Ik ben het niet met je eens, maar smaken verschillen. Zowel jouw als mijn mening is subjectief.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Dat is zeker waar Janno! Maar ik ben toch wel benieuwd waarom je graag naar haar luistert. Naar mijn mening draait ze vaak dezelfde artiesten, zelfs achter elkaar, de muziekkeus vind ik niet pakkend. Maar het ergste vind ik het stemgeluid, mijn collega's op het werk lachen me gewoon uit als ik op deze uren Veronica aan had staan. Je hoort duidelijk een dame van in de tachtig.
-
Correctie: Ze lijkt uiteindelijk zelf ontslag te hebben genomen.
https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... -veronica/
Laatst gewijzigd door Satfreak13 op 02 okt 2023 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze bracht het ook inderdaad gisteravond alsof ze zelf gestopt is, omdat het live moest tussen 23 en 24u en dat wilde ze niet.Satfreak13 schreef: ↑02 okt 2023 09:48Feiten!
-
Grotendeels eens met deze door de weekse opzet. Lijkt me ook het maximale haalbare voor Mediahuis indien Ekdom en/of van Someren niet komen.Phoenix schreef: ↑01 okt 2023 20:01De muziekmix zou ik beperken tot de jaren ‘80, ‘90 en ‘00.
De slogan/pay-off zou ik hier volledig op laten aansluiten, bijvoorbeeld “De grootste hits uit de eighties, nineties en zeroes”.
Voor de programmering zou ik rondkijken naar jocks die niet helemaal tevreden zijn bij hun huidige werkgever of de ambitie en drive hebben om aan iets nieuws te bouwen.
Ik denk dat bijvoorbeeld aan het volgende:
maandag t/m vrijdag
05:00 VroegOp - Jordi Mulderij
06:00 Ook Goeiemorgen - Lex Gaarthuis, Jordi Mulderij (side-kick), Jelmer Gusinklo (producer), Hannelore Zwitserlood (nieuws)
10:00 Jan Paul Grootentraast
13:00 Erwin Peters
16:00 Barend & Wietze - Barend van Deelen & Wietze de Jager
19:00 Martijn Muijs
22:00 non-stop (vr: 22:00 - 01:00 Ministerie van aangeschoten zaken - Bram Molenaar)
zaterdag
08:00 Ook Goeiemorgen - Kristel van Eijck
10:00 Het beste uit Ook Goeiemorgen - Jordi Mulderij
12:00 WeekendRick - Rick van Velthuyzen & Lisanne Bronkhorst
16:00 Maurice Verschuuren
19:00 Bram Molenaar
22:00 non-stop
zondag
08:00 Ook Goeiemorgen - Kristel van Eijck
10:00 Voor Dix gaat de zon op - Francis Dix
12:00 WeekendRick - Rick van Velthuyzen
16:00 Maurice Verschuuren
19:00 Bram Molenaar
22:00 non-stop
De combi Barend en Wietze lijkt me wel interessant. Beiden hebben al eens Coen of Sander vervangen en deden dat beiden zeer goed vond ik. Ik denk dat Wietze beter tot zijn recht komt met een goede, technische DJ naast hem. Barend floreert ook als hij iemand heeft om zich heen heeft. Ze zouden ook niet misstaan op posters in bushokjes.
Wel zou ik Sander Hoogendoorn en Herman Hofman een plaatsje geven in de avond of weekend. Francis Dics vind ik dan weer verrassend. Zit totaal geen snelheid in, kan niet schuiven, praat geen intro's vol enz. Geen toegevoegde waarde als je het mij vraagt.
Blokken van 3 uur, niet teveel talks in de office hours, snelheid gewenst, jingles zoals tentijde van veronica FM enz
Voor mij is het in de eerste plaats jeugdsentiment en dan met name van de zeezendertijd (ja, zo oud ben ik alJohanneke schreef: ↑02 okt 2023 09:47Dat is zeker waar Janno! Maar ik ben toch wel benieuwd waarom je graag naar haar luistert. Naar mijn mening draait ze vaak dezelfde artiesten, zelfs achter elkaar, de muziekkeus vind ik niet pakkend. Maar het ergste vind ik het stemgeluid, mijn collega's op het werk lachen me gewoon uit als ik op deze uren Veronica aan had staan. Je hoort duidelijk een dame van in de tachtig.

Als ik Veronica was, zou ik Rob Stenders binnenboord houden en dan de Bonanza iedere werkdag van 15 tot 18u doen. Is het drive-timevraagstuk voor de middag volgens mij perfect opgelost.
In het weekend zou ik de formule doen zoals Qmusic dat ooit deed met non-stop muziek, maar wel een producer die weerbericht, een keer een prijsvraag of luisteraar met een verzoek deed. Zeg maar heel af en toe een korte talk. Zaterdag en zondag zou ik dan van 9.00 tot 21.00u de Weekenbonanza noemen en dat luisteraars dus muziek aan kunnen vragen. Met audioteksten van luisteraars kan je dat dan prima larderen en soms een spreek van de producer. En dan vrijdag- en zaterdagavond na 21.00u (tot middernacht) oude (of ook nieuwe) mixes van Ben Liebrand.
Wellicht kan een producer ook twee stations bedienen, dus dat je hetzelfde concept (maar dan zonder de naam Bonanza) ook op 100%NL of SLAM doet.
Maar terug naar Veronica: maak dus eerst werk van Rob Stenders en buit de Bonanza uit. Vanuit daar verder bouwen aan de dagprogrammering. Stap voor stap, want ik denk dat je niet zomaar grote namen naar Veronica krijgt. Tegen de tijd dat dat wel lukt, zou ik op termijn Martijn Muijs van 18 tot 21u programmeren en Marisa van 21 tot 24u (ma-do). In dat laatste geval is het dan natuurlijk de vraag of dat vanuit gezondheidsperspectief een optie is voor Marisa.
In het weekend zou ik de formule doen zoals Qmusic dat ooit deed met non-stop muziek, maar wel een producer die weerbericht, een keer een prijsvraag of luisteraar met een verzoek deed. Zeg maar heel af en toe een korte talk. Zaterdag en zondag zou ik dan van 9.00 tot 21.00u de Weekenbonanza noemen en dat luisteraars dus muziek aan kunnen vragen. Met audioteksten van luisteraars kan je dat dan prima larderen en soms een spreek van de producer. En dan vrijdag- en zaterdagavond na 21.00u (tot middernacht) oude (of ook nieuwe) mixes van Ben Liebrand.
Wellicht kan een producer ook twee stations bedienen, dus dat je hetzelfde concept (maar dan zonder de naam Bonanza) ook op 100%NL of SLAM doet.
Maar terug naar Veronica: maak dus eerst werk van Rob Stenders en buit de Bonanza uit. Vanuit daar verder bouwen aan de dagprogrammering. Stap voor stap, want ik denk dat je niet zomaar grote namen naar Veronica krijgt. Tegen de tijd dat dat wel lukt, zou ik op termijn Martijn Muijs van 18 tot 21u programmeren en Marisa van 21 tot 24u (ma-do). In dat laatste geval is het dan natuurlijk de vraag of dat vanuit gezondheidsperspectief een optie is voor Marisa.
-
Ik zie op de website van Radio Veronica de Veronica Anthems met Herman Hofman op zaterdag en zondag 23u-0u. Als Mediahuis voet bij stuk houdt zou dat dus een live-programma van een uur moeten zijn, met een dj die op alle werkdagen ook al op de zender zit. Ik kan me niet voorstellen dat dat gaat gebeuren, dus is het verhaal dat Tineke live moest niet een flauw excuus geweest?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
-
Hoop ook dat Stenders behouden blijft voor Veronica. Denk dat hij hier beter zit dan bij Radio 2 want je hebt ook Vintage Veronica waar hij verder mee aan de slag kan nu hij geen stationmanager meer is.
-
Nu we hier toch bezig zijn met speculeren, dit scenario zou mij niet verbazen:
1. Rob Stenders (and friends) eruit,
2. de studio gaat verhuizen,
3. het format verandert,
4. de naam Veronica gaat eraf,
5. het station gaat (toch) Nostalgie heten.
Zou wel dramatisch zijn, maar dat is de huidige situatie eigenlijk ook al.
3. het format verandert,
-
Tineke is nu tot 14.00 uur te horen op Radio 192.
Laat Ons Luisteren!
Dit is gewoon hoe de websites van Talpa werken. Ze kunnen maar één afbeelding per programmatitel weergeven. Dus als de afbeelding van Veronica Anthems die van Herman Hofman is, zie je zijn foto bij iedere keer dat die titel in de programmagids verschijnt. Toen Lex Gaarthuis onlangs een keer inviel bij Ekdom in de morgen, stond zijn foto er voor de hele week in. Het gevolg was dat dit forum helemaal losging dat dit het teken moest zijn dat Gerard Ekdom was weggekocht door Joe.waterveenmos schreef: ↑02 okt 2023 10:51 Ik zie op de website van Radio Veronica de Veronica Anthems met Herman Hofman op zaterdag en zondag 23u-0u. Als Mediahuis voet bij stuk houdt zou dat dus een live-programma van een uur moeten zijn, met een dj die op alle werkdagen ook al op de zender zit. Ik kan me niet voorstellen dat dat gaat gebeuren, dus is het verhaal dat Tineke live moest niet een flauw excuus geweest?
Dure grap dan. Het lijkt me bovendien uitermate onverantwoord. Ze (Mediahuis) hadden Veronica niet over hoeven nemen, maar gewoon kunnen bieden op de FM frequentie. Of in de luwte starten op DAB+. De geschetste optie is peperduur als je alles bij elkaar optelt. Toch?deradioluisteraar schreef: ↑02 okt 2023 12:10 Nu we hier toch bezig zijn met speculeren, dit scenario zou mij niet verbazen:
3. het format verandert,
Concept zou binnen Radiocorp niet geheel nieuw zijn, er is een tijd geweest dat dj's van SLAM (meen Dimitris Kops & Raoul Schram) in het weekend hun programma deden op SLAM en tegelijkertijd de verkeersinformatie verzorgde tijdens het nonstop weekend van 100%NL.Orange schreef: ↑02 okt 2023 10:22 Als ik Veronica was, zou ik Rob Stenders binnenboord houden en dan de Bonanza iedere werkdag van 15 tot 18u doen. Is het drive-timevraagstuk voor de middag volgens mij perfect opgelost.
....
....
Ben het met je eens dat een Weekendbonanza voor Veronica een goede zet zou kunnen zijn. Met een duidelijk concept zorg je voor eenheid, dat is denk ik juist wat Veronica zo goed kan gebruiken. Zijn naar mijn gevoel erg veel eilandjes geworden de afgelopen tijd.
Ik ken de ins & outs niet. Maar wat ik ervan meekreeg wat niet het issue dat Tineke live moest, maar dat Mediahuis niet bereid was om een externe studio te huren voor Tineke om 2 weekenduurtjes op te nemen. Ik kan mij dat wel voorstellen, het gaat om 2 uurtjes weggestopt in de late uren van het weekend. Alternatief voor het opnemen in een externe studio is natuurlijk live gaan, wellicht dat opnemen bij 100%NL/SLAM in Naarden ook een optie was?waterveenmos schreef: ↑02 okt 2023 10:51 Ik zie op de website van Radio Veronica de Veronica Anthems met Herman Hofman op zaterdag en zondag 23u-0u. Als Mediahuis voet bij stuk houdt zou dat dus een live-programma van een uur moeten zijn, met een dj die op alle werkdagen ook al op de zender zit. Ik kan me niet voorstellen dat dat gaat gebeuren, dus is het verhaal dat Tineke live moest niet een flauw excuus geweest?
2 is noodzakelijk. Ben wel heel benieuwd of Mediahuis gelijk alle radiozenders onder 1 dak gaat huisvesten, zou kostentechnisch wel handig zijn. Kunnen ze een boel geld mee besparen, plus dat je extra faciliteiten kan neerzetten. Bij Talpa zie je bijvoorbeeld ook dat zenders bijvoorbeeld een back up-studio delen. Veel handiger dan op meerdere locaties (Amsterdam aan de Basisweg, Naarden, Rokin heeft Audiohuis ook studio's meen ik) extra studio's te hebben.deradioluisteraar schreef: ↑02 okt 2023 12:10 Nu we hier toch bezig zijn met speculeren, dit scenario zou mij niet verbazen:
3. het format verandert,
Nummers 4 en 5 lijken mij zeer onwaarschijnlijk. De naam Veronica kan wel weer een positieve oppepper gebruiken, maar de naamsbekendheid van Radio Veronica is nog steeds heel groot. De naam Nostalgie is onbekend hier in Nederland, het is eenvoudiger/goedkoper om de naam Radio Veronica weer goed te krijgen dan de naam Nostalgie vanaf 0 op te bouwen.
Overigens als Nostalgie een optie was geweest, zouden ze het wel op DAB+ hebben gehouden om wat te werken aan naamsbekendheid. Bij het scenario zou dat voor Mediahuis bedrijfstechnisch veel interessanter zijn dan Vintage Veronica on air houden.