Exact. Pure kapitaalsvernietiging in mijn ogen. Maar blijkbaar is de oorlogskas groot.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Dat is natuurlijk complete onzin. Dat er een kleine opleving was, betekent niet dat je de stijgende lijn (of lijntje) door mag trekken. De trendlijn kan zo weer ombuigen.Kijker schreef: ↑27 sep 2023 14:45 Ik heb begin dit jaar alle luistercijfers in een overzicht gezet en daar de trendlijn in laten berekenen. Veronica had begin dit jaar een aardig sterk stijgende lijn te pakken. Als die consequente groei doorzette zouden ze uitkomen op 7% aan het einde van dit jaar. En dat was met die muziekmix die zogenaamd niet zou werken.
-
Dit zijn aanpassingen waar de luisteraar vrij weinig van meekrijgt. Daarnaast is de ochtendshow naar 538 niet iets waar Mediahuis invloed op heeft/had. koerswijzigingen noem ik meer: verandering van playlist/uitstraling om het grote publiek aan te trekken.StefanT schreef: ↑27 sep 2023 14:22Ochtenshow naar 538Henkjan2016 schreef: ↑27 sep 2023 13:38
Veronica is nog niet eens begonnen, of mis ik een forse wijziging van koers?
Rick van V na 3 maanden van de zender gehaald
Stenders geen zenderdirecteur meer
Stenders ziek thuis
Noem ik toch wel grote koerswijzigingen ja
-
Vind je dit niet iets te kort door de bocht? 3fm laat zien dat de mannen van 538 het tij ook niet keren, de luistercijfers zijn zelfs nog lager. Daarnaast gaat een goedlopende ochtendshow naar een andere zender (incl luisteraars) en dan hebben deze 3 personen het op hun geweten? Dat kan toch geen valide beredenering zijn?Kijker schreef: ↑27 sep 2023 14:45 Ik vind het dan ook niet toe te wijten aan de muziekmix maar juist volledig aan het ontbreken van dj's die mensen binden. Veronica draait nu op Frank van der Lende, Sander Hoogendoorn en Herman Hofman. Die op 3FM ook niet scoorden, prima als invaller, maar zeker niet om je volledige programmering aan op te hangen. Het zijn zeg maar de Jurre Geluks en Emma Wortelboers van de radio, ze mogen maar doorgaan maar scoren nooit. Hofman doet nu zelfs de ochtend én avond. Dus ben van mening dat Mediahuis iemand als Jeroen van Inkel op de ochtend had moeten zetten.
Dat dit bij alle commerciële avonturen de manier is waarop het bij Stenders afloopt. Een op andere dag is ie weg en keert ie niet meer terug. Dit is al meermaals voorgekomen, ik heb geen reden er aan te twijfelen dat het nu weer gebeurt.
Want? Mediahuis heeft toch echt zelf het contract ondertekend inclusief de afspraak dat de ochtendshow niet mee zou gaan.Henkjan2016 schreef: ↑27 sep 2023 14:54 Dit zijn aanpassingen waar de luisteraar vrij weinig van meekrijgt. Daarnaast is de ochtendshow naar 538 niet iets waar Mediahuis invloed op heeft/had.
-
Het zou fijn zijn als je het gehele stuk quote, het is onderdeel van de gehele context.Orange schreef: ↑27 sep 2023 14:58Want? Mediahuis heeft toch echt zelf het contract ondertekend inclusief de afspraak dat de ochtendshow niet mee zou gaan.Henkjan2016 schreef: ↑27 sep 2023 14:54 Dit zijn aanpassingen waar de luisteraar vrij weinig van meekrijgt. Daarnaast is de ochtendshow naar 538 niet iets waar Mediahuis invloed op heeft/had.
En ja, je beredenering klopt.
Waarom zou ik het deel waar ik niet op wil reageren ook quoten? Daar zie ik het nut niet van in. Tenzij het relevante context is, maar dat is het in dit geval niet. Ik moet wel bekennen dat ik wat slordig ben geweest, want de eerste zin had ik ook weg kunnen laten.Henkjan2016 schreef: ↑27 sep 2023 15:00Het zou fijn zijn als je het gehele stuk quote, het is onderdeel van de gehele context.Orange schreef: ↑27 sep 2023 14:58Want? Mediahuis heeft toch echt zelf het contract ondertekend inclusief de afspraak dat de ochtendshow niet mee zou gaan.Henkjan2016 schreef: ↑27 sep 2023 14:54 Dit zijn aanpassingen waar de luisteraar vrij weinig van meekrijgt. Daarnaast is de ochtendshow naar 538 niet iets waar Mediahuis invloed op heeft/had.
Dat staat er niet, ik zeg niet dat het hun schuld is want zij leveren gewoon netjes hun werk af zoals verwacht mag worden.Henkjan2016 schreef: ↑27 sep 2023 14:57Vind je dit niet iets te kort door de bocht? 3fm laat zien dat de mannen van 538 het tij ook niet keren, de luistercijfers zijn zelfs nog lager. Daarnaast gaat een goedlopende ochtendshow naar een andere zender (incl luisteraars) en dan hebben deze 3 personen het op hun geweten? Dat kan toch geen valide beredenering zijn?Kijker schreef: ↑27 sep 2023 14:45 Ik vind het dan ook niet toe te wijten aan de muziekmix maar juist volledig aan het ontbreken van dj's die mensen binden. Veronica draait nu op Frank van der Lende, Sander Hoogendoorn en Herman Hofman. Die op 3FM ook niet scoorden, prima als invaller, maar zeker niet om je volledige programmering aan op te hangen. Het zijn zeg maar de Jurre Geluks en Emma Wortelboers van de radio, ze mogen maar doorgaan maar scoren nooit. Hofman doet nu zelfs de ochtend én avond. Dus ben van mening dat Mediahuis iemand als Jeroen van Inkel op de ochtend had moeten zetten.
Wat ik zeg is dat Veronica - met de huidige muziek - begin dit jaar gewoon wist te scoren en dat het pas instortte toen de ochtendshow naar de concurrent ging. Dan ben je dus een groot deel van je luisteraars kwijt. De dj's die er nu zitten vallen gewoon niet genoeg in de smaak.
-
Ok, dan was ik iets te kort door de bocht. :-) dank je voor de aanvulling.Kijker schreef: ↑27 sep 2023 15:11Dat staat er niet, ik zeg niet dat het hun schuld is want zij leveren gewoon netjes hun werk af zoals verwacht mag worden.Henkjan2016 schreef: ↑27 sep 2023 14:57Vind je dit niet iets te kort door de bocht? 3fm laat zien dat de mannen van 538 het tij ook niet keren, de luistercijfers zijn zelfs nog lager. Daarnaast gaat een goedlopende ochtendshow naar een andere zender (incl luisteraars) en dan hebben deze 3 personen het op hun geweten? Dat kan toch geen valide beredenering zijn?Kijker schreef: ↑27 sep 2023 14:45 Ik vind het dan ook niet toe te wijten aan de muziekmix maar juist volledig aan het ontbreken van dj's die mensen binden. Veronica draait nu op Frank van der Lende, Sander Hoogendoorn en Herman Hofman. Die op 3FM ook niet scoorden, prima als invaller, maar zeker niet om je volledige programmering aan op te hangen. Het zijn zeg maar de Jurre Geluks en Emma Wortelboers van de radio, ze mogen maar doorgaan maar scoren nooit. Hofman doet nu zelfs de ochtend én avond. Dus ben van mening dat Mediahuis iemand als Jeroen van Inkel op de ochtend had moeten zetten.
Wat ik zeg is dat Veronica - met de huidige muziek - begin dit jaar gewoon wist te scoren en dat het pas instortte toen de ochtendshow naar de concurrent ging. Dan ben je dus een groot deel van je luisteraars kwijt. De dj's die er nu zitten vallen gewoon niet genoeg in de smaak.
-
Ok, dank voor de aanvulling ;-)Orange schreef: ↑27 sep 2023 15:06Waarom zou ik het deel waar ik niet op wil reageren ook quoten? Daar zie ik het nut niet van in. Tenzij het relevante context is, maar dat is het in dit geval niet. Ik moet wel bekennen dat ik wat slordig ben geweest, want de eerste zin had ik ook weg kunnen laten.Henkjan2016 schreef: ↑27 sep 2023 15:00Het zou fijn zijn als je het gehele stuk quote, het is onderdeel van de gehele context.
Caroline en Sander vertellen net in De Bonanza dat Rob vanwege (mentale) gezondheidsredenen zijn managementwerk neer heeft moeten leggen. Het beëindigen van zijn managersrol is zodat hij ''een zorg minder'' heeft.
Hij gaat door met De Bonanza en zal zich op zijn dj werk focussen en wil graag door met het draaien van zijn muziek.
Nou, dan is dat uit de lucht.
Het is ook een turbulente periode met een geforceerde verkoop, nieuwe eigenaren, kaalgeplukt worden door je vorige eigenaar, een veiling met veel onzekerheid en een nieuwe luistercijfermeting.
Linkje met het fragment: https://youtu.be/h1EkGAfLUrE
Hij gaat door met De Bonanza en zal zich op zijn dj werk focussen en wil graag door met het draaien van zijn muziek.
Nou, dan is dat uit de lucht.
Het is ook een turbulente periode met een geforceerde verkoop, nieuwe eigenaren, kaalgeplukt worden door je vorige eigenaar, een veiling met veel onzekerheid en een nieuwe luistercijfermeting.
Linkje met het fragment: https://youtu.be/h1EkGAfLUrE
Laatst gewijzigd door Kijker op 27 sep 2023 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Kai Merckx zou volgens Kicken ook in de running zijn voor de ochtend van 3FM. Dat lijkt hem uiteindelijk ook niet te worden en dan vind ik Veronica helemaal niet logisch. Hij wacht gewoon op zijn kansen bij Qmusic, in een vertrouwde veilige omgeving, met rust in de tent.RobinvanLangerak schreef: ↑27 sep 2023 06:13Voor een iets jongere doelgroep zijn er wel wat namen te noemen. Denk bijvoorbeeld aan Kai Mercx ( wil graag drive time doen), Barend van Deelen, Tom en Bram (hebben uitgesproken graag een middagshow te willen), Wietze en Klaas (voor de middagshow), Lex Gaarthuis.Pot schreef: ↑26 sep 2023 21:42Ik denk juist dat die naam overschat wordt. De naam spreekt een oudere doelgroep wellicht aan uit het verleden. Ik ben zelf deze maand 30 geworden en mijn vrienden zullen allemaal zeggen dat Veronica een wat grijze, rockerig mannenmerk is. Die hele naam moet je vervolgens 'brainwashen' om het werkelijk fris en fruitig te krijgen en een jongere doelgroep aan te spreken. Veel te veel werk, mocht je <40 jarigen willen bereiken. Nostalgie is overigens niet beter als naam, zeker niet voor de jongere doelgroep. Maar als je een fris concept wil lanceren, dan kan je het best eens overwegen.RobinvanLangerak schreef: ↑26 sep 2023 20:31
Het is net hoe ze het merk in de markt zetten. De naamsbekendheid van het merk is groter dan er gedacht word, ook omdat de tv zender de zelfde naam draagt. Ze kunnen Veronica ook in de markt plaatsen als iets voor 20-40 jarige. Dit kan je met de juiste reclame prima binnen 6 maanden voor elkaar krijgen.
Absoluut. Echter wordt er al jaren steeds maar gewijzigd qua muziek. Ze lijken steeds de verkeerde afslag te nemen of te snel weer te switchen. Heeft Giel het niet over iets van acht muziekformats gehad in de periode die hij er zat? Iets kiezen en volhouden is wat in de huidige radiomarkt. Helaas zien ze na de veiling de boot weer de haven uitvaren, zonder succes.Het belangrijkste is dat ze eerst een goede muziek koers gaan uitstippelen. En gewoon iemand aannemen die 40uur per week alleen maar bezig is met de muzieksamenstelling van de zender. Een goede zender begint bij een goed muziek format.
Aan de hand daarvan moeten dan ook de juiste dj’s worden aangenomen die hier bij passen.
Wat betreft de DJ's die aangenomen moeten worden, weet ik werkelijk waar niet wie er moet komen. Voor je het weet wordt je plek weer ingenomen. De net wat oudere DJ's bij oudere doelgroep zulllen eerder voor JOE en Radio 10 kiezen vanwege zekerheid; bij Radio 2 zullen weinig ook een overstap durven maken. Dan houd je misschien een paar 3FM-jocks en collega's van SLAM! en 100%NL over.
Zodra er een duidelijke visie bekend is zijn dit wel namen die je kan verleiden tot een overstap.
Met Barend en vooral Tom & Bram kan je inderdaad een jongere doelgroep bereiken, maar ik vraag me wel af of dat op het gedateerde imago van Veronica past.
De enige naam die ik dan logisch zou vinden is Lex Gaarthuis. Te oud voor een jongerenzender en te jong voor een ouderenzender. Maar of het ook zorgt dat luisteraars inschakelen? Dat betwijfel ik.