Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 30 sep 2023 14:43 Er zijn wel meer succesvolle zenders met brede muziekkeuze en programmatitels. Dat is niet de kern. Het gaat erom dat mensen uiteindelijk wel moeten weten wat ze kunnen verwachten en zich vervolgens met het station kunnen identificeren. Dat lukt niet met de ratjetoe die Veronica geworden is.
Ik zeg niet dat een zender met brede muziekmix niet succesvol kan zijn. Ik denk dat we beiden hetzelfde zeggen in andere bewoording.

Wanneer je een nieuwe zender start of gaat herprofileren is het van belang de playlist en stationality zo duidelijk en scherp mogelijk te maken.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 30 sep 2023 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Garyfomdeck schreef: 30 sep 2023 15:42
Henkjan2016 schreef: 30 sep 2023 14:38 Met wie ben jij in gesprek?
Met de accountant van Mediahuis.
Ik moest lachen! :lol:
Janno

Bericht door Janno »

Vliegendereporter schreef: 30 sep 2023 14:56 Rick van Velthuysen hint op Instagram naar een terug keer op Veronica nog 7 dagen
Op Twitter/X ook. Zal dus wel gaan gebeuren denk ik. Hopelijk een tijdstip dat hij beter uit de verf komt.
WFNX

Bericht door WFNX »

Grote vraag, is het onderdeel van een bredere revamp omdat deze week vanalles stopgezet wordt in avond/nacht?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Misschien omdat het vanaf morgen 1 oktober is dat er nog meer gaat veranderen.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

WFNX schreef: 30 sep 2023 18:13 Grote vraag, is het onderdeel van een bredere revamp omdat deze week vanalles stopgezet wordt in avond/nacht?
Ik denk dat dit puur over zijn terugkeer gaat, lijkt mij niet echt logisch om wijzigingen op zaterdag bekend te maken. Dat gebeurt meestal door de weeks
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik heb nog eens nagedacht over welke kant Veronica in de huidige markt het beste op kan gaan, binnen Mediahuis.

De huidige muziekmix is geweldig voor de brede muziekliefhebber, maar is misschien toch te weinig gericht in het huidige landschap. Het huidige Radio Veronica is ooit begonnen met Eighties en Nineties, met focus op pop/rock. Om herkenbaar te blijven en tegelijkertijd een wat jonger publiek aan te spreken dan Joe doet, lijkt pop/rock uit eighties, nineties en zeroes me een goed muziekformat. Steviger dan Radio 10, jonger dan Joe en Radio 5, herkenbaar voor dertigers, veertigers en vijftigers.

De programmering zou ik in eerste instantie terugschroeven naar overdag, voornamelijk muziek gedreven, met mensen vanuit Mediahuis. Dure aankopen lijken me nergens voor nodig, er zit genoeg talent.

Maandag t/m vrijdag
00-06 Oh, wat een nacht - non stop
07-10 Ook goeiemorgen - Thomas van Empelen
10-13 Goud van Oud - Maurice Verschuuren 
13-16 Music Store - Mark Reman
16-19 Marisa in de middag - Marisa Heutink
19-23 Veronica's Anthems - non stop
23-24 Rockballads - non stop

Zaterdag en zondag
00-08 Oh, wat een nacht - non stop
08-10 The Warming Up - Lisanne Bronkhorst
10-13 Top 1000 Classics - Francis Dix
13-16 Weekend Rick - Rick van Velthuysen
16-18 Café Carsten - Carsten van Dijk
18-23 Veronica's Anthems - non stop
23-24 Rockballads - non stop
Rock 'n roll is better than music!
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Waarom heb je Sander, Frank en Herman uit de programmering gehaald? Waar is dat op gebaseerd?
WFNX

Bericht door WFNX »

RobinvanLangerak schreef: 30 sep 2023 19:23
WFNX schreef: 30 sep 2023 18:13 Grote vraag, is het onderdeel van een bredere revamp omdat deze week vanalles stopgezet wordt in avond/nacht?
Ik denk dat dit puur over zijn terugkeer gaat, lijkt mij niet echt logisch om wijzigingen op zaterdag bekend te maken. Dat gebeurt meestal door de weeks
Dat zeg ik ook niet. Ik vraag me af of de terugkeer van Rick onderdeel is van een bredere aanpassing, niet perse op die dag maar wel ergens deze periode. Ook gezien het stoppen van de nacht (en hopelijk snel Derksen, dat werkt niet dit soort eilandjes).
Oortjes

Bericht door Oortjes »

aapdedino schreef: 30 sep 2023 20:25 Waarom heb je Sander, Frank en Herman uit de programmering gehaald? Waar is dat op gebaseerd?
Smaak, voorkeur. Ik vind de voormalige 3FM heren niet zo goed bij Veronica passen, zeker niet als de nieuwe muziek verdwijnt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

aapdedino schreef: 30 sep 2023 20:25 Waarom heb je Sander, Frank en Herman uit de programmering gehaald? Waar is dat op gebaseerd?
Rob Stenders en Martijn Muijs uit de programmering halen vind ik opmerkelijker.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 30 sep 2023 21:33 Rob Stenders en Martijn Muijs uit de programmering halen vind ik opmerkelijker.
Rob Stenders verwacht ik bij Radio 2, niet meer bij Veronica.
Janno

Bericht door Janno »

Oortjes schreef: 30 sep 2023 21:35
Phoenix schreef: 30 sep 2023 21:33 Rob Stenders en Martijn Muijs uit de programmering halen vind ik opmerkelijker.
Op basis van geruchten ;-)
Roel_

Bericht door Roel_ »

Janno schreef: 30 sep 2023 22:32
Oortjes schreef: 30 sep 2023 21:35
BNNVARA zegt dat Rob altijd weer welkom is. Dan is het meer dan een gerucht, tenminste als ik tussen de "regels", ahum "woorden" door mag lezen. :D
Je voelt je thuis, NPO Radio VijFM -+dance
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Janno schreef: 30 sep 2023 22:32
Oortjes schreef: 30 sep 2023 21:35 Rob Stenders verwacht ik bij Radio 2, niet meer bij Veronica.
Dat klopt. Deze geruchten worden niet ontkend door betrokkenen, maar het zijn inderdaad nog geruchten.

Zie jij Rob Stenders olv een andere leidinggevende wel bij Veronica blijven?
Plaats reactie