Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Kraft

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Kraft »

Pot schreef: 03 okt 2023 09:21 Maar komt het televisiemerk maar iets overeen met het radiomerk? Het enige programma wat de laatste jaren een verlengde was van tv was VI/Wilfred Genee, en Stenders heeft hem bedankt.
Genee ging een dagelijkse talkshow op TV presenteren. Dat valt toch niet te combineren? Beetje oude koeien dit. Maar radio gaat daar natúúrlijk onder lijden.
Pot

Bericht door Pot »

Kraft schreef: 03 okt 2023 10:14
Pot schreef: 03 okt 2023 09:21 Maar komt het televisiemerk maar iets overeen met het radiomerk? Het enige programma wat de laatste jaren een verlengde was van tv was VI/Wilfred Genee, en Stenders heeft hem bedankt.
Genee ging een dagelijkse talkshow op TV presenteren. Dat valt toch niet te combineren? Beetje oude koeien dit. Maar radio gaat daar natúúrlijk onder lijden.
Volgens mij waren er nog mogelijkheden in de middag.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

DavyGer schreef: 03 okt 2023 07:52 Ik heb er trouwens nog wat playlists van Veronica bijgepakt, daar merk ik wel echt een merkbare verandering. De nieuwe muziek die nog geen hit is lijkt volledig uit de rotatie te zijn verdwenen. Enkel nog de totaal platgestampte moderne hits worden gedraaid.

Ik denk niet dat ik nog veel ga luisteren naar deze zender.
Ja, merkte dit al 2 weken terug of zo al toen Dua Lipa, Ed Sheeran en Miley Cyrus voorbij kwamen. Helaas, dan ben je AF wat mij betreft want dat kan ik overal al horen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vanjeafisharder schreef: 03 okt 2023 10:41
DavyGer schreef: 03 okt 2023 07:52 Ik heb er trouwens nog wat playlists van Veronica bijgepakt, daar merk ik wel echt een merkbare verandering. De nieuwe muziek die nog geen hit is lijkt volledig uit de rotatie te zijn verdwenen. Enkel nog de totaal platgestampte moderne hits worden gedraaid.

Ik denk niet dat ik nog veel ga luisteren naar deze zender.
Ja, merkte dit al 2 weken terug of zo al toen Dua Lipa, Ed Sheeran en Miley Cyrus voorbij kwamen. Helaas, dan ben je AF wat mij betreft want dat kan ik overal al horen.
Nu krijg je én geen onderscheidende muziekkeuze én een DJ team wat niet op orde is. Op naar 3FM achtige cijfers.
Vanjeafisharder

Weet ook totaal niet welke kant men op wil en wat men probeert te bereiken met deze 'ingreep', zo lijkt het. Het is ook niet zoveel dat deze genoemde tracks voorbij komen maar toch vaak genoeg. Wil je nou hitradio gaan worden of toch classic hits blijven. Dat laatste lijkt me het beste scenario en wordt daar de beste in tussen alle classic hits stations die er al zijn.
Kijker

Bericht door Kijker »

Zoveel goede nieuwe rockmuziek, zelfs van Post Malone en dan kies je Dua Lipa.
Vanjeafisharder

Nieuwe muziek prima maar draai dan relevante muziek die bij de classics die je draait passen van 'heritage artists' zoals ze dat in Engeland noemen waar ze zelfs een hitlijst hebben met alleen maar 'heritage artists' artiesten van vroeger die nu nog steeds nieuw muziek maken en uitbrengen, goed voorbeeld de nieuwe single van de Stones natuurlijk.
fdboer

Bericht door fdboer »

Robbert-Jan van de Velde nieuwe station director Radio Veronica en Sublime

https://www.broadcastmagazine.nl/radio- ... n-sublime/
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vanjeafisharder schreef: 03 okt 2023 13:09 Nieuwe muziek prima maar draai dan relevante muziek die bij de classics die je draait passen van 'heritage artists' zoals ze dat in Engeland noemen waar ze zelfs een hitlijst hebben met alleen maar 'heritage artists' artiesten van vroeger die nu nog steeds nieuw muziek maken en uitbrengen, goed voorbeeld de nieuwe single van de Stones natuurlijk.
Jup, zelfs die zijn van de playlist afgevoerd. Terwijl de meest recente single, terecht, lyrisch ontvangen wordt.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Uit het persbericht: "Het station met de beste pop en rock hits zal hierdoor de komende tijd stap voor stap wijzigingen doorvoeren om de luisteraars steeds beter te kunnen bedienen."

Hitjes stampen, dat wordt het dus.
Vanjeafisharder

"Rob Stenders en Caroline Brouwer hebben een mooie muzikale basis gelegd waar we verder mee kunnen." Een basis die ze vakkundig weer gaan afbreken dus. Mooie praatjes voor de bühne, maar we weten waar dit op gaat uitdraaien....
Pot

Bericht door Pot »

Vanjeafisharder schreef: 03 okt 2023 13:46 "Rob Stenders en Caroline Brouwer hebben een mooie muzikale basis gelegd waar we verder mee kunnen." Een basis die ze vakkundig weer gaan afbreken dus. Mooie praatjes voor de bühne, maar we weten waar dit op gaat uitdraaien....
Haha, lees je wel goed?
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Vanjeafisharder schreef: 03 okt 2023 13:46 "Rob Stenders en Caroline Brouwer hebben een mooie muzikale basis gelegd waar we verder mee kunnen." Een basis die ze vakkundig weer gaan afbreken dus. Mooie praatjes voor de bühne, maar we weten waar dit op gaat uitdraaien....
Ah kijk, de glazen bol wordt erbij gepakt.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Vanjeafisharder

Nou, niets glazen bol, maar gewoon zoals het altijd gaat. Dan komt er weer een passant en dan veranderd de boel weer. En natuurlijk het is nodig, maar meer aan de programmatische kant dan aan de muzikale kant, maar heb daar een hard hoofd in dat het daar bij blijft gezien de aanpassingen die nu al hoorbaar zijn.
Janno

Bericht door Janno »

Ik denk dat Vanjeafisharder wel een puntje heeft.
Plaats reactie