Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Vanjeafisharder »

JOE blijft gewoon 70's 80's en 90's brengen, daar zou ik niet meer van afwijken gezien de populariteit nu, dus die slag is al verloren door Veronica.
rufage

Bericht door rufage »

Ik blijf er bij dat Veronica muziek moet draaien van de jaren 60 tot nu. Voor elk wat wils dus. Overdag de bekende hits en 's avonds ook muziek voor liefhebbers. En het verleden mag niet vergeten worden. Als er een plaat uit de jaren 60 of 70 gedraaid worden is het leuk om dan ook een jingle uit die tijd te draaien. Dat geldt natuurlijk voor de latere periodes.
En af en toe een themaweek. Het basispakket is volgens mij wel een succes. De week van de jaren 70 vanaf de Norderney was dat ook.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Ik denk dat je van zeer goede huize moet komen om hier nog een succes van te maken. De nieuwe PD is vrij jong en heeft alleen ervaring bij 3FM in een soortgelijke functie.
Het is de laatste jaren zelfs vaklui als Erik de Zwart, Dave Minneboo, Niels Hoogland en Niels van Baarlen niet gelukt om Veronica naar grotere hoogten te tillen.
Dus ik zet vraagtekens bij de keuze voor een junior op deze functie.

Maar wellicht waren de zwaargewichten simpelweg niet beschikbaar of onbetaalbaar.
Richard Miedema

Bericht door Richard Miedema »

Vanjeafisharder schreef: 08 dec 2023 14:42 JOE blijft gewoon 70's 80's en 90's brengen, daar zou ik niet meer van afwijken gezien de populariteit nu, dus die slag is al verloren door Veronica.
Verloren, Top 1000 heeft bewezen dat het evenveel luisteraars kan krijgen en de luisterdichtheid groter kan zijn. 4% marktaandeel voor Veronica in de week van de Top 1000 met 1.6 miljoen luisteraars.

Dus om nu te schrijven dat de slag verloren is ten opzicht van Joe is wel heel gemakkelijk gedacht.
Richard Miedema

Bericht door Richard Miedema »

repelsteel schreef: 08 dec 2023 15:12 Ik denk dat je van zeer goede huize moet komen om hier nog een succes van te maken. De nieuwe PD is vrij jong en heeft alleen ervaring bij 3FM in een soortgelijke functie.
Het is de laatste jaren zelfs vaklui als Erik de Zwart, Dave Minneboo, Niels Hoogland en Niels van Baarlen niet gelukt om Veronica naar grotere hoogten te tillen.

Maar wellicht waren de zwaargewichten simpelweg niet beschikbaar of onbetaalbaar.
De vraag is in welke doelgroep Veronica wil gaan groeien. Is het de luisteraars van Radio 5, Radio 2, Radio 10, Joe of de luisteraars van hitradio Q, 538, 3FM, Skyradio.
Mediahuis heeft nu jongeren SLAM, Nederpop 100% NL, Sublime jazz, en Veronica is nog niet een profiel voor gegeven. Eerst profiel en dan bekijken welke DJ's of presentatoren er op zender moeten.
repelsteel

Richard Miedema schreef: 08 dec 2023 15:19
repelsteel schreef: 08 dec 2023 15:12 Ik denk dat je van zeer goede huize moet komen om hier nog een succes van te maken. De nieuwe PD is vrij jong en heeft alleen ervaring bij 3FM in een soortgelijke functie.

De vraag is in welke doelgroep Veronica wil gaan groeien. Is het de luisteraars van Radio 5, Radio 2, Radio 10, Joe of de luisteraars van hitradio Q, 538, 3FM, Skyradio.
Mediahuis heeft nu jongeren SLAM, Nederpop 100% NL, Sublime jazz, en Veronica is nog niet een profiel voor gegeven. Eerst profiel en dan bekijken welke DJ's of presentatoren er op zender moeten.
Ja eens. Maar dat begint allemaal met een zeer ervaren PD die weet wat ie doet. En ik vrees met grote vrezen dat deze Robbert Jan die persoon niet is.
Vanjeafisharder

Richard Miedema schreef: 08 dec 2023 15:14
Vanjeafisharder schreef: 08 dec 2023 14:42 JOE blijft gewoon 70's 80's en 90's brengen, daar zou ik niet meer van afwijken gezien de populariteit nu, dus die slag is al verloren door Veronica.
Verloren, Top 1000 heeft bewezen dat het evenveel luisteraars kan krijgen en de luisterdichtheid groter kan zijn. 4% marktaandeel voor Veronica in de week van de Top 1000 met 1.6 miljoen luisteraars.

Dus om nu te schrijven dat de slag verloren is ten opzicht van Joe is wel heel gemakkelijk gedacht.
Dat is wel heel makkelijk scoren natuurlijk met een lijstje, daar scoort elke zender mee naar nu blijkt in de nieuwe luistercijfermeting. Dat zakt daarna net zo goed weer in konden we afgelopen woensdag weer aanschouwen. Het gaat er om dat je die vibe doortrekt in de hele programmering.
Pot

Bericht door Pot »

repelsteel schreef: 08 dec 2023 15:27
Richard Miedema schreef: 08 dec 2023 15:19

Ja eens. Maar dat begint allemaal met een zeer ervaren PD die weet wat ie doet. En ik vrees met grote vrezen dat deze Robbert Jan die persoon niet is.
Welke ervaren man zou er dan moeten komen? RJ is nog niet eens begonnen. En zoals je zegt, zijn voorgangers hebben het niet veel beter gedaan. Maar hij heeft wel een redelijke soortgelijke ervaring in deze functie bij een ander landelijk radiostation en een grote omroep.
Pot

Bericht door Pot »

Ik weet niet of JOE dat van plan is, met de komst van nieuwe, jonge DJ's (alhoewel, Kimberley en Lars waren ook jong natuurlijk). Het is natuurlijk ook een lancering geweest, dus de inhoud komt nu pas. Radio 10 heeft zich ook verjongd natuurlijk.
repelsteel

Pot schreef: 08 dec 2023 17:14 Welke ervaren man zou er dan moeten komen? RJ is nog niet eens begonnen. En zoals je zegt, zijn voorgangers hebben het niet veel beter gedaan. Maar hij heeft wel een redelijke soortgelijke ervaring in deze functie bij een ander landelijk radiostation en een grote omroep.
Dat is precies mijn punt: dit is een klus voor een zeer ervaren PD. En die moet je een paar jaar de kans geven.

Robbert Jan was adjunct bij een publieke zender. Dat is niet te vergelijken met hoofdverantwoordelijke zijn van een commercieel radiostation.
We hebben met Coco Hermans bij 538 gezien wat er gebeurt als je een (te) jong persoon met publieke achtergrond een commercieel radiostation laat leiden.

Natuurlijk is hij nog niet begonnen, maar dan mogen we wel skeptisch zijn.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

repelsteel schreef: 08 dec 2023 18:01 Robbert Jan was adjunct bij een publieke zender. Dat is niet te vergelijken met hoofdverantwoordelijke zijn van een commercieel radiostation.
Ik mag toch hopen dat hij steun krijgt van zijn zeer ervaren collega's binnen Mediahuis.
Rock 'n roll is better than music!
repelsteel

Ik ook. Maar de zender met de grootste problemen verdient de grootste expert.
Pot

Bericht door Pot »

repelsteel schreef: 08 dec 2023 18:01
Pot schreef: 08 dec 2023 17:14 Welke ervaren man zou er dan moeten komen? RJ is nog niet eens begonnen. En zoals je zegt, zijn voorgangers hebben het niet veel beter gedaan. Maar hij heeft wel een redelijke soortgelijke ervaring in deze functie bij een ander landelijk radiostation en een grote omroep.
Dat is precies mijn punt: dit is een klus voor een zeer ervaren PD. En die moet je een paar jaar de kans geven.

Robbert Jan was adjunct bij een publieke zender. Dat is niet te vergelijken met hoofdverantwoordelijke zijn van een commercieel radiostation.
We hebben met Coco Hermans bij 538 gezien wat er gebeurt als je een (te) jong persoon met publieke achtergrond een commercieel radiostation laat leiden.

Je mag ook wel realistisch zijn: al die grote zendermanagers hebben wel eens de leiding gehad en niemand heeft daadwerkelijk Veronica kunnen helpen met het bereiken van de doelen. Niels Hoogland niet, Erik de Zwart niet, Dave Minneboo niet en Florent Luyckx ook niet. Ik zie even geen geschikte of grotere namen die het beter zouden gaan doen. En waarom zouden die grote programmaleider nu opeens wel staan te schuimbekken op deze functie, bij dit station?

Je hebt een man die ervaring heeft binnen een grote zender/bedrijf. Weliswaar publiek en niet commercieel en nooit eindverantwoordelijke. Maar je moet toch ergens beginnen. Bovendien lijkt het mij dat RJ gewoon de functie uitvoert die gevraagd is door zijn leiding. Martijn Zuurveen doet eigenlijk hetzelfde bij 100%NL en SLAM!.

Bovendien weten we niet waarmee RJ zal komen. Blijkbaar ziet men daar wel wat in hem. Anders haal je hem niet, in de wetenschap dat hij adj-zendermanager was bij een al niet heel goed scorend station.
Vanjeafisharder

Er zal aan hem gevraagd zijn om een visie om Veronica weer vlot te trekken ga ik vanuit, maar waarom ze dan bij hem uitkwamen, geen idee.
Kar

Bericht door Kar »

Pot schreef: 08 dec 2023 18:55
repelsteel schreef: 08 dec 2023 18:01

Je mag ook wel realistisch zijn: al die grote zendermanagers hebben wel eens de leiding gehad en niemand heeft daadwerkelijk Veronica kunnen helpen met het bereiken van de doelen. Niels Hoogland niet, Erik de Zwart niet, Dave Minneboo niet en Florent Luyckx ook niet. Ik zie even geen geschikte of grotere namen die het beter zouden gaan doen. En waarom zouden die grote programmaleider nu opeens wel staan te schuimbekken op deze functie, bij dit station?

Je hebt een man die ervaring heeft binnen een grote zender/bedrijf. Weliswaar publiek en niet commercieel en nooit eindverantwoordelijke. Maar je moet toch ergens beginnen. Bovendien lijkt het mij dat RJ gewoon de functie uitvoert die gevraagd is door zijn leiding. Martijn Zuurveen doet eigenlijk hetzelfde bij 100%NL en SLAM!.

Bovendien weten we niet waarmee RJ zal komen. Blijkbaar ziet men daar wel wat in hem. Anders haal je hem niet, in de wetenschap dat hij adj-zendermanager was bij een al niet heel goed scorend station.
Voordat Stenders aan het roer kwam, was Niels van Baarle aardig op weg er een succes van te maken. Er stond een duidelijke programmering met sterke jocks. De muziek kroop wel meer richting radio 10, maar er zat een lijn in.
Laatst gewijzigd door admin5 op 09 dec 2023 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote fix
Plaats reactie