Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Coco

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Coco »

Roel_ schreef: 01 okt 2023 16:24 Veronica moet weer gaan werken aan de naam Veronica. De muziekmix is goed. Helaas is in 1995 de afbraak van de goede naam begonnen, met als dieptepunt Skyronica in 2003. Het wordt een hele klus, maar het kan. Apple was ook dood, totdat Steve Jobs weer terugkwam. Laat Wessel van Diepen de handschoen oppakken, ik denk dat hij wat van het station kan maken, wat Rob helaas niet gelukt is. Wessel kan de structuur terugbrengen.

Lex Harding misschien?
C90

Bericht door C90 »

En de station slogan kan met dit muziek format ook wel gelijk gewijzigd worden in: De hits van jouw leven!
of .. de soundtrack van jouw leven.. 😊
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Roel_ schreef: 01 okt 2023 16:24 Veronica moet weer gaan werken aan de naam Veronica. De muziekmix is goed. Helaas is in 1995 de afbraak van de goede naam begonnen, met als dieptepunt Skyronica in 2003. Het wordt een hele klus, maar het kan. Apple was ook dood, totdat Steve Jobs weer terugkwam. Laat Wessel van Diepen de handschoen oppakken, ik denk dat hij wat van het station kan maken, wat Rob helaas niet gelukt is. Wessel kan de structuur terugbrengen.
Ik zit een beetje te prakkidenken over wat je zegt.

Veronica werd in 1960 geboren als zeezender en had een fantastische kindertijd. Nadat ze in 1974 uit het gehoor verdween, kwam ze een jaar later terug en groeide bij de publieke omroep uit tot een mooie, jonge vrouw waar iedereen bij wilde horen.

Op 32 jarige leeftijd kreeg Veronica een zoon, Radio 538. Radio 538 was een mix van de beste genen van Radio Veronica als zeezender en als publieke omroep.

Zoals je terecht opmerkt, vanaf 1995 gaat het al bergafwaarts met Veronica. Inmiddels is ze 64 lentes jong en is de glans ook wel verdwenen.

Misschien wordt het langzaamaan tijd om Veronica naar het bejaardentehuis te gaan brengen. Of in dit geval, naar Beeld en Geluid.

Het merk Radio Veronica weer groot maken klinkt nostalgisch mooi. Maar dat mislukt al een jaar of 25, 30. Moet je dan blijven trekken aan dat merk?

De luisteraars van zowel de zeezender als de publieke omroep luisteren Radio 5, daar waar hun helden zitten, als die al niet allang gestopt zijn.

Dat betekend dat er feitelijk een nieuw radiostation gebouwd moet worden, om nieuwe luisteraars te trekken. Dat kan, maar vormt ook een enorme uitdaging.

Weet niet wat eenvoudiger is, een nieuw merk lanceren of het oude oppoetsen. Uitdagend is het in elk geval wel.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Denk dat het eerste lastiger is daarom heeft Mediahuis het ook gekocht, ze hebben de naam gekocht dan lijkt het me wijsheid om dat op te poetsen.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Coco schreef: 01 okt 2023 17:40

Lex Harding misschien?
Dat zou de beste keuze zijn, maar ik vrees dat hij hier geen zin meer in heeft. "Pupil" Wessel van Diepen misschien wel...
Laatst gewijzigd door Roel_ op 01 okt 2023 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Je voelt je thuis, NPO Radio VijFM -+dance
Roel_

Bericht door Roel_ »

GerjanCluistra schreef: 01 okt 2023 18:19 Zoals je terecht opmerkt, vanaf 1995 gaat het al bergafwaarts met Veronica. Inmiddels is ze 64 lentes jong en is de glans ook wel verdwenen.

Misschien wordt het langzaamaan tijd om Veronica naar het bejaardentehuis te gaan brengen. Of in dit geval, naar Beeld en Geluid.

Het merk Radio Veronica weer groot maken klinkt nostalgisch mooi. Maar dat mislukt al een jaar of 25, 30. Moet je dan blijven trekken aan dat merk?
Goede vraag. Ik denk dat er nog een mogelijkheid is om het merk op te poetsen, maar het zal nooit zo worden als het ooit was. Kun je dan niet beter het merk opdoeken? Ligt eraan welk verwachtingspatroon Mediahuis heeft...
Je voelt je thuis, NPO Radio VijFM -+dance
Praatpriet

Bericht door Praatpriet »

Vanjeafisharder schreef: 01 okt 2023 16:10 Ja, muziekmix gewoon grotendeels hetzelfde als nu, misschien op details wat aangescherpt maar niet noemenswaardig dat het echt op gaat vallen want het is onderscheidend en toch herkenbaar. Zou verder weg blijven van de eilandjes. Danny Vera zou nog wel mogen blijven op zondagochtend dat leent zich prima voor dat tijdstip van de dag en in de week. Van Derksen in navolging van Tineke afscheid nemen, wellicht dat er mocht Tinus ergens bij iemand een programma kan opnemen, het op Vintage Veronica uitzenden.
Welke platendraaier van de huidige ploeg had heel misschien mogen draaien op het Veronica van vroeger ? Danny Vera ? Programma’s die muzikaal zo afwijken horen in de avond maar het best op een online kanaal. Niet op een tijdstip dat je de massa moet gaan opbouwen. Daar hoort zoals Erik de Zwart ooit zei : hapklare brokken
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 01 okt 2023 14:56 Hoe zou jij Veronica uit het slob trekken?
De muziekmix zou ik beperken tot de jaren ‘80, ‘90 en ‘00.
De slogan/pay-off zou ik hier volledig op laten aansluiten, bijvoorbeeld “De grootste hits uit de eighties, nineties en zeroes”.

Voor de programmering zou ik rondkijken naar jocks die niet helemaal tevreden zijn bij hun huidige werkgever of de ambitie en drive hebben om aan iets nieuws te bouwen.

Ik denk dat bijvoorbeeld aan het volgende:

maandag t/m vrijdag

05:00 VroegOp - Jordi Mulderij
06:00 Ook Goeiemorgen - Lex Gaarthuis, Jordi Mulderij (side-kick), Jelmer Gusinklo (producer), Hannelore Zwitserlood (nieuws)
10:00 Jan Paul Grootentraast
13:00 Erwin Peters
16:00 Barend & Wietze - Barend van Deelen & Wietze de Jager
19:00 Martijn Muijs
22:00 non-stop (vr: 22:00 - 01:00 Ministerie van aangeschoten zaken - Bram Molenaar)

zaterdag

08:00 Ook Goeiemorgen - Kristel van Eijck
10:00 Het beste uit Ook Goeiemorgen - Jordi Mulderij
12:00 WeekendRick - Rick van Velthuyzen & Lisanne Bronkhorst
16:00 Maurice Verschuuren
19:00 Bram Molenaar
22:00 non-stop

zondag

08:00 Ook Goeiemorgen - Kristel van Eijck
10:00 Voor Dix gaat de zon op - Francis Dix
12:00 WeekendRick - Rick van Velthuyzen
16:00 Maurice Verschuuren
19:00 Bram Molenaar
22:00 non-stop

De combi Barend en Wietze lijkt me wel interessant. Beiden hebben al eens Coen of Sander vervangen en deden dat beiden zeer goed vond ik. Ik denk dat Wietze beter tot zijn recht komt met een goede, technische DJ naast hem. Barend floreert ook als hij iemand heeft om zich heen heeft. Ze zouden ook niet misstaan op posters in bushokjes.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Praatpriet schreef: 01 okt 2023 19:32
Vanjeafisharder schreef: 01 okt 2023 16:10 Ja, muziekmix gewoon grotendeels hetzelfde als nu, misschien op details wat aangescherpt maar niet noemenswaardig dat het echt op gaat vallen want het is onderscheidend en toch herkenbaar. Zou verder weg blijven van de eilandjes. Danny Vera zou nog wel mogen blijven op zondagochtend dat leent zich prima voor dat tijdstip van de dag en in de week. Van Derksen in navolging van Tineke afscheid nemen, wellicht dat er mocht Tinus ergens bij iemand een programma kan opnemen, het op Vintage Veronica uitzenden.
Welke platendraaier van de huidige ploeg had heel misschien mogen draaien op het Veronica van vroeger ? Danny Vera ? Programma’s die muzikaal zo afwijken horen in de avond maar het best op een online kanaal. Niet op een tijdstip dat je de massa moet gaan opbouwen. Daar hoort zoals Erik de Zwart ooit zei : hapklare brokken
Dan zou ik het format van LX Classics doorzetten als je 'hapklare brokken' wil en toch echt Veronica klinkt.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 01 okt 2023 15:04 Ik zou aan de muziekmix niet teveel veranderen. Die is prima en afwijkend tov andere stations.
(...)
Dus muziekmix is goed.
Misschien is 'ie niet goed. Het wordt hier vaak afgebeeld als een soort feit dat de muziek bij Veronica zo goed is. Toch heeft Veronica +/- 40% van z'n marktaandeel ingeleverd in enkele maanden. Ik geloof best dat team Tim daarvoor gedeeltelijk verantwoordelijk is, maar dat kan echt geen 40% zijn. (Andere) DJ's zorgen ervoor dat een zender weldegelijk kan stijgen of dalen, maar dat zorgt voor maximaal 20% van je marktaandeel. Dus dan is er vaak meer aan de hand bij een zender. Misschien hebben Tim (en Dennis) Veronica nog een beetje kunnen laten bloeien, terwijl de problemen al groter waren dan we dachten.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Laatste keer Studio Snijders, Arjan heeft teveel hooi op zijn vork genomen en laat daarom een avond schieten, begrijpelijk. Maar hoop wel dat er iets leuks voor terug komt op zondagavond, zal hem wel missen in elk geval
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 01 okt 2023 20:01
Oortjes schreef: 01 okt 2023 14:56 Hoe zou jij Veronica uit het slob trekken?
De muziekmix zou ik beperken tot de jaren ‘80, ‘90 en ‘00.
De slogan/pay-off zou ik hier volledig op laten aansluiten, bijvoorbeeld “De grootste hits uit de eighties, nineties en zeroes”.

Voor de programmering zou ik rondkijken naar jocks die niet helemaal tevreden zijn bij hun huidige werkgever of de ambitie en drive hebben om aan iets nieuws te bouwen.
Dan denken wij aardig in dezelfde richting. Ik zou het in eerste instantie opstarten met dj's uit eigen huis, maar dit kan natuurlijk ook. Dan zou ik denken aan Lex Gaarthuis, Dennis Verheugd en misschien Rob van Someren.

Voor Dix gaat de zon op vind ik overigens ontzettend leuk bedacht.
RobinvanLangerak schreef: 01 okt 2023 16:39 Ik zou voor de wederopbouw toch een veilige keuze maken. Met de hits van vandaag met de hits van vroeger. In een uitgebalanceerde frequentie van nummers. De hits van nu (top 40) met 4 a 5 platen per uur laten roteren. En de 200 grootste hits uit de 70’s 80’s 90’s 00’s en 10’s.
Vind je dat een veilige keuze? Mij lijkt de rotatie met deze muziek erg hoog worden en wel heel anders dan waar Veronica de laatste twintig jaar voor gestaan heeft. Terug naar de pop/rock vanaf 1980 lijkt mij veiliger.

De hits van je leven vind ik wel goed klinken, ook voor eighties, nineties en zeroes.
Rock 'n roll is better than music!
WFNX

Bericht door WFNX »

Jemig echt, ik dacht ik schakel even in. Dit is totaal niet interessant dit 'kammetje' (iets van Andre van Duin?). Voor en na de break oeverloos gesproken woord hierover, dan nog een oninteressante phoner, dit lijkt me het typisch voorbeeld van hoe het niet moet voor het nieuwe Veronica.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

WFNX schreef: 01 okt 2023 20:49 Jemig echt, ik dacht ik schakel even in. Dit is totaal niet interessant dit 'kammetje' (iets van Andre van Duin?). Voor en na de break oeverloos gesproken woord hierover, dan nog een oninteressante phoner, dit lijkt me het typisch voorbeeld van hoe het niet moet voor het nieuwe Veronica.
Waar heb je het over?
Rock 'n roll is better than music!
WFNX

Bericht door WFNX »

Oortjes schreef: 01 okt 2023 20:58
WFNX schreef: 01 okt 2023 20:49 Jemig echt, ik dacht ik schakel even in. Dit is totaal niet interessant dit 'kammetje' (iets van Andre van Duin?). Voor en na de break oeverloos gesproken woord hierover, dan nog een oninteressante phoner, dit lijkt me het typisch voorbeeld van hoe het niet moet voor het nieuwe Veronica.
Waar heb je het over?
Wat er net op Veronica gebeurde. Viel blijkbaar in een plaat van Andre en daarna kwam nog een soort van nabeschouwing, daarna een telefoongesprek wat alleen voor een insider leuk was. Ik vond het exemplarisch voor veel van de dingen die ik op Veronica heb gehoord en weinig prettig vind.
Plaats reactie