Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Kijker

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Kijker »

De laatste minuten gepresenteerde nachtradio op Radio Veronica. Jannes Drop sluit het allerlaatste nachtprogramma af.

Beelden van dit moment: https://youtu.be/gBWBRd6Vo04

Hopelijk niet voorgoed.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 30 sep 2023 21:35
Phoenix schreef: 30 sep 2023 21:33 :)) :))
Rob Stenders en Martijn Muijs uit de programmering halen vind ik opmerkelijker.
Rob Stenders verwacht ik bij Radio 2, niet meer bij Veronica.
En van Maurice Verschuuren verwacht je dat hij zijn baan/bedrijf als vormgever opgeeft waarmee hij doordeweeks zijn centjes verdiend?

Nee, deze programmering lijkt me er een die gebaseerd is op persoonlijke voorkeuren. En wanneer je Carsten van Dijk en Mark Reman opneemt in de line-up zou ik een bezoek aan de audicien adviseren :))
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Plus dat Carsten al een half jaar in geen velden of wegen meer te bekennen is op Veronica.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Overigens verwacht ik wel een nieuwe ochtendjock op Veronica. Florent Luijckx hintte daarop in DWDR.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Vanjeafisharder schreef: 01 okt 2023 01:10
Jari de Jonge schreef: 01 okt 2023 00:53 Dat was idd tijdens mijn gesprek haha!
Ik denk inderdaad ook dat er veel plannen zijn..
Laten we hopen op verbetering!
Nou ja, las bij de laatste column van Kicken bij de reacties "dat het met Veronica niet meer goed komt". Dan is er misschien hoop, dat het juist wel goed komt. :))
Kicken kan je nog wel serieus nemen, maar de reacties ontstijgen het twitterniveau zelden. Kinnesinne en hijgerigheid.
Retegoet

Bericht door Retegoet »

RobinvanLangerak schreef: 01 okt 2023 00:06
Oortjes schreef: 30 sep 2023 20:21 Ik heb nog eens nagedacht over welke kant Veronica in de huidige markt het beste op kan gaan, binnen Mediahuis.

De huidige muziekmix is geweldig voor de brede muziekliefhebber, maar is misschien toch te weinig gericht in het huidige landschap. Het huidige Radio Veronica is ooit begonnen met Eighties en Nineties, met focus op pop/rock. Om herkenbaar te blijven en tegelijkertijd een wat jonger publiek aan te spreken dan Joe doet, lijkt pop/rock uit eighties, nineties en zeroes me een goed muziekformat. Steviger dan Radio 10, jonger dan Joe en Radio 5, herkenbaar voor dertigers, veertigers en vijftigers.

De programmering zou ik in eerste instantie terugschroeven naar overdag, voornamelijk muziek gedreven, met mensen vanuit Mediahuis. Dure aankopen lijken me nergens voor nodig, er zit genoeg talent.

Maandag t/m vrijdag
00-06 Oh, wat een nacht - non stop
07-10 Ook goeiemorgen - Thomas van Empelen
10-13 Goud van Oud - Maurice Verschuuren 
13-16 Music Store - Mark Reman
16-19 Marisa in de middag - Marisa Heutink
19-23 Veronica's Anthems - non stop
23-24 Rockballads - non stop

Zaterdag en zondag
00-08 Oh, wat een nacht - non stop
08-10 The Warming Up - Lisanne Bronkhorst
10-13 Top 1000 Classics - Francis Dix
13-16 Weekend Rick - Rick van Velthuysen
16-18 Café Carsten - Carsten van Dijk
18-23 Veronica's Anthems - non stop
Ik verwacht niet dat ze eerst het merk overnemen, vervolgens heel veel betalen voor een fm frequentie om dan de programmering zo uit te kleden. Daar zit totaal geen logica in.
Ook omdat ze juist bij 100%NL de programmering juist uitbreiden met Martijn la Grouw.
Al zou de komst van Martijn ook kunnen betekenen dat Koen Hansen of Barry Pfaff door geschoven kan worden naar Veronica. Maar dat verwacht ik niet.

Ik denk toch dat ze nog bezig zijn met het aantrekken van bepaalde mensen. Maar wie zou ik echt niet weten. Het gerucht gaat wel dat van Someren niet zo lekker ligt met Talpa dus dat zou kunnen. Lex Gaarthuis zit in het weekend van 10 maar hoort eigenlijk gewoon dagelijks dus dat zou ook geen gekke gedachte zijn.
Persoonlijk zou ik ook zeker even informeren bij Barend van Deelen, doet het op 3FM goed en past zich aan aan de zender waar hij zit dus zou ongeacht de muziek koers niet misstaan op Veronica.
Of heel brutaal een poging wagen bij 1 van de 3 beste tijdens office hours namelijk Mark la Brand, Jeroen Nieuwenhuizen of Menno Barreveld.
Dan zou je het volgende kunnen krijgen:
00-06 oh wat een nacht
6-9 Barend van Deelen of Lex Gaarthuis
9-12 Mark la Brand of Jeroen Nieuwenhuizen of Menno Barreveld
12-14 Barry Pfaff of Herman Hofman
14-16 Sander Hoogedoorn
16-19 Rob van Someren of Lex Gaarthuis of Wietze en Klaas
19-22 Martijn Muijs
22-00 Willem Dorreleijers

Vrijdag
00-16 normale programmering
16-19 weekend Rick
19-22 Martijn Muijs
22-00 jonge DJ

Weekend
00-07 oh wat een nacht
07-10 Lisanne Bronkhorst
10-13 Maurice Verschuuren
13-16 weekend Rick
16-19 Jordi Mulderij
19-21 Carsten van Dijk
21-00 Arjan Snijders
Barend is een prima optie .
Menno Barreveld goede jock
Barry Paf super vrolijk een soort jonge Gijs Staverman
Sander Hoogendoorn voor het middag dutje
Rob van Someren beste dj
Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef: 01 okt 2023 00:05 Thomas van Empelen op prime time. Hij zal vast ergens radio maken, maar ik heb hem nog nooit gehoord en volgens mij zit hij nergens op drive time.
Thomas van Empelen is geen familie, tenzij iemand in de familie iets gedaan heeft wat ik niet weet.

Ik heb gekeken naar dj's binnen Mediahuis. Binnen Mediahuis lijkt het mij één van de betere dj's die zowel op 100%NL als Slam radio maakt en bij eerstgenoemde vaak de ochtendshow overgenomen heeft.
Phoenix schreef: 01 okt 2023 09:24 En van Maurice Verschuuren verwacht je dat hij zijn baan/bedrijf als vormgever opgeeft waarmee hij doordeweeks zijn centjes verdiend?

Nee, deze programmering lijkt me er een die gebaseerd is op persoonlijke voorkeuren. En wanneer je Carsten van Dijk en Mark Reman opneemt in de line-up zou ik een bezoek aan de audicien adviseren :))
Dank voor je advies, erg aardig.

Ik heb geen idee wat Maurice Verschuuren ambieert. Ik denk dat hij geschikt is voor een dagelijks programma als Goud van Oud.

Carsten van Dijk en Mark Reman vind ik leuke dj's. Mark Reman ipv Rob Stenders lijkt mij te doen kwa overgang.

En inderdaad, dat is volledig gebaseerd op persoonlijke voorkeur. Het muziekformat niet zozeer, ik zou liever jaren 60, 70 en 80 horen, het idee van een programmering opnieuw opbouwen ook niet, de invulling van de programmering wel.

Maar goed, we hoeven niet te discussiëren over mijn persoonlijke invulling. Ik ben wel benieuwd hoe jullie het aan zouden pakken bij Veronica. Hoe zouden jullie dat station nu uit de malaise halen?
RobinvanLangerak schreef: 01 okt 2023 00:06 Ik verwacht niet dat ze eerst het merk overnemen, vervolgens heel veel betalen voor een fm frequentie om dan de programmering zo uit te kleden. Daar zit totaal geen logica in.
Ook omdat ze juist bij 100%NL de programmering juist uitbreiden met Martijn la Grouw.
Al zou de komst van Martijn ook kunnen betekenen dat Koen Hansen of Barry Pfaff door geschoven kan worden naar Veronica. Maar dat verwacht ik niet.

Ik denk toch dat ze nog bezig zijn met het aantrekken van bepaalde mensen. Maar wie zou ik echt niet weten. Het gerucht gaat wel dat van Someren niet zo lekker ligt met Talpa dus dat zou kunnen. Lex Gaarthuis zit in het weekend van 10 maar hoort eigenlijk gewoon dagelijks dus dat zou ook geen gekke gedachte zijn.
Ik verwacht ook niet dat Koen Hansen en Barry Paf doorgeschoven worden. Koen Hansen heeft net een ander tijdslot gekregen en Barry Paf weghalen bij 100%NL levert weer een ander probleem op.

Ik had binnen Mediahuis gejeken, maar vanuit Talpa lijken Lex Gaarthuis en Rob van Someren mij ook uitermate geschikt voor drivetime.

Je pint mbt overnane begrijp ik, maar het kaartenhuis valt nu volledig in elkaar. Dan moet je volgens mij verlies nemen en opnieuw opbouwen. Hoe zou jij dat doen, wat zou je muzikaal doen?
Rock 'n roll is better than music!
Retegoet

Bericht door Retegoet »

Phoenix schreef: 01 okt 2023 10:56 Overigens verwacht ik wel een nieuwe ochtendjock op Veronica. Florent Luijckx hintte daarop in DWDR.
Dat betrof Slam
Garyfomdeck

Bericht door Garyfomdeck »

Oortjes schreef: 30 sep 2023 20:21 Ik heb nog eens nagedacht over welke kant Veronica in de huidige markt het beste op kan gaan, binnen Mediahuis.

De huidige muziekmix is geweldig voor de brede muziekliefhebber, maar is misschien toch te weinig gericht in het huidige landschap. Het huidige Radio Veronica is ooit begonnen met Eighties en Nineties, met focus op pop/rock. Om herkenbaar te blijven en tegelijkertijd een wat jonger publiek aan te spreken dan Joe doet, lijkt pop/rock uit eighties, nineties en zeroes me een goed muziekformat. Steviger dan Radio 10, jonger dan Joe en Radio 5, herkenbaar voor dertigers, veertigers en vijftigers.

De programmering zou ik in eerste instantie terugschroeven naar overdag, voornamelijk muziek gedreven, met mensen vanuit Mediahuis. Dure aankopen lijken me nergens voor nodig, er zit genoeg talent.

Maandag t/m vrijdag
00-06 Oh, wat een nacht - non stop
07-10 Ook goeiemorgen - Thomas van Empelen
10-13 Goud van Oud - Maurice Verschuuren 
13-16 Music Store - Mark Reman
16-19 Marisa in de middag - Marisa Heutink
19-23 Veronica's Anthems - non stop

Zaterdag en zondag
00-08 Oh, wat een nacht - non stop
08-10 The Warming Up - Lisanne Bronkhorst
10-13 Top 1000 Classics - Francis Dix
13-16 Weekend Rick - Rick van Velthuysen
16-18 Café Carsten - Carsten van Dijk
18-23 Veronica's Anthems - non stop
Wil je geen luisteraars in het weekend ?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Garyfomdeck schreef: 01 okt 2023 11:54 Wil je geen luisteraars in het weekend ?
Haha jij bent geen liefhebber van genoemde dj's? :D

Wat zou jij liever horen dan?
Rock 'n roll is better than music!
Garyfomdeck

Mensen die wat kunnen
Daan!

Bericht door Daan! »

Gary of wie je dan ook bent, als je zelf niets constructiefs hebt bij te dragen, zeur dan ook niet op andere mensen. Dat maakt het net allemaal even wat leuker hier.
Garyfomdeck

Daan! schreef: 01 okt 2023 13:24 Gary of wie je dan ook bent, als je zelf niets constructiefs hebt bij te dragen, zeur dan ook niet op andere mensen. Dat maakt het net allemaal even wat leuker hier.
Daan dit is volgens mij een forum . Deze dj’s vind ik niet goed!
Als jij ze geweldig vindt is dat toch ook ok?
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

jessica schreef: 01 okt 2023 01:13
GerjanCluistra schreef: 01 okt 2023 00:59
jessica schreef: 01 okt 2023 00:05 Als de bovenstaande programmering waarheid wordt (waar ik niet bang voor ben) ben ik weg bij Veronica. Weer een zouteloze 80"s klinkende zender erbij dan zonder nieuwe muziek.

Thomas van Empelen op prime time. Hij zal vast ergens radio maken, maar ik heb hem nog nooit gehoord en volgens mij zit hij nergens op drive time.
Moet haast wel familie zijn dan om hem zo te promoten. Ook de rest van de line up is niet super. Maurice wel, maar die gaat geen dagelijks programma doen. Mark Reman is een leuke invaller, maar meer producer. Carsten heeft mijn voorganger al genoeg over gezegd. Kortom met deze programmering ga je ook geen potten breken.

Alle bekende namen zijn uit de programmering. Zou mijn line up niet zijn. Maar ja smaak he.
Thomas van Empelen zit bij SLAM! en 100%NL.
Ok daar luister ik nooit naar. Maar hij zit al bij 2 stations dus. Weinig kans dat hij dan ook bij Veronica komt en zeker niet de ochtendshow. Waar al zoveel mensen geen succes hebben gehad.
Sander Lantinga zit ook bij 2 radiostations en die verruilt hij voor Joe. Ik denk dat Thomas van Empelen dat ook zou kunnen.

Of hij de ideale ochtendjock is weet ik niet. Dacht dat Thomas wel een tijdje de ochtendshow bij 100%NL gedaan heeft.
Daan!

Bericht door Daan! »

Garyfomdeck schreef: 01 okt 2023 13:37
Daan! schreef: 01 okt 2023 13:24 Gary of wie je dan ook bent, als je zelf niets constructiefs hebt bij te dragen, zeur dan ook niet op andere mensen. Dat maakt het net allemaal even wat leuker hier.
Daan dit is volgens mij een forum . Deze dj’s vind ik niet goed!
Als jij ze geweldig vindt is dat toch ook ok?
Maar als Oortjes dan aan je vraagt, wie jij er dan zou neerzetten, moet je wel met wat meer komen dan "Mensen die wat kunnen". Dit is inderdaad een forum en geen twitter of een kroeg.
Plaats reactie