Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Over Veronica is hier 1337 pagina's volgeschreven. Als het Nostalgie was dan waren en nog geen 100 pagina's over geschreven.
Zo sterk ik de naam Veronica dus ook nog. Iedereen heeft wel een gevoel bij Veronica.
Zo sterk ik de naam Veronica dus ook nog. Iedereen heeft wel een gevoel bij Veronica.
Aan de andere kant: wie zegt dat Veronica dat niet wil? Het is een merk met een geschiedenis. Het lijkt me onverstandig dat op te geven. En wat anders? Proberen je tussen de grote jongens als Q, 538, 10 en radio 2 te frommelen? Die markt is vol.
Lijkt mij ook totaal kansloos en dat zou een nauwelijks beter marktaandeel opleveren. Je zal je op een bepaalde manier moeten onderscheiden van de rest.
Qmusic heeft zich er ook tussen gefrommeld en is inmiddels de grootste commerciële zender van Nederland. Met een goed format, consistent beleid en het voorop stellen van de luisteraar is veel mogelijk. Ook Joe zal zich er tussen gaan frommelen. Daar ben ik van overtuigd.
Veronica heeft ook dezelfde kansen, maar dan zal het beleid en de uitvoering goed moeten zijn.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Zeker, maar de naam vaarwel zeggen lijkt me niet de beste optie om dat te bereiken. En je ertussen frommelen met een zelfde format en dezelfde muziek is ook geen optie omdat er al zo veel zenders in die vijver vissen. Joe geef ik ook best een goede kans om te groeien, zeker met een sterk dj-bestand en een format wat er nog niet was: 3 decennia hits uit een tijd waar best een grote doelgroep voor is.Phoenix schreef: ↑02 okt 2023 20:44Qmusic heeft zich er ook tussen gefrommeld en is inmiddels de grootste commerciële zender van Nederland. Met een goed format, consistent beleid en het voorop stellen van de luisteraar is veel mogelijk. Ook Joe zal zich er tussen gaan frommelen. Daar ben ik van overtuigd.
Veronica heeft ook dezelfde kansen, maar dan zal het beleid en de uitvoering goed moeten zijn.
-
Ik denk meer voor de radionerds dan voor de gewone luisteraars. In bijvoorbeeld een kerngroep als 35-49 heeft weinig mensen het originele Veronica meegemaakt.
Er zijn ook weinig mensen die de manlanding hebben meegemaakt, maar die spreekt ook nog tot de verbeelding.Bennie Tiggeloven schreef: ↑02 okt 2023 21:01 Ik denk meer voor de radionerds dan voor de gewone luisteraars. In bijvoorbeeld een kerngroep als 35-49 heeft weinig mensen het originele Veronica meegemaakt.
Als Mediahuis met Nostalgie op FM had gewild, had het Veronica niet gekocht. Het merk Veronica is ook in mijn beleving nog sterk genoeg om meerwaarde te hebben. Dat zal ook de reden zijn dat Mediahuis het gekocht heeft.
Rock 'n roll is better than music!
Zekers. heel sterk wat mij betreft. Lees alleen deze topic over Veronica met heel veel interesse . Heel benieuwd hoe forum leden hier over Veronica denkt. Als je een dag hier overslaat dan heb je aardig wat pagina's om in tehalen en dat zegt ook genoeg. Ben een 50 plusser dus Veronica heb ik zeker een gevoel bij. En vindt het ongelooflijk dat de missie van Stenders is mislukt. Blijf hopen dat het lukt maar kijk nu wel beetje met andere gevoel naar.
Daarnaast is Veronica ook gewoon nog een merk op televisie. Op tv is Veronica juist dé filmzender waar je een hoop nieuwere blockbusters ziet. Of het imago van Veronica er een van 'oud' is weet ik dus zo net nog niet. Als je RTL7 met Veronica vergelijkt is Veronica duidelijk het hippere merk.
Vind het ergens wel héél jammer dat Veronica nu zo uiteenvalt met Talpa én Mediahuis in plaats van alles onder één dak omdat dat juist ideale kansen biedt voor crossovers en muziekprogramma's op tv.
Vind het ergens wel héél jammer dat Veronica nu zo uiteenvalt met Talpa én Mediahuis in plaats van alles onder één dak omdat dat juist ideale kansen biedt voor crossovers en muziekprogramma's op tv.
Ik ben rond de veertig, en heb iig het Jong-Snel-Wild-Veronica behoorlijk intensief meegemaakt.Bennie Tiggeloven schreef: ↑02 okt 2023 21:01Ik denk meer voor de radionerds dan voor de gewone luisteraars. In bijvoorbeeld een kerngroep als 35-49 heeft weinig mensen het originele Veronica meegemaakt.
De volle vrijdag en later zaterdag, die cd's, en 'gezicht' Corine Schippers in al hun mediauitingen (o.a. voorop die cd's).
Ik heb er trouwens nog wat playlists van Veronica bijgepakt, daar merk ik wel echt een merkbare verandering. De nieuwe muziek die nog geen hit is lijkt volledig uit de rotatie te zijn verdwenen. Enkel nog de totaal platgestampte moderne hits worden gedraaid.
Ik denk niet dat ik nog veel ga luisteren naar deze zender.
Hier sluit ik me volledig bij aan, de muziek begint echt te veranderen en niet in positieve zin. Ik merk dat ik elke week minder luister. Ook de Bonanza met Sander weer vier dagen deze week, laat dan maar. Ik zet Gijs op Radio 2 wel weer aan dan.DavyGer schreef: ↑03 okt 2023 07:52 Ik heb er trouwens nog wat playlists van Veronica bijgepakt, daar merk ik wel echt een merkbare verandering. De nieuwe muziek die nog geen hit is lijkt volledig uit de rotatie te zijn verdwenen. Enkel nog de totaal platgestampte moderne hits worden gedraaid.
Ik houd het nog ff vol ;-)
Maar eerlijk is eerlijk, het plezier wordt minder. Op het moment dat Stenders zou vertrekken en de playlist weinig verrassingen meer biedt zal ik ook verder gaan zoeken. Tot nu toe vind ik de muziek van Veronica te prefereren boven andere zenders waar je nóg meer platgestampte hits hoort, oud en nieuw.
Maar eerlijk is eerlijk, het plezier wordt minder. Op het moment dat Stenders zou vertrekken en de playlist weinig verrassingen meer biedt zal ik ook verder gaan zoeken. Tot nu toe vind ik de muziek van Veronica te prefereren boven andere zenders waar je nóg meer platgestampte hits hoort, oud en nieuw.
Maar komt het televisiemerk maar iets overeen met het radiomerk? Het enige programma wat de laatste jaren een verlengde was van tv was VI/Wilfred Genee, en Stenders heeft hem bedankt.Kijker schreef: ↑02 okt 2023 23:24 Daarnaast is Veronica ook gewoon nog een merk op televisie. Op tv is Veronica juist dé filmzender waar je een hoop nieuwere blockbusters ziet. Of het imago van Veronica er een van 'oud' is weet ik dus zo net nog niet. Als je RTL7 met Veronica vergelijkt is Veronica duidelijk het hippere merk.
Bovendien ontlopen Veronica en RTL7 elkaar niet veel: beide zijn toch wat oudere mannenzenders met sport (lees: voetbal) en films. Dus wie er hipper is, valt te bezien. Laat staan dat je het allemaal hip kan noemen.
Veronica is toch wel hipper als RTL7. Of programma's Business Class en Vis TV moeten als heel hip gezien worden.