die grote programmaleider nu opeens wel staan te schuimbekken op deze functie, bij dit station?

Je hebt een man die ervaring heeft binnen een grote zender/bedrijf. Weliswaar publiek en niet commercieel en nooit eindverantwoordelijke. Maar je moet toch ergens beginnen. Bovendien lijkt het mij dat RJ gewoon de functie uitvoert die gevraagd is door zijn leiding. Martijn Zuurveen doet eigenlijk hetzelfde bij 100%NL en SLAM!.

Bovendien weten we niet waarmee RJ zal komen. Blijkbaar ziet men daar wel wat in hem. Anders haal je hem niet, in de wetenschap dat hij adj-zendermanager was bij een al niet heel goed scorend station.
Ik vind het juist niet realistisch om een junior aan het roer te zetten. Dit riekt mij iets teveel naar vriendjespolitiek, weer iemand van BNNVARA die het elders niet gered heeft en nu bij Veronica mag komen spelen.

Niet bepaald kaliber Roland Snoeijer, Uunco Cerfontaine of Iwan Reuvekamp. Ik heb hier een erg Coco Hermans-gevoel bij. Maar laten we hopen dat ik ernaast zit.

Verder eens met wat Kar zegt.
We weten bij voorhand nog niet eens wat hij gaat doen. Al die namen die jij opnoemt moesten ook hun eerste stappen zetten. Je kunt het ook anders zien: Robert-Jan heeft weliswaar nog nooit in deze functie gezeten, maar heeft ook nog nooit kunnen laten zien dat hij bij 3FM of Veronica in deze functie had moeten zitten.

Zoals gezegd: had je het strak willen trekken dan hadden ze Martijn Zuurveen (tijdelijk) op de positie moeten halen van SLAM!/100%NL. Echter heeft men dat ook niet gedaan.
repelsteel

Maar eerdergenoemde namen zijn na jaren meedraaien met professionals naar die functie gegroeid. Die zijn niet bovenaan de ladder begonnen.

Op een zender die het zwaar heeft, zet je geen junior. De kans dat dat een succes wordt is nihil.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Veronica en Stenders krijgen erin de nieuwe column van Patrick kicken ook weer flink van langs
Heb dit ff gekopieerd uit de column

Nou we hebben gezien wat Rob Stenders ervan gebakken heeft met Radio Veronica twee jaar lang, het station is op sterven na dood. Een deejay een radiostation laten programmeren heeft zelden een succesvolle afloop, ze denken veel te veel als radioliefhebber. Dus hoor je de ene na de andere ‘lekkere plaat’ en krijgt, in het geval van Stenders, de ene na de andere buurman en oud collega die flopte bij een andere zender een radioprogramma.

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... ken-lucht/
Janno

Bericht door Janno »

-zzz
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vliegendereporter schreef: 08 dec 2023 21:30 Een deejay een radiostation laten programmeren heeft zelden een succesvolle afloop, ze denken veel te veel als radioliefhebber.
Ik denk aan Lex Harding, Tom Mulder, Jeroen Soer, Arjen Grolleman, Karel van Cooten, Paul van der Lugt, Erik de Zwart, Pieter Vorage en Herbert Visser en vind dit dus echt totale nonsens. Dat Rob Stenders een goede dj en slechte programmaleider is, wil niet zeggen dat dit altijd zo is.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vliegendereporter schreef: 08 dec 2023 21:30 Veronica en Stenders krijgen erin de nieuwe column van Patrick kicken ook weer flink van langs

Nou we hebben gezien wat Rob Stenders ervan gebakken heeft met Radio Veronica twee jaar lang, het station is op sterven na dood. Een deejay een radiostation laten programmeren heeft zelden een succesvolle afloop, ze denken veel te veel als radioliefhebber. Dus hoor je de ene na de andere ‘lekkere plaat’ en krijgt, in het geval van Stenders, de ene na de andere buurman en oud collega die flopte bij een andere zender een radioprogramma.

Is dat dezelfde Kicken die pleitte voor Van Someren als programmaleider bij Radio 10 en voor Edwin Evers als programmaleider bij Radio 538?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Morrison

Bericht door Morrison »

Phoenix schreef: 09 dec 2023 11:17 Is dat dezelfde Kicken die pleitte voor Van Someren als programmaleider bij Radio 10 en voor Edwin Evers als programmaleider bij Radio 538?
En dezelfde Kicken die stond te kwispelen om bij Rob's Veronica aan de slag te gaan?
Radiofriek

Bericht door Radiofriek »

Phoenix schreef: 09 dec 2023 11:17
Vliegendereporter schreef: 08 dec 2023 21:30 Veronica en Stenders krijgen erin de nieuwe column van Patrick kicken ook weer flink van langs

Is dat dezelfde Kicken die pleitte voor Van Someren als programmaleider bij Radio 10 en voor Edwin Evers als programmaleider bij Radio 538?

Kicken zijn bron is al een tijdje niet meer op de Bergweg . Dus geen nieuwtjes meer
big T

Bericht door big T »

Veronica is vanaf vandaag ook op de kortegolf te beluisteren.
5955 Khz voor diegene die dit heeft of op een SDR luisteren.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Zinloos, geef dan Vintage door, veel relevanter tot zover SW relevant is natuurlijk.
Pot

Bericht door Pot »

repelsteel schreef: 08 dec 2023 21:10 Maar eerdergenoemde namen zijn na jaren meedraaien met professionals naar die functie gegroeid. Die zijn niet bovenaan de ladder begonnen.

Op een zender die het zwaar heeft, zet je geen junior. De kans dat dat een succes wordt is nihil.
RJ heeft ook gewoon jaren als adj-zendermanager meegelopen met o.a. Sharid Alles bij 3FM. Eens moet je een volgende stap zetten. Het is ook gewoon een man met genoeg ervaring binnen de radiowereld.

En die successen hebben voorgangers ook niet behaald. Ik zie het punt niet zo.
repelsteel

Die voorgangers behaalden wel successen, soms wel drie keer zo hoog marktaandeel als het Veronica van de laatste jaren.

En “ervaring bij de radio” (1,5 jaar onder een hele slechte Sharid Alles mind you!) is hetzelfde als zeggen “Kink en 538, allebei muziekzenders, is hetzelfde”.
Publiek 3FM dat zich niet bezighoudt met LTA en marktaandelen of een commercieel radiostation uit het slop trekken.

Iets totaal anders. Logisch dat hij een volgende stap wil zetten, totaal onlogische keuze van Mediahuis/Veronica.
Willemtel

Bericht door Willemtel »

Veronica is nu ook te beluisteren via de 5955 khz voorheen sunlite .
Dagelijks van 05.00 uur tot 15.00 uur
Plaats reactie