Oortjes schreef: ↑30 sep 2023 14:43
Er zijn wel meer succesvolle zenders met brede muziekkeuze en programmatitels. Dat is niet de kern. Het gaat erom dat mensen uiteindelijk wel moeten weten wat ze kunnen verwachten en zich vervolgens met het station kunnen identificeren. Dat lukt niet met de ratjetoe die Veronica geworden is.
Ik zeg niet dat een zender met brede muziekmix niet succesvol kan zijn. Ik denk dat we beiden hetzelfde zeggen in andere bewoording.
Wanneer je een nieuwe zender start of gaat herprofileren is het van belang de playlist en stationality zo duidelijk en scherp mogelijk te maken.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 30 sep 2023 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄————————————————————————————————— Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
WFNX schreef: ↑30 sep 2023 18:13
Grote vraag, is het onderdeel van een bredere revamp omdat deze week vanalles stopgezet wordt in avond/nacht?
Ik denk dat dit puur over zijn terugkeer gaat, lijkt mij niet echt logisch om wijzigingen op zaterdag bekend te maken. Dat gebeurt meestal door de weeks
Ik heb nog eens nagedacht over welke kant Veronica in de huidige markt het beste op kan gaan, binnen Mediahuis.
De huidige muziekmix is geweldig voor de brede muziekliefhebber, maar is misschien toch te weinig gericht in het huidige landschap. Het huidige Radio Veronica is ooit begonnen met Eighties en Nineties, met focus op pop/rock. Om herkenbaar te blijven en tegelijkertijd een wat jonger publiek aan te spreken dan Joe doet, lijkt pop/rock uit eighties, nineties en zeroes me een goed muziekformat. Steviger dan Radio 10, jonger dan Joe en Radio 5, herkenbaar voor dertigers, veertigers en vijftigers.
De programmering zou ik in eerste instantie terugschroeven naar overdag, voornamelijk muziek gedreven, met mensen vanuit Mediahuis. Dure aankopen lijken me nergens voor nodig, er zit genoeg talent.
Maandag t/m vrijdag
00-06 Oh, wat een nacht - non stop
07-10 Ook goeiemorgen - Thomas van Empelen
10-13 Goud van Oud - Maurice Verschuuren
13-16 Music Store - Mark Reman
16-19 Marisa in de middag - Marisa Heutink
19-23 Veronica's Anthems - non stop
23-24 Rockballads - non stop
Zaterdag en zondag
00-08 Oh, wat een nacht - non stop
08-10 The Warming Up - Lisanne Bronkhorst
10-13 Top 1000 Classics - Francis Dix
13-16 Weekend Rick - Rick van Velthuysen
16-18 Café Carsten - Carsten van Dijk
18-23 Veronica's Anthems - non stop
23-24 Rockballads - non stop
WFNX schreef: ↑30 sep 2023 18:13
Grote vraag, is het onderdeel van een bredere revamp omdat deze week vanalles stopgezet wordt in avond/nacht?
Ik denk dat dit puur over zijn terugkeer gaat, lijkt mij niet echt logisch om wijzigingen op zaterdag bekend te maken. Dat gebeurt meestal door de weeks
Dat zeg ik ook niet. Ik vraag me af of de terugkeer van Rick onderdeel is van een bredere aanpassing, niet perse op die dag maar wel ergens deze periode. Ook gezien het stoppen van de nacht (en hopelijk snel Derksen, dat werkt niet dit soort eilandjes).
aapdedino schreef: ↑30 sep 2023 20:25
Waarom heb je Sander, Frank en Herman uit de programmering gehaald? Waar is dat op gebaseerd?
Rob Stenders en Martijn Muijs uit de programmering halen vind ik opmerkelijker.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄————————————————————————————————— Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.