Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

repelsteel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door repelsteel »

Vanjeafisharder schreef: 07 dec 2023 21:46 Er is een voorlopige programmering bekend, maar ik weet niet of dat de programmering van januari is.
Waar is die te vinden dan?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ergens in dit topic staat hij.

Dat Basispakket is wel een blijvertje, maar dat is ook omdat dit concept in Vlaanderen is omarmt bij Play Nostalgie.
Mebo

Bericht door Mebo »

Misschien is Veronica wel overbodig geworden.
Te weinig luisteraars, te weinig goede dj's die inwisselbaar lijken te zijn naar 538, Joe en Radio 10.

Teveel radiostations kan ook. Talpa mocht drie van haar vier zenders behouden en koos er voor om Veronica ontdaan van haar ochtendshow door te schuiven naar Mediahuis.

Het merk Veronica had beter samengevoegd kunnen worden met Radio 10. De bonanza naar Veronica op Radio 10. En de overige dj"s naar andere zenders of wat anders gaan doen. Frank past uitstekend in een coffeeshop. Of bij team Giel Beelen.

Mediahuis ziet hoe DPG binnen een half jaar met Joe het gouwe ouwe format van Veronica neerzet met hele redelijke luistercijfers. Het kan dus wel. Maar Veronica is bij Talpa altijd klein gehouden omdat Sky en Radio 10 belangrijker waren. Je kunt ook teveel dezelfde winkeltjes hebben.
Het aantal luisteraars groeit niet, wordt juist kleiner.
Had DPG het merk Veronica op Joe geplakt was er wellicht nog toekomst geweest voor de oude dame.
Maar DPG zette liever Joe in de markt.
Het is niet anders. Teveel.Vissers in dezelfde vijver.

Veronica wellicht naar het 6 miljoen kavel van Joost Zuurbier? Kan Giel naast Veronica zijn Radio4All op dabplus en internet uitbouwen. 6 miljoen is eenvoudiger te verdienen dan de huidige 24 voor team Veronica.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Mebo schreef: 08 dec 2023 07:24 Misschien is Veronica wel overbodig geworden.
Te weinig luisteraars, te weinig goede dj's die inwisselbaar lijken te zijn naar 538, Joe en Radio 10.
Die dj’s (Tim en Dennis) waren dus helemaal niet inwisselbaar. Ze waren te goed en daarom hadden andere zenders er interesse in. Toen zij vertrokken, zakte Veronica meteen flink in de luistercijfers.
Vanjeafisharder

@Mebo: zit wat in. Ik denk dat Veronica nu zo gemarginaliseerd wordt als ook Stenders nog eens zou vertrekken, er blijft dan niets meer over en zou ik overstappen op een andere naam, Play Nostalgie of gewoon Nostalgie en probeer nieuwe herinneringen te maken met een nieuwe brand. Zo is Q Music ook begonnen.
Janno

Bericht door Janno »

Je kunt het ook Yorin gaan noemen :roll:

Ik denk niet dat een naamsverandering redding gaat brengen. De markt is vol, zoals al eerder is opgemerkt. Een wat afwijkend muziekformat met aansprekende dj's lijkt me zinvoller. Dat zoiets lastig wordt snap ik ook, maar een historische naam in de kliko gooien is het andere uiterste. Ik geloof daar niet in.
Vanjeafisharder

Maar wie zijn nog 'aansprekende DJ's', die zitten allemaal bij de concurrent en blijkbaar wil niemand de stap naar Veronica wagen dus blijf je met die <knip> van 3FM zitten, met daarbij een leidinggevende die van die club komt, tel uit je winst. Dan weet je dus wat er gaat komen.
Laatst gewijzigd door admin5 op 09 dec 2023 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebruik de volgende keer even wat meer respectvolle taal als je over je medemens spreekt.
Mebo

Bericht door Mebo »

Dat Stenders & Brouwer naar 20.00 op Radio 2 gaan ergens in april 2024 is wel duidelijk.
BNN VARA heeft per januari het tijdslot tussen 20.00 en 22.00 uur.
Pot

Bericht door Pot »

Vanjeafisharder schreef: 08 dec 2023 11:26 Maar wie zijn nog 'aansprekende DJ's', die zitten allemaal bij de concurrent en blijkbaar wil niemand de stap naar Veronica wagen dus blijf je met die afgekeurde kneuzen van 3FM zitten, met daarbij een leidinggevende die van die club komt, tel uit je winst. Dan weet je dus wat er gaat komen.
Kom op zeg, je mag ze niks vinden maar om ze nou afgekeurde kneuzen te noemen slaat echt nergens op.
Janno

Bericht door Janno »

Vanjeafisharder schreef: 08 dec 2023 11:26 Maar wie zijn nog 'aansprekende DJ's', die zitten allemaal bij de concurrent en blijkbaar wil niemand de stap naar Veronica wagen dus blijf je met die afgekeurde kneuzen van 3FM zitten, met daarbij een leidinggevende die van die club komt, tel uit je winst. Dan weet je dus wat er gaat komen.
Aansprekende dj’s als Gerard Ekdom, die ik graag bij Veronica had gezien, zitten nu eenmaal al op hun plek. Daarom zei ik ook al dat het lastig ging worden. Het is een scenario wat ik graag zou zien, maar ik snap zelf heel goed dat het moeilijk uitvoerbaar is.

Ik ben overigens volledig met Pot eens dat een beetje meer respect wel zou mogen.
Vanjeafisharder

Daarom zou je ook gewoon onder een hele nieuwe naam het moeten proberen in mijn opinie. Met de naam Veronica ga je niets meer winnen als je de aansprekende namen niet meer hebt en het muziekbeleid los zand is wat in niets meer Veronica ademt. Wat mij betreft gooien ze het nog gewoon helemaal op de nostalgie van Veronica met alleen aansprekende 60's en 70's dat is er nog niet op FM en daarmee onderscheid je je van de andere classic stations want qua 80's 90's en de rest ben je al luistercijfermatig op achterstand gezet door de concurrentie.
Janno

Bericht door Janno »

Als je het helemaal op 60/70 gooit moet je juist de naam houden. Die hele generatie is opgegroeid met de naam Veronica.
Ik zou daar overigens prima mee kunnen leven, al zou ik persoonlijk niet de hele dag luisteren. Ik wil af en toe ook iets nieuws horen. Dat is de reden dat het Veronica onder Stenders me zo goed beviel.
Vanjeafisharder

Het zou ook beter in het Mediahuis plaatje passen om 60's en 70's uit te zenden, in Vlaanderen heb je Nostalgie+ wat dezelfde formule heeft maar ook daar geen bekende presentatoren uit de zeezendertijd, dus het kan zeker wel.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

...
Laatst gewijzigd door admin5 op 09 dec 2023 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet zo op de man spelen.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Pot

Bericht door Pot »

Wees wel even realistisch bij een zender met 60's. Potentiële luisteraars die die periode (muzikaal) hebben meegemaakt, zullen inmiddels ongeveer 70+ zijn. Als ze al de weg naar jouw station vinden, dan zit er niet heel veel toekomst in. Laat staan dat adverteerders heel erg staan te popelen opm deze doelgroep.

Bovendien hoort het totaal niet bij Veronica. Er wordt steeds maar naar die zeezender gerefereerd (ofwel in het publieke bestel) maar wat hebben ze in die jaren erna allemaal gedaan? Die luisteraars zijn meer te bereiken met wat je nu al hebt staan. Ik vrees dat het allemaal erg niche gaat worden. De landelijke radiomarkt is er gewoon niet heel geschikt voor.

De nieuwe zendermanager is nog niet eens begonnen (laat staan of we weten of hij veel gaat aanpassen), maar ik zou eens afwachten wat JOE gaat doen. Kiezen zij straks voor verbreding naar 00's en 10's, met meer shows in hun programmering, dan is er voor Veronica weer een potentiële markt beschikbaar. Wel onder een andere naam, zou ik zeggen. Blijkbaar is de naam Veronica niet interessant genoeg meer om luisteraars aan je te binden, laat staan een jongere groep luisteraars (ondanks het halen van jongere DJ's)
Plaats reactie