Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

repelsteel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door repelsteel »

Allemaal ware woorden, maar nog steeds zal het voor een grote groep mensen een teleurstelling zijn. Niemand had gewild dat het zo liep als het gelopen is, dat lijkt me een veilige aanname.

Als ik die eerste programmering bekijk die begon per eind juni 2021 en ik zie wat daar van over is, dan is het voor een flink aantal mensen niet zo lekker gelopen allemaal.
jessica

Bericht door jessica »

repelsteel schreef: 06 dec 2023 13:42 Als ik die eerste programmering bekijk die begon per eind juni 2021 en ik zie wat daar van over is, dan is het voor een flink aantal mensen niet zo lekker gelopen allemaal.
Dat was toen Erik de Zwart mangager was ook en ook toen Niels Hoogland manager was. Dus ik zie daarin geen verschil.
Bij de meeste radiostation staat er na bijna 2,5 jaar een grotendeels andere programmering. Denk dat radio2 de grote uitzondering is.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

jessica schreef: 06 dec 2023 16:06
repelsteel schreef: 06 dec 2023 13:42 Als ik die eerste programmering bekijk die begon per eind juni 2021 en ik zie wat daar van over is, dan is het voor een flink aantal mensen niet zo lekker gelopen allemaal.
Dat was toen Erik de Zwart mangager was ook en ook toen Niels Hoogland manager was. Dus ik zie daarin geen verschil.
Bij de meeste radiostation staat er na bijna 2,5 jaar een grotendeels andere programmering. Denk dat radio2 de grote uitzondering is.
Deels is dat waar, alleen namen De Zwart en Hoogland niet meteen een stuk of 15 nieuwe mensen aan die 2 jaar later voor een groot deel weer op straat stonden. Wel een paar, maar veel minder.

En bij Q-Music, Radio 10, Radio 5, Slam!, 100%NL, FunX en 538 is toch significant minder “gerommeld” dan bij Veronica. Rick slechts 3 maanden ochtendshow, Francis Dix na een paar weken weer weg, avond die telkens werd aangepast, meerder middagshows in een paar jaar tijd, Bas van T plotseling verdwenen, het zijn een paar voorbeelden.

Ze hadden beter het tijdperk van Van Baarlen langer de kans kunnen geven. Want met Rob weet je dat hij een leger aan nieuwe jocks aanneemt. Mooi dat hij mensen de kans gaf, maar een flink aantal daarvan waren kwalitatief niet sterk genoeg voor een landelijke zender. En dat had Rob echt wat kritischer kunnen aanpakken voordat hij deze mensen programmeerde.
Radiofriek

Bericht door Radiofriek »

repelsteel schreef: 06 dec 2023 16:22
jessica schreef: 06 dec 2023 16:06
Deels is dat waar, alleen namen De Zwart en Hoogland niet meteen een stuk of 15 nieuwe mensen aan die 2 jaar later voor een groot deel weer op straat stonden. Wel een paar, maar veel minder.

En bij Q-Music, Radio 10, Radio 5, Slam!, 100%NL, FunX en 538 is toch significant minder “gerommeld” dan bij Veronica. Rick slechts 3 maanden ochtendshow, Francis Dix na een paar weken weer weg, avond die telkens werd aangepast, meerder middagshows in een paar jaar tijd, Bas van T plotseling verdwenen, het zijn een paar voorbeelden.

Ze hadden beter het tijdperk van Van Baarlen langer de kans kunnen geven. Want met Rob weet je dat hij een leger aan nieuwe jocks aanneemt. Mooi dat hij mensen de kans gaf, maar een flink aantal daarvan waren kwalitatief niet sterk genoeg voor een landelijke zender. En dat had Rob echt wat kritischer kunnen aanpakken voordat hij deze mensen programmeerde.
Is er 1 station te noemen waar Rob niet met gedoe weg is gegaan?
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

Zeker wel, radio 2 in 2021
Mebo

Bericht door Mebo »

En het is zo simpel.
Vier sterke namen in blokken van drie uur.
En na 19.00 en in het weekend
Nonstop Veronica Gold.

Maar wat doet Stenders? Die huurt 3FM djs in.
3FM. Het sterfhuis van Hilversum. En die haal je dan naar Veronica. Varanica.
Laatst gewijzigd door Mebo op 06 dec 2023 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Mebo schreef: 06 dec 2023 18:48 En het is zo simpel.
Nonstop Veronica Gold.
Dat is wel heel beperkt, maar commercieel inderdaad slimmer dan de huidige ratjetoe.
Rock 'n roll is better than music!
SKMPLKS

Bericht door SKMPLKS »

Vanjeafisharder schreef: 05 dec 2023 18:39 Ik heb er wel een link maar daar doet de audio het niet van, alleen beeld. Ze zitten nu op de Mediahuis servers.
Kan je die m3u link delen :)
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Nonstop Veronica Gold.

Maar wat doet Stendsrs? Die huurt 3FM djs in.
Met Genee (later Klijn) en Dennis Ruyer had hij dit eerste blok al. Als die vervolgens vertrekken, dan is het lastig. Met Lantinga zit er ook een naam in de middag. Met Rick in de ochtend óók. In de ochtend viel Marisha uit. Het is niet zo dat Frank en Sander werden gehaald voor de ochtend en officehours. Maar ja, dat is misschien allemaal wel heel genuanceerd.
Janno

Bericht door Janno »

Hè bah, nuance :))
Pot

Bericht door Pot »

Nonstop Veronica Gold.

Maar wat doet Stendsrs? Die huurt 3FM djs in.
Die vier namen gaan niet meer komen naar dit andere sterfhuis.

Veronica moet gewoon naar de basis gaan en weer uithuilen en opnieuw beginnen. Pop&rock hits en minimale presentatie waardoor de namen niet meer uitmaken. Daarna pas weer bouwen aan een sterker team. Je ziet bij JOE dat het ook kan werken.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 06 dec 2023 19:37 Met Genee (later Klijn) en Dennis Ruyer had hij dit eerste blok al. Als die vervolgens vertrekken, dan is het lastig.
De echt goede namen (Klijn en Ruyer) kon Stenders niet binnen boord houden. Ook Evers is niet op het aanbod van Veronica ingegaan. Het is Stenders alleen gelukt om jocks binnen te halen die elders buiten de boot vielen. Nergens heeft hij kunnen verrassen met een echt goede naam. En de echt goede jocks vertrokken bij de eerste de beste mogelijkheid.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Phoenix schreef: 06 dec 2023 20:44
Herman ven Schippers schreef: 06 dec 2023 19:37 Met Genee (later Klijn) en Dennis Ruyer had hij dit eerste blok al. Als die vervolgens vertrekken, dan is het lastig.
De echt goede namen (Klijn en Ruyer) kon Stenders niet binnen boord houden. Ook Evers is niet op het aanbod van Veronica ingegaan. Het is Stenders alleen gelukt om jocks binnen te halen die elders buiten de boot vielen. Nergens heeft hij kunnen verrassen met een echt goede naam. En de echt goede jocks vertrokken bij de eerste de beste mogelijkheid.
Gerard Ekdom heeft die ook geprobeerd binnen te halen maar die blijft ook lekker bij ome John waarschijnlijk
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vliegendereporter schreef: 06 dec 2023 20:54
Phoenix schreef: 06 dec 2023 20:44
Gerard Ekdom heeft die ook geprobeerd binnen te halen maar die blijft ook lekker bij ome John waarschijnlijk
Ja, daarom zeg ik ook dat Stenders nergens heeft kunnen verrassen met een echt goede jock.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Maar 15 nieuwe jocks gehaald lijkt mij behoorlijk aan de hoge kant. Ik kom niet tot 15 namen.
Plaats reactie