Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Touché Johanneke
Al zijn Herman Hofman, Bas van Teylingen, Jordi Mulderij en in mindere mate Bram Molenaar gewoon hele goede dj's!
Al zijn Herman Hofman, Bas van Teylingen, Jordi Mulderij en in mindere mate Bram Molenaar gewoon hele goede dj's!
-
Eens hoor. Maar elk weldenkend mens snapt dat je van een onzeker Veronica overstapt naar een 538. Wat ook niet echt een stabiel platform is, maar geen merk wat Talpa zomaar van de hand zou doen.Phoenix schreef: ↑06 dec 2023 20:55Ja, daarom zeg ik ook dat Stenders nergens heeft kunnen verrassen met een echt goede jock.Vliegendereporter schreef: ↑06 dec 2023 20:54Gerard Ekdom heeft die ook geprobeerd binnen te halen maar die blijft ook lekker bij ome John waarschijnlijkPhoenix schreef: ↑06 dec 2023 20:44
De echt goede namen (Klijn en Ruyer) kon Stenders niet binnen boord houden. Ook Evers is niet op het aanbod van Veronica ingegaan. Het is Stenders alleen gelukt om jocks binnen te halen die elders buiten de boot vielen. Nergens heeft hij kunnen verrassen met een echt goede naam. En de echt goede jocks vertrokken bij de eerste de beste mogelijkheid.
Ik denk dat je ook zo'n lijst kan maken met DJ's die in die periode vertrokken zijn.Johanneke schreef: ↑06 dec 2023 21:39 Echt wel!
Willem Doreleijers
Femke van der Veen
Francis Dix
Sander Hoogendoorn
Frank van der Lende
Tineke de Nooij
Johan Derksen
Dennis Hoebee
Jeroen Drogt
Arjan Snijders
Bas van Teijlingen
Thijs Meeuwsen
Sander Schrik
Jannes Drop
Bram Molenaar
Danny Vera
Rick van Velthuysen
Lisanne Bronkhorst
Ronald Giphart
Ed Struijlaert
Herman Hofman
Jordi Mulderij
Wat dat betreft zijn radiostations net voetbalclubs. Ieder jaar een nieuwe selectie.
Nou vind ik nacht/avond dj's wel iets anders dan de vaste crew voor de weekdagen.
Bram Molenaar, Jannes Drop, Lisanne Bronkhorst, Ronald Giphart, Johan Derksen en Tineke de Nooij. Werkten toch een beetje op de rand van de klok.
Ik had het meer over de vaste weekprogrammering.
Daarin is toch ook ongeveer de helft van de uren hetzelfde gebleven overdag.
Stenders is er nog, Martijn Muijs is er nog en Marisa is er nog.
Is toch de helft van je doordeweekse programmering. Die waren er 2 jaar geleden en nu nog steeds.
Er is alleen veel gewisseld met ochtend en middagshows. Soms ook buiten de schuld vanwege andere omstandigheden.
Wilfred Genee ging dagelijks TV doen, Sander Lantinga naar Joe, het ochtendteam van Tim naar 538. Rick van Velthuysen was een keuze die niet goed uitpakte en door de nieuwe directie is teruggedraaid. Dus ja zeg het maar.
-
Toch valt me op dat er hard gewerkt wordt op dit forum om elke kritische noot op het beleid van de afgelopen jaren te bestrijden. Waarom is dat?
Ik wil niet vervallen in de "fanboys" versus de "anti-Rob-club", want dat is te zwart wit.
Maar het valt me wel op dat voor elk kritisch punt snel uitzonderingen en nuances gezocht worden.
Ik vind al deze uitzonderingen onderaan de streep allemaal wel erg toevallig, het uitblijven van commercieel succes met al deze wijzigingen van de afgelopen jaren zal niet van louter toeval aan elkaar hangen.
Er is een hoop gebeurd en het heeft allemaal in de 10+ cijfers erg weinig tot geen positief effect gehad.
Die conclusie kunnen we echt wel trekken, daarmee beledigen we volgens mij niemand.
Ik wil niet vervallen in de "fanboys" versus de "anti-Rob-club", want dat is te zwart wit.
Maar het valt me wel op dat voor elk kritisch punt snel uitzonderingen en nuances gezocht worden.
Ik vind al deze uitzonderingen onderaan de streep allemaal wel erg toevallig, het uitblijven van commercieel succes met al deze wijzigingen van de afgelopen jaren zal niet van louter toeval aan elkaar hangen.
Er is een hoop gebeurd en het heeft allemaal in de 10+ cijfers erg weinig tot geen positief effect gehad.
Die conclusie kunnen we echt wel trekken, daarmee beledigen we volgens mij niemand.
Als (zelfbenoemd) “fanboy” denk ik dat daar verschillende redenen voor zijn.
Ten eerste is inderdaad niets zwart-wit en kan het nooit kwaad om te nuanceren.
Ten tweede is er bij mensen (zoals o.a. ikzelf) sprake van enige teleurstelling dat het station dat Rob voor ogen had niet is geworden wat gehoopt werd dat het zou worden. Dat kleurt je mening en maakt dat je gretiger bent om mindere punten te nuanceren.
Ik zie ook dat het niet heeft gewerkt en ik vind het dj-bestand ook niet geweldig. Soms wel aardig, maar geen absolute toppers. Dat heb ik overigens al vaker onderkend. Daarbij komt de veelvuldige wisseling van programmamakers in een korte tijd die maken dat het niet echt vertrouwd gaat voelen. Ik vind het heel jammer omdat ik een van die luisteraars ben die zich nu eenmaal beter thuisvoelen bij een station met muzikale verrassingen dan bij stations die vooral de grootste hits van heden en verleden draaien.
Ten tweede is er bij mensen (zoals o.a. ikzelf) sprake van enige teleurstelling dat het station dat Rob voor ogen had niet is geworden wat gehoopt werd dat het zou worden. Dat kleurt je mening en maakt dat je gretiger bent om mindere punten te nuanceren.
Ik zie ook dat het niet heeft gewerkt en ik vind het dj-bestand ook niet geweldig. Soms wel aardig, maar geen absolute toppers. Dat heb ik overigens al vaker onderkend. Daarbij komt de veelvuldige wisseling van programmamakers in een korte tijd die maken dat het niet echt vertrouwd gaat voelen. Ik vind het heel jammer omdat ik een van die luisteraars ben die zich nu eenmaal beter thuisvoelen bij een station met muzikale verrassingen dan bij stations die vooral de grootste hits van heden en verleden draaien.
-
Sluit ik me bij aan. Persoonlijk vond ik het wel verfrissend om eens wat anders te horen dan de grote namen. Van een Gijs Staverman, Jeroen Nieuwenhuize of Edwin Diergaarde gaan mijn nekharen overeind staan. Dan vind ik Sander en Martijn Muijs een stuk prettiger, maar dat is ook vooral onderheven aan smaak. Ik denk namelijk niet dat je met een van deze namen een ander resultaat had geboekt, misschien wanneer je drie jaar met Tim Klijn, Dennis Ruyer en een XXL Bonanza had gewerkt van drie tot zes.Janno schreef: ↑07 dec 2023 15:38 Als (zelfbenoemd) “fanboy” denk ik dat daar verschillende redenen voor zijn.
Ik heb lang van dit commerciële KX-radio neefje mogen genieten en gehoopt dat het haalbaar was. Misschien wel tegen beter weten in.
Natuurlijk, en vele andere van deze namen zijn ook prima, denk aan Jannes, Dennis, Rick, Willem... Dat was ook niet wat ik bedoelde. Jessica zei dat er geen 15 nieuwe namen waren aangetrokken, daar reageerde ik op.
-
Mooi en eerlijk gezegd, Janno. Dank!
Nuances zijn zeker belangrijk en al helemaal op een forum. En ik begrijp je punt helemaal, natuurlijk is het teleurstellend dat hetgeen waar je je op verheugd medio voorjaar ‘21 niet het succes is geworden. We moeten maar zien wel hoofdstuk Veronica nu weer te wachten staat.
Persoonlijk zou ik er niet rouwig om zijn als het huidige dj-bestand wordt vervangen door vakmatig iets kundigere mensen. Want de muziek is wel degelijk mijn smaak. Alleen knap ik af op de meeste dj’s van dit moment. Ik vind ze ouderwets en heel egocentrisch.
De echte toppers zijn de komende jaren onder de pannen, dus ik zou niet weten welke presentatoren Veronica nog aan zou kunnen trekken.
Nuances zijn zeker belangrijk en al helemaal op een forum. En ik begrijp je punt helemaal, natuurlijk is het teleurstellend dat hetgeen waar je je op verheugd medio voorjaar ‘21 niet het succes is geworden. We moeten maar zien wel hoofdstuk Veronica nu weer te wachten staat.
Persoonlijk zou ik er niet rouwig om zijn als het huidige dj-bestand wordt vervangen door vakmatig iets kundigere mensen. Want de muziek is wel degelijk mijn smaak. Alleen knap ik af op de meeste dj’s van dit moment. Ik vind ze ouderwets en heel egocentrisch.
De echte toppers zijn de komende jaren onder de pannen, dus ik zou niet weten welke presentatoren Veronica nog aan zou kunnen trekken.
-
De voorlopige programmering voorspelt in ieder geval al niet veel goeds, beetje uitgekleed, behalve Stenders dan. Dus ik ben benieuwd waar de nieuwe leiding heen wil, je staat al 10-0 achter met Joe wat zich op hetzelfde segment richt dus ik ben heel benieuwd welke koers ze nu gaan varen bij Mediahuis. Ik zie het nog niet.
Wilfred Genee wilde blijven voor de middag, maar dat wilde Stenders niet.
Coen & Sander kozen voor Joe in plaats van Veronica.
Niet alles overkomt Stenders/Veronica, maar het is ook een gevolg van bepaalde keuzes.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Nu komt een zinvolle reactie 👇
-
Heb ik iets gemist? Is de programmering voor januari al bekend gemaakt?Vanjeafisharder schreef: ↑07 dec 2023 18:08 De voorlopige programmering voorspelt in ieder geval al niet veel goeds, beetje uitgekleed, behalve Stenders dan. Dus ik ben benieuwd waar de nieuwe leiding heen wil, je staat al 10-0 achter met Joe wat zich op hetzelfde segment richt dus ik ben heel benieuwd welke koers ze nu gaan varen bij Mediahuis. Ik zie het nog niet.
Bedankt voor het inzicht. Het zijn er inderdaad wat veel. Maakt het niet stabiel voor een luisteraar. In de week programmering viel het nog al mee of had het toch een externe reden. Maar dat is mijn mening. Is ook gekleurd ja. Want ik had ook gehoopt dat Veronica een succes zou worden.
Ik ga echt niet luisteren naar de zoveelste Joe met de grootste hits. Zo'n luisteraar ben ik niet. Maar ik gun anderen hun plezier.
Ik sluit me aan bij het verhaal van Janno. Zo sta ik er eigenlijk ook precies in.
Wie zijn er allemaal weggegaan bij Veronica als DJ de afgelopen 2 jaar heb je daar ook zo'n lijst van beschikbaar?
-
Er is een voorlopige programmering bekend, maar ik weet niet of dat de programmering van januari is.Deradiokenner schreef: ↑07 dec 2023 19:40Heb ik iets gemist? Is de programmering voor januari al bekend gemaakt?Vanjeafisharder schreef: ↑07 dec 2023 18:08 De voorlopige programmering voorspelt in ieder geval al niet veel goeds, beetje uitgekleed, behalve Stenders dan. Dus ik ben benieuwd waar de nieuwe leiding heen wil, je staat al 10-0 achter met Joe wat zich op hetzelfde segment richt dus ik ben heel benieuwd welke koers ze nu gaan varen bij Mediahuis. Ik zie het nog niet.
Willem Doreleijers zei vanavond dat na volgende week Het Basispakket weer begint 🎉🎉
-
Waar is die te vinden dan?Vanjeafisharder schreef: ↑07 dec 2023 21:46 Er is een voorlopige programmering bekend, maar ik weet niet of dat de programmering van januari is.